Keresés

Részletes keresés

csabbair Creative Commons License 2021.10.21 0 1 24177

Kicsit felbátorodva újra végignéztem minden elemét. Bármelyik sínszálakra raktam a műszert mindenhol jelezte a kapcsolatot, még hátul a réz lemezeknél is. Aztán találtam ezt a kis pontot, itt erőteljesebben megynyomtam a mérőheggyel mert mintha ott valami el lenne csúszva, és csodák csodája megszűnt a zárlat. Nem tudom mi lehet ez de nagyon egybe van öntve, gondolom csak roncsolásosan lehet szétszedni. Ha újra előjön a hiba akkor tuti szétszedem mert most már nagyon érdekel, hogy mi szivatott meg ebben.

Előzmény: Váltógyártó (24176)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.10.20 0 2 24176

Sajnos így a képek alapján semmi olyat nem látok, ami gond lehet.

 

Egy dologra tudok hirtelen gondolni, hogy a közbenső sínekől a villasínekre való elektromos átvezetés valahogy megsérült és az zár össze. Ez a PIKO-A kitérőknél a szívdarab alatt van keresztben elvezetve. Lehet, hogy hibás az öntés, és ott ért össze valahogy az egymást keresztező két lemez.

Előzmény: csabbair (24175)
csabbair Creative Commons License 2021.10.19 0 0 24175

Piko digitális irányító zárlatot jelez, pályáról leszedve nincs gond.

Analógban is próbáltam ott is zárlatot jelez az irányító, ha ezt az egy darabot kiszedem nincs gond. Másik váltót is mértem az nem cseng. Sima kör pályán próbáltam, nincs benne hurok.

Előzmény: Törölt nick (24174)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.19 0 1 24174

Lehet amatőr kérdés, de melyik részén mérsz? Illetve miből gondolod a mérésen kívül, hogy zárlatos?

Előzmény: csabbair (24173)
csabbair Creative Commons License 2021.10.19 0 0 24173

Remélem jól látható

Előzmény: Váltógyártó (24172)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.10.18 0 3 24172

Az aljáról is tegyél fel képet, mert innen semmi gond nem látszik.

Előzmény: csabbair (24171)
csabbair Creative Commons License 2021.10.18 0 0 24171

Üdv Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy Piko A váltóm és egyszercsak zárlatos lett. Nem látok rajta semmi sérülést és ha műszerrel mérem akkor mindig összecseng. Ez mitől lehet? 

Csaba

Váltógyártó Creative Commons License 2021.10.17 -1 2 24170

Bácsik, lesz idén Gödöllőn kiállítás?

 

Sz.tem nem.

Előzmény: The Inflexible Walrus (24164)
Galvano Creative Commons License 2021.10.13 -1 0 24169

Egész nap eljátszanák vele

Előzmény: kisvasút-modell (24149)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.10 0 0 24168

Nagyonjó

Előzmény: kisvasút-modell (24149)
Fedeles. Creative Commons License 2021.10.08 0 0 24167

Nagyon élethű. Klassz!

Előzmény: kisvasút-modell (24156)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.10.08 -1 3 24166

Ha lesz, akkor a kiállítóknak tudniuk kellene már róla, nem?

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (24165)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.10.08 -1 6 24165

Elébb várjuk meg a vadászati világkiállítás végét. Aztán majd kiderül, hogy lesz-e egyáltalán bármilyen kiállítás még az idén... :-(

Előzmény: The Inflexible Walrus (24164)
The Inflexible Walrus Creative Commons License 2021.10.07 0 1 24164

Bácsik, lesz idén Gödöllőn kiállítás?

 

Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.07 0 2 24163

Nagyon köszi ezeket a linkeket

Előzmény: G368 (24158)
kisvasút-modell Creative Commons License 2021.10.05 0 2 24162

Köszönöm, ismerem. Tényleg fantasztikus asztal és a beletett tudás és munka majdnem utolérhetetlen...

 

Nos, szántam rá még egy kis időt és kutakodtam a neten a témámba vágó képanyagokat keresve. Meglepő, de 1910 körül már a legkisebb állomáson is voltak "magas peronok". Az anyaguk nem minden fotón azonosítható, de a jelenlétük igen. Láttam talpfaszegélyeket, faragott kő szegélyeket alattuk tégla magasítással, volt olyan amit sínszál szegélynek néztem, közte föld/kavics feltöltéssel. A kicsit nagyobb állomásokon pedig  jól láthatók a nagy sima felületek, olyanok mint a mai aszfaltburkolatok. De az archív fotókon a színük számomra nem azonosítható, így az anyaguk találgatás tárgya.

 

https://www.westbahn.de/strecken-stationen/abelitz-aurich/index.html

https://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLIO/NIEMCY/BAND.1_2/REPORT2P.HTM

https://www.eisenbahn-in-moenchengladbach.de/archiv/archiv/archiv_umbau1910ff.html

 

Hogy csak ezeket a hivatkozásokat hozzam példának.

 

Úgy érzem szabad kezet kaptam a terepasztal részleteinek kidolgozásában. Ez azért is jó, mert az asztalon nem csak első korszakos járműveket szeretnék közlekedtetni. Az elképzelés az, hogy korok stílusait megjelenítve, bizonyos tárgyak cserélésével (pl. táblák, figurák, közúti járművek, lámpaoszlopok) különböző korszakok jeleníthetők meg, és az ennek megfelelő vasúti járművek közlekedhetnek. Mivel van első, harmadik és negyedik korszakos járműpark és ezek felváltva közlekednek az asztalon, így egy mára ~120 éves vasútvonal (állomás) különböző időszakai játszhatók el. A rögzített tereptárgyaknak, mint például a peron és a szegélye pedig univerzálisnak kell lennie...

Előzmény: Törölt nick (24157)
read_me Creative Commons License 2021.10.05 0 0 24161

Bocsánat, nem ide akartam! Próbálom torolni, csak meg rá kell jonnom, hogyan.

Előzmény: read_me (24160)
read_me Creative Commons License 2021.10.05 0 0 24160

Sziasztok!

 

Ha esetleg valaki meg akarna válni 5db FLM (ex Roco) ágyazat nélküli R2 ívtől, akkor vevő lennék rá.

 

Üdv:

 

r_m

piszkosfreddie Creative Commons License 2021.10.04 0 9 24159

Sziasztok,

 

Készítettem egy kis "hangulatvideót" az N-es játszóasztalomról. Küldöm mindenkinek, aki szereti :) https://www.youtube.com/watch?v=aYBiwF7EF2U

 

Az asztal még erősen épülőfélben van, a kijárati jelző állása esetleges, és a vonatösszeállítás sem korrekt. Ezenkívül minden visszajelzést szívesen veszek, kíváncsi vagyok, hogy tetszik nektek :)

G368 Creative Commons License 2021.10.04 0 3 24158
Előzmény: kisvasút-modell (24156)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.04 0 2 24157

Ajánlom BBM modellező videóit, igaz az 1930-as évekkel foglalkozik, de sok ötletet adhat.

https://www.youtube.com/channel/UC-BC-OLZLVfzdS0_3A5I7EA

Előzmény: kisvasút-modell (24156)
kisvasút-modell Creative Commons License 2021.10.04 0 3 24156

Üdvözlöm az Urakat!

A megjeleníteni kívánt kor az 1910-es évek fordulója, eleje. A még békés, fejlődő korszak nosztalgiája.

A magasperont a fürdővároska (erre utal majd az állomásnév is) felfutó személyforgalma indokolja. Az Auhagen DDR peronszegélye provizórium volt, már lekerült az asztalról. Helyét a "leásott" sínszálak közé fektetett talpfákból épülő szegély veszi át. Ez a másik oldalon "földfeltöltést" kap, szürke homok fedéssel, ami kavicsnak, vagy bármi más alkalmas anyagnak is beillik.

A korszak megjelenítése számos kérdést felvet:

- milyen volt a régi kavicságyazat,

- milyen lámpatestek világítottak akkoriban,

- milyen volt az épületek belseje és a belső világítása?

hogy csak ezt a hármat érintsem...

róbertke Creative Commons License 2021.10.03 0 2 24155

Ennyit sikerűlt megtudni a gépről:

 

 

Mount Clare Shops -ben épült (USA legrégebbi vasútgyártó komplexuma), 1865 -ben a 239. szám alatt.
1884 -ben ugyanott a Maryland-i Baltimore-ban újjáépítették és átszámozták a 639. számon.
1897 -ben selejtezték. 

 

Valószínűleg a Maryland-i Baltimore-ban készült a kép 1884-ben. 

Előzmény: róbertke (24152)
ZésZoli Creative Commons License 2021.10.03 -1 2 24154

Nem zavaró, csak kíváncsi voltam, hogy mire gondolt a költő. :-) Remélem kapunk még plusz infót az adztalról. 

 

Nagyon jók ezek a régi képek srácok!

 

A nyugati már 1877-ben magasperonnal épült, de ez gondolom minden nagyvárosi főpályaudvarra jellemző volt akkoriban, mint ahogy a Berlini kép is mutatja.

 

Az USA beli kép hol készülhetett? Nincs infó? 

Előzmény: Fr24i (24151)
G368 Creative Commons License 2021.10.03 0 2 24153

Berlin 1879 (Wikipedia):

Előzmény: Fr24i (24151)
róbertke Creative Commons License 2021.10.03 0 2 24152

Igaz USA, de az 1870 - 1880 -as évek. 

Előzmény: Fr24i (24151)
Fr24i Creative Commons License 2021.10.03 0 2 24151

A korszak besorolás és a látható járművek alapján a '910 -es évek első fele. Szerintem. Valóban nem voltak ilyen magas peronok, ha egyáltalán volt peron, de szerintem látványilag nem zavaró.

Előzmény: ZésZoli (24150)
ZésZoli Creative Commons License 2021.10.02 -1 1 24150

Szia! 

 

I. Klassz! 👍 Hangulatosak a képek! Milyen évet írunk? A magas peron miatt  kérdezem. 

Előzmény: kisvasút-modell (24149)
kisvasút-modell Creative Commons License 2021.10.01 0 19 24149

Üdvözletem a terepasztal építőknek és azoknak akik ezért keresik fel ezt a topikot.

Készítek egy H0-ás, első korszakos szegmens asztalt a KPEV. vonataimhoz.

Lassan haladok, de talán már megoszthatom veletek a részeredményeket.

 

  

ZésZoli Creative Commons License 2021.10.01 -3 16 24148

Szóval SZERINTED bárki, aki nem a te szempontjaid szerint űzi ezt a hobbit, az válasszon másikat. Értsd meg! Értjük, hogy SZERINTED mi van, csakhogy nem az a szent igazság. Köszönöm, de én maradok a vasútmodellezésnél úgy, ahogy én szeretem. Az első asztalunkat pár nap alatt raktam össze. Nem vártam éveket. A gyerekeknek készült. Utána viszont sokáig játszottunk vele. Modellüzem volt, ahogy mi gondoltuk és ahogy nekünk jólesett. Én láttam Csíkos mester több asztalát is készülőben. A másik fórumon mutatott is belőle építési fázisokat. Ezt a fotelszakértőzést most nagyon benézted. Nem tudom, mi ütött beléd megint, de ugyanaz a lemez forog nálad pár havonta. Mielőtt megint megsértődsz: Nem! Nincs ilyen szándékom, hogy megbántsalak.

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (24147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!