Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Köszi/bocsi, megkaptam, csak ha munka közben nagy ügyködés közepén kapok valamit, akkor rögtön nem tudok reagálni, később meg elfelejtem ill. az újabb levelek miatt hátracsúszik a listában és elsikkadhat. Ez máskor is előfordulhat... (Egyébként a képeket letölteni is elfelejtettem.)
Pillanatragasztóval. De nem 100 forintos piacival, mindig Loctite-t veszek. Amikor összeragasztom a rézelemeket, utólag még folyatok az illesztésre. A műanyagra meg úgy erősítem fel, hogy hagytam a tartókaron egy tüskét, ami furatba illeszkedik, előtte beragasztózva. Remélhetőleg tartós lesz.
Még egy tanács, ha van rá lehetőséged: jó minőségű retuspisztollyal (+kompresszor) nagyon szépen lehet a modellek festését csinálni. Tehát ha anyagilag nem dönt romba kb. 35.000 Ft, akkor érdemes erre beruházni, mert hosszú távon megtérül. És nem nagy művészet, csak ki kell tapasztalni, de az hamar megy.
Revell-Humbrol festék ecsettel festésénél 5:2- 5:3 legyen az arány, elöl a festék. Adagolás üveg szemcseppentő, keverés üveg vagy műanyag pálca. A fém kerülendő. A festendő felületet a festés elött széles ecsettel átmossuk, alkohol vagy seb-benzin, esetleg denaturált szesz. MINDIG KÜLÖN EDÉNYBEN KEVERÜNK. Ezzel óvjuk a többi festéket, ami az eredeti dobozban maradt, és persze gyorsan vissza zártuk a kupakját.
A festék nagyon vastag lett. (Festőművészek szoktak ennyire sűrű anyagot alkalmazni.)
Igen sajnos egyenlőre ecsettel tudok festeni. A kocsikapcsoló, és a kerék cserélve lesz, mert a kapcsoló gyatra állapotban van, (70-es évekbeli, ezt a kocsit kaptam egyik rokonomtól), a kerekek pedig műanyag kereket tehát azok is cserére szorulnak.
A Pultraszos feliratra (tartály oldalára) nincs ötletem, ami egyszerű is, viszonylag normálisan is kinéz és könnyen megoldható.
A pultrans felirattal kapcsolatban átlátszó matricalapra gondoltam lézeres nyomtatóval. A táblák helyett kinyomtattam a feketéket ami sokkal életszerűbb.
Gondolom, hogy most kezded a modellezést, tehát amiket írtam, azok az egyszerű lehetőségek arra, hogy belejöjjél, tapasztalatot szerezzél. Kezdetnek ez a kocsi választás jó is, aztán ha belejössz, akkor majd érdemesebb élethűbb kocsikat választani.
Igen, a modelljármű építést most kezdem. Eddig inkább terepépítéssel foglalkoztam/foglalkoztunk a klubban. Lehet hogy egyszerűbb lett volna DB-s nyitott vagonból MÁV Kzm vagont csinálni de az olyan egyszerű és nem is kell vele annyit "küzdeni".
A festék nagyon vastag lett. (Festőművészek szoktak ennyire sűrű anyagot alkalmazni.) Ha csak ecsettel van lehetőséged festeni, akkor is vékonyan (jól felhígítva), több rétegben hordjad föl az anyagot. A táblákat meg úgy csináljad meg, hogy papírra nyomtatod a szöveget megfelelő színek alkalmazásával, és kevés ragasztóval rögzíted. A Pultraszos feliratra (tartály oldalára) nincs ötletem, ami egyszerű is, viszonylag normálisan is kinéz és könnyen megoldható.
A festéskor kapcsolót, kerekeket le kell szedni, mert az nem célszerű összekenni.
Gondolom, hogy most kezded a modellezést, tehát amiket írtam, azok az egyszerű lehetőségek arra, hogy belejöjjél, tapasztalatot szerezzél. Kezdetnek ez a kocsi választás jó is, aztán ha belejössz, akkor majd érdemesebb élethűbb kocsikat választani.
Ha már felmerült, a prototípus m63asok színe akkor milyen? Törtfehér, és bordó, vagy fehér és sötétpiros, van valahol esetleg színkód, én eddig nem nagyon találtam. Fotók alapján majdnemhogy mindegyiken más árnyalatú a két szín, így elég nehéz eldönteni. Épülő modellek miatt lenne jó tudni :))) AZ én tippem a szürkés - krémfehér, sötét bordós -pirossas árnyalat :P
Múlt héten próbáltam ügyködni egy PIKO startszettes porszállító(?) vagonból MÁV Ucs sorozatú PULTRANS-os vagont. Jelenleg itt tartok vele. Még hiányzik róla a pultrans felirat, és bizonyos lépcsőfokok, légtartályok, néhány korlát és még egy réteg festék. Mi a véleményetek?
Tamás, ezt én is nagyon jól tudom. Ha jól emlékszem még Piko V100-as hajtás volt anno a gépetek alatt!
Jenő-ék első Csörgői bizony hagytak kivánnivalókat a színezés tekintetében. Pl. az első 2139-es a narancssárga színével és a fekete alvázkerettel, forgóvázakkal. Gondolom Ő is látott egy árnyékos, vagy túl erőteljes "színfacsarással" készült képet, és innéttől kezdve azt gondolta, hogy fekete az alváz és kész. :-)
De szerencsére Ő elhitte és pozitívan fogadta a jobbító szándékú kritikákat, és ha kellett megfelelően módosította a modelljeit.
Egyébként az első néhány darabot a Fuggerth is fehér tetővel gyártotta, csak Jenő Úrnak felhívták a véleményét a tévedésére, és onnéttól már ők is ezüst tetővel gyártják a modellt.
1992-ben a Veszprémben a MAVOE-BAROSS GÁBOR Klub szervezésében megrendezett Országos Vasútmodell Versenyen lett bemutatva az első csíkos festésű H0 M41-s. Egy barátommal csináltuk közösen. A modell fehér tetővel készűlt. Ezt látta a Jenő. Ez után jött az Ő fehér tetejű modellje.
Később valóban többen közöltük vele, hogy a mi modellünk hibás. Ekkor módosított a modelljén.