Csak úgy eszembe jutott, hogy Schlesser nyert már egy-két Dakart ilyennel, igaz régebben. Jó könnyű, egyszerű, (tudtommal hátul még difi sincs ami eltörhet, ha be van zárva!) és ha farnehéz akkor közel olyan jól mászik mint a 4x4-esek. Simább terepeken nagyon gyors lehet, szvsz. Még (szintén szvsz!) előnye lehet, hogy nem áll orral a földbe egy-egy nagyobb ugrás után, mert mindig farnehéz (farmotoros). Az autocross versenygépek ilyenek voltak eredetileg, nem kell bemutatni mire képesek, igaz ott is diadalmaskodott idővel az összkerékhajtás. De a farmotor maradt. Na és persze a megépítés költségei is elenyészőek a komoly összkerekes gyári autókhoz képest. Jó buli lehet, csak felettébb kényelmetlen. Ahogy elnézem többnyire primitív gépek, még a Schlesseréi is, egy-egy jónagy krosszautó üvegszál fülkével. De a műanyag kasztnin jól bemegy a homok meg meg lehet dögleni benne a melegtől. Nekem nagyon tetszik a műfaj, mint majdnem minden ami farmotoros, kispolszkitól Ikarusig :)
Igen, igen, ez az, ami nagyon visszataszító, zavaró. Meg hogy a retekben előbb muszáj volt lenyomniuk a redbull-riportot autómutogatással a háttérben (van, aki képes egy ilyet Mo-n röhögés nélkül végignézni????), és csak aztán elárulni a kiesést. Tényleg, kiről fognak eztán közvetíteni? Vagy collner gyuszit is hazahozzák??? vagy majd ő fogja szorongatni a redbullt? vagy azzal lesz riport, aki vállalja hogy palik helyett eztán szorongatja???
sztem ez nem palik-pártiság kérdése. Borzalom, hogy ennyi magyar indult, és többen is egészen szépen teljesítenek, és kinn van magyar közvetítő stáb, azaz lehetőség lenne nap mint nap megkérdezni minden versenyben lévő magyar egységet, hogy mi volt velük, és ez biztos, hogy a versenyzőknek is sokat jelentene, hogy frissen megoszthatják az élményeiket, nem beszélve az itthon lévő sok-sok magyarról, akik szívesen követjük, izguljuk végig velük a 15 napot! Nem lehet írásban meg adatokban átadni azt, amikor egy fárasztó napi menet után láthatod az arcokat, hallhatod hogy adott embernek éppen mi jár a leginkább a fejében! És akkor ehelyett az van, hogy ezek ott díszelegnek és örülnek maguknak, és szarnak a többi versenyző, meg mi "nézők" fejére jó magasról.
Különben megnéztem a retek után mégegyszer az euros.-on a napi összefoglalót. hát azt vettem észre, hogy ott még a mitsu-s reklám alatt se ment annyira a seggnyalás: a reteken vagy ötször hangzott el a mitsu neve az 1 perc alatt, és hogy milyen nagyszerűek és egyáltalán. De ki a bánatnak csinálnak fél egykor ilyen gány műsort? úgy tűnik, hogy ez tök mindegy, mármint hogy nézik-e egyáltalán (egyedül és kizárólag azért néztem meg, hogy magyarokról, magyarokból tán mutatnak kicsit), pénzek ettől teljesen függetlenül már le vannak rendezve. Azaz lám, hát itt sincs semmi "szabályozó hatása" az anyagiaknak, a "szabad piaci viszonyok" valahogy nem működnek.
Ja, és reménykedem benne, hogy a palik ilyen korai kiesése talán esély arra, hogy jövőre ne ugyanez legyen a leosztás a közvetítést illetően. meg arra, hogy a többi magyar versenyző eredményeit nem nyomja el a palik-ot dicsőítés, és jövőre több támogatáshoz juthatnak, immáron nem palik "árnyékában".
Szerintem nem kell ebből Palik, nem Palik OFF-ot nyomni. Tuti nem úgy állt hozzá a 2006-os Dakarhoz, hogy már nem kompozik át, hanem az európai szakaszok után hazamegy Anikóhoz.
Műszaki hiba történt és kész. Nem versenyezhet tovább. Sajnálom, hogy egy magyar egységgek kevesebb. Nem érdekel, hogy kinek mi a véleménye Palikról. Kiesett egy magyar egység, akinek szurkolni lehetett. Szerencsére vannak még páran, úgyhogy Palik fikázás helyett inkább törődjünk a többiekkel és ne azt kombináljuk, hogy a főtengely vagy az ablaktörlőlapát hibája miatt nem tudnak továbbmenni. Ha lett volna bármilyen lehetősége folytatni a versenyt akkor megtette volna, ez tuti.
Az meg, hogy kb. 100. volt a mai nap végén megincsak nem jelent túl sokat. Az 50. meg a 100. között van vagy 15 perc az összetettben? Egy komolyabb afrikai szakaszon ennek a többszörösét lehet veszteni vagy nyerni.
"A hajtókar kikönyökölt a motor oldalán" Ennyit mondtak palik kieséséről, és ezt is csak a műsor végén,. hogy most érkezett a hír, hogy palik lacinak fel kellett adnia.
Végignéztem az Iritrackot. Palikék ott maradtak jó sokáig a célban, lehet, hogy a tévésekkel, meg végignézték a gépet, kajáltak, tankoltak ilyesmi. Sokkal később indultak, mint Szalay (14:10 GMT körül), de Balu lassan ment és valószínűleg ő a pályán állt meg tankolni, így utolérték. Most is ott van a jel a pályán, igaz nem 80 km-re Malagától, hanem jóval messzebb, 206 km-re, de órák óta ott áll, 15:56 GMT óta. Balu elment mellettük, látnia kellett őket. Szallerék 17:17GMT-kor, Darázsiék 17:29GMT-kor érték el Palikot és nem nagyon időztek ott, mentek tovább. Itt van sima mobiltelefon is nem kell műhold nyilván megbeszéltek már addigra mindent. Biztosan megáll a szervizkamion, ha segíteni kell és Darázsi is megállt volna a testvérénél. 80 km-nél mégannyira sem álltak meg.
Hát, érdekes a dolog, s kíváncsian várom, hogy itt a topikban mi lesz a főáramlat Palikék, ill. a kiesés megítélésében.
Valahogy a sima fikázás túl egyszerű, a misztikus titkok már izgalmasabbnak hangzanak... :)
Mert ugye van valami valódi ok, ami lehet épp egyértelmű, fel tudják deríteni, és el is mondják médiaszinten nekünk földi halandóknak ugyanúgy, ahogy történt. Ez a forgatókönyv igen hihetetlen amúgy. :)
Vagy tudják, mi történt, de nem mondják, hanem kitalálnak egy médiaképesebb verziót.
Vagy még nem világos nekik sem, mi volt a krach oka. És ehhez találnak ki történetet.
Az már nem játszik, hogy várnak a magyarázattal, hiszen kijött ez a hivatalos közlemény a főtengelyről.
Vagy nem ez van és egészen más a háttér. De lehet, hogy ezt sosem tudjuk meg.
Maga a főtengely törés nagyon életszerűtlen. Vagy a közlemény rossz, vagy nem ez történt. Másnak is kellett ott törnie. Hajtókarnak először is. Vannak vad ötletek, ezeket inkább nem kommentálnám de sok részletneklehet alapja. Nem minden úgy van, ahogy a közleményekben írják. Sőt.
??? Palik Nissanja kapcsolható öszkerekes, autópályán minek menne összkerékkel? Ha mégis, van benne három difi ,nem lehet gond, az aszfaltom utazni vele. De ennél sokkal nagyobb igénybevétel mindennek(hajtás-kuplung-motor) amikor a 2t feletti vas ugrató után talajt fog, és ez terepraliban teljesen üzemszerű. Ez a hiba pech, amennyiben igaz a hir...
Itt az szokott a probléma lenni, hogy a spéci terephajtásra kihegyezett alkatrészek nem bírják az olyan viszonyokat, ahol a kerekek egyformán forognak - nincs csúszás soholse -. Ettől szokta megadni magát valami :-(((
Sajnálom, mert ez így nem értékmérője egy-egy csapatnak, vagy versenyzőnek, hanem sima pech :-( ... amennyit egy-egy csapat készül egy ilyen versenyre, elég méltatlan befejezés ez így ..
Most lehet, hogy szemét leszek, de én kifejezetten örülök 170-nel borultam vazze Lacika kiesésének. Így talán a köcsög retekklub végre a Dakarról fog tudósítani és nem Palikról.:-) Bár még képesek és Best of Palik Dakart adnak ezután, visszaemlékezve a tavalyi eredményeire.
Nagyon el vagyunk keseredve, hogy nem tudtunk örömet szerezni azoknak, akik szurkoltak, bátorítottak és erőt adtak nekünk az elmúlt hónapokban a 2006. évi Dakar Rallyra.
2006. 01. 01. 22:23:00, csapat hírek
Röviden a történet a következő: Malagától - ahol a mezőny hajóra szállt Afrika felé - 80 kilométer távolságra az autópályán, hozzávetőleg 110 km/h-s tempónál a motor főtengelye minden előjel nélkül eltört, és ennek következtében a motor abban a pillanatban javíthatatlanul tönkrement. A Dakar Rallyn a motor az autónak azon egysége, amelynek cseréje minden körülmények között tilos, ezért a verseny számunkra akkor és ott véget ért. Mostantól szorítunk a többi magyar versenyegységnek, és megkezdjük a felkészülést a 2006. évi Világkupa sorozatra és a 2007-es Dakar Rallyra.
Palik László a Dakar rallye második szelektív szakaszán motorhiba miatt feladta a versenyt! Csapata elindult haza; a többi magyar résztvevõ viszont továbbra is versenyben van, és jó eredményeket értek el a második napon: a legjobb pozícióban a Kiss-Czeglédy duó áll, összetettben a negyvenötödikek; Lisziék az 54. helyen állnak; Szalay Balázs jó autózással feljött a 69. helyre, Kristóf Márton pedig jelenleg a 95. pozíciót foglalja el összetettben.