Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Megmondom őszintén, nem szívesen. A dán-nal rengeteg munka van ( orr ajtók eltüntetése, csiszolás, alapozás, stb-stb), a forgóvázmaszkok sem jók. A 019-es a legjobb alap, arról a festéket sem kell leáztatni.
A drótgalambot elküldtem a webes felületről, de közben megtaláltam azon hozzászólások egyikét, ahol az 520-asok ("elvesztett") pályaszám tábláiról volt szó a gőzmocis topikban:
Segítséget kérnék tőletek, szerintetek 0-ás méretarányú vagonok, illetve mozdonyok építéséhez elegendő-e a 1, illetve 1,5 mm-es sztirol lap, vagy rézlemez? Esetleg vastagabb kellene a főkeret, vagy alváz készítéséhez. Előre is köszönöm a segítséget.
Kedves topik társak.Szükségem lenne a közeljövőben miniatür golyós csapágyra 2x5-ösre (1-2 hónapon belül)a conrad-nál volt is a nyár elején,de levették a honlapról (felhivtam de annyit mondtak az van az üzletben ami a lapon)van-e egyébb forrás,vagy valakinek valamilyen egyébb ötlete(az Skf vagy a Fag stb. honlapján kapható csak az üzletben jót vigyorognak(ugyan má))előre is kössz.Üdv:M.machinátor.
keresek V43-as félpantográf áramszedőd H0-ás méretben. aki tud valamilyen fellelhető helyet, esetleg valakit aki csinál, vagy van neki otthon elboltolnám.
ami még érdekelne.: visszapillantó tükör, és fémkürt
Érdemes a festés után egy kis selyemfényű lakkal megkenni a korlátot, mert a revell 15 matt. Már ha zavaró lenne... Én festéket egy kupakban külön meghigítottam, mert túl sűrű a gyári állag korlátfestéshez.
Szeretném a hozzáértők segítségét kérni, hogy a V43 mozdony sárga korlátait milyen színnel "illik" lefesteni. Készítettem fémből új korlátokat és a festés előtt álltam meg. Néztem a Revell színeket, de nem igazán találom azt a sárga színt.
Közben előkerestem a fotókat, amik akkor készűltek, amikor már levették a talapzatról, és a fűtőházban tárolták. Festett psz. nem látszik a képen, csak a táblatartónak látszó bütykök, ezt értékeltem úgy, hogy lementettét a táblát. Amikor ezek a gépek még üzemeltek, nem érdekelt annyira a psz.-uk, hogy festett vagy alu. Megszokásból kapta a modell az alu-táblát. Egyenlőre marad. A szélesebb munkahenger és a hosszabb hajtórúd csapok minden modellgyártóra jellemző, a rudazat laza futása miatt alkalmazzák. Ha ezeket leméred, és felszorzod, írtózatos méreteket kapsz. Eredeti mozdonnyal vagy jellegrajzzal összehasonlítva látszik a különbség. Én a csapokat veszem rövidebbre, hogy a rudazat még szépen tudjon mozogni, a munkahenger öntvényt, modelltől függően belűl csonkolva viszem beljebb. N-s 520-asnál külső méret -4 mm. Gép és szerkocsi közötti távolság -2.5 mm, és elmegy a legkisebb íven is. 375-ösöket eleinte helyhiány miatt, /víztartály/ bonyolultabb rudazattal kezdték gyártani, amit később átalakítottak. Annak majd utánanézek, pontosan melyik psz-tól. Érthető okokból nem ragaszkodom a bonyolultabb rudazathoz, de az utolsónak gyártott gépet sem szeretném, mert azt már relative sokan megcsinálták.