Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Üdv! Csak mint kibic, - aki persze Neked szurkol - kérdezem, hogy nem próbálod ki a Pmt hajtást ? Tudom, hogy esetem egy más kategória, de én valamennyi régi Piko nagyvas hajtását erre cseréltem, nagyon megérte .
Máv 303- ra jutott a választás, mivel talán ez a legkönyebben kivitelezhető, természetesen első nekifutásra, lényegében az alapokról kell kezdeni.
Donor egy ősküvöleti Piko Br 03 ra esett a választás.
Szerkocsival kezdtem, hát es se piskót, eddig 26 alkatrész van összeforrasztva.
Hajtás marad a piko, vagyis csak részben, mivel a tengelytáv sehogy se jó, ezért ezt méretrevágtam, így szerkocsi 3-5 tengely lesz hajtva tapadógyűrűvel.
Motort azért lecseréltem egy Bühlerre.
Építését,ahogy időm engedi megosztom itt, hátha más is kedvet kap a megépítéséhez.
A 2/3 az nagyon jó megjegyzés. Én is ferdének láttam, pedig kevesebb a látásom, de így már nem az.
A tető kapaszkodó bilincseinél a középső rögzítési helyére nekem más fotóm van, de biztos így is volt a rögzítés. Láttam, hogy a legtöbb gépen elöl volt, de volt olyan, ahol oldalt volt a középső rögzítő bilincs. Azért itt egy kép.Ön dönt, vagy iszik. Rizmajer.
Na jó én is tévedhetek, sőt a hajdani "pingáló" szakmunkás segéd is. :-))) A Rev jelnek teherkocsiknál a hossztartó jobb oldalán, vagy ha a hossztartó nem látható, akkor a kocsiszekrény jobb alsó részén van a helye. A korszerű személykocsiknál eleve nem látható a hossztartó. A Rev jel, mint majdnem minden más felirat a kocsiszekrény közepén helyezkedik el.
Ezen kívül, volt az un. kenési táblázat, ami homályos felvételeken hasonlít a Rev táblázathoz és összekeverhető.
De én semmiről sem beszéllek le, se rá. Csak azt írtam le, hogy szerintem hogyan nézhetett ki. üdv. Tom
"Látom utánanéztél és nem találomra irkálsz számokat."
Ez természetes. Mivel magam is furcsának tartom az olyan modelleket, ahol csak a kocsi oldalán levő 3 nagybetűs/számos sor van felmatricázva. Ugyanakkor a régi járműveknél (általam kedvelt III-as korszak) elég nehéz kideríteni, mik voltak a kisméretű feliratok. Sokat bogarásztam a régi képeket, amíg végre az utolsónak elkészült Da és Bah kocsijaimnál érzem úgy, hogy nagyjából jó a felirat.
Ennél a kocsinál viszonylag szerencsés volt a helyzet, mert a járműalbumból ki lehetett olvasni majdnem mindent - az egyik oldalon.
Az viszont meglep, hogy a másik oldalra mindent ugyanolyan sorrendben kell felírni. Mert pl. a REV dátumnak nem volt fix helye? Pl. a '60-as évek elején a feljáróajtó mellett volt a fényképek tanúsága szerint.
És miért nem? Mi van rossz helyen? A feliratnak a fülke felőli részen kell lennie szerintem, mert van még egy GySEV-es fotóm, ami a kocsi jobb oldaláról készült, és azon ott vannak. Csakhogy az már a 12 jegyű pályaszámmal van feliratozva, valamint a kis méretű betűk nem látszanak.
Ennyivel azért nem tudom beérni, mert valahová föl kéne tenni a matricákat...