Az általad említett márka az egyik legjobb minőség az utángyártott cuccok között.Nekem is lenne egy kérdésem nem érdi vagy véletlenül és boldog w 140 -es tulajdonos?
Attilának hívnak és szintén betege vagyok az állólámpásonak. A feleségem nagy örömére, eddig három állólámpást gyüjtöttem be. Van egy 1975-ös pisztáciazöld, 220D-m, egy 1975-ös csibesárga 200D-m és egy 1972-es fehér 230.6-osom. Kérdésem a következő lenne: mi a véleményetek a klokkerholm lemezekről? Várom válaszotokat. Köszönettel: Attila
Büdös szaga van, szerintem jobban megy tőle az autó és halkabb is.Én fele fele arányban használtam őszig. A 115 ös motorja elbírja.Ha használtat veszel vigyázni kell mert tele van szmötyivel, be kell rakni üa. szűrőt és sűrűn cserélni. Ismerősöm astrába rakta 2 évig járt vele télen nyáron ( télen higítva Shell W.P.).És a lidlben volt a legolcsóbb.
Nem tudom miért mondják hogy büdös lángossütő szag? A gázolaj füstnél kevés büdösebb van, ha a lámpánál egy busz mellém áll az az első, hogy feltekerem az ablakot... Ha ételszag járná be a városokat nem lenne rosszabb szerintem.
Az üzemanyag árakról és a mol-ról pedig el sem kezdek semmit...
Viszont bizonyos értelemben még mindig nem elég drága az üzemanyag, gondoljunk bele milyen sok km-t leautózunk csak úgy, élvezetből, időtöltésből...
504 !
KPM-nél rég jártam már, de gondolom nem szünt meg maga az intézmény csak másképp hívják de ugyanazzal foglalkoznak. A lebonyolítás is biztos hasonló mint régen volt. Ilyen helyen dolgozol?
koszonom a kimerito valaszokat, igazabol normal -nemhasznalt- etolajat tennek 50-50% aranyban a sima dizelhez. elmeletben.
valamivel olcsobb volna, (bar nem sokkal), karosanyag csokken, es mivel nem hasznalt az etolaj igy kellemetlen szaga sincs, viszkozitasa miatt viszont mersekelt fogyasztascsokkenes is tarsulna hozza. nyomatekveszteseg meg nem erdekel, nem gyorsulni vettem:)
igazabol nemkockaztatnam a muszaki allapotat a gepnek, es ugye a jogszabalyok.
inkabb csak felvetes volt.
hogy: egy 35 eves auto, biouzemanyaggal. szoval az azert mas megvilagitasba helyezi azt a fajta elmult 25-30 ev hozzaallasat. amit fejlodes cimszo alatt az olajtarsasagok es az autogyarak eladtak jo hitelret a nepnek.
meg kell mondanom, egyaltalan nem vagyok kibekulve az ossznepi magatartassal, felelotlen, rovidtavu, haszonelvu gondolkodasrol tanuskodik ez az egesz tortenet, es hiszem, hogy a modern kor tortenelmeben (ha lesz ugyan ilyen) ez az idoszak a -sotet modernkor- cimszoval vonul majd be...
na, bocs a terjedelemert.
Diesel
amit keresel sajna nekem nincs, kipuffhoz gratulalok, ami meg a koltsegeket illeti, szerintem kar osszehasonlitani az uj muszaki csodak markaszervizben alkalmazott vagyon lenyulasi magatartasahoz.
Braziliában a városi buszok használt étolajjal járnak,az egyiknek sülthal szaga,a másiknak lángossütő szaga van,de arró nem szól a fáma hogy károsítaná a motort.
Egyszer a híradóban láttam,hogy az amcsi 123-as tulajok simán kimatricázzák
a szélvédőre használt étolajvásárlási szándékukat,de ők valami előmelegítőt is használnak,hogy a nafta forrón érkezzen az adagolóba.
Előbb-utóbb a hazai kutaknak is árulniuk kell biodieselt aminek a repce az alapja,erre az EU fog kötelezni minket. Frankó látvány lesz vidéken ahogy a végeláthatatlan mezők sárgálanak a repcétől. Egyszer kérdeztem egy lángossütőt,hogy mi a sorsa a használt olajnak,kiderült,hogy le kell adnia valami cégnek, mert veszélyes hulladék-most még itt tartunk... bár nem biztos,hogy örülnék,ha az autó émelyítő sültlángosszagot árasztana.
Ma kicseréltettem a kipufogó leömlő szakaszát. Ahoz képest,hogy milyen ritka jószágom van, egy huszasból megúsztam az utángyártott alkatrészt.
A környezetvédelem csak addig fontos ,amíg napapa évente egyszer használt kétütemüjét kell csaesztetni ,ha valaki étolajat tesz az autójába ,az jövedéki-adó csaló ,ott már senkit nem érdekel ,hogy mennyivel kevesebb a károsanyag-kibocsátás. Amúgy Én pár hónapja vettem a 123 d-met ,a családnak beatam ,hogy tök jó lessz olcsó étolajjal járni ,azán nem merem belerakni: féltem a kicsikét.
Én hallottam ezt is meg azt is... Konkrét vagyok, mi?:)
Szal, volt aki aztat mondta, hogy ért hozzá és szét is szokta kapni a motort és semmilyen elváltozást nem tapasztalt, annyi, hogy nem jó a panccsal több napot állni, mert a cucc megalvadhat. Persze gondolom ez keverési aránytól is függ.
Ótósújságok arról papolnak, hogy gyantakiválás lehet a mociban, ami megrövidíti az élettartalmát... :(
nyilvan. latszik amiota ide irogatom a hulyesegeimet, tovabba egy allolanyka boldog tulajdonosa is lettem....szoval igy mar nem nehez megdonteni a hozzaszolasi rekordokat:)))))
Azt a gépet én megnéztem ősszel. Kormányváltós automata gen2, típustiszta, de lelakott kívül-belül. A két első sárvédő elem, padlólemezek, csomagtértető kapásból cserés/javítani kell (de még az eredeti alvázvédelem van pl. rajta...). Viszont az eredeti papírok (német szervízkönyv...) vannak hozzá! Csak éppen egy 200 -as kéziváltós típustáblája figyel rajta... és a papírokban is az van. Én nem mertem belevágni.
El kellene már olvasni a minősítésről szóló rendeletet amit már párszor pár helyre belinkeltem, de a MAVAMSZ honlapon is megtalálható.
Bocs ne haragudj, nem Veled van bajom, de nem akarom 68-adszor is ugyanazt leírni. Úgy érzem nem a feladatom. Ha tudok segítek, de ne kelljen már sokadszor leírni ugyanazt.
Egyébként meg minek kell egy kettes szériáról levenni a homlokfalat? Törött volt, na jó és megjavították. Ez nem zárja ki, hogy minősített veterán legyen. El nem rohadt az biztos, meg alatta se, mert a feles széria sem ott rohad, nemhogy a kettes. Azt meg, hogy ez az autó az az autó-e, lesz aki tudni fogja hidd el. Láttam szépen "műtött" autót, amiről egy hozzáértő azért tudja, hogy nem az ami. A többség viszont az igényes munkára is képtelen, azokról meg ordít. Láttam másfeles szériát kettes homlokfallal és számokkal, a gyári alvázszámra a nyúlványon meg fel volt hegesztve egy darab laposvas tartó a dallamkürtnek...mert ugye csak a kettes széria száma lakik fennt a zárhídon...
Motorcsere is jó kérdés.
Ha egy másik, de típusazonos motor kerül bele, akkor lehet minősített veterán.
Motorcsere nem típusazonosra? Az viszont kizárja a minősítést. Elég egyértelmű, hogy minek kell lenni benne és hol. Én is láttam nem egy 123-as motoros állólámpát, meg is értem, ha olcsóbban talál bele jó motort, minek felújítani a régit. Persze használni akarja az ember, kicsit faragni kell, de bele lehet tuszkolni. Azonban ne akarjunk már egy ilyet minősíttetni. Lehet bele itthon is kapni szín és típusválasztással szar állapotú első olajszűrőházas állólámpásba való motort. Meg kell egy ilyet generáloztatni, ha jót is akarsz röpke 400 ezer körül (saját tapasztalat), aztán lesz egy jó belevaló soros izzitós gyári állólámpásba való motorod. Igaz 123-as motort egész tűrhető állapotút lehet venni 100 körül.
Egyébként a számokból sok minden kiderül az autóról, aki ért hozzá és/vagy van hozzá dokumentációja. Ha elküldöd a Datenkartét azt is megmondom milyen gumikkal adta ki a gyár, mint ahogy a motorszámból is kiderül, hogy Unimogba gyártották, vagy W115-be.
Bocs tényleg nem Veled van bajom, de néha úgy érzem, hogy vannak próbálkozások, hogyan is lehetne átverni a rendszert...
504LACI Ha egyszer levettek egy állolámpásrol a homlokfalat (mert ugye ott az alvázszám) és visszahegesztették akkor az már nem is lehet veterán auto?Vagy ha motort cseréltek benne de ugyananak a tipusnak a motorját kapta meg.
A kocsi szerintem nagyon megérné, 1975-s, eredeti festéssel, kisebb szövethibával belül + kis rozsda a kerékíveknél. Vaterán is hírdették az összel 500 eFt-os minimálárral, most 250ért el lehetne vinni, a papírgondok miatt.
Volt már valakinek effektíve tapasztalata a KF-nél ilyen ügyben? Vagy csak odamegyek hogy nem ment át az autó az eredetvizsgán, segítsenek?
Nem kell a motorszámtól parázni! Ha megéri az autó egyébként akkor alkudd le a vételárból az utánajárásod (50-100 eFt) és már jól is jártál! Mindennapos dolog a KPM-nél, főleg egy 1000 éves autónál. Ha megkapja az új kódot és esetleg ragasztott számot adnak még manapság az főnyeremény!! Bármikor motort cserélhetsz benne utána!
Szerintem ez nem gáz, csak el kell menned eredetvizsga után a KPM-hez és ott megmondják mit csinálj. Ha jó az autó is meg az ára is, ez miatt ne hagyd ott!
ahogy látom, nem igazán lehet ezt hivatalosan áthidalni: még ha nálam át is csuszik egy másik eredetvizsgálónál, semmi nem garantálja, hogy ha esetleg én el akarom adni, akkor nem bukik meg megint....
Nem tudod esetleg, mi van akkor, ha megveszem az autót, és utána beszerzek hozzá egy típusazonos motort hivatalosan? Ilyenkor már az új blokkal át lehetne-e iratni?