Kartelcső. Valaki megoldotta, hogy lekötötte és szuszogót rakott a végére. Kérdés:
1, miért kell szuszogó a végére, ha jól tudom ott tolólevegő jön ki.
És talán egy segítség: megint megjött a cheklámpa és a szervízben mondták hogy annyira ki van hegyezve a rendszer környezetvédelmi szempontból, hogy már a kartelcsövön feljövő olajködös levegő is bezavar az érzékelőknek. Ebből következtetve ha valakinek sokat jelez a lámpa, ki kellene próbálnia a kartelcső lehúzását, hátha ez lehet a probléma. De ez az én okoskodásom, nem biztos hogy logikus. Mellesleg lehúzott kartelcsővel a gép hátul simán produkálja a még be nem vezetett környezetvédelmi besorolást is, csakhát elől...
Hát már rég nem nézem a végét, de általában a kormos kondenzvíz az ami megáll benne, hála a DTM formának. Még egy adalék a direkthez: napfényben átnézve rajta, (belülről kifelé) igen vékony a réteg és az anyageloszlás változó, tehát nem szálirányos. Nemtom ez jelent-e bármit is, mivel az olaj az ami a mikronos port megfogja. Én is raktam előszűrőt, ipari szűrőpaplan félbeszedett réteggel, forma összevarrva, ráhúzva mint egy zokni és ez fehér. A hang, jajaj, nagyon szép!!!
HI! Az én olajam SPARCO és külön fel van rajta tüntetve a színe is. Biztosan fog, mert a kezem is piros lett tőle az első fújás alkalmával. Mosáshoz ARIEL gél mosószert használtam, káros biztosan nem lehet ha ruhához való.
Nem a direkt beszerelésével van problémám, azt csak megoldanám valahogy :). Az tény, hogy direkt nélkül a spirex sem ér sokat, de amiket olvastam róla meg más autókon láttam, tapasztaltam az nagyon tetszett és ezért is piszkálja a fantáziám. A chip-el meg a komolyabb átalakításokkal, cserékkel még várok kb 1 évet mert amilyen szerencsés fazon vagyok tuti, hogy előjön valami hiba és akkor arra fogják majd rá a szervizben, és nem akarják majd garanciába cserélni. A direkt+spirex előnye, hogy max 20 perc és vissza lehet rá dobni a gyárit (persze csak a szívó oldalon) és nem is fogják észrevenni az okosak, hacsak a számítógép adataiból kinem következtetik :) (amire szerintem kicsi az esély). Ha semmi nem jön közbe Április közepe fele viszem Gyömrőre és ráugrik ez a páros. A szerencsémre visszatérve ma reggel megint előjött a sárga lámpa. Hiába kergettem meg két hete a szekeret a pályán, 2-3 napja hidegen kopogott a kicsi kocsi ma meg már kacsingatott is. Szelep tisztítás után volt akinek végeleg megszünt a hiba vagy csak a szelep csere oldja majd meg? Mert nem szeretnék fölösleges köröket futni a szervizzel, ha a tisztítás nem ér semmit.
Szerintem vagy annyira ügyes, hogy sajátmagad féláron megcsinálod a chiptuning kivételével.
A tuning műhelyekben biztosan jól dolgoznak, különben bezárhatnának, de pl. kipufogó klinikákon olcsóbban felteszik a szintén olcsóbban vásárolt sportdobot.
A leömlőkkel van csak kivétel, nem bíznám csak tuningosra.
"a Lacettibe is olyat dob mint azokon." szerintem olyat!
"ezeknek az olvasásán már túl vagyok" akkor meg bízhatsz, lesz +200 cm3 -nek megfelelő teljesítményed!
Sport főtengelyekről,- hengerfejekről jó lenne olvasni, csak nem akarnak megszólalni a profik, esetleg mégis...?
Még nem mostam, viszont a 4. kúpost használom. Az előző 3-at nem dobtam el csak hatásvizsgálat előte, és még cseréltem típust/méretet.
Az olaj színe nyilván nem módosíthatja jelentősen a szűrőtest színét, hogy nézne ki pl. GREEN szűrőn a vörös színű olaj? A zöld v. világoskék szőrőtest talán a legjobban mutatja a koszolódást az ismertek közül, fehér mégjobb lenne, de még nem láttam sehol.
kolléga válaszaival egytértek. A pamutos szűrők nyilván fakulhatnak és színükből is veszíthetnek márkától függően, az agresszív oldószerek viszont nem csak a színt, hanem a pamutot is károsítják, a fémhálót korrodálják, a műszálas v. szivacsos szűrőtesteket pedig roncsolják.
A betét szűrökhöz hasonlóan a koszolódás mértéke befolyásolja az áteresztő képességet, de direktnél látványosabb a teljesítmény csökkenése koszolódásnál.
Használtam átmenetileg kölcsön GREEN kúpost - jó koszosat, sőt olajfolt is volt rajta- a látvány hoz képest még működött.
Kezdődik a rovarszezon, felteszem a preszűrőt a direktre, nem szívelem a rovarmúmiákat a szűrőtesten.
Nem akarom elvenni R*R 'kenyerét',de előzetesen;talán az én válaszaim is megfelelnek amig R*R cartárs elő nem kerül. Ezért is rövid leszek: 1.ehhez nem tudok mit szólni(nem ismerem ezt a fajta direktet) 2.nem 3.igen 4.nem
Sport Lacetti első-hátsó lökhárítójáról annyit,hogy megint a fene nagy pesszimizmusommal kell jönnöm,de vélemény szerint idehaza esélytelen vagy ilyeneket megvásárolni,talán egy normálisabb márkakereskedésből megrendelik neked a nagy 'nyugatról'.Azt tudom mondani amit én fogok csinálni,már amennyiben 'tárgyalóképes' leszek:felveszed közvetlenül a kapcsolatot vagy egy osztrák vagy egy német márkakereskedéssel,így biztos kézből fogsz infót kapni a termék áráról.Egyébbként az első-hátsó lökös és a küszöb az egy cikkszámon szerepel: Art.Nr.: X0143000
Köszi az infót, ezeknek az olvasásán már túl vagyok. Én kimondottan spirex tapasztalatokra lettem volna kiváncsi, mert van pár ismerősöm aki dicsérte csak más autó típusban, és nem tudom, hogy a Lacettibe is olyat dob mint azokon.
Te már túlvagy a mosáson? Azért kérdem mert én már igen és van-e ilyen irányú tapasztalatod,mint a következőek:
A direkt anyaga alapból piros, mint az olajspray is. Mosáskor nem sok kosz jött ki, szerintem nem is volt nagyon koszos, mert az alapszín (piros) csak egy kicsit sötétedett. A kiöntött víz nagyrésze viszont szép piros volt, ami szerintem maga az olaj lehet, mert az első olajozáskor biztosra mentem (sokat kapott). Az alapszín fakult kissé, de nem hinném hogy ez adta a piros szín nagyrészét.
1, Ha van már tapasztalatod, akkor az alapján mit gondolsz???
2, Illetve, ha olajozok, belülről kell-e olajozni a szűrőt vagy nem.
3, Elég egy réteget fújni rá?
4, Kell-e várni az olajozás után beszívódásra, vagy mehet rögtön a gépbe?
"Spirex-ről senkinek nincs tapasztalata a Lacettiben?"
Nekem nincsen, ha van kedved előbb keresgélhetsz (ha számít mi mennyibe kerül)
LACETTI TELJESÍTMÉNY TUNING:
A leegyszerűbb:3211;
Direktszűrő:
-3728;3742
-3285;3300;3673;3674
-2939;3638;3645
Előtét chipek, lambda szondák, stb.:
nem ajánlom, a chiptunuing ugyan drágább, de hasonlíthatatlanúl többet ad, és nem romlik el
Sportdob:
-3673;3728;3742
Sportkatalizátor: nincs adat
Chiptuning:(40-60 ezer)
-3580;3610;3611;3653;2988;2993;
vagyis ~ 70-100 ezerből, 10-15% (esetleg több!) LE-t és nyomatékot simán össze lehet hozni. A chiptuning legyen az utolsó a felsoroltak közül!
Nekem az a Hollandia 300-as automata lenne a szimpatikus, csak az a baj hogy annyi mindent megcsináltattnék még rajta, hogy hirtelen elszámoltam 600e Ft-ig :) és az kicsit sok most nekem. Spirex-ről senkinek nincs tapasztalata a Lacettiben? Nem tudjátok, hogy mennyibe kerül a Sport Lacetti első-hátsó lökhárítója és a két küszöb spoiler?
Utána kérdeztem a napfénytetős témának,ha mást is érdekel itt van az info: Hollandia 100 bukótető: Bruttó 35100Ft+ Nettó 14800Ft munkadíj Hollandia 300 medium tolótető szimpla: B 84960Ft Hollandia 300 medium tolótető automata: B 93600Ft+N 19800Ft munkadíj Hollandia 500:már nem forgalmazzák Ezeket mind be lehet építeni lacsikba,mint ahogy már egy sw-be építettek is be. A tetőre magára 3 év garancia,a beépítésre örök garancia(ez konkrétan mit takar nem tom!) van.A belső kárpitot nem kell cserélni,mert precízen dolgoznak és utána takaróléceket kap a tető körül,a kivágást lekezelik.A kérdeseimre az úriember készségesen felelt,tehát elméletileg ez is oké!
Először is üdvözlök mindenkit a fórumon. Másfél hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy bordó 1,4-es lacettinek. Eddig nem volt semmi bajom vele igaz hogy még csak 450km környékén járok. Néztem egy fogyasztást ami kb. 9 liter volt átlagban. Hát ez így elsőre kicsit soknak tűnik de hozzá kell tennem, hogy elég rövid távokat tettem meg vele ami kb. 20-30 kilométeres utakat jelent és sajnos majdhogynem városi körülmények között.
Egy "aggasztó" dolog viszont nem hagy nyugodni! Találkozott-e valaki azzal a jelenséggel miszerint néha rádióhalgatás alatt 1-2 percenként egy viszonylag erős csippanó hang hallatszik. Én nem tudtam rájönni hogy mi okozhatja!
Ha másnál is elő fordult és esetleg tudja a "megfejtést" úgy kérem írja meg!
Mutassuk mán meg magunkat egymásnak, a nemjóját...
Kicsit pontosítva a lista tartalma:
Tali, Kaposújlak
Az időpont: 2007. 04.28. Gyülekező:7.00-7.30 Auchan parkoló Budaörs a tábla alatt a szokott helyen Az indulás időpontja: 7.30 mert 10.00-ra lent kéne lennünk Kaposváron.
A jelentkezést ezennel megynyitom:
1. sznuni 2. sebijoe KAPOSVÁR Tesco parkoló 3. sebike KAPOSVÁR Tesco parkoló 4. Zsolt160 + a púpjai 5. KNova (Matyiklub) 6. Podi (Matyiklub) 7. Shark + család 8. Yusuf + Zsófi 9. Nkr73 + párja (sznunival) 10. koni+zsani 11. Szilárd (Matyiklub) 12. Letho (Matyiklub) 13. Hubi86 (Matyiklub) 14. Balu (Matyiklub) 15. Kornél+párja 16. CápaFeri és család + Poly Silver cápacetti-je (index) (Kaposújlakra érkezik Keszthely felől) 17. Kripic + család + fehérbálna SW (index) (Budapest felől érkezik Kaposúljakra) 18. Novi 19. 20. 21.
OK, 180 km. Érthető, hogy nem a szomszédba ruccansz át. No de úgy kell a programot szervezni, hogy kirándulásnak legyen betudva. Semmi feszített tempó, semmi rohanás! Nem kell hajnalban elindulni azért, hogy legkésőbb 10-re ott legyen az ember.
Én eleve úgy számolok, hogy aznap reggel beülök én meg a gyerek, meg az "oldalkocsi" a lacsiba, aztán elindulunk Kaposújlak felé. Ha odaérünk benézünk, aztán vagy továbbálunk ha nem tetszik, vagy ha jól érezzük magunkat, akkor maradunk. Szóval eredetileg is családi programnak szánom. (pedig ha tudnád, miken ment át asszonypajtásom az elmúlt hónapokban! de pont ezért kell neki egy kis kimozdulás, szabadtéri levegőzés. Erre is pont jó egy ilyen nézegelődős program, mert túrázni úgysem tudna az erdőben)