Keresés

Részletes keresés

VeszprémbuszFan Creative Commons License 2021.12.03 0 2 3167

Hihetetlen az egész. :)

 

Lehet, hogy én látom rosszul, de piros rendszámmal járnak, tehát a forgalmiztatás ezután jön mégcsak, nem?

Előzmény: .BPO-346. (3165)
.BPO-346. Creative Commons License 2021.12.03 0 6 3166

És még 2 követi :)

Előzmény: .BPO-346. (3165)
.BPO-346. Creative Commons License 2021.12.03 0 3 3165

Biztos? Az M0- on a Dabasi kijáratnal most húzott el az egyik 14:35-kor, velem szemben, Veszprém irányába. :) 

Előzmény: VeszprémbuszFan (3164)
VeszprémbuszFan Creative Commons License 2021.12.02 0 1 3164

Azt mondják, hogy nagyjából 2 hetes csúszás várható, így az 50. héten, de inkább 16-a után érkezhet a városba az első adag.

Előzmény: VeszprémbuszFan (3163)
VeszprémbuszFan Creative Commons License 2021.11.30 0 1 3163

29-30-án és 1-jén van az elméleti oktatás a buszvezetőknek, a gyakorlati oktatást korábban december 10-e utánra halasztották, de nem tudni, hogy az időpont hogyan változott azóta.

 

Pest megyei topicban hülyeség lenne megkérdezni, hogy Dunaharaszti környékén nem láttak-e mozgolódást mostanság?

Előzmény: Veszprémért (3162)
Veszprémért Creative Commons License 2021.11.30 0 1 3162

Az új buszok érkezéséről senki nem tud semmit? Az első adag már a héten érkezik (szerződés szerint).

 

Szállítási ütemezés:

szólók:

48. hét (11.29-12.05) 10 db

49. hét (12.06-12.12) 8 db

50. hét (12.13-12.19) 8 db

51. hét (12.20-12.26) 2 db

 

csuklósok:

50. hét (12.13-12.19) 4 db

52. hét (12.27-01.02) 10 db

 

 

BuszosZsombor Creative Commons License 2021.11.24 -1 4 3161

Ma reggel totál összeomlott a közlekedés a 7A-n. Én is majdnem elkéstem a suliból így, mert nem jött már reggel 6 órakor (!!).

 

Ady Endre utcától

 

Alapesetben így kéne jönnie:

 

5: 16, 40, 57

6: 12, 28, 43, 58

7: 11, 25, 39, 54

8: 09, 27, 48

 

Ez lett belőle:

 

5: 16, 40

6: 12, 28

7: 54

8: 48

 

(Plusz délután a 13:34-es.)

 

A Cholnokyról gyakorlatilag a buszpályaudvarhoz, a Lovassyhoz és még néhány közintézményhez meg egyéb helyre el sem lehetett jutni normálisan. Jöhetne már az új buszpark, mert ez így nem állapot.

 

Az Ady utca felé sem volt sokkal jobb. Nem indult a 6:26-os, a 6:41-es, a 7:06-os, a 7:18-as, a 7:45-ös és a 8 órás.

7-es troli Creative Commons License 2021.11.20 0 1 3160

Az egyik legtagasabb utasteru Ebusz! Ezután nekem a SOR busza jon be még utastér tekintetében.

Előzmény: pitz75 (3158)
BuszosZsombor Creative Commons License 2021.11.19 0 1 3159

A Füredi út munkálatai miatt most különösen kockázatos, a Cholnokyról egyedül az 5-össel éri meg lemenni oda, csak az meg hosszú.

Előzmény: Veszprémért (3157)
pitz75 Creative Commons License 2021.11.19 0 3 3158

TRANSPORTVIDEOS kisfilmje a Veszprémben turnézó MAN Lion's City E-ről:

https://www.youtube.com/watch?v=Rw691q9t4z0

Veszprémért Creative Commons License 2021.11.18 0 1 3157

És visszaérkezik a vasútra legelőbb :26-ra, azaz a vonat indulása előtt 4-8 perccel...

Előzmény: BuszosZsombor (3156)
BuszosZsombor Creative Commons License 2021.11.18 0 1 3156

A 11-es ugyanúgy necces lesz, december 13-tól hétköznap délutánonként óra 36-kor indul a vasútállomásról, óra 01-kor pedig vissza a Vámosi úti fordulótól.

Előzmény: Veszprémért (3155)
Veszprémért Creative Commons License 2021.11.16 0 0 3155

A menetrend csúcsidőszakban jelenleg a következőképpen van:

:33 - 11-es indul a vasútállomásról

:58 - 11-es érkezik a Vámosi útra, majd egyből indul is vissza a vasútállomásra

:23 - 11-es érkezik a vasútállomásra

 

A vonat :26-kor, :28-kor vagy :30-kor érkezik, és :30-kor, :32-kor vagy :34-kor indul tovább.

És ebbe az egyébként a városban a forgalom miatt összeszedett általában 1-2 perces késést még bele se számoltuk (főleg most, a Füredi úti csp. lezárása miatt az Almádi úti körforgalomnál)...

 

Egyébként SZERINTEM emiatt a 11-es menetrendjével nem nagyon kéne játszani, de a 4A-s az 5-ös és a 2-es menetrendjét lehetne tologatni. B verzióként el tudnám azt is képzelni, hogy a buszok az Egry ltp. megkerülése nélkül, a Stadion utcán át, egyenesen mehetnének.

Előzmény: trizs77 (3153)
Mr. SziD Creative Commons License 2021.11.16 0 4 3154

akkor vélhetően kb. 15perc késéssel indul, hisz a vasúti utasoknak a peronról még aluljárózniuk kell a buszig

 

De mivel nem feltételezi senki a normál menetrendben hogy az utasok a vonatról a buszra hoppanálva/teleportálva/asgard sugárzással jutnak át, ezért nem 15, hanem kb. 10 percet fog késni, mint a vonat.

Előzmény: trizs77 (3153)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 3153

Ha a 11-es megvárja a 10 percet késő vonatot, akkor vélhetően kb. 15perc késéssel indul, hisz a vasúti utasoknak a peronról még aluljárózniuk kell a buszig.

Ok.

 

Majd megteszi a kört a városban ahogy írod.

 

Ha kb. 15 perc késéssel indult, akkor mire visszaér nem kési le a következő vonathoz való csatlakozást ?

Előzmény: timetable (3152)
timetable Creative Commons License 2021.11.16 0 4 3152

A 11-es alapvetően egy körirányú járat. Nem megy a városközpont felé (arra van más járat), hanem összeköti a város nagyobb lakótelepeit, melyeknek egyúttal megadja a vasúti kapcsolatot is. Vonalközi csatlakozásai ebből adódóan nem priorizáltak.

 

A konfliktus abból ered, hogy az óránkénti csatlakozás biztosításához éppen elegendő az oda-vissza menetidő, a város déli felén lévő végállomásról egyből pattan vissza a busz. A vonatok jellemzően nem késnek sokat, a menetrendi struktúra stabil: de az egyvágányú pálya miatt pár perces csúszások lehetnek, és innentől az átszállási idő néha kritikusan le tud csökkenni. 

 

A probléma amúgy sokat oldódna, ha itt sem vonaljegy-rendszer lenne. (Menjen el a 11-es időben, jó lenne nekem átszállással is utazni a központon át, van még más járat a vasútállomásról...) 

Előzmény: trizs77 (3151)
trizs77 Creative Commons License 2021.11.16 0 2 3151

Főleg ha megvárja a vonatokat.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Városi közlekedésben az esetek 90%-ban a vonatra várás = hiba.

 

Az esetek kb. 10%-ban, például :

 - utolsó esti járat,

 - 60-120 perces követési sűrűség,

 - ha a busznak édes-mindegy mikor indul vissza a túl végről,

 - stb.

a vonatra várás elfogadható.

 

De az esetek kb. 90%-ban az a városi busz nem csak azt a járatot viszi el onnan a vasútállomástól, hanem útközben csatlakozik még másik 4-5 járathoz, vagy a túlsó végállomásról nem ide jön vissza, hanem egy onnan induló más viszonylat számú, más útvonalú járatot teljesít, melynek már az indulását is lekésné ha itt, ezen a végen vonatot várna.

 

 

vp228 Creative Commons License 2021.11.16 0 2 3150

Főleg ha megvárja a vonatokat…

én már mindig autóval megyek a vasútra, és inkább otthagyom, mert tudom, hogy este pl a 11es esélytelen, ha 5-6 percet késik a pesti vonat.

 

A tömeg mászik fel az aluljáróból, a 11es pedig kanyarodik a Jutasi útra.

 

Ez nem a menetrend és nem a cég hibája, pusztán a sofőrök egy része paraszt.

Előzmény: 815 007 (3149)
815 007 Creative Commons License 2021.11.15 0 0 3149

 A 34-es 11-esre.azért a legtöbbször kellene a csuklós, hiszen nem egyszer volt már hogy a vasútról tömve indult el

Előzmény: Veszprémért (3148)
Veszprémért Creative Commons License 2021.11.14 0 0 3148

Egy probléma van: nem azonos a kettő követése. Egy időben volt így: 2019 májusától szeptemberéig, de a 6-oson több csuklós is jár, míg a 11-esre egyáltalán nem kell azok kapacitása, és sokszor mentek arra az üres csuklósok, máshol meg a tömött szólók. Akkor a 6-osok közül az, amelyik nem ment 11-esre, elég sokat állt a Vámosi úton, extra járműigényt jelentve.

Előzmény: timetable (3147)
timetable Creative Commons License 2021.11.14 -1 1 3147

ami viszont érdekes lesz, az a 11-esek csúcsidőszakban jelenleg is szűkös Vámosi úti fordulóideje.

 

Az nem oldaná meg ezt a problémát, ha a 6-ost és a 11-est összeforgatnák a Vámosinál? Vagy a 6-os munkanapokon alapvetően csuklós? (Bocsánat ha butaságot kérdezek, ritkán járok Veszprémben, de akkor általában a 11-est használom).

Előzmény: Veszprémért (3144)
mc figyelo Creative Commons License 2021.11.14 0 1 3146

 

 

Elkerülte a figyelmeteket, hogy MAN e-buszaitok úgy olcsóbbak a Merciknél 20 millióval, hogy

 

-kettővel több utast szállíthatnak (80 főt) – és így igazán paritásban vannak,

-kétszer akkora az akkukapacitásuk (480 kWh) - és így az egy feltöltéssel teljesített hatótávjuk is,

 

azaz kb. azonos fogyasztással nálatok 2,2-szer kisebb a vételár (jelentős) értéke a km költségben.

 

-kétszer akkora a teljes körű garanciájuk is – a Mercedesek 2 évével szemben 4 év,

-több mint másfélszeres az akku garanciájuk - a Mercedesek 5 évével szemben 8 év,

 

azaz a kb. azonos megelőző karbantartási-javítási normával 8 év alatt harmadával kisebb a számla, és ezt nálatok nem növeli 3 évig az akkuteljesítmény >80% szinten tartásának (nem jelentéktelen) esetleges kiadása.

 

Már ha igazat ír a szakportál:
https://magyarbusz.info/2021/09/03/az-man-szallithatja-veszprem-uj-villanybuszait/

„…a 200-270 kilométeres hatótávot a gyártó bármilyen időjárási körülmények között garantálja az akkumulátorok teljes élettartamára (8 év)….”

 

Csak nekem gyanús: 384 kWh felhasználható akkukapacitással 200 km napi hatótávhoz a szóló e-MAN üzemanyag fogyasztása 1,92(!) kWh/km kéne legyen.

 

A szakportál is beszámolt róla 3 hónappal korábban a müncheni TÜV tesztről:     
https://magyarbusz.info/2021/05/21/nagyot-ment-az-man-villanybusza-550-kilometer-egyetlen-feltoltessel/

utasforgalomban, igaz nem szélsőséges időjárás mellett, 22% akkutartalékkal az e-buszotok 550 km-t teljesített 0,66 kWh/km fogyasztással.

Előzmény: pitz75 (3138)
VeszprémbuszFan Creative Commons License 2021.11.13 0 0 3145

Az egyelőre nem ismert, hogy milyen tartományt foglalt le az MAN a buszok rendszámának?

Veszprémért Creative Commons License 2021.11.12 0 0 3144

Véleményem:

 

1.: Háááát... Nem tudom, mennyire jó ötlet ezt így bekeverni, és mennyire fogják majd a menetrendet a 7-esen bevárni. Esetleg itt lenne értelme olyan járatoknak, amik lemennek a Vilonyai utcáig, a fordulóidőbe beleférne.

2.: Abszolút jó döntés, a hétköznapi 15-ösök járatása is, mivel a vasútállomási járatoknak, ha nincs vonat, nincs sok értelmük. Azonban ha majd valamikor talán elkészül az új völgyhíd, eeknek a járatoknak (és a "sima" 5-ösöknek is) arra kéne menniük, de ez még a jövő zenéje.

3.: Ezt miért nem csinálták meg korábban? Ami viszont érdekes lesz, az a 11-esek csúcsidőszakban jelenleg is szűkös Vámosi úti fordulóideje.

4.: Ha igény van rá, akkor jó ötlet.

5.: Ha valaki használni fogja, akkor menjen, de nem tudom, hogy a Cholnoky után hányan lennének rajta

6.: Ha így könnyebb, csinálják így

Előzmény: VeszprémbuszFan (3143)
VeszprémbuszFan Creative Commons License 2021.11.12 0 1 3143

December 12-től jelentős menetrendi fejlesztések kerülnek bevezetésre.

 

Újraindul a 7-es vonal, melynek járatai 6/7 órától 19/20 óráig közlekednek majd. A buszok a Cholnoky Jenő utca (Cholnoky Spar megálló új elnevezése) megálló után a jelenlegi 7A vonalán közlekednek majd. Kora reggel és késő este a 7A járatai járnak majd a jelenlegi útvonalon.

 

Hétvégén (is) 30 perces ütemet kap az 5-ös vonal, azonban kizárólag a vonathoz csatlakozó járatok érintik a vasútállomást a jövőben. A többi autóbusz 15-ös jelzéssel a Haszkovó fordulóban végez majd.

 

A vasútállomáson végállomásozó vonalakon nagyobb átszállási időt hagynak az utasoknak, így a 11-es járatok jellemzően 8, a 4/4A és 5-ös járatok 10, a 2/10-es járatok pedig 12 perccel a vonat beérkezése után indulnak majd. Ehhez kapcsolódóan a 6-os, 7/7A és 8/8A vonalak menetrendje is változik kis mértékben.

 

Javul a Sportuszoda reggeli kiszolgálása is.

 

https://veszprem.hu/onkormanyzat/bizottsagok/bizottsagi-eloterjesztesek/doc_download/9234-20211117

premium salmon Creative Commons License 2021.11.11 0 0 3142

Bocs, ha volt már, de mennyi a szólók és csuklósok befogadóképessége?

 

Nem-nem a 4 fő/m2 alapú, hanem a hivatalos, sofőr nélkül.

 

Lehetne rögtön a fix ülések mellett az AP ülések számát is közreadni?

 

(Tudja valaki, maradt a végső műleírásban a 68 kg/fő helyett a fura 76 kg/utas paraméter?)

Előzmény: Veszprémért (3135)
menut Creative Commons License 2021.11.10 -1 1 3141

Egy Skoda Octavia IV (hibrid) 14 millió listaáron. Kb. 2 dízelt kapsz érte. A szervize is kb. így aránylik a két meghajtásnak egymáshoz. Azt megnézem, ki vesz majd újautót magánszemélyként kb. 2025-2030-tól, amikorra a gyártók többsége csak elektromos hajtású járművet gyárt majd...

Veterán se lesz ezekből az autókból, kevesen fogják őket a garázsban sufnituningolni :)

Előzmény: Veszprémért (3135)
pitz75 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 3140

Igaz, jogos! Volánbusz, sorry.

Előzmény: torqmatic (3139)
torqmatic Creative Commons License 2021.11.10 0 0 3139

* Volánbuszosak

Előzmény: pitz75 (3138)
pitz75 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 3138

Igen, és nem csak ezek. A V-Buszos Lion's City E-k darabja is 20 millával olcsóbban jön majd mint a BKV-s eCitarók.

Előzmény: torqmatic (3137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!