Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Sok szolgáltatónál van meg az a szemlélet, hogy az ügyfél az hátráltató tényező. Nem fizet, panaszkodik, csak a baj van vele. Az ideális ügyfél az fizet és kussol. Na ezen kellene változtatni tényleg, mert minden lépéssel (járatritkítás, útfeltúrás évekig) csak újabb ügyfeleket riasztanak el.
Úgy látom a HAON is külön cikket szolgáll a megálló-áthelyezésnek.
Ami engem illet, nem tudok egyedi véleményt formálni. Picurkának igaza van abban, hogy ekkora távért felesleges balhézni, Zotyának pedig abban, hogy a belvárosban (!) sokkal sűrűbben kellene megállókat elhelyezni, és nem növelni kéne a távot.
Abban speciel egyáltalán nem értek egyet a DERKE-vel, hogy az átmenő forgalmat inkább vissza kellene szorítani. Debrecen városszerkezete ilyen; ahol el lehet érni a forgalom csökkentését (Bajcsy-Zsilinszky utca, Simonffy utca, Csapó utca, Batthyány utca, Piac utca, stb.), ott már rég megtették. Így is elég kárt okoztak vele, a Széchenyi utcát nem kell bolygatni. A lámpák összehangolása jelenti a nagy gondot, azt leszámítva sokkal kényelmesebben lehet haladni.
Emellett az egész ország az autósokból él, ahogy a város is. Tankolás, parkolás, áruszállítás, stb. Lehet vitatkozni arról, hogy ki használja indokoltan vagy indokolatlanul az egyéni közlekedést, de egy biztos: az csak nyereséget fog hozni, a tömegközlekedés pedig akkor sem lesz nyereséges, ha az autósok 90%-a buszra ülne. És nem a tömegközlekedés hibája miatt, hanem azért, mert elcseszett konstrukció a Cikisbusz. Majd ha a fogyasztásuk versenyképes lesz egy régi Ikaruséval, és nem fognak dupla annyit fogyasztani, lehet miről beszélni.
Nem értem, hogy miért nem fogjátok már fel végre, hogy minden ilyen intézkedés tovább csökkenti azok számát, akik buszra ülnek. Lehet, hogy Neked jobb az, ha kevebb az utas és kevesebbet kell dolgozni, de akkor is jó lesz, amikor behívnak megköszönök a munkádat, de a továbbiakban nincs rád szükség... Mint már írtam, nem 100 méterről szól a dolog, hanem a szemléletről. Gyalogolok ha kell, hazáig is, ezt mások is megteszik, de akkor ne számítsatok, arra jobban szükség lesz a munkátokra. Ezen gondolkozz és csak utána bírálj bármit is.
Attól, hogy nem panaszkodnak, még nem jelenti azt, hogy az úgy jól van. A 80-as években sem panaszkodott senki, hogy nincs a zsebében mobiltelefon és nem érhető el bármikor. Ma mi van, ugye?
A józszai összehasonlítás azért sem állja meg a helyét, mert az egyrész kevesebb embert érint, és azok a megállók nem átszállást biztosítanak. Más jellegű a probléma. De igazad van, oda is kellene még megálló.
Mondhatok olyan települést is ahol 1-2 kilóméterre van megálló. Ez annak idején elment, de ma már nem alternatíva. Nem is csoda, hogy fogy a vidéki lakosság. Munkalehetőség helyben nincs, a környező nagyvárosokba bejutni meg nem csak költség, hanem rengeteg idő! Nem is csoda, hogy onnan menekülnek az emberek.
Hidd el, nem a lustaság beszél belőlünk. Sokkal komplexebb probléma, mint azt így elsőre gondolnád.
Nem értem miért kell ezen a tetves 100 méteren vitatkozni! Máshol 700-800 métert, van ahol Km-t. gyalogolnak a buszhoz (kertségek) és nem nyavalyognak. Nem annyira puhány ez a debreceni népség, hogy 100 métert ne bírna megtenni gyalog. Nézzétek már meg, hogy pl. józsán mennyit gyalogolnak! Van panasz? NINCS!! Itt is csak a DERKE vergődik. Össze gyüjtöttek 240 aláírást! 200000 lakosa van Debrecennek! Akkor az hány százalék? 0,0012%!! Tényleg nagy az igény a visszahelyezésre! Szálljatok már le a földre!
Persze hogy nem jó üzletpolitika, csak utasként máshogy ítéli meg az ember, mint buszvezetőként. A hiba a városvezetésé, ők nem képviselik az utasok érdekeit.
Ettől még a szemlélet és hozzáálás nem jó. Nekem is meg kell csinálni a "nemszeretem" munkát is. Csak most az a helyzet, hogy bolti pénztáros kényelmesebben ül a vevő kárára. Nem biztos, hogy jó üzletpolitika.
Nem mondtam, hogy nincs igazad. Én se örülök, hogy ÍGY változott a forgalmi rend. De a buszvezető szemszögéből is látni kell a dolgot. Ugyanúgy felszáll aki akar, és ha szerinte jobb az új megálló, akkor (az ő szemszögéből persze) lehet benne valami.
De az, már nagyon unom, hogy ilyenkor azzal jönnek, hogy nem bírjátok ki az a +10, +20, +100 métert? De kibirom, sokmindent kibírok. Végülis az arzént is lassan adagolják. Ez csak kis mennyiség, nem hal bele senki... Mondhatjuk azt, hogy az ilyen intézkedések a közösségi közlekedés arzénja?
"Pl. azok az elektromos szekrények. Aztán indulsz a megállóból, és valaki elédfordul mert le akar menni a garázsba, vagy feljön a garázsból, és keresztbe áll előtted"
Mondjuk reklamálj annál, aki ezt így tervezte meg. Azt a szekrényt arrébb lehet tenni. Olyan mintha a új kabátot vennénk azért, mert leszakadt a gombja...
"Az a baj, hogy ti csak utas szempontból nézitek, hogy jaj, mos 20 méterrel messzebb van a Piac utcától. Kibírjátok. Inkább, mint hogy még meghaljon ott valaki."
Ok, holnaptól nem kell járjon egyetlen busz sem, troli sem, villamos sem, szüntessük meg a DKV-t. Ha minden nap csak egy kicsivel kell többet gyalogolnom, előbb utóbb hazaérek. Kibirom. Ez neked is jó lesz, ugye?
Nem ártana egy kis szemléletváltás, de ezt majd máskor.
"Nem baj, arra van a belső sáv, hogy bemenjenek oda."
Pont ez az, hogy addig lógnak ki, hogy abba az irányba csak egy sáv van ezért úgy tudnák kikerülni a busz, ha a menetiránnyal szemközti sávba hajtanak.
"Nektek meg csak 20 méter."
100 méter. Amit írtál pedig önző és cinikus megjegyzés.
Nem baj, arra van a belső sáv, hogy bemenjenek oda.
Ez az, amit már nem lehet megtenni. Persze nem nagy cucc, ma fél percet vártam a garázs bejárata előtt, de akkor sem lett jó ez a megoldás.
Azzal kapcsolatban igazad van, hogy nem sokkal került messzebb, de ott van az az átkozott lámpa a garázsnál, ami miatt szépen le lehet késni a buszt.
A menetren már sokkal előbb borul.
Na pont ez az, amiért káoszként emlegették az új forgalmi rendet. Vegyük hozzá az új Derék utcai lámpákat is! A 19-es így KO, a 45-ösre plusz jármű kell, ha nem akarnak állandó késést; és a 22-24 sem tesz meg egy teljes kört a Derék utcai lámpák miatt egy órán belül.
Ezzel nem is lenne gond, ha nem tartalékoskodna a DKV, és eközben nem kommunikálná azt, hogy pontos a közlekedés, és kiszámítható a szolgáltatás.
Még mielőtt valaki félreértené, ez a vezetés hibája, nem a járművezetőké!
Egyébként az új megálló rövidebb. A kilógó buszok feltartják a sort....
Nem baj, arra van a belső sáv, hogy bemenjenek oda. Én ezt a reggeli csúcsban amúgy sem vettem észre. Szerintem, az én szempontomból jobb. Nektek meg csak 20 méter.
Pl. azok az elektromos szekrények. Aztán indulsz a megállóból, és valaki elédfordul mert le akar menni a garázsba, vagy feljön a garázsból, és keresztbe áll előtted, mert nem tud kifordulni. Az a baj, hogy ti csak utas szempontból nézitek, hogy jaj, mos 20 méterrel messzebb van a Piac utcától. Kibírjátok. Inkább, mint hogy még meghaljon ott valaki.
Az a gond, hogy hiába lehet frankón haladni, a menetrend már borul. Ráadásul pár héten belül a másik Hal köz megálló is be lesz üzemelve. Kíváncsi vagyok, mi lesz így pl. a 45-össel, aminek így is 29 perc a menetideje? Pazarolnak rá még egy buszt?
Tényleg nincs. Reggel egész frankón lehetett haladni. Flnyévekkel jobb, mint volt. És a Hal köz megállót is idelye volt megszüntetni. Az katasztrófa volt.
Hát nem tudom; legalább két olyan esetre emlékszem, amikor ideiglenesen át kellett helyezni a megállót, mert újra kellett kövezni. Ugyanez volt a Csokonai Színháznál is. De ne legyen igazam! :)
Attól függ, mit tartunk káosznak. Nekem pl. káosz az, hogy az összes arra közlekedő viszonylat 5 perceket késik a két új lámpa miatt. A 19-esről ne is beszéljünk, azt még a Szepességi utcai lámpa is megfogja.
Már én is észleltem, a másik topicban le is írtam. Inkább amiatt aggódok, hogy a volt megállónál lévő díszkő meddig fogja bírni az állandó átmenő forgalmat? Előbb-utóbb kénytelenek lesznek újra aszfaltot rakni oda; jobb lett volna még az új forgalmi rend előtt.
Pár perce jártam arra kocsival, nem láttam, hogy a sávok festésével foglalkoznának. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy a két sáv elférne a Révész tér előtt. Nem lehet, hogy az egyik sáv a mélygarázsba vezetne?
Fel van festve, két sáv elfér, mélygarázsba nem megy, lámpák összehangolva! Úgyhogy semmi gond! Felesleges aggódás volt!
Kicsit még alakítani kell a formán, mert kissé ormótlan az eleje, de már annak is örülni kell, hogy fel akarják támasztani a halottnak hitt buszgyártást!