Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Igen, ezt láttam is, csak utcanevek nélkül nehezen értelmezhetőnek tűnt, így nem nagyon foglalkoztam vele. :)
Most kicsit alaposabban megnéztem, műholdképpel együtt már érthető, kicsit kijjebb lesz az erdős rész mögött. Így tényleg nehezen képzelhető el a hurokjárat, inkább lesz 3-3Y-os villamos.
Ebben a hsz-emben van egy kép. A Vincellér utca meg lenne hosszabbítva egy új utcáit, ami a Külső Szoboszlói útból nyílna, a vasút mellett haladna, és a Tócóvölgy vasútállomásra vezető útig tartana. A Vincellér utca abba csatlakozna bele, és ott lenne a P+R parkoló, a busz (és a villamos) végállomás.
A tenderben úgy fogalmaztak, hogy az új buszok 35%-a lehet alacsony belépésű (amelyen a Reform), 123 darab esetén az 43 reform. A többi szólónak alacsonypadlósnak kell lennie.
Egy kis érdekes részlet Debrecen településszerkezeti tervéből:
"A városi közösségi közlekedés jelentős végállomásai négy decentrumot jelölnek ki, melyek közül kettő – a Doberdó utcai és a Segner téri – meglévő, a Vincellér utcai áthelyezéssel-, a Faraktár utcai pedig újonnan jön létre. A városi közösségi közlekedési rendszer jelentősebb végállomásai, azaz decentrumai az ott telepítésre kerülő P+R parkolók révén a városba irányuló térségi személygépjármű forgalom eszközváltási pontjaiként is működnek."
Sajnos az új buszok nagy része a Vincellére került, úgyhogy a reformok pont a legzsúfoltabb járatokon mennek a legtöbbet. Mondjuk 2 év múlva úgyis csak ezek lesznek már, tehát végül is mindegy. Ami viszont pozitív, hogy a Conacto-k nem engedélyezősek, célszerű lenne az RMD-ket is átépíteni a hagyományosra, mert nyilvánvaló, hogy az utasok nem alkalmasak az új rendszerre.
Amúgy egy csomó szóló Volvo-t le is selejteztek már, állítólag a reptéren tárolják őket egyelőre. Valaki nem tudja, hogy milyen rendszámúak mentek a levesbe? A Segneresek közül az 51-es biztosan eltűnt, de a többit nem tudom.
A mutyin kívűl nincs más különösebb ok a Deform invázióra.
Még ha legalább kevésbé forgalmas vagy külterületi vonalakon menne csak (11, 13, 16, 17, 21, 23, 23Y, 33, 33Y, 37, 39) akkor még talán elmenne (de akkor se kéne belőle ilyen sok), de hogy berakják 19, 22(Y), 24(Y), 25(Y)-ra is, az már durva. Ezeken kívül még láttam ma Deformot 23-ason, 34-esen meg 36-oson. Egyedül a 23-as, ahol még oké is, ezek közül.
A villamosokban van wifi, de hogy a buszokban, trolikban is lenne arról nem vagyok meggyőződve.
Ma volt szerencsém az egyik Mercihez, kellemesen csendesnek túnt, nem zörög úgy mint az Alfák. (legalábbis a Böszörményi úton így volt, a Déli soron lehet más lett volna a helyzet).
Nagyon remélem, hogy az új buszok láthatóak lesznek a TransIt nevű ipari hulladékban is, mert a korábban beszerzett buszok sajnos nem jelennek meg benne.
Hát ha valamelyikőtök készítene most egy ábrát, mely azt mutatná, hogy 2000 és 2020 között hogyan alakult Debrecen városában a közösségi közlekedési eszközöket évente igénybe vevők száma...................
Nekem egyebkent vállalhatónak tűnnek az ITK által fejlesztett, önjáró alvazra gyártott buszai. Az alacsony belepesu 12m es 12,5m-es elővárosi, es az Ic600 névre keresztelt helyközi tipusaik biztosan megállják a helyüket a Volán flottában majd. (Az Ic persze akkor, ha majd rendelnek is belőle). Ezekben a fukciokban megfelelnek. De helyi járatban a hátsó ajtonal a 3 lépcsőfok az durva... Nem tudom az Alfa localok esetben is ugyanekkora volt-e a hatso ajtonal a padlomagassag, de mintha ott kicsit alacsonyabb lett volna. Javítsatok ki.
De mind azItk mind a korábbi localo tipusainal mar akkor sokkal baratibb a credo econell je, a maga 2db, es sokkal kisebb lépcsőfokaival. Még ha tenyleg praktikusabb is az LF kialakítás nagyvárosban.
Nekem anno nagy kedvencem volt a Nabi Excel. Viszonylag rövid magaspadlos rész volt az utastérben, cserébe a busz kb 80-85%ban ap volt, hatalmas szellős utastérrel, rengeteg ap ulessel. Sajnos a Siriusnal pl az utastér elrendezésebén is hatalmas visszalépés történt.
Azert majd kiváncsi leszek, milyen lesz az ITK sajat építésű csuklosa. Önjáró LE csuklós alvazra építenek, vagy minimális darabszámban majd engedélyezik nekik a torok conecto gyártását?
Ott az eredeti ostravai koppintás, ami a Solarisokkal jött be, majd ráragadt a Volvókra, az Alfákra és a Plasmákra is, és átfestették a 280T-ket is. (A gyorsba' berántott 200-asokat viszont nem, de ezzel talán együtt lehetett élni.)
Ez így maradt majdnem tíz évig, majd 2018-ban beköszönt a proto Reform 500LE a közepesen jellegtelen bőrszínnel, amit 2019-ben már öt Conecto G is követett.
2020-ban jött öt norvég Volvo, ami nem meglepő módon az eredeti csíkos fényezést kapta, illetve befutott még Kecskemétről négy kályhaezüst MAN.
2021 elején pedig jött négy egyedi járgány: a proto Reform 501LE, egy Reform-S és egy Intouro fehérben, egy másik Reform-S pedig az előző Reform és a Conecto G-k színében.
És itt vagyunk most, amikor lett négy kályhaezüst Conecto G szanaszét csíkozva, illetve harminc Reform ugyanilyen gány színezésben.
Ez összesen ötféle dizájn. És még csak azt se lehet mondani, hogy egyféle busz egyfélén néz ki, sem azt, hogy egy szállítmány egyféle színben jött.
Pár évvel ezelőtt a nyíregyházi egyetemen levelező tagozaton az egyik szaktantárgy óráján egyik hallgató (aki a cégnél dolgozott) szóvá tette, hogy az összes autóbuszuk légkondícionált és alacsonypadlós, a járművek 100%-a el van látva fedélzeti wifi-routerrel (ezt nem tudom, igaz-e), de az utasok mégse hajlandóak átülni az autóból a buszokra, és a cégnél mindenki széttárta a kezét és nem tudják, miért van ez...