Az előző cikk helyén való értékeléséhez azért tudni kell a következőket. A minőségbiztosítási tanusítvány nem azt jelenti, hogy a tanusító cég megvizsgálta a Corvus jóságát, megbízhatóságát. Azt tanusítják, hogy a cég minőségbiztosítási rendszere megfelel a nemzetközi szabványoknak. Tehát pl. megvannak a technológiai és minőségellenőrzési utasítások, szakértői tanusítványok stb. De hogy a műanyag technológiát és termékét minősítő szakértői tanúsítványban foglaltak igazak-e, azt ők nem vizsgálják. Viszont elvárják, hogy a szakvélemény "beszállítója" is rendelkezzen megfelelő minőségbiztosítási tanűsítványokkal és így tovább. A lényeg a nyomonkövethetőség.
Alaptőke-emeléssel 25 százalékos részesedést szerez az MFB kockázatitőke-társasága az ultrakönnyű repülőgépeket gyártó ballószögi Corvus Aircraft Kft.-ben. A társaság a 85 millió forintot új gyártócsarnok építésére és eszközbeszerzésre fordítja – tájékoztatta a Világgazdaságot Gecse Tamás, a jelenleg még 100 százalékban hazai magánszemélyek kezében lévő cég ügyvezetője. A gyorsan fejlődő, de továbbra is kis társaságnak már szüksége volt a tőkeinjekcióra. A kft. főként külföldi megrendelésre gyárt kisrepülőket, eddig több mint negyvenet adott el és további húszra van megrendelése. Kereskedőkön keresztül Németországba, az USA-ba, Olaszországba, Angliába és Spanyolországba szállít. Piacbővítése, de elismertsége szempontjából is nagy jelentőségű, hogy gépei nemrég olasz, német és amerikai repülési engedélyt is kaptak, az év végéig pedig meglesz a spanyol és az angol is. Bár az USA-ban a Corvus Falcon az első olyan repülőgép, amelynek Lycoming motorja van, és megkapta az LSA osztály korlátozás nélküli repülési engedélyét, Gecse Tamás szerint nagyobb súlyú a német légtérbe való bebocsáttatás. Az ottani engedélyt ugyanis a világ legszigorúbb eljárása után adják meg, ennek birtokában pedig már Európa bármely országa légterébe be lehet lépni. A kft. egy hónapja megkapta a repülőgépgyártók által megszerezhető legmagasabb minőségbiztosítási tanúsítványt, az AS 9100-at. A Corvus Aircraft árbevételének meghatározó része külföldről származik, a céget mégis érzékenyen érintette, hogy a belpiacon csökkent a repülői iránti bizalom, miután tavaly lezuhant egy gépe. A légügyi hatóság intézkedése miatt a társaság bírósághoz fordult, a balesetvizsgálat viszont máig nem zárult le. A kft. 70 ezer euróért adja el a kétszemélyes repülőket belföldön és a külföldi kereskedőknek, utóbbiakon keresztül – már adóval – mintegy 100 ezer euróért jutnak el a gépek a tulajdonosokhoz. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem két tanszékével (polimertechnika, repülőgépek és hajók) hamarosan megkezdi e gépek négyszemélyes változatának a kifejlesztését is az erre nyert pályázati pénzből. Az új típust 2011 első felére kell felmutatniuk. Ám a fejlesztések és a piacbővülés mellett sem biztos, hogy a repülőgépgyártás marad a több mint ötvenfős társaság fő üzletága. A Corvus – az AS 9100 tanúsítványnak és a magas szintű kompozit technológiájának köszönhetően – már felhívta magára a szakma nagyjainak a figyelmét. Tárgyal az EADS konszernhez tartozó Airbusszal és a Dornier repülőgépgyártóval is kompozit alkatrészek beszállításáról, a katonai helikoptereket gyártó olasz AgustaWestland társaság viszont már rendelt is tőle ötven helikopterhez kompozit szerkezeti elemeket. Az üzlet egyelőre kicsi, de közös megelégedés esetén a 2014-ig lekötött gyártókapacitású megrendelő jelezte, hogy a mostaninál nagyságrendekkel nagyobb megbízást tartogat a ballószögi cégnek
A cikk eredetije a Bács-Kiskun megyei Petőfi Népe Augusztus 25-ei, Hétfői számában található. A BAON.hu ebből kapott egy rövidített anyagot: http://www.baon.hu/index.php?apps=cikk&cikk=169411 Amit aztán a Blikk átemelt. A cikk teljesen korrekt. Ne a szavahihetőségén lovagoljunk, hanem az ott elhangzottakon. 60 nap múlva úgy is megszólal az ügyben a Légügyi Hatóság.
Elolvastam, gyanús, ha a gép tényleg hajlamos lenne csak úgy szétesni a levegőben, akkor hogy kaphatott volna típusengedélyt az USA-ban és Németországban. Egyébként a Blikk cikke elég meredek, csodálkoznék ha megértenének egy kezeik közé került szakértői anyagot.
A mai nap,két oldalas cikk jelent meg a "petőfi népe"cimű,bács-megyei ujságban.Nagyon kemény dolgokat ir,tényekkel alátámasztva..A blikk, már sokkal árnyaltabban fogalmaz.
A "Petőfi Népe"szerint,a GAMF főiskola müanyagtanszékének vizsgálata lezárult.
A különböző erőhatásoknak kitett elkatrész darabok,az ötödét sem birták,a műszaki leirásokban szereplő-és feltüntetett- értékeknek.Azaz,a gép széthullott a levegőben...irja a szakértő.
Szerintem nincs neki mert nyilván közzé tette volna. Az én ismereteim szerint a helyzetet súlyosbítja, hogy a Corvus pereskedésbe kezdett a hatósággal szemben a töketlenkedésük miatt.
Mégis kinek a véleményét lehetne elfogadni? A gyártó ugyebár részrehajló (a Te véleményed szerint is) A légügyi hatóság ... hát annak a pártatlanságáról sem vagyok meggyőződve sőt a szakmai(kompozit) irányú hozzáértéséről sem.
Ráadásul ez a 3as nem mindíg az a 3as, mintha te eleve a beíróablakba pötyögnl. De ez legyen a legnagyobb bajunk, és nem az, hogy tényleg nem tudunk semmit az "autó balra kanyarodott, az út meg nem" stílusú tanúvallomásokon kívül.
Na,éled a corvus topik,ha a betűméret nagyságán megy a vita...de feléledt!!
Van valakinek tutko infója?Mi bizonyosodott be-vagy mi nem- a halálos balesettel kapcsolatban?Állitólag-valamelyik hatóság-egyértelműen megállapitotta-irásban-a gép szerkezeti hibáját,legalább is az elhunyt pilóta fia,Ő.B szerint.
Ha ez igy van,az nagy balhé ,ha meg kamu,vajon miért mondaná ezt a srác??!!
Valami benfentes is hozzászolhatna,persze,ott dolgozótól nem várható,hogy bólogasson.)(nem V.gyuróra gondoltam,mint benfentes!!)
Nem direkt használtam nagyobb betűméretet. A hozzászólást szövegszerkesztőben írtam, s onnan másoltam át az üzenetküldő lap szövegmezejébe. Mikor beillesztettem a szöveget, akkor a rendszer automatikusan hármas betűméretre állította azt. Ezt csak utólag vettem észre.
Üdvözlettel: Egerészölyv
UI: Lehet, hogy az adás szombati vetítése elmarad, mert a műsorprogramban arra az időpontra más műsor szerepel.