Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
29-30-án és 1-jén van az elméleti oktatás a buszvezetőknek, a gyakorlati oktatást korábban december 10-e utánra halasztották, de nem tudni, hogy az időpont hogyan változott azóta.
Pest megyei topicban hülyeség lenne megkérdezni, hogy Dunaharaszti környékén nem láttak-e mozgolódást mostanság?
Ma reggel totál összeomlott a közlekedés a 7A-n. Én is majdnem elkéstem a suliból így, mert nem jött már reggel 6 órakor (!!).
Ady Endre utcától
Alapesetben így kéne jönnie:
5: 16, 40, 57
6: 12, 28, 43, 58
7: 11, 25, 39, 54
8: 09, 27, 48
Ez lett belőle:
5: 16, 40
6: 12, 28
7: 54
8: 48
(Plusz délután a 13:34-es.)
A Cholnokyról gyakorlatilag a buszpályaudvarhoz, a Lovassyhoz és még néhány közintézményhez meg egyéb helyre el sem lehetett jutni normálisan. Jöhetne már az új buszpark, mert ez így nem állapot.
Az Ady utca felé sem volt sokkal jobb. Nem indult a 6:26-os, a 6:41-es, a 7:06-os, a 7:18-as, a 7:45-ös és a 8 órás.
A 11-es ugyanúgy necces lesz, december 13-tól hétköznap délutánonként óra 36-kor indul a vasútállomásról, óra 01-kor pedig vissza a Vámosi úti fordulótól.
A menetrend csúcsidőszakban jelenleg a következőképpen van:
:33 - 11-es indul a vasútállomásról
:58 - 11-es érkezik a Vámosi útra, majd egyből indul is vissza a vasútállomásra
:23 - 11-es érkezik a vasútállomásra
A vonat :26-kor, :28-kor vagy :30-kor érkezik, és :30-kor, :32-kor vagy :34-kor indul tovább.
És ebbe az egyébként a városban a forgalom miatt összeszedett általában 1-2 perces késést még bele se számoltuk (főleg most, a Füredi úti csp. lezárása miatt az Almádi úti körforgalomnál)...
Egyébként SZERINTEM emiatt a 11-es menetrendjével nem nagyon kéne játszani, de a 4A-s az 5-ös és a 2-es menetrendjét lehetne tologatni. B verzióként el tudnám azt is képzelni, hogy a buszok az Egry ltp. megkerülése nélkül, a Stadion utcán át, egyenesen mehetnének.
akkor vélhetően kb. 15perc késéssel indul, hisz a vasúti utasoknak a peronról még aluljárózniuk kell a buszig
De mivel nem feltételezi senki a normál menetrendben hogy az utasok a vonatról a buszra hoppanálva/teleportálva/asgard sugárzással jutnak át, ezért nem 15, hanem kb. 10 percet fog késni, mint a vonat.
Ha a 11-es megvárja a 10 percet késő vonatot, akkor vélhetően kb. 15perc késéssel indul, hisz a vasúti utasoknak a peronról még aluljárózniuk kell a buszig.
Ok.
Majd megteszi a kört a városban ahogy írod.
Ha kb. 15 perc késéssel indult, akkor mire visszaér nem kési le a következő vonathoz való csatlakozást ?
A 11-es alapvetően egy körirányú járat. Nem megy a városközpont felé (arra van más járat), hanem összeköti a város nagyobb lakótelepeit, melyeknek egyúttal megadja a vasúti kapcsolatot is. Vonalközi csatlakozásai ebből adódóan nem priorizáltak.
A konfliktus abból ered, hogy az óránkénti csatlakozás biztosításához éppen elegendő az oda-vissza menetidő, a város déli felén lévő végállomásról egyből pattan vissza a busz. A vonatok jellemzően nem késnek sokat, a menetrendi struktúra stabil: de az egyvágányú pálya miatt pár perces csúszások lehetnek, és innentől az átszállási idő néha kritikusan le tud csökkenni.
A probléma amúgy sokat oldódna, ha itt sem vonaljegy-rendszer lenne. (Menjen el a 11-es időben, jó lenne nekem átszállással is utazni a központon át, van még más járat a vasútállomásról...)
Városi közlekedésben az esetek 90%-ban a vonatra várás = hiba.
Az esetek kb. 10%-ban, például :
- utolsó esti járat,
- 60-120 perces követési sűrűség,
- ha a busznak édes-mindegy mikor indul vissza a túl végről,
- stb.
a vonatra várás elfogadható.
De az esetek kb. 90%-ban az a városi busz nem csak azt a járatot viszi el onnan a vasútállomástól, hanem útközben csatlakozik még másik 4-5 járathoz, vagy a túlsó végállomásról nem ide jön vissza, hanem egy onnan induló más viszonylat számú, más útvonalú járatot teljesít, melynek már az indulását is lekésné ha itt, ezen a végen vonatot várna.
Egy probléma van: nem azonos a kettő követése. Egy időben volt így: 2019 májusától szeptemberéig, de a 6-oson több csuklós is jár, míg a 11-esre egyáltalán nem kell azok kapacitása, és sokszor mentek arra az üres csuklósok, máshol meg a tömött szólók. Akkor a 6-osok közül az, amelyik nem ment 11-esre, elég sokat állt a Vámosi úton, extra járműigényt jelentve.
ami viszont érdekes lesz, az a 11-esek csúcsidőszakban jelenleg is szűkös Vámosi úti fordulóideje.
Az nem oldaná meg ezt a problémát, ha a 6-ost és a 11-est összeforgatnák a Vámosinál? Vagy a 6-os munkanapokon alapvetően csuklós? (Bocsánat ha butaságot kérdezek, ritkán járok Veszprémben, de akkor általában a 11-est használom).
Elkerülte a figyelmeteket, hogy MAN e-buszaitok úgy olcsóbbak a Merciknél 20 millióval, hogy
-kettővel több utast szállíthatnak (80 főt) – és így igazán paritásban vannak,
-kétszer akkora az akkukapacitásuk (480 kWh) - és így az egy feltöltéssel teljesített hatótávjuk is,
azaz kb. azonos fogyasztással nálatok 2,2-szer kisebba vételár (jelentős) értéke a km költségben.
-kétszer akkora a teljes körű garanciájuk is – a Mercedesek 2 évével szemben 4 év,
-több mint másfélszeres az akku garanciájuk - a Mercedesek 5 évével szemben 8 év,
azaz a kb. azonos megelőző karbantartási-javítási normával 8 év alatt harmadával kisebb a számla, és ezt nálatoknem növeli 3 évig az akkuteljesítmény >80% szinten tartásának (nem jelentéktelen) esetleges kiadása.
1.: Háááát... Nem tudom, mennyire jó ötlet ezt így bekeverni, és mennyire fogják majd a menetrendet a 7-esen bevárni. Esetleg itt lenne értelme olyan járatoknak, amik lemennek a Vilonyai utcáig, a fordulóidőbe beleférne.
2.: Abszolút jó döntés, a hétköznapi 15-ösök járatása is, mivel a vasútállomási járatoknak, ha nincs vonat, nincs sok értelmük. Azonban ha majd valamikor talán elkészül az új völgyhíd, eeknek a járatoknak (és a "sima" 5-ösöknek is) arra kéne menniük, de ez még a jövő zenéje.
3.: Ezt miért nem csinálták meg korábban? Ami viszont érdekes lesz, az a 11-esek csúcsidőszakban jelenleg is szűkös Vámosi úti fordulóideje.
4.: Ha igény van rá, akkor jó ötlet.
5.: Ha valaki használni fogja, akkor menjen, de nem tudom, hogy a Cholnoky után hányan lennének rajta
December 12-től jelentős menetrendi fejlesztések kerülnek bevezetésre.
Újraindul a 7-es vonal, melynek járatai 6/7 órától 19/20 óráig közlekednek majd. A buszok a Cholnoky Jenő utca (Cholnoky Spar megálló új elnevezése) megálló után a jelenlegi 7A vonalán közlekednek majd. Kora reggel és késő este a 7A járatai járnak majd a jelenlegi útvonalon.
Hétvégén (is) 30 perces ütemet kap az 5-ös vonal, azonban kizárólag a vonathoz csatlakozó járatok érintik a vasútállomást a jövőben. A többi autóbusz 15-ös jelzéssel a Haszkovó fordulóban végez majd.
A vasútállomáson végállomásozó vonalakon nagyobb átszállási időt hagynak az utasoknak, így a 11-es járatok jellemzően 8, a 4/4A és 5-ös járatok 10, a 2/10-es járatok pedig 12 perccel a vonat beérkezése után indulnak majd. Ehhez kapcsolódóan a 6-os, 7/7A és 8/8A vonalak menetrendje is változik kis mértékben.
Egy Skoda Octavia IV (hibrid) 14 millió listaáron. Kb. 2 dízelt kapsz érte. A szervize is kb. így aránylik a két meghajtásnak egymáshoz. Azt megnézem, ki vesz majd újautót magánszemélyként kb. 2025-2030-tól, amikorra a gyártók többsége csak elektromos hajtású járművet gyárt majd...
Veterán se lesz ezekből az autókból, kevesen fogják őket a garázsban sufnituningolni :)