Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Kicsit felbátorodva újra végignéztem minden elemét. Bármelyik sínszálakra raktam a műszert mindenhol jelezte a kapcsolatot, még hátul a réz lemezeknél is. Aztán találtam ezt a kis pontot, itt erőteljesebben megynyomtam a mérőheggyel mert mintha ott valami el lenne csúszva, és csodák csodája megszűnt a zárlat. Nem tudom mi lehet ez de nagyon egybe van öntve, gondolom csak roncsolásosan lehet szétszedni. Ha újra előjön a hiba akkor tuti szétszedem mert most már nagyon érdekel, hogy mi szivatott meg ebben.
Sajnos így a képek alapján semmi olyat nem látok, ami gond lehet.
Egy dologra tudok hirtelen gondolni, hogy a közbenső sínekől a villasínekre való elektromos átvezetés valahogy megsérült és az zár össze. Ez a PIKO-A kitérőknél a szívdarab alatt van keresztben elvezetve. Lehet, hogy hibás az öntés, és ott ért össze valahogy az egymást keresztező két lemez.
Piko digitális irányító zárlatot jelez, pályáról leszedve nincs gond.
Analógban is próbáltam ott is zárlatot jelez az irányító, ha ezt az egy darabot kiszedem nincs gond. Másik váltót is mértem az nem cseng. Sima kör pályán próbáltam, nincs benne hurok.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Piko A váltóm és egyszercsak zárlatos lett. Nem látok rajta semmi sérülést és ha műszerrel mérem akkor mindig összecseng. Ez mitől lehet?
Köszönöm, ismerem. Tényleg fantasztikus asztal és a beletett tudás és munka majdnem utolérhetetlen...
Nos, szántam rá még egy kis időt és kutakodtam a neten a témámba vágó képanyagokat keresve. Meglepő, de 1910 körül már a legkisebb állomáson is voltak "magas peronok". Az anyaguk nem minden fotón azonosítható, de a jelenlétük igen. Láttam talpfaszegélyeket, faragott kő szegélyeket alattuk tégla magasítással, volt olyan amit sínszál szegélynek néztem, közte föld/kavics feltöltéssel. A kicsit nagyobb állomásokon pedig jól láthatók a nagy sima felületek, olyanok mint a mai aszfaltburkolatok. De az archív fotókon a színük számomra nem azonosítható, így az anyaguk találgatás tárgya.
Hogy csak ezeket a hivatkozásokat hozzam példának.
Úgy érzem szabad kezet kaptam a terepasztal részleteinek kidolgozásában. Ez azért is jó, mert az asztalon nem csak első korszakos járműveket szeretnék közlekedtetni. Az elképzelés az, hogy korok stílusait megjelenítve, bizonyos tárgyak cserélésével (pl. táblák, figurák, közúti járművek, lámpaoszlopok) különböző korszakok jeleníthetők meg, és az ennek megfelelő vasúti járművek közlekedhetnek. Mivel van első, harmadik és negyedik korszakos járműpark és ezek felváltva közlekednek az asztalon, így egy mára ~120 éves vasútvonal (állomás) különböző időszakai játszhatók el. A rögzített tereptárgyaknak, mint például a peron és a szegélye pedig univerzálisnak kell lennie...
Az asztal még erősen épülőfélben van, a kijárati jelző állása esetleges, és a vonatösszeállítás sem korrekt. Ezenkívül minden visszajelzést szívesen veszek, kíváncsi vagyok, hogy tetszik nektek :)
A megjeleníteni kívánt kor az 1910-es évek fordulója, eleje. A még békés, fejlődő korszak nosztalgiája.
A magasperont a fürdővároska (erre utal majd az állomásnév is) felfutó személyforgalma indokolja. Az Auhagen DDR peronszegélye provizórium volt, már lekerült az asztalról. Helyét a "leásott" sínszálak közé fektetett talpfákból épülő szegély veszi át. Ez a másik oldalon "földfeltöltést" kap, szürke homok fedéssel, ami kavicsnak, vagy bármi más alkalmas anyagnak is beillik.
A korszak megjelenítése számos kérdést felvet:
- milyen volt a régi kavicságyazat,
- milyen lámpatestek világítottak akkoriban,
- milyen volt az épületek belseje és a belső világítása?
Mount Clare Shops -ben épült (USA legrégebbi vasútgyártó komplexuma), 1865 -ben a 239. szám alatt. 1884 -ben ugyanott a Maryland-i Baltimore-ban újjáépítették és átszámozták a 639. számon. 1897 -ben selejtezték.
Valószínűleg a Maryland-i Baltimore-ban készült a kép 1884-ben.
Nem zavaró, csak kíváncsi voltam, hogy mire gondolt a költő. :-) Remélem kapunk még plusz infót az adztalról.
Nagyon jók ezek a régi képek srácok!
A nyugati már 1877-ben magasperonnal épült, de ez gondolom minden nagyvárosi főpályaudvarra jellemző volt akkoriban, mint ahogy a Berlini kép is mutatja.
A korszak besorolás és a látható járművek alapján a '910 -es évek első fele. Szerintem. Valóban nem voltak ilyen magas peronok, ha egyáltalán volt peron, de szerintem látványilag nem zavaró.
Szóval SZERINTED bárki, aki nem a te szempontjaid szerint űzi ezt a hobbit, az válasszon másikat. Értsd meg! Értjük, hogy SZERINTED mi van, csakhogy nem az a szent igazság. Köszönöm, de én maradok a vasútmodellezésnél úgy, ahogy én szeretem. Az első asztalunkat pár nap alatt raktam össze. Nem vártam éveket. A gyerekeknek készült. Utána viszont sokáig játszottunk vele. Modellüzem volt, ahogy mi gondoltuk és ahogy nekünk jólesett. Én láttam Csíkos mester több asztalát is készülőben. A másik fórumon mutatott is belőle építési fázisokat. Ezt a fotelszakértőzést most nagyon benézted. Nem tudom, mi ütött beléd megint, de ugyanaz a lemez forog nálad pár havonta. Mielőtt megint megsértődsz: Nem! Nincs ilyen szándékom, hogy megbántsalak.