Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Bekapcsolódok én is a távjavításba. Hóeke kérdés: Tudok adni, de a felrakásához a szegecselt ütközőket ki kell venni. Ez viszont az ütközőkön visszafordíthatatlan nyomot hagy. Három féle módon lehet ezt megtenni :
- a legdúrvább: fogóval megfogod az ütközőt és addig mozgatod és feszegeted, ameddig ki nem jön az alvázból. Előnye, hogy nem sérül meg az ütköző, így a szegecselt rész enyhe körbereszelése után vissza lehet szegecselni. Hátránya, hogy utána egyengetheted az alvázat. Ezt csak az eleve roncs alvázak esetén szoktam alkalmazni az ütközők kinyerésére.
- a kiméletesebb : kis átmérőjű csigafúróval belefúrsz az ütköző szegecselt végébe, majd nagyobb átmérőjű fúróval szétfútod a szegecset. Előnye nem sérül meg az alváz. Hátránya, hogy az ütközőbe M3 menetet kell fúrni, hogy egy rövid M3 csavar segítségével vissza lehessen szerelni az alvázba.
- bonyolultabb: kis modellező köszörűvel az ütköző szegecselt részét leköszörülöd. A további teendők, mint az előzőnél.
Én ezt a megoldást szoktam alkalmazni, igaz minden szerszámom megvan hozzá.
Mindez elkerülhető egy hibátlan alvázzal beszerzésével. Ez utóbbiban is tudok segíteni, mert van eladó.
Izzók és egyenirányító blokkok beszerzése : a TME -web árúháztól szoktam rendelni, természetesen egyszerre többet.
Izzők: 18V 3,5 W egyenirányító blokkok legalább 50V 10A
A Conrad web árúháztól beszerezni egy kicsit macerásabb, mert az eddigi tapasztalatom szerin elég rugalmatlan társaság.
alapvetően csak a nagyon gyorsan forgó részeket szabad olajozni, mint a motortengely-csapágy. A többi résznek fontosabb, hogy tiszta legyen, s max. egy igen-igen finom zsírréteget kell felvinni. Az nem fog szétfolyni, szétkenődni.
Van valami jótanács előre olajjal kapcsolatban? Eddig Fleischmann finom modellvasút olajat használtam, de nagyon elmászik, szétfolyik. Itt ugye nincsenek csapágycsészék, amik összetartanák az olajat, csak sima furatok a lemezben. Tudnátok ajánlani vlami olajat, ami nem mászik szét? Esetleg valami keveréket?
Főleg a keréktengelynél zavar, ugyanis rendszerint szétfolyik a kerék peremére előbb-utóbb.
Köszi Gyurka! szétszedési lépéseknek később még hasznát veszem.
Igen. Már illett átjönni ide.
Mivel nincs itthon pákám, vettem egy nagy levegőt, és kihajlítottam a füleket. Így szedtem szét egyelőre részlegesen a mozdonyt (Előre mozdony, aki most csatlakozik be). Szintén páka híjján most csak a hozzáférhető részeken jól kitakarítottam sebbenzinnel.
Rögtön két kérdés:
Ez a pályakotró így jól van meghajlítva? Szegény nagyon alá volt nyomorítva a főkeretnek és a fele le is esett. Így állítottam helyre, de nem tudom, hogy kell-e bele ez a hajlítás a felfogatáson, vagy csak meggyűrődött.
A másik, hogy összerakás után az alábbi kefeszikrázás látható:
Fotón nem jön át jól, de eléggé szikrázik. Ez még tolerálható, vagy megeszi a keféket?
Irányváltó kiváltása:
Arra gondoltam, hogy kiveszem az egész hóbelevancot és az állórész tekercs elé teszek egy Graetz hidat. Ekkor ugye már egyenáram táplálás esetén polaritásváltással változtatni fogja a menetirányt. Azt nem tudom még, hogy sorosan, vagy párhuzamosan kössem a forgórésszel? Ha emlékeim nem csalnak, akkor soros kapcsolás esetén lesz nagyobb az indítónyomaték, ugye?
Erős izzó hiányban vagyok. Melyik fajta izzót javasoljátok? Van valami bevált, amit lehet is kapni?
Valakinek nincs egy eladó pályakotrója? Egyébiránt gyártanom kell másikat.
Bocs a hosszú posztért. Minden tanácsot szívesen veszek.
Az irányváltót sem kell piszkálni ahhoz, hogy kiszedd, illetve szétnyisd a hajtást. Az irányváltó tényleg gyenge pontja a rendszernek, de nincs szükség arra, hogy az ember szétszedje/átváltsa, ha egyik irányba szépen megy a mozdony. Én, ha egy Előrét szétszednék, így csinálnám:
- Tető lepattint - a lámpához menő vezetékek leforraszt - szénkefekupakok leszed - szénkefék, rugók kiszed - a hajtást bent tartó 4 csavar kiteker - hajtás kiemelése a keretből
Már ezen a ponton elég jól hozzáférhetővé válik a kommutátor, illetve a vezetékezés, csapágyazás, ezzel már rendbe lehet tenni a mozdonyt. De ha valaki maximalista, akkor
- a nem fogaskerekes oldalon a két kerék lehúz (párhuzamosan húzva, nem feszegetve, mert eltörik a műanyag kerék mag)
- két csavar, ami az irányváltót rögzíti, kiteker
- két-két csavar, ami a kerék érintkezőket rögzíti, kiteker
- két csavar, ami az oldallemezeket összefogja kicsavar
- érzéssel szétveszíteni a 3 részből összeillesztett keretet
- 4 csavar, ami az állórészt tartja kiteker
Ezen a ponton már atomjaiban hever a mozdony, és patyolatra lehet alkatrészenként suvickolni. Az irányváltóval, ha megy a mozdony nem érdemes bajlódni, ha javítást igényelne, érdemes inkább cserélni, mert kegyetlenül el tudnak öregedni. Ha menthetetlen, és nincs cseredarab, akkor csak át kell kötni, úgysem irányváltja az ember.
Ön fordult nyilvánossághoz egy vélelmezett dolog miatt. Ez nem az ön tárgya. Közös kiállítás valóban volt,ahonnan a gyűjteményem ön eltüntette és a mai napig nem adta vissza. A gyűjtemény értek cca. 1millió forint szóval,ha ez a játék az öné is volna akkor sem tudná csak az egy huszadát fedezni annak amivel tartozik. Azt meg ne az én problémám legyen,hogy öntől miképpen kerül az én gyűjteményem harmadik személyhez,mivel azt nem én ruháztam át. Rendőrségi tétel az 1millió forint amivel tartozik. A személyem lejáratását meg lesz szíves abba hagyni különben kénytelen leszek beperelni.
Ez már rendőrségi tétel! Ez az én vasutam, amit én hagytam ott egy közös kiállításunkon. Nem szeretném a nyilvánosság előtt folytatni, mert senkire nem tartozik. Pláne a csúsztatás, hogy "nálam" vannak modellek... Nekem erről rendőrségi papírom van és ezt jól tudod. A képen szereplő tárgy eladása bűncselekmény mert az enyém.
Kedves Sohajda úr! A meghírdetett vasút játék az én tulajdonom, amit naívul otthagytam egy közös kiállításunk alkalmával. Hogy az én tulajdonomat árulod a tudtom nélkül, az minden pofátlanságon túli...
Valószínű, hogy félreérthetően fogalmaztam. Sínek, váltók és trafók eladók. Más alkatrésze nincs Sándornak. Sajnos az általad keresett dolgokat nehéz kifogni. Viszont figyelmedbe ajánlom a magyar és a német licitálós oldalakat. Ez utóbbi keresőbe beírod: "ersatzteile spur 0 " és sok alkatrészt hoz ki. Természetesen nem jelenti, hogy azonnal találsz, de mindennapos nézegetés eredményt hozhat. Általában sok roncs dolog is szokott lenni és ezeket szét tudod donorként bontani. Én is így szoktam hosszasan vadászni, de előbb - utóbb lesz eredmény.
Tudok egy forrást. Nincs ide regisztrálva, de olvassa az oldalt. Beszéltem vele és megadom az elérhetőségét:
plusz harminchat 70 277nyolcvannyolc13. és szabo_sandor kukac gmail.com. Lényeg, hogy a vezetéknév és a személynév közötti vonal a betűk aljánál van. Mindent találhatsz nála. Sok sikert.
Eladóak az alábbi 0'-ás elektromos 2 és 3 sínes ill. magyar óraműves sínek, természetesen nem egyben, hanem típusonként, adott estben akár darabra is ha nem pont körívnyi van belőle:
Balról jobbra:
Pénzverdei (Pévé) íves (vas): 500Ft/db (11db)
Pénzverdei (Pévé) egyenes (vas): 500Ft/db (6db)
Görgőkészítő KTSz íves: 400Ft/db (15db) RITKA! Ha valakinek "Villám" (242-es áramvonalas gőzös) vagy "Óramúves kisvasút" (275-ös gőzös) mozdonya, készlete, van akkor pótlásnak célszerű megvenni!
Előre is köszönöm szépen, a gyors segítséget. Én is valami hasonlóra gondoltam, ha nem találok, akkor igénybe venném a segítségedet. E-mail címet már elmentettem
Kerekekben tudok neked segiteni darabszámot méreteket javasolt műszaki dolgokat írjál meg és esztergálok neked -Javasolt anyag a aluminium szigetelt kerekek.stb .Cimem. flodererjeno@gmail.com .
Még új tag vagyok az oldalon. Először is Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!
Lenne egy kérésem alkatrészügyben. Tudom hogy nem éppen pv-s dolog, de hátha tud nekem valaki segíteni. Kaptam egy kicsit leharcolt, régi, hiányos lemezvonatot, amit helyre szeretnék pofozni, és ehhez szeretnék pár alkatrészt venni.
Kellene egy-két darab marklin féle vonókapocs (kuplung), és pár db. vagonkerék esetleg tengely is.
Mivel a tetőket az évek során összevissza cserélhették minden variáció előkerülhet. A szürke árnyalatai változóak a zöldé nem. Az eredeti variációk "elvileg" így jönnek sorba.