Nekem lassan 4 éve van meg, 2002-es 1.6 16V, mindent cseréltem időben, amit kellett. Voltak vele kisebb, idegesítő dolgok, de ilyen még nem mint most. 270ezer km van benne, lehetne mondani, hogy mostanra fáradt el, de marhára idegesít, hogy egy ilyen viszonylag egyszerű motorral ennyit lehet szopni.
igen, igen tudom hogy az ilyen mutatvány sokszázezer.... aszontad az erő visszatért. van benner erő? sajna nemtom milyen erő lehet egy ilyen gépben 77kw-al, mert volt 3 éve egy 1.6 16v olaszom, ami kb 2szer ilyen dinamikus volt mint ez, 75kw-al. ez ahhoz képest egy lomha szar! :D igaz több majd 400 kilóval, szélesebb, hosszabb, szebb, kényelmesebb, de mégsem ér az olasz útjába, mert az 5 évig volt nálam és a futóművöm kívül másra nem kellett költenem, csak olajcserére meg szűrőre, mostmeg ott tartok hogy 5 hónapja van nálam, fogy az olaj, lomha, zörög a jobb hátulja, 43 ezret költöttem rá és mégis hibakódot kapok! ha így megy tovább falnak megyek vele utána fel is gyújtom! e hónapban műszaki lesz, természetesen feketén mert ugye úgy nem megy át ha világít a hibajelző.... de mégis FÓCVÁGEN! a kövi rönó lesz rohadjakmeg! :D vagy valami olasz...
Bevallani biztosan nem fogják, de nagyon bízom benne, hogy talán gyűrűcsere megoldja a problémát, igaz az sem 2 fillér sajnos. Bevallani biztosan nem fogják, ha ők kúrtak el valamit. A hengerfej felújításra van gari, a kompresszió visszatért azzal, csakhogy amire tippelnek a gyűrűkkel, ott nem matattak ezelőtt. Ettől a fúrástól kapok agyf*szt, konkrétan közel a kocsi ára rámenne a történetre...
én azt olvastam hogy felújításkor a hengereket egymáshoz képest párhuzamba marják, gyár által megadott max méretben, hogy ugyanakkorák legyenek a térfogatok és hogy egymásra tökéletesen párhuzamosak legyenek a dugattyúutak. szerintem század, esetleg ezredmiliméterekről van szó, hogy egyenletes legyen a hengerfal. nagyon precíz cnc gépekkel tudják ezt kiképezni ami k.rvadrága. a méretek módosulásával új dugók, gyűrűk, és a hengerfej megmunkálására is szükség van, valamint új tömítés, szelepvezérlés, meg még amire nem gondolok a józan szakmunkás eszemmel. klappolnia kell mindennek külömben kompresszióvesztés, tömítetlenség lép fel ami teljesítményvesztéssel jár.. nálad az olaj bejut az égéstérbe, de hogy ennyire? nemsemmi. fájó lehet belátni, de lehet hogy elba*tak valamit. garanciát nem vállaltak rá? nem tudom hogy lehetne helyrehozni mások balfa*ságát úgy hogy ne költsd rá a fizetésed... sajnállak.. én nem tudnám mihez kezdjek... :(
csak voltam, de annak már 5 éve :) viszem majd vissza, csak sajnos közel 1 hónap múlva tudnak vele megint érdemben foglalkozni....akkor gyűrűcsere lesz és remélhetőleg nem kell fúrni, amivel riogatnak. Bár egyesek szerint ezeket a motorokat nem is lehetne fúrni :/
Már írtam egyszer, hogy nálam mi volt a gond az abgas werkstatt hibaüzenetnél /1.6 BCB/.
"1-es lambdaszonda fűtés hibát jelzett a gép (ABGAS werkstatt), majd egy idő múlva már az EPC hiba is világított. Elvittem szerelőhöz aki megállapította, hogy a lambdafűtés ok, de a szívócső nyomásérzékelő rossz. Ki lett cserélve + folyószelep takarítás + újra tanítás (itt kell egy jobb szakember akinek van gépe is hozzá) és azóta nincs hibakód illetve könnyen is indul."
Mondjuk az igazán árulkodó jel a mértéktelen olajfogyásom, ami látható helyen nem szivárog, a szimeringek meg most lettek cserélve és ha csak nem b*szták el az összeszerelésnél, akkkor valószínűsíthető a gyűrű problem...a légtömegmérőnek meg nem sok köze lehet az olajfogyáshoz :/
kedvezmény az autósboltban. kell még egy 10 meg egy 22es villáskulcs, meg egy 4xakárhányas facsavar. amúgy ma 50km út után visszajött a városban a rohadék abgas werkstatt hiba, szóval kidobtam az ablakon 42 ezret... a kövi az egr lesz szerintem. arra is gondoltam hogy elviszem a vwhez, nézzenek élőadatot és mondják meg mi a rossz, és újra figyelem a fogyit. üdv!
Szinte biztos,hogy termosztát hiba de majd ha a környezeti hőfok alacsonyabb lesz a műszer mutatója is lejjebb kúszik.Az én autómon is így kezdődött.A fűtés intenzitása lecsökkent,a termosztát csere megoldotta,ennek már három éve.
lehet kérdeztem már, de termosztát hiba, ha csak álló helyzetben járatva a motort melegszik fel a viz 90 fokra... amikor elindulok akkor lejjebb megy a mutató olyan 80 fokra kb és ott is marad.
fütés az nagyjból van, jön azért némi meleg levegő, de nem forró.
kb 2 hónapja abgas werkstatt, 8l fogyi.. motor felöli lambda csere /az 5 vezetékes/ megoldotta. ha pécsi vagy és ugyan ez a gondod és azt cserélnéd, segíthetek hogy ne legyen túl drága az alkatrész. 1.6 bcb 1j2 2002 benzinnél (hol)van légtömegmérő? a motortakaróban lévő légszűrőtől megy a levegő az alapjáratira onnan a szívósorra, közben semmi szonda nincs a csövön... a műanyag szívósor hátoldalához nyúlva /homlokfal-szívósor közé/, úgy hogy ráhajolok a motorra, érzek valamit a szívósoron, tapintásra olyan mint egy csap tekerője műanyagból. :D keresgéltem már utána de nem sok hasznosíthatót találtam, kérem valaki világosítson már fel! az az?