Dopeman egyáltalán nem vesztes, vagy húsz éve befutott zenész, ha nincs zsetonja Aviatorra meg egy csík kólára, akkor ad egy félplayback koncertet valahol másnap, és probléma megoldva. Nem buta ember ő, hiába néz ki annak. Pontosan tudja, mi kell a rajongóinak, és magán kívül eltartja még a családját és a Kicsi Tyson-féle niemandokat is, akik semmi érdemit nem tesznek hozzá a produkcióihoz, csak nyilván régi spanjai.
A punkokat meg szerintem félreérted, ők nem (sem) a veszteseknek zenélnek, mint ahogy maguk sem azok többnyire, hanem a lázadó fiatalságnak és az átlagnál fejlettebb igazságérzetű közegnek. A rap sem a vesztesekről szól, hanem a sikerként megélt talmi, lopott fényről, csillogásról, aminek sokszor egy fmj vet véget. A punkok szarnak a csillogásra, nekik igazság kell. Pont itt érnek össze a skinheadekkel, nem véletlen, hogy zeneileg ugyanaz a kettő, csak a témák mások. A rap meg csak az erő és a pénz igazságát ismeri. Dopeman is csak a pénz igazságát ismeri és tiszteli. A politikusokat nem azért utálja, mert elbasszák az országot, hanem mert ők több pénzt loptak össze, mint amiről egy álganxta valaha is álmodhat.
A 70-es évek Angliájában is az volt a probléma, hogy hirtelen túl nagy lett a társadalom vesztes csoportjainak a száma, ebből tudott kiindulni a punk és lett népszerű a Pistols. Szerinted nálunk ez a vesztes csoport mekkora? Nekik nem számít semmi, se a himnusz, se az ország, se az nemzeti morál, magasról tesznek rá. A vesztesek nem részei a nemzetnek. A britek régen ezeket a csoportokat a gyarmatokra száműzték, mert nem voltak jó alattvalók, bűnöztek és megszegték a társadalmi normákat. A gyarmatokon aztán idővel ugyanolyan brit alattvalók lettek, például Ausztráliában.
A megyünk lopni se azt jelenti amit itt írtok róla. A megyünk lopni kiinduális alapja úgyszintén a hazai helyzet, a politikusok lopásai jelentik a bázisát az egésznek, ha a vezetők hazudnak és lopnak, alul se fognak másképp tenni.
Én is több antimagyarizmust érzek a számban, mint ún. önostorozást, írtam is, hogy szar a szám, van benne igazságmorzsa, de összességében menjen a francba, ám nem börtönös-feljelentős ÁVH-s téma. Természetesen ne ezt a verziót játsszák az évnyitón. Neki ennyit jelent a Himnusz, ez van, elmondta, most már tudjuk, ennyi, magáról állított ki bizonyítványt, nem a Himnuszról.
Az meg a másik "művész" úr. Van nemzeti rock, meg ki tudja mi még. Hát ez lenne a mai ifjúság. Akkor köszi. Ez meg: Mi abban az érdekes hogy b+elek és szidok mindenkit? Ezt mindenki el tudná mondani. Dolgozik ez a Dopeman? Batman rapper nincs nálunk? (csakhogy felkészüljek a meglepetésre) Egy melós aki mindennap gürcöl és ő mondaná csöpp szabadidejében, akkor még el is hinném neki, hogy hiteles.
Bocs emberek, meghallgattam ( néztem ) a videót. Nekem úgy tünt a Himnuszt tisztelettel éneklik, mellette viszont van ez a kettősség, a hazaszeretet mellett mindennapi frusztrációk, a hülye , arrogáns politikusok, a bizonytalanság, a sürün módosuló törvények, kiszámithatatlan jövő.
Nem akarok itt müelemezni , nem vagyok magyartanár, de én a vivódást érzem benne, nem a tiszteletlenséget.
Mint amikor megy az ember az utcán, lát valami szép müemléket, pl szépen felújitott templomot és mellette hajléktalan nyomorékokat .
Varga B. Tamás (Drága Pintér úr -gyöngyöspatai fekete szeme-ről lehet ismerős) válasza a facebookon:
Kedves Pityinger László! Nemzeti Himnuszunkat ennyi bazmeggel körülvéve, reppelve elmondani nagyjából annyira ízléses, mintha amúgy tündéri kislányod fotójára, a saját házadban, a jelenlétedben recskáznának a padlószőnyegedre azok a nagyf*szú cigányok, akik nagyszüleidet nemrég agyonverték.