Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Érdeklődni szeretnék, hogy magyar Bhv, Bh, By, Ap, stb. kocsi részletes tervrajzaiban esetleg valaki tud segíteni hogyan érhetőek el publikusan (MÁV levéltár nélkül)? Jellegrajzom van, de azon az alváz és egyéb részletek nem látszanak.
Egy másik kérdés, hogy ajánlották a citerahúrt kisebb kapaszkodók, visszapillantó szárának készítéséhez, ami megy 0,2-0,6 mm közötti átmérőben, de még nem volt vele dolgom. Mennyivel jobb megoldás a citerahúr, mint pl. a hasonló méretű acélszálak?
Köszönöm a választ. Tinta-nyomtatófesték, bocsánat nem fogalmaztam egyértelműen. A leírtak alapján lehet túl mohó voltam, hogy egy óra száradás után nekiestem és ezek szerint nem hagytam elég időt neki. Még egyszer köszönöm.
Teljesen szokványos, bevált párosítás a makettezésben. A kettő közé viszont jön egy folyékony állapotban felvihető filmréteg/lakk, mely száradás után meggátolja, hogy a víz érintkezzen a tintával.
Itt több gond is lehetett:
- nem tintasugaras nyomtatóhoz, hanem lézereshez való volt a matricalap (a HOLI egyébként nálam bevált)
- nem volt a nyomtató a papírhoz jól beállítva (vastag, fényes a matricalap - fotópapírra kell beállítani) , ezért több festék jutott a lapra, mint szükséges
- nem száradt eleget (nálam 24 óra) a nyomat lakkozás előtt
- régi volt a folyékony matricafilm/lakk, ekkor a lakkréteg nem fed jól, megrepedezik és befolyik a víz a lakk alá
- vékony vagy éppen túl vastag volt a lakkréteg, előbbinél nem fedi jól a nyomatot, ezért ázik fel, utóbbinál a vastag lakk réteg száradás alatt megrepedezik és befolyik a víz a lakk alá
- a feliratok kivágásakor repedt fel a lakk (lakkozás előtt kell a feliratokat körbevágni)
- túl sokáig lett a matricalap a vízben áztatva - bele lett merítve a vízbe (érdemes csak a matricafilm hátoldalát megnedvesíteni)
Húsz év alatt, amióta saját matricákat nyomtatok, ezen problémák mindegyikén túlestem...
Sziasztok! Bramos építőkészletes Bz mellékbe való súlyt hogyan érdemes kialakítani? Házilagos módszer lenne a legkézenfekvőbb, de ha valaki tud maratni esetleg, szívesen meghallgatom. :)
Vizesmatricázással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Jó minőségű, tintasugaras nyomtatóval nyomtatható vizesmatrica lapot szeretnék vásárolni. Az előző adagot "Holi" matricalappal keszítettem, de a nyomtatott felületen a tinta nedvesség / felületkezelő folyadék hatására teljesen összefolyt hiába probáltam többféle nyomtatóval is. Úgy vélem ezáltal, hogy a matricalap minőségével voltak problémák. Mit javasoltok?
10 hónap kihagyás után folytattam a WR 252-es projektemet. Nagyjából sikerült szerkezetkész állapotra hozni, De a még apró finomításokat fogok csinálni. Aztán jöhet a festés.
A súrló fény, meg a makró miatt hangsúlyosabbnak látszik a domború csík a kocsi oldalán, mint élőben, de sajnos 0,25-ösnél vékonyabb profilt nem lehet kapni. Így is megcsiszoltam polírpapírral felragasztás előtt, ami ennyit eredményezett.
A széntartók 3D nyomtatásúak, ebben többen is próbáltak segíteni, végül a legjobb felülete Csiszár Zoliénak lett, így azokat ragasztottam fel. A gittelés körülötte még így sem volt egyszerű, a szűk helyeken lehetetlen tökéletes felületeket kialakítani. Nem baj, a festés majd jól kiemeli a hibákat. :-)
Sziasztok! Sikerült megoldani a régi Piko kocsik kinematikáját! Le lett tesztelve szépen mozognak 360-s íven is és nincs siklás beakadás,stb. Adok egy szettet ami 6száz Ft...... hozzá kell venni 2db fecskefarkú kurckuplungot (Roco vagy Fleischmann ezek ára kb 700-2000.-Ft) típust azaz kb max. 2600.-Ft/kocsi ára,hogy szebb legyen az asztalon egy szerelvény. Egy szerelvény hossza kb 60-70-80mm-l is rövidebb lehet. a fotókon egy Roco és alatta az általam készített kinematikai távolság az ütközőknél