Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Elnézést, azt akartam csak mondani, hogy ezért zseniális Musk stratégiája, úgy ugyanis sokkal egyszerűbb és gyorsabb automatikus funkciókat fejleszteni, hogy a felelősséget nem kell vállalnunk érte, ha valami nem sikerül, mindig széttárhatjuk a kezünket, hogy hát de mi mondtuk, hogy a vezetőnek figyelnie kell...
Először is a vezető felelős mindenért továbbra is, tehát némileg azért figyelni kell. Ez egy autópályának tűnik ahol nem működik az FSD, csak a sima autpilot. Ilyet hogy magától sávot vált és utána megáll nem csinál az autopilot. Bármikor felül lehet írni a gázzal ha esetleg fékezne. Nekem is előfordul hogy fékez kicsit, de nem satuz, nyomok egy gázt és ennyi, évente pár alkalommal.
A többi idióta meg nem tartotta be a követési távolságot és nem figyeltek egy kicsit sem az előttük lassuló forgalomra. Amerikában rengeteg ilyen baleset van hogy tömegesen egymásba mennek ha valamiért megáll elöl valaki. Lassan 50e km-t mentem már autopilottal és elmondhatom hogy nem csinál ilyet, és alapvetően nagyon biztonságosan megy, még sötétben és esőben is, akár ködben.
Érdekes thread a 2018-as halálos baleset (Tesla autopilot belegyorsul a betonkrolátba) vizsgálati jegyzőkönyveiről, ijesztő mennyire fogalmatlanok a fejlesztők, beleértve az Autopilot részleg vezetőjét.
Teljesen más eset, Musk a világot alakítja át több szempontból, ezért támadják sokan, a régi rendszer haszonélvezői közül,, az meg, hogy az ismeretlent nem a saját maga által kitűzött határidőre éri el, lényegtelen, a lényeg a haladás a kitűzött célok felé, az meg megvan.
Igen, sok minden valóságos dolgot csinál, de ezek mellett egyre több ámítást, átverést szélhámosságot is.
Ugyanilyen volt Howard Hughes is. Megtervezte és megépítette például az akkori világ messze legnagyobb repülőgépét, a H4 Hercules-t, ami nagyobb még a mai A380-nál is, s ami egyetlenegyszer fel is szált, hogy 21 m magasságban megtegyen a víz felett 1.6 km-t.
De a rengeted agyon hypolt és beváltatlan ígérete lassan felemésztette még a saját józan eszét is.
Ha nem tér észhez, hasonló sors vár Elon Muskra is.
Ja, már több mint 100 ezeren dolgoznak neki, annyit kamuzott, ja, nem az állam bácsi pénzét költi, mint Mészáros elvtárs, és világpiaci vezető két cégével, két teljesen más területen.
Persze, azóta meg az újabb dolgaival kamuzik. Nem csak az önvezetéssel, de a részvényfelvásárlástól, a twitter botrányon át a staship fejlesztésig szinte mindennel.
De volt már egy hasonszőrű fickó az előző század közepén is: Howard Hughes.
Ő is sok mindent csinált: szerszámgép gyárosként indult, a repülés hőskorának sztárpilótája lett, zseniális repülőgép konstruktőr, A USA légierő fejlesztését is átverő hadiszállító, légitársaság tulajdonos, orvosi fejlesztőintézet vezetője, vakmerő berepülő pilóta, repülési világrekorddöntő, filmrendező, filmproducer, milliárdos médiacézár. Mígnem a sok nagy léptékű vállalkozás, rengeteg félig vagy sehogyan se sikerült projekt, számtalan világraszóló ígéret, csőd és szenzációhajhász bejelentés, önreklámozás, önámítás, s a világ ámítása után már ő maga se tudta merre a valóság. Lassanként teljesen belegárgyult. 1946-tól 76-ig a tisztaságmániájába zárkózva élt, reggeltől estig filmeket nézve a mozitermében, miközben a bőre alá szúrt rengeteg tűvel képzelte magát kezelni.
2 milliónál nem állnak meg, még idén 2.5 millió fölé emelik a gyártókapacitást, akár további árcsökkentés is elképzelhető, de majd a kereslet megjósolja a dolgot, de arra készülnek, ha szükséges még tovább fogják leszorítani az árakat, ezért alakítják át a Model 3 gyártósorait, és az autót, hogy azt is tudják olyan olcsón gyártani, mint az MY-t.
Butaságot beszélsz, elérték a 2 milliós kapacitást, ezért kell csökkenteni az árakat, hogy ki legyenek használva, már a Twitter megvétele előtt több autót gyártottak, mint amennyit eladtak, Q3 20 ezerrel, Q4-ben több mint 30 ezerrel. Ez a stratégiájuk, hogy tömeg gyártják az EV-t, és leszorítják az árakat, amivel elveszik az ICE autók piacát.Erre az évre a Model Y-t akarja Musk a világ legnagyobb darabszámában eladni, és ezt már évek óta mondja, csak téged elvakít a beteges gyűlölet, és beleképzelsz a történetbe olyan dolgokat, aminek semmi köze az üzletmenethez.
Maradjunk annyiban, hogy ez a kérdés minimum véleményes.
De a lényeg, hogy ez csak a múlt, most már inkább vízfej és visszafogó tényező. Vicces, de sok év után eljutottak oda, hogy a "funding secured" tweet miatt jövő héten indul a polgári per ellene. Még 1-2 év, és nem lesz ideje a cégeivel foglalkozni, mert bíróságra jár megállás nélkül.
Musk jelen pillanatban pont leszarja a teslát, el van foglalva a twitterrel. Nagyrészt az ottani viselkedése az oka, hogy esnek a megrendelések. Kicsit átestek a ló túloldalára, most már van kapacitás (jan-március szállítási időket mond a magyar oldal), csak éppen nincs elég megrendelés, ezért csökkentik az árakat.
Mondjuk akár az is sokat segíthetne, ha lenne valami új modell, mert ez így elég szegényes paletta.
Hát, ez van, amikor szociopata a CEO, aztán már csak azért sem veszi senki a terméket. (tudom-tudom, most azt fogod mondani, hogy a bolygót akarják megmenteni, és végig ez volt a cél, de igazából nem)
A Tesla drasztikusan csökkentette az árakat a nyugati világban is, a németeknél VW ID.3-at lehet rendelni, Tesla Model 3 árában, a két autó nagyon nem egy kategória.