Nekem is az eredeti aksival üzemel /2011/ a sótengerbe nem viszem a kocsit így van , hogy kiveszem és hetekig bent melegszik a szobában természetesen teljesen töltötten . Nem volt gond az újra berakás után csak 1x a külső hőmérsékletet pár óráig nem akarta mérni de magátol rendeződött.
Tronic motorkerékpár akkutöltőt használok. 2, 6,12 voltos kimeneti feszültségű maximum 600 milliamper teljesítményű intelligens töltő. Gyakorlatilag szinte csepptöltésre alkalmas. Teljes feltöltődés felé haladva leszabályoz, a led rajta elhalványulva világít. Akkor ha jól értettem ilyen töltővel tölthetem majd az akkusaru levétele nélkül?
Valamit nem egészen pontos a képen. Az emelőt a kurblival és a kerékkulcs, valamint 2 db. felhúzó csavart, 1 db. biztonsági madzag műanyag karabinerrel, 4 db anya (talán M8-as?) a "ketrec" elülső oldalának rögzítése a karosszériához és maga a ketrec amit meg kell venni. Amibe egyébként belefér a 225-ös kerék is.
Olyan akksi van az autóban (gyári), amit csak un. intelligens töltővel lehet tölteni, hogy ne menjen tönkre. És nem kéne lekötni a rendszerről (a kocsiról)
Mindenkinek köszönöm az autóvásárlásomhoz fűződő hozzászólását. Többen is írtátok milyen jól indult az autótok a nagy hidegben. Ez örvendetes hír, mert akkor műszakilag minden rendben van. De én télen nagyon keveset és ritkán autózom. Így nekem az aksit télen töltögetni kell. A régi autómon ez nem okozott problémát, levettem a negatív akkusarut és töltöttem. De most ezt nem biztos, hogy büntetlenül megtehetem. Esetleg elfelejt valamilyen beállítást stb.
Tudom miről beszélsz! :) Az Orlando szerintem is azon autók közé tartozik, amelyek képesek érzelmi hatást kiváltani az emberből. Szerintem ilyen autóból egyre kevesebb jelenik meg a piacon.
OFF: Érdekes... nekünk is Renaut Megane 1.4 kombi az előző (és még meglévő) autónk. Bár az 2007-es és bár becsülöm, hiszen hiba nélkül jól szolgál, de igazi érzelmet kiváltani nem tudott belőlem. Igaz, nem volt könnyű dolga, mert az előtte lévő Peugeot 306 igazán nagy szerelem volt. Szép emlékekkel, nagy kalandokkal, szóval nehéz felejteni...
ON: Az Orlando viszont mióta megvan kitöltötte AZ AUTÓnak szívemben fenntartott helyet. :-) Én is az olyan apróságokat szeretem, amit te is írtál. És azt, hogy több dologban lekörözi a nagyobb nevekkel felcímkézett kategóriatársait. Jó kis autót vettél! Sok-sok felejthetetlen pozitív családi élményt kívánok hozzá!
Tegnap este munka után kimentem a garázsba. Kinyitottam a kocsi ajtaját. Idáig nem vettem észre nappali fényben, hogy ilyenkor világítanak a kapcsolók. Nagyon elvarázsolt. Valóban van az Orlandonak valami megfogalmazhatatlan varázsa, amit már akkor megéreztem, amikor 2011-ben Csongrádon megláttam egy ilyen autót. Amikor beülök az autóba, akkor ez az érzés fog el. Ez ugyanaz az érzés, mint a régi autómban (Renault Megane 1.4e break 2000. 02.25. ma 17 éves), nem akarom még eladni, és egyébként is annyi családi élmény kötődik hozzá. A városunkban ismét kettő ilyen autó van, mert a legelsőt, amit fent említettem, most adták le, Kecskeméten megtekinthető. A használt autón fent van, 2.5 milláért eladó.
Ma elhoztuk PannonCsiga autóját. Nagyon megtetszett. Már megvan az új forgalmi is. A Budapest- Csongrád útvonalon 80-90km/h tempóban 6.6l/100km átlagfogyasztás jött ki.
Azt irták ,hogy csak kopletten kb 57 ezerért tudják .
A 215/60R16 méretű kerékre azt írták ,hogy belefér.
Bár gondolom a nyári 225/50R17 kerék mérete nem sokban tér el a 16" -osétól igy annak is bele kell férnie. Hordtatok mindkét méretet a kalitkában? Az a kis szélesség különbség nem probléma?
Miután elkelt az Orlando, de az új még nem jött meg, néhányszor a feleségem ment a Capturral. Aztán közölte, hogy ez sokkal jobb városi használatra (előtte csak és kizárólag az Orlandoval "szaladgált"). Amikor megjött a Galaxy, és tapasztalta, hogy ez még az Orlandonál is nagyobb, akkor még inkább rájött, hogy rövid városi szaladgálásra a Capturt használná. Így, ha viszi a Capturt, én megyek a Galaxyval. :-)
Úgyhogy nálunk is hasonló a helyzet, mindezt csak azért írtam. A család létszáma miatt azonban mindenképpen kell egy nagy autó.
Semmi baj nem lenne, ha a kisfeleségem nem a VW Polo méretű autókat szeretné, - saját használatra. Akkor ugyanis simán nyugdíjaznám az Orlando-t, hogy ne "ömöljön bele" a kilométer. Odaadnám neki - főleg a városba - és csak a családi kirándulásokra menne hosszú úton a Chevy. A Polo-t pedig "bármire" lecserélhetnénk: Mazda, Kia Niro, Ford, stb. több minden van a listán.
Csakhogy nem szeretne Polo helyett Orlando-val parkolászni, amit meg is tudok érteni. Imádja a VW Polo-t, már az előd verzióhoz is érzelmi szálak kötötték.
Ha
- eladnánk a Polo-t
- kapna egy hatalmas, nem város-barát (méretű) autót
- és az újjal ráadásul én járnék
... bármennyire jó természet, ezt még így nem mertem elővezetni. ;-) (max. pedzegettem)
Na ezért nézegettem a crossover 7 üléseseket, pedig nem azt kellene.
Az Orlandohoz hasonló formájú, méretű. Hozzá képest nagy előnye, hogy még 7 üléssel is van egy kisautónyi utastér. Sokkal drágább (igaz, nem forgalmazott autóval hasonlítom, ha az Orlandora gondolok).
Gondolom a tsi problémákat már kiküszöbölték, volt rá kb. 10 évük, hogy fejlesszenek.
Szerintem ha továbbra is crossover-jellegű, esetenként hétüléses autóban gondolkodsz, akkor maradhat a listádon!
Megvolt az 5. éves szervizem. Minden flottul ment -ahogy kell- és "rengeteget" kellett fizetni :) (olaj + szűrő + 1 fényszóró izzó csere + teljes átvizsgálás 16 pénz)
Még mindig korrekt és megbízható a Chevroberto szerviz.
Nálam a belső keringetést és az AQS-t nem lehet egyszerre bekapcsolni. Ha az egyik gombot megnyomom, kikapcsol a másik funkció., vagyis nem világít a gombon lévő sárga visszajelző fény. Lehet, hogy eltérően vannak programozva az autóink?
Van külön "párátlanító/jégtelenítő" kapcsoló, ez a középső panelon az AUTÓ gombtól jobbra van. Ez tereli automatikusan a levegőt a szélvédőre, függetlenül attól, hogy manuális vagy automatikus vezérlésre van állítva a hőfok (mert csak a hőfokot tudod automatikusan vezérelni, minden mást neked kell kiválasztani).
Amikor a belső keringetést és az AQS-t egyszerre kapcsolod be, akkor figyeli a belső levegő páratartalmát és ha szükséges akkor friss levegőt enged be.
Az AQS-t lehet külön kapcsolni és használni amikor manuális beállítás van és nem kell mennie a légkondinak sem. Mint ahogyan a belső keringetésnél is van ilyen lehetőség.
Igazából én sem értem, de logikusan ha a MODE "automatikus levegőelosztás" állásban van, akkor a rendszer kedvére váltogathatja a levegő irányát. Pl ha nagy a pára, akkor csak az ablakra tolja a levegőt.
Az AQS-ről én azt gondoltam, hogy bekapcsolt helyzetben alapból belső keringetésen van, ami végül is kedvez a gyors és hatékony fűtésnek és hűtésnek is. A megjelenő piktogram is erre utal. (Belső keringetés látszik AUTO felirattal)
De a kezelési kézikönyv egyértelműen azt mondja az AQS-ről, amit te! :-)
Viszont az autó a kezelési szerint figyeli a belső páratartalmat is, így ha szükséges, külső levegőt enged be. Korábban itt a fórumon olvastam, hogy valaki épp arra "panaszkodott", hogy AQS mellett is bejön az előtte haladó teherautó/busz füstje. Ami szerintem akkor lehet, ha a benti "rossz" (pl. párás) levegő miatt véletlenül épp nyitva van a külső levegő útja.
Na mindegy... aktív AQS mellett még nekem nem jött be kipufogószag és a párásodást is idejében kezeli a rendszer. :-)
Ismét lemaradt! Nem értem, miért állítgatná más-más helyre a levegőt? Vagy azt jelzed, hogy a rendszeren belül így szabályozza a hőmérsékletet? Ezt írtam, hogy a hideg és a meleg levegőt keveri. Maga a rendszer úgy tartja "állandó" hőmérsékleten az utasteret automatikusan, hogy hol felfűti, hol meg lehűti egy viszonylag szűk (+,-, 1 fok) tartományban.
Vagy nálad hol lábra, hol fejre/szélvédőre, hol pedig középre irányítja a levegőt?
Ami a levegő tisztaság érzékelőt (AQS) illeti: a külső levegőt érzékeli és zárja le, ha szükséges a bejövőt.
Nem vitatom azt, hogy mit hallasz menet közben, én azt jeleztem, hogy nekem soha nem szólal meg. Az AUTO módban a lamellákat állítgatja, lehet azt hallod. De! Ha nekem ebben az állásban van (AUTO) akkor sem ad hangot. Lehet némi kenőanyag nem ártana?