Nem tudom. De egy úgymond egyszerű teszt megmondja h elvan e tömődve vagy sem. Fel kell lazítani a hengernél a kiput. Hangos lesz de ha akkor jobban megy akkor kipufogó. Ha nem akkor más a gond.
Enyhe kis emelkedő,amit ez idáig észre sem vett nagyon a motor, egyszóval gyenge a moci.
Mint írtam át lett nézve minden a motoron,még a üzemanyag tank is le lett szedve hogy nincs e benne dzsuha, már csak a kipufogó "maradt" kizárási alapon, el van kokszolódva talán. És ez a hiba szép fokozatosan jött elő.
Van egy Aprilia Scarabeo 50ccm 2T 2008 évjáratú (Piaggio blokkos) robogóm, olyan nyűgje van hogy "kisebb" emelkedőn kb 30-40 tudok felmenni (mintha a torkát fognák,gyenge..) egyenesbe vagy lejtőn kb 65 km/o szépen megy.
11ezer km van benne, átnézve minden...szíj, görgök,kuplung, karburátor, új gyertya/levegőszűrő minden patika, indul szépen hidegen melegen, létezhet az hogy a kipúfogó dob el van kokszosodva? fojtás nincs benne.
Ez egy fórum és nem jós és nem látnok hely. Nem tudhatunk mindent. Igen mondhatuk volna de gondoltam h működik a feklampad. Emiatt ne panaszkodj ebből is tanultál valamit inkább vond le tanúságot és ennyi. Még latod azért szerelő a szerelő h tudja ezt. Ha itt a motor én is megmondom kb 5 perc alát h az a gond mert akkor lattom hallom érzem és van hozza merő eszközöm. Ezt mondom itt az embereknek h ne várja h elmondjuk mit kell csinálni és jo lesz. Gondolkodjon már a túloldalon lévő is. Sokan tok analfabéták egy multiméteres mérést nem tudnak csinalni de azért ő akarja megcsinálni a motort mert ő mekkora szerelő. Ezt általában már a kérdésből erezni h fingja nincsen semmiről. Na meg mikor idehoznak valamit és lattom házi barkács az egesz. Sokszor emiatt több 10e ft kárt csinálnak minthogy vett volna alkatresz. Mondok egy pl ami egy hétre volt. Szorult a hondának az első féke. Megnézem nyereg szorul. Mondom ok elég egy pucolás. Szétszedem és mit láttok a baromarc aki előttem próbálta javítani. Az fokta és a munkahengerdugojat megköszörülte. Mondom ez lesz kuka. 27e ft volt a két dugó bele egy 60eft erő motorba. És én nap mind nap találkozok ilyenekel jönnek és mondom mi mennyire lesz sírnak itt nekem de ezzel én nem tudok mit kezdeni. Vagy felhúzzák magukat és habaróbbak és elmennék. A melodijrol ne is beszéljünk na az üti ki őket totál. Csak h ertsd az én helyzetem is.
Írtam nemrég a fórumba, hogy nem indul a 200as Scarabeom. Mégsem az önindító a hibás, mert direktben áramot adva neki teker. Indítórelét kicseréltem, de ugyanúgy semmi. Indítógomb nyomogatásra hallom, hogy kattog, de nem teker az önindító. Bikázva sem sikerült indítani. Az önindítóra menő kábelt megnéztük, nincs szakadás. Negatívot megnéztük, megtisztítottuk. Van még valakinek ötlete, hogy mit tudnék még megmézni? Köszi!
Valakinek van doboza? Valamelyik rugú nem rúg! Ha kinyitom a zárat alul felhúzom a nyitót felül ki kéne pattannia a zár nyelvének de nem pattan. nem feszíti el a rugó. Fóleg a jobb oldali ami csak van de nem dolgozik.
Valaki lefényképezné nekem hogy kéne állnia a rugóknak?! Üdv!
Azt mire küldjem. Egyébként ritkán vállalok robogót mert nem tudjak vagy nem akarják megfizetni a munkám. De ez most más lap. Egyébként autószerelő és karosszérialakatos vagyok meg egyebb végzettségem van jármű irányban.
Na most akkor ki cserélte ki azt a himbát? Mert most már zavarós a történet. Még ha kipörög akkor variatorban a gond vagy a szíjban. De ennél többet nem tudok mondani amíg nem lattom. Jós látnok nem vagyok és senki nem az.
Üdv! a motor terhelés alatt is pörög rendesen ahogy kell, hogy mennyire lett szétszedve? kipufogót vettem le, de azt vissza is raktam, karburátor légszűrő takarítva,görgő szíj cserélve és mint már írtam a szelep fedél lett levéve,a szelephimba csere miatt,némi érzékem van a szereléshez, a motor nagyon jól működött a szelephimba törés elött,volt benne erő nagyon jól ment... Amúgy fejér megye székesfehérvár körül keresnék szerelőt...
Nem tudom mennyire lett szétszedve a motor. Mert aszerint változik a megnézés sorrendje. Lehet csak valami nem jól lett felszerelve. Pl egy tömlő kicsit elvan szorítva és már az is bajt okoz. Mondtad kipörög a motor. Mikor? Üresen terhelés mert mind mást lehet levonni. Látatlanban nehéz segiteni mert minden csak tipp és nem tudom mennyi műszaki érzéked van meg tudásod. A másik tudod e mikor jo az a alkatresz mikor nem. Az h működik vagy működött meg nem jelenti h jo is. Bevan e tartva minden szerelési útmutató. Jól van e összerakva mert csodát már láttam nem egyszer. Nem azt mondom h én vagyok a mindent tudó és a legokosabb. Mert tudok én is hibázni.
Udv! Nyilvan mashogy csinalnad,itt valamit ő nem jól oldott meg ugy gondolom,esetleg mik azok az ellenorzesek amit erdemes megnezni? Hogy letudjam szűrni a hibát valamennyire?
Sajnos nemtudok olyan szerelot egysnlore akihez elviszem,megmondja mi a baj,esetlegesen meg is tudja javitani,vagy beallitani hogy jol mukodjon.... ezert kenytelen vagyok sajat kezuleg,tapasztalatok,meg az itt szerzett infok alapjan megoldani...
Én nem tudom h jo e mivel nem Én csináltam és az ellenőrzéseket sem én csinálom. Nekem ezek a hibák 5-10 perc szokot lenni. Igaz én a szerelési metódust sem úgy csinálom ahogy te szelelőd csinálta. Erre a nagyeskut is lemerem fogadni.
Elvileg igen,holnap gondoltam megnezni hogy mit rejt a szelep fedel alatt,meg ramerni hezagmerovel h megfelelo e,elvileg 0.1 mm a méret ha jol olvastam googleba
Sziasztok! segitsegert fordulok hozzatok,nem rég írtam már ide,hogy 2001-es aprilia scarabeo rotax-125-rol!
A motorban a kipufogo szelephimba eltorott,elvittem egy szerelohoz,aki kicserélte,elmondasa szerint semmi mas nem serult,olajat is lecserelte, a motor elotte jo eroben volt,125km/h volt a vege,huzott harapott rendesen,miota elhoztam tole,nem megy rendesen,porog de nem megy,megneztem a szijat,kopott volt,kicsereltem,gorgoket is kicsereltem,de nem valtozott semmit,minimalis javulas talan,de 80km/h nal nem megy tobbet,azt is nagyon nehezen éri el... a szerelo elmondása szerint,JOL BEÁLLITOTTA A SZELEPEKET IS,nem tudom nem e lehet az a baj, hogy nem jol lett beallitva...
Mit érdemes megnézni szerintetek,esetleg a szelepet? Szelephezagot? Mennyinek kell lenni?
Sziasztok! Lassan 2 éve nyúzok egy minarellis 50-es Scarát. Első robogóm, első gép hajtotta járművem.
Azóta lett autó is, de diák vagyok, sokat rohangálok városba parkolást is megszívtam már párszor, így újra intenzívebben használom a kis Apriliát. Sajnos abszolút nem vagyok egy hozzáértő. A robogó kívűlről nagyon csúnyácska, az idomok karcosak, kapták az ívet, tuti borultak párat vele, én is borultam már nagyobbat egyszer mióta megvan (lesatuztak előttem kocsival). Elöljáróban annyit róla hogy szeretem nagyon, tetszik is, 65km/h-t talán a 70et is kihajtja (igaz ezt nem tudhatom biztosra mert a km meghajtó eleve rossz volt mikor vettem), rúgásra ha kicsit állítok előtte a szivatón indul elsőre (max kis gázfröccs mellé), de igazándiból mindenért kárpótol hogy tök jól megy, nem hagyott még cserben és fillérekért vettem(!).
Tehát, a következő problémáim lennének:
-Az önindító teker de nem indít, feltételezem az akksi lehet a gond, sajnos a legútóbbi telet az utcán töltötte.
-Maga a motor szerintem elég hangos. Egy haver a kipufogó nyakánál piszkált még anno valamit, azóta talán minimálisan halkabb. Azt hogy ez tényleg hangos-e vagy amúgy ez megszokott azt nem tudom, de ami biztos, van hogy kb. néma alapjáraton, van hogy meg relatív nagyobb hangja. Igazából engem ez sem zavarna annyira, de a lakókörnyezetem a sok esti használat miatt már annél inkább.
- Szerintem mióta megvan egyre többet eszik, szerintem 3l körül biztosan.
-Arra lettem figyelmes hogy a deknin hátul, illetve a lengéscsillapító rugó alján olajfoltok halmozódnak.
-Első fék (tárcsás) eléggé nyikorog, hátsó sima dob az meg már nem fog annyira.
Ezen felül amit érdemes tudni, hogy amikor vettem kaptam hozzá pár új alkatrészt, mivel a srác akitől vettem azt mondta nem volt semmi ideje foglalkozni ezekkel. Kaptam hozzá egy km spirált, gáz bowdent, fékkart. Feltételezem ezek alapján mind cserések, mivel a km spirál ugye alapból nem volt jó, az egyik fékkar törött, tehát ezeknek világos oka van, de a bowden mire lehet jó? Vagy miről ismerhető fel ha az is cserés?
Vagy ha valaki Bp (XI) közelében tud nem kizsákmányoló szakit az is jó lenne, mert szeretném amennyire lehet (persze egyetemistaként minél kisebb büdzséből) kipofozni.
Köszi előre is, és bocsi hogy ilyen hosszúra sikerült a poszt.
az önindítót szerelte már ki valaki (Szere28? :) )? Az egyik csavarhoz könnyen hozzá lehet férni, de a másik eléggé esélytelen. Van valami trükk hozzá? 2003as Scara 200GT