Kondoroson szlalompálya nélkül megoldották a minap láttam, h lámpát raktak ki, ha át akar menni a gyalogos megnyomja a gombot és zöldre vált neki a közút felé meg pirosra. Barátibb megoldás mint a szlalompálya. De az is igaz, h a szlalompálya is jó, mert ott muszáj lassítani a kamion sem tud 90-el átszáguldani a városon mert borulna a szlalompályán. A 44-es út kamionforgalmát csökkenthetné ha megépülne a tervezett Kunszentmárton-Szarvas vasúti pálya és erre lehetne ráterelni a teherforgalmat. Nem egyszer láttunk a 44-esen régebebn kavicsot szállító kamiont, amiről potyogtak le a kavicsok, de úgy, h féltettük a szélvédőt nehogy betörje. Ha nem sikerült megelőzni inkább lemaradtunk. Kavicsot pedig nyugodtan lehetne vasúton is vinni, az nem romlik meg és lehet belőle nagy tételt is vinni.
"Miért pont Békéscsabáról mennének oda?"
Nem onnan menenk csak Békéscsabáig jöttek a túristák vonattal, gondlom Budapesten szálltak fel egy idetartóra, és itt kérdezgették ,h hol a csatlakozás Bánkút felé. Ugye megnézi a térképen és megtalálja Bánkutat megnézi a menetrendet és látja, h Békéscsabán át kell szállnia. De még mai nap is elvétve előfordul, h jönnek ide síelni. Vonattal már kevesebben, de autóval előfordul, ugye az a fránya GPS beüti ,h bánkút és ide hozza. :) Aztán a derék osztrák vagy germán meg mereszti a szemét, hp uszta ameddig a szem ellát még csak egy nyomorult domb sincs sehol, és értetlenül nézi ,h ez egy síelő hely lenne? Aztán majd felvilágosítják a környékbeliek, h ez a Bánkút nem az a Bánkút mintegy 300 km-el arrébb az ellenkező irányba.
"Öcsödön is mióta szlalompályát építettek a városon belül. A csorvási szlalompálya a legdurvább nagyon lefogja a tempót."
Öcsödön hétfőn temetik azt a 32 éves fiatalembert, akit a falu belterületén elgázolt egy átmenőforgalomban közlekedő kamion. Ha nem lenne szlalompálya, már régen egy külön sor volna a faluban elgázolt emberek sírjaiból a temetőben. Szlalompályát (=forgalomcsillapítás) mindenhová!
Régebben valóban előfordult, h síléces túristák kérdezgették a csabai vasútállomáson, h honnan megy a vonat Bánkútra. :) Ma már nem jellemző.
A 44-es úton valóban kéne négysáv néhány helyen, meg ami fontos volna, h Szarvast elkerülje sokat jártam arra Szarvason átmenni a legfárasztóbb. Öcsödön is mióta szlalompályát építettek a városon belül. A csorvási szlalompálya a legdurvább nagyon lefogja a tempót.
A szóbeszéd szerint még régebben megesett, h valami nagy cég jött volna Békés megyébe, h befektet itt és nagyüzemet épít de a tiszaugi hídnál ( még a régi) visszafordult, h ide a büdös életbe nem jut el időben semmi, mert ott a szűák keresztmetszet.
Csak a drágalátos multicégek szeretnek nyavalyogni az autópálya hiánya miatt. Gyakorlatban legtöbbször ők is elvannak nélküle. Békés megyének adottságait figyelembe véve mezőgazdaságból (és a rá épülő feldolgozóiparból) kellene megélnie, szvsz az M44 helyett jóval nagyobb lehetőség lenne, ha ilyen célokra fordítanák a pénzt - és tényleg el is jutna a magyar gazdákhoz. Emellett a 44-es út áteresztőképessége is növelhető szakaszos négysávossá építéssel, valamint elkerülő utak építésével. Lásd Fehérvár-Veszprém közt a 8-as utat.
Turizmus?
Békés megye messze áll a francia Riviérától vagy az osztrák síparadicsomoktól, hogy annyi turistát vonzzon, hogy hátráltassa a turizmust az autópálya hiánya. Gyulára és Gyopárosra menjenek csak vonattal a népek. Ja meg a síelőknek is jó lesz a vonat Bánkútra :)
Szolnok megye telitalálat igaz nekik van egy 4-es útjuk, ami Szolnokig már elkerül majdnem minden várost lehet rajta haladni az más kérdés, h halálútnak nevezik, főleg Abony felé van egy alattomos hosszú bal kanyar ahol sok baleset van. Mellesleg sok helyen 4sávos is úgy tudom.
Békés megyében egy 4 sávos út van kb. 10-15 km hosszan Békéscsaba és Gyula között az autópálya minőségű leszámítva Veszelynél a szintbeni kereszteződést. Békés megye kapcsolata közúton a külvilággal a 44-es és a 47-es egyik sem jó minőségű út, a 44-es különösen nagyon keskeny, tele kamionokkal, sok települést érint, ami megfogja a forgalmat. A 47-es legalább Szeged és Vásárhely között 4 sávos egy szakaszon ( épül már át négysávossá), de Vásárhelytől az sem a legjobb, de sokat segített, h Orosházát már teljesen elkerüli. A 44-esnek meg az utolsó igazi segítség még 2000-2001 körül a tiszaugi híd volt, el bírom képzelni mi lehetett előtte ha most is horror. Főleg mikor 30-40 percekre lezárták meg mikor kamionok szorultak be ( két kamion nem fért el egymás mellett és volt mikor ott ütköztek össze aztán se előre se hátra).
Igazad van, de Békés megyének szüksége lenne az M44-re, ide nem vezet autópálya ( az egyetlen megye az országban, ahová nem lehet autópályán eljutni. Ezért nem települ ide nagyobb üzem vagy gyár, nehéz megközelíteni, ezért túrizmus sem nagyon jelenik meg, szükség lenne az M44-re. Persze én is azt mondom, h amit csak lehet azt vasúton kell vinni ezzel csökkentve a közutak terhelését. Vannak bizonyos áruk ,amik vasútra valók, mert nagy mennyiségben lehet szállítani pl. építőanyagok, szén, olaj, benzin, fa ( bútorlapok, deszkák farönkök). Ugye ezek nem romlandók és lehet nagy mennyiségben vinni helyi Tüzép telepekre. Ami romlandó az meg mehet közúton pl. tejtermékek, húsok stb. Bár régebben gond nélkül vittek élőállatot is vasúton, nem tudom manapság visznek-e, de elviekben megoldható.
Téveszme, hogy a nagyforgalmú közút problémáját közútfejlesztéssel, autópályaépítéssel lehet megoldani. Tudod, A-dani? (ezt a rímet nem tudtam kihagyni:D
Az igazi megoldás az lenne, ha a közúti forgalom egy részét csővezetékes-, vasúti-, vízi-szállításra át lehetne rakni. De ehhez komoly akarat kell odafent. Ez a komoly akarat jelenleg nincs meg.
... és az ilyen fejlesztések sehol nem egyszerűek, sőt feleslegesek mindenhol, ahol nincs erős elővárosi forgalom, ahol a dugók és a nehéz parkolás motivál, amúgy tehetős, ám kényelmes embereket. Én ismerek ilyeneket, de nagyon-nagyon keveset ...
Na ja Szegeden is lehetne Tram-Train üzem, csak Újszeged vasútállomásig kell bevinni a villamossíneket, és mivel a Széchenyi téren már ott van az semmiség lenne csak pár km. Akkor pedig az Újszegedre érkező vonat már bárhová eljutna a városban bemehetne a központba és máris jobb kínálatot tudna nyújtani. Újszeged vasútállomása nem a város legjobb pontján van kevés utas menne oda vagy onnan ,ellenben ha be tudna menni a belvárosba ( Anna-kút, Széchenyi tér stb.) máris jobb lenne.
A realitások talaján maradva: - 1 év múlva önkormányzati választások. Addig ígérgetni kell valamit elősegítendő az újraválasztást. Ha megnézed, hogy a cikkben szereplő polgármester milyen színekben tevékenykedik, könnyű kitalálni, hogy különösen szépet kell mondani, mivel az egész párt jelenleg a padlón van... A cikk is meglehetősen rózsaszín hangvételű emiatt. - Ez még csak ötletelés. Készült egy tanulmány, és annyi. A város még nem bólintott rá, pénzt még nem pályáztak. Debrecenben és Szegeden sincs kolbászból a kerítés, pedig arrafelé előrehaladtak a dolgok - és már van meglévő villamosüzem. Hogy Szombathely helyből megcsinálja azt, ami az ország másik felében harmadakkora léptékben nekifutásból sem megy - az csoda lenne...
Békés megyében a közútfejlesztésnek is örülnénk, elvégre Megyó még 2002-ben megigérte, h 2006-ra megépül az M44-es Kecskemét-Békéscsaba között. 2009 van és talán jövőre elkezdik építeni az első ütemét Kondoros-Tiszakürt között. Már ez is nagy segítség volna a 44-es út az kész horror tele kamionokkal nem lehet haladni. Még az is lehet, h hamarabb ér ide a vasútfejlesztés mint a közút. A vasút legalább már épül Már Gyománál tart ( Nagylaposnál).
Nézd meg, merre halad az ország. Mondjuk az elmúlt 50 évben. Vasútfejlesztés irányába? Nem. És úgy néz ki, hogy a közútfejlesztés (és ezen belül az egyéni közlekedés előnyben részesítése) töretlen. Mikor fordulna meg ez a tendencia?
Vicces: Szombathelytől Porpácig meg nemhogy sebességkorlátozást rendeltek volna el, hanem levették a sebességet, holott ez fővonal, itt nem ártana, ha minél gyorsabban menne a vonat!
1. Mire megépül, addigra lehet, hogy a volánokat is eladják. 2. Tőlünk nyugatra a regionális közlekedést a régió és nem a közlekedési vállalat szabja meg, azaz a volán csak teljesíti, és nem indíthat önként a vasútról utaslebnyúló járatokat. Németországban nem is jellemző a párhuzamosság (általában tilos is), na és Svájcban is ez a helyzet.