Na, fejlődik az RTL KLUB, a híradóban megszólaltatták, szalayt is, persze utána egyből palikot, ő meg elmesélte, hogy majdnem beestek egy szakadékba, csak 2 faderab tartotta meg őket...
Technikás, sáros, sokak szerint igen veszélyes szakaszt teljesített a Dakar-mezőny az év első napján. A kanyargós, technikás, olykor meglehetősen sáros pálya, inkább a ralivébés gyorsaságikhoz hasonlított, mint terepralipályához, de aki gond nélkül teljesítette, az igazán élvezte. Ezen a napon az öt magyar autós induló közül a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős végzett a legjobb pozícióban (37. hely), miközben a csapat színeiben versenyző Jaroslav Katrinak is folytatta remeklését (22. pozíció). Varga Ákos és Szilveszter Zsolt rendben végigért a szakaszon. A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Rack György kamionos trió a 15. helyen ért célba, és így a 14. az összetettben.
A Szalay Dakar Team tehát sikeresen teljesítette a két európai szakaszt és várja a folytatást - pontosabban azt, hogy végre elkezdődjön az igazi verseny. Az európai szakaszok ugyanis mindig afféle bemelegítésnek számítanak a Dakaron, az igazi küzdelem Afrikában várható.
Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera):
"Jó tempóban autóztunk, mindössze egyszer tértünk le az útról, de annak sajnos meg is lett az eredménye. Nem azzal volt bajom, hogy áthajtottunk egy bokron, hanem hogy a bokor alatt volt egy hatalmas kő, amely megütötte a kocsi alját, a kormány meg az én kezemet. Mire a szervizparkba értünk, a jobb hüvelykujjam már jócskán feldagadt, és fájt is. Befásliztuk, és remélem, hogy holnapra legalább valamennyire rendbe jön. A pálya egyébként nagyon tetszett, technikás volt, néhány helyen pedig nagyon csúszós, és rengeteg kanyar volt benne. Amiatt egy kicsit hátrányban voltunk, hogy rengeteg autót kellett megelőznünk a rossz rajthelyünk miatt, a helyezésünkkel azonban maximálisan elégedett vagyok."
Varga Ákos (KTM)
"Igazi endurós szakasz volt, és nagyon élveztem, kivéve azt a néhány másodpercet, amikor a sáros útról egy betonlapokból kirakott útra kellett ráhajtani. Ott ugyanis elcsúsztam. Szerencsére csak néhány másodpercet veszítettem, és utána folytathattam az előzgetést, mivel az előző napi defekt miatt jó néhány nálam lassúbb pilóta rajtolt előlem."
Jaroslav Katrinak (szlovák, KTM)
"Meglepett a jó eredmény, mert egyáltalán nem siettem. A pálya néhány helyen rendkívül csúszós, sáros és ezáltal veszélyes volt, úgyhogy az égvilágon semmit sem kockáztattam. Az igazi verseny még csak ezután kezdődik."
Szilveszter Zsolt (romániai, KTM)
"A mai napot végigszenvedtem, mert megfáztam, és emiatt begyulladt a gerincem. De ha nem fájt volna a hátam, akkor sem élveztem volna ezt a szakaszt, mert néhol igazán félelmetes volt. Nem akartam megkockáztatni az esést, úgyhogy inkább visszafogottan motoroztam."
Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Rack György (MAN)
"A pálya néhol olyan szűk volt, hogy még az autósoknak is tolatniuk kellett, ha be akartak fordulni egy-egy kanyarba. Képzelheti, milyen volt mindez kamionnal..."
22:30-kor az Eurosporton remélhetőleg kiderül. Tutira benne lesz.
Szerintem az lehetett, hogy Tomecek ment mint az állat, előzgetett aztán túlvállalt. Nem véletlen, hogy csak három eredmény van órák óta. Szerintem Tomecek feljött negyediknek és akkor bukott, lehet, hogy épp előzés közben.
A lejátszásból az derül ki, hogy Loprais-t utolérte Tomecek, előzte is, talán visszaelőzés is volt, aztán a 113 km-nél Tomecek volt előrébb, Loprais viszont aztán simán továbbment. Lehet hogy aztán azért kellett leállnia többeknek, hogy a pórult járt kamionhoz odajussanak mentők, és hasonlók? Mert a lejátszás szerint az utána lévők el tudtak menni.
Tomecek hetediknek rajtolt, nem valószínű, hogy megelőzték, ő talán előzött, szóval gyakorlatilag a teljes mezőny mögötte volt. Az, hogy az azonos idő korrekt-e, majd kiderül. Pl. lehet, hogy mindenki megkapja az utolsónak célba ért idejét. Ha ez éppen a harmadik, akkor nagyon sokan kifejezetten jól jártak. Az utolsó mért időnél rosszabbat, vagy időbüntetést nem adhatnak, mert hasraütve nem lehet időket kitalálni. Szakaszt akkor lehet teljesen törölni, ha még nincs mért ideje senkinek.
A lejátszás azt mutatja, hogy T. darázsiék és szobiék előtt volt, amikor a 113 km-nél megállt. egy ideig a mieink is álltak, aztán "továbbmentek". szallerék a 108 km-nél állnak, ennek nem is biztos, hogy köze van a tátrához...