Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2009.06.21 0 0 31432
Te próbáltál már élőállatot vasúton fuvaroz(tat)ni? (mert én már bonyolítottam "régebben" élőállat szállítást.) Az ellenségemnek sem kívánom!
Előzmény: Törölt nick (31414)
v_peti Creative Commons License 2009.06.21 0 0 31431
Jó nagy szívás. Ld. Bukarest vs. Budapest.
Előzmény: Törölt nick (31429)
manhattani Creative Commons License 2009.06.21 0 0 31430
>Kavicsot pedig nyugodtan lehetne vasúton is vinni, az nem romlik meg és lehet belőle nagy tételt is vinni.

Meg nem is lopják olyan nagyon, max, aki építkezik.


>De még mai nap is elvétve előfordul, h jönnek ide síelni.

Júniusban?

Előzmény: Törölt nick (31429)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.20 0 0 31429
Kondoroson szlalompálya nélkül megoldották a minap láttam, h lámpát raktak ki, ha át akar menni a gyalogos megnyomja a gombot és zöldre vált neki a közút felé meg pirosra. Barátibb megoldás mint a szlalompálya. De az is igaz, h a szlalompálya is jó, mert ott muszáj lassítani a kamion sem tud 90-el átszáguldani a városon mert borulna a szlalompályán. A 44-es út kamionforgalmát csökkenthetné ha megépülne a tervezett Kunszentmárton-Szarvas vasúti pálya és erre lehetne ráterelni a teherforgalmat. Nem egyszer láttunk a 44-esen régebebn kavicsot szállító kamiont, amiről potyogtak le a kavicsok, de úgy, h féltettük a szélvédőt nehogy betörje. Ha nem sikerült megelőzni inkább lemaradtunk. Kavicsot pedig nyugodtan lehetne vasúton is vinni, az nem romlik meg és lehet belőle nagy tételt is vinni.

"Miért pont Békéscsabáról mennének oda?"

Nem onnan menenk csak Békéscsabáig jöttek a túristák vonattal, gondlom Budapesten szálltak fel egy idetartóra, és itt kérdezgették ,h hol a csatlakozás Bánkút felé. Ugye megnézi a térképen és megtalálja Bánkutat megnézi a menetrendet és látja, h Békéscsabán át kell szállnia. De még mai nap is elvétve előfordul, h jönnek ide síelni. Vonattal már kevesebben, de autóval előfordul, ugye az a fránya GPS beüti ,h bánkút és ide hozza. :) Aztán a derék osztrák vagy germán meg mereszti a szemét, hp uszta ameddig a szem ellát még csak egy nyomorult domb sincs sehol, és értetlenül nézi ,h ez egy síelő hely lenne? Aztán majd felvilágosítják a környékbeliek, h ez a Bánkút nem az a Bánkút mintegy 300 km-el arrébb az ellenkező irányba.
Előzmény: Törölt nick (31425)
tono60 Creative Commons License 2009.06.20 0 0 31428
Mégis miből lehetett volna megvalósítani?
Kell a pénz a 4-es metróra meg egyébb fontos dolgokra!
Előzmény: Törölt nick (31427)
v_peti Creative Commons License 2009.06.20 0 0 31426
Miért pont Békéscsabáról mennének oda? Miért nem mondjuk Szolnokról vagy Salgótarjánból? Nem is arrafelé van.
Előzmény: Törölt nick (31424)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.20 0 0 31425
"Öcsödön is mióta szlalompályát építettek a városon belül. A csorvási szlalompálya a legdurvább nagyon lefogja a tempót."

Öcsödön hétfőn temetik azt a 32 éves fiatalembert, akit a falu belterületén elgázolt egy átmenőforgalomban közlekedő kamion. Ha nem lenne szlalompálya, már régen egy külön sor volna a faluban elgázolt emberek sírjaiból a temetőben.
Szlalompályát (=forgalomcsillapítás) mindenhová!
Előzmény: Törölt nick (31424)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31424
Régebben valóban előfordult, h síléces túristák kérdezgették a csabai vasútállomáson, h honnan megy a vonat Bánkútra. :) Ma már nem jellemző.

A 44-es úton valóban kéne négysáv néhány helyen, meg ami fontos volna, h Szarvast elkerülje sokat jártam arra Szarvason átmenni a legfárasztóbb. Öcsödön is mióta szlalompályát építettek a városon belül. A csorvási szlalompálya a legdurvább nagyon lefogja a tempót.

A szóbeszéd szerint még régebben megesett, h valami nagy cég jött volna Békés megyébe, h befektet itt és nagyüzemet épít de a tiszaugi hídnál ( még a régi) visszafordult, h ide a büdös életbe nem jut el időben semmi, mert ott a szűák keresztmetszet.
Előzmény: VT22 (31423)
VT22 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31423
Iparfejlesztés?

Csak a drágalátos multicégek szeretnek nyavalyogni az autópálya hiánya miatt. Gyakorlatban legtöbbször ők is elvannak nélküle. Békés megyének adottságait figyelembe véve mezőgazdaságból (és a rá épülő feldolgozóiparból) kellene megélnie, szvsz az M44 helyett jóval nagyobb lehetőség lenne, ha ilyen célokra fordítanák a pénzt - és tényleg el is jutna a magyar gazdákhoz. Emellett a 44-es út áteresztőképessége is növelhető szakaszos négysávossá építéssel, valamint elkerülő utak építésével. Lásd Fehérvár-Veszprém közt a 8-as utat.

Turizmus?

Békés megye messze áll a francia Riviérától vagy az osztrák síparadicsomoktól, hogy annyi turistát vonzzon, hogy hátráltassa a turizmust az autópálya hiánya. Gyulára és Gyopárosra menjenek csak vonattal a népek. Ja meg a síelőknek is jó lesz a vonat Bánkútra :)
Előzmény: Törölt nick (31414)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31422
Szolnok megye telitalálat igaz nekik van egy 4-es útjuk, ami Szolnokig már elkerül majdnem minden várost lehet rajta haladni az más kérdés, h halálútnak nevezik, főleg Abony felé van egy alattomos hosszú bal kanyar ahol sok baleset van. Mellesleg sok helyen 4sávos is úgy tudom.

Békés megyében egy 4 sávos út van kb. 10-15 km hosszan Békéscsaba és Gyula között az autópálya minőségű leszámítva Veszelynél a szintbeni kereszteződést. Békés megye kapcsolata közúton a külvilággal a 44-es és a 47-es egyik sem jó minőségű út, a 44-es különösen nagyon keskeny, tele kamionokkal, sok települést érint, ami megfogja a forgalmat. A 47-es legalább Szeged és Vásárhely között 4 sávos egy szakaszon ( épül már át négysávossá), de Vásárhelytől az sem a legjobb, de sokat segített, h Orosházát már teljesen elkerüli. A 44-esnek meg az utolsó igazi segítség még 2000-2001 körül a tiszaugi híd volt, el bírom képzelni mi lehetett előtte ha most is horror. Főleg mikor 30-40 percekre lezárták meg mikor kamionok szorultak be ( két kamion nem fért el egymás mellett és volt mikor ott ütköztek össze aztán se előre se hátra).
Előzmény: RadiX (31421)
RadiX Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31421
JNSZ, Vas
Előzmény: Törölt nick (31417)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31420
Nem tekintem Veszprém megyei autópályának az M7-et, függetlenül attól, hogy néhány kilométeren át megnyaldossa a megye délkeleti csücskét.
Előzmény: Törölt nick (31419)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31419
Vas, Veszprém, Nógrád esetleg mond valamit? :)
Előzmény: Törölt nick (31417)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31418

Bár régebben gond nélkül vittek élőállatot is vasúton, nem tudom manapság visznek-e, de elviekben megoldható.

 

Bármi megoldható, csak nembiztos, hogy van értelme...

Előzmény: Törölt nick (31414)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31417
Mondj egyet, ahová nem lehet. Ahová már épül az nem játszik. Így Baranya is kiesik.
Előzmény: RadiX (31415)
M41 2317 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31416
"Ezért nem települ ide nagyobb üzem vagy gyár, nehéz megközelíteni, ezért túrizmus sem nagyon jelenik meg"

Ezt se ártana átgondolnia...
Előzmény: RadiX (31415)
RadiX Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31415
( az egyetlen megye az országban, ahová nem lehet autópályán eljutni

ezt azért gondold még át
Előzmény: Törölt nick (31414)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31414
Igazad van, de Békés megyének szüksége lenne az M44-re, ide nem vezet autópálya ( az egyetlen megye az országban, ahová nem lehet autópályán eljutni. Ezért nem települ ide nagyobb üzem vagy gyár, nehéz megközelíteni, ezért túrizmus sem nagyon jelenik meg, szükség lenne az M44-re. Persze én is azt mondom, h amit csak lehet azt vasúton kell vinni ezzel csökkentve a közutak terhelését. Vannak bizonyos áruk ,amik vasútra valók, mert nagy mennyiségben lehet szállítani pl. építőanyagok, szén, olaj, benzin, fa ( bútorlapok, deszkák farönkök). Ugye ezek nem romlandók és lehet nagy mennyiségben vinni helyi Tüzép telepekre. Ami romlandó az meg mehet közúton pl. tejtermékek, húsok stb. Bár régebben gond nélkül vittek élőállatot is vasúton, nem tudom manapság visznek-e, de elviekben megoldható.
Előzmény: Törölt nick (31413)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 31413
Téveszme, hogy a nagyforgalmú közút problémáját közútfejlesztéssel, autópályaépítéssel lehet megoldani. Tudod, A-dani?
(ezt a rímet nem tudtam kihagyni:D

Az igazi megoldás az lenne, ha a közúti forgalom egy részét csővezetékes-, vasúti-, vízi-szállításra át lehetne rakni.
De ehhez komoly akarat kell odafent.
Ez a komoly akarat jelenleg nincs meg.
Előzmény: Törölt nick (31407)
Rbatka Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31412
a nyugati régió is kapjon már valamit

Nagyon sajnálom a nyugati régiót.
Előzmény: v_peti (31398)
Gulper Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31411
... és az ilyen fejlesztések sehol nem egyszerűek, sőt feleslegesek mindenhol, ahol nincs erős elővárosi forgalom, ahol a dugók és a nehéz parkolás motivál, amúgy tehetős, ám kényelmes embereket. Én ismerek ilyeneket, de nagyon-nagyon keveset ...
Előzmény: VT22 (31410)
VT22 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31410
Nem a Tram-Train miatt írtam Szegedet (és Debrecent), hanem érzékeltetve hogy egy egyszerűbb villamosfejlesztés meglévő hálózaton sem egyszerű.
Előzmény: Törölt nick (31409)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31409
Na ja Szegeden is lehetne Tram-Train üzem, csak Újszeged vasútállomásig kell bevinni a villamossíneket, és mivel a Széchenyi téren már ott van az semmiség lenne csak pár km. Akkor pedig az Újszegedre érkező vonat már bárhová eljutna a városban bemehetne a központba és máris jobb kínálatot tudna nyújtani. Újszeged vasútállomása nem a város legjobb pontján van kevés utas menne oda vagy onnan ,ellenben ha be tudna menni a belvárosba ( Anna-kút, Széchenyi tér stb.) máris jobb lenne.
Előzmény: VT22 (31408)
VT22 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31408
A realitások talaján maradva:
- 1 év múlva önkormányzati választások. Addig ígérgetni kell valamit elősegítendő az újraválasztást. Ha megnézed, hogy a cikkben szereplő polgármester milyen színekben tevékenykedik, könnyű kitalálni, hogy különösen szépet kell mondani, mivel az egész párt jelenleg a padlón van... A cikk is meglehetősen rózsaszín hangvételű emiatt.
- Ez még csak ötletelés. Készült egy tanulmány, és annyi. A város még nem bólintott rá, pénzt még nem pályáztak. Debrecenben és Szegeden sincs kolbászból a kerítés, pedig arrafelé előrehaladtak a dolgok - és már van meglévő villamosüzem. Hogy Szombathely helyből megcsinálja azt, ami az ország másik felében harmadakkora léptékben nekifutásból sem megy - az csoda lenne...
Előzmény: v_peti (31402)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31407
Békés megyében a közútfejlesztésnek is örülnénk, elvégre Megyó még 2002-ben megigérte, h 2006-ra megépül az M44-es Kecskemét-Békéscsaba között. 2009 van és talán jövőre elkezdik építeni az első ütemét Kondoros-Tiszakürt között. Már ez is nagy segítség volna a 44-es út az kész horror tele kamionokkal nem lehet haladni. Még az is lehet, h hamarabb ér ide a vasútfejlesztés mint a közút. A vasút legalább már épül Már Gyománál tart ( Nagylaposnál).
Előzmény: Törölt nick (31406)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31406
Nézd meg, merre halad az ország. Mondjuk az elmúlt 50 évben. Vasútfejlesztés irányába? Nem. És úgy néz ki, hogy a közútfejlesztés (és ezen belül az egyéni közlekedés előnyben részesítése) töretlen.
Mikor fordulna meg ez a tendencia?

Ezért írtam amit írtam, néhány hsz-el korábban.
Előzmény: v_peti (31404)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 31405
"...nemhogy sebességkorlátozást rendeltek volna el, hanem levették a sebességet,..."

Szerintem a kettő ugyanazt jelenti.
Előzmény: v_peti (31403)
v_peti Creative Commons License 2009.06.17 0 0 31404
OFF 50 év nagy idő. Azalatt át lehet élni két világháborút, két forradalmat, két diktatúrát... Nem akarok nagyon OFF-politikába átmenni.

Előzmény: Törölt nick (31397)
v_peti Creative Commons License 2009.06.17 0 0 31403
Vicces: Szombathelytől Porpácig meg nemhogy sebességkorlátozást rendeltek volna el, hanem levették a sebességet, holott ez fővonal, itt nem ártana, ha minél gyorsabban menne a vonat!
Előzmény: Törölt nick (31400)
v_peti Creative Commons License 2009.06.17 0 0 31402
1. Mire megépül, addigra lehet, hogy a volánokat is eladják.
2. Tőlünk nyugatra a regionális közlekedést a régió és nem a közlekedési vállalat szabja meg, azaz a volán csak teljesíti, és nem indíthat önként a vasútról utaslebnyúló járatokat.
Németországban nem is jellemző a párhuzamosság (általában tilos is), na és Svájcban is ez a helyzet.
Előzmény: Törölt nick (31401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!