Keresés

Részletes keresés

flightbooking Creative Commons License 2008.10.12 0 0 359
Nagyon pofás kis gép.
Vajon miért van német lajstromba? Még mindig megy a herce-hurca a hatósággal?
Előzmény: hankey (355)
Vgyuri Creative Commons License 2008.10.12 0 0 358

Aszondta, hogy Proxy error :-(

 

Előzmény: hankey (355)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.11 0 0 357
Végre egy normális riport:) Gratula.
Előzmény: BJani (356)
BJani Creative Commons License 2008.10.11 0 0 356

Jó kis riport, köszi.

 

A cégnek meg sok sikert!

Előzmény: hankey (355)
hankey Creative Commons License 2008.10.11 0 0 355
http://www.echotv.hu/video/index.php?akt_menu=&mm_id=16&media=4465&list=3)
szerelő Creative Commons License 2008.08.28 0 0 354
http://www.baon.hu/index.php?apps=cikk&cikk=169411

Némely hozzászólás is figyelemre méltó a cikk után! (pl. Imre)
Vgyuri Creative Commons License 2008.08.27 0 0 353

Az előző cikk helyén való értékeléséhez azért tudni kell a következőket. A minőségbiztosítási tanusítvány nem azt jelenti, hogy a tanusító cég megvizsgálta a Corvus jóságát, megbízhatóságát. Azt tanusítják, hogy a cég minőségbiztosítási rendszere megfelel a nemzetközi szabványoknak. Tehát pl. megvannak a technológiai és minőségellenőrzési utasítások, szakértői tanusítványok stb. De hogy a műanyag technológiát és termékét minősítő szakértői tanúsítványban foglaltak igazak-e, azt ők nem vizsgálják. Viszont elvárják, hogy a szakvélemény "beszállítója" is rendelkezzen megfelelő minőségbiztosítási tanűsítványokkal és így tovább. A lényeg a nyomonkövethetőség.

Kerozin Joe Creative Commons License 2008.08.27 0 0 352
Nagyon köszi.
Előzmény: flightbooking (351)
flightbooking Creative Commons License 2008.08.27 0 0 351
Alaptőke-emeléssel 25 százalékos részesedést szerez az MFB kockázatitőke-társasága az ultrakönnyű repülőgépeket gyártó ballószögi Corvus Aircraft Kft.-ben. A társaság a 85 millió forintot új gyártócsarnok építésére és eszközbeszerzésre fordítja – tájékoztatta a Világgazdaságot Gecse Tamás, a jelenleg még 100 százalékban hazai magánszemélyek kezében lévő cég ügyvezetője. A gyorsan fejlődő, de továbbra is kis társaságnak már szüksége volt a tőkeinjekcióra.
A kft. főként külföldi megrendelésre gyárt kisrepülőket, eddig több mint negyvenet adott el és további húszra van megrendelése. Kereskedőkön keresztül Németországba, az USA-ba, Olaszországba, Angliába és Spanyolországba szállít. Piacbővítése, de elismertsége szempontjából is nagy jelentőségű, hogy gépei nemrég olasz, német és amerikai repülési engedélyt is kaptak, az év végéig pedig meglesz a spanyol és az angol is. Bár az USA-ban a Corvus Falcon az első olyan repülőgép, amelynek Lycoming motorja van, és megkapta az LSA osztály korlátozás nélküli repülési engedélyét, Gecse Tamás szerint nagyobb súlyú a német légtérbe való bebocsáttatás. Az ottani engedélyt ugyanis a világ legszigorúbb eljárása után adják meg, ennek birtokában pedig már Európa bármely országa légterébe be lehet lépni. A kft. egy hónapja megkapta a repülőgépgyártók által megszerezhető legmagasabb minőségbiztosítási tanúsítványt, az AS 9100-at.
A Corvus Aircraft árbevételének meghatározó része külföldről származik, a céget mégis érzékenyen érintette, hogy a belpiacon csökkent a repülői iránti bizalom, miután tavaly lezuhant egy gépe. A légügyi hatóság intézkedése miatt a társaság bírósághoz fordult, a balesetvizsgálat viszont máig nem zárult le.
A kft. 70 ezer euróért adja el a kétszemélyes repülőket belföldön és a külföldi kereskedőknek, utóbbiakon keresztül – már adóval – mintegy 100 ezer euróért jutnak el a gépek a tulajdonosokhoz. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem két tanszékével (polimertechnika, repülőgépek és hajók) hamarosan megkezdi e gépek négyszemélyes változatának a kifejlesztését is az erre nyert pályázati pénzből. Az új típust 2011 első felére kell felmutatniuk.
Ám a fejlesztések és a piacbővülés mellett sem biztos, hogy a repülőgépgyártás marad a több mint ötvenfős társaság fő üzletága. A Corvus – az AS 9100 tanúsítványnak és a magas szintű kompozit technológiájának köszönhetően – már felhívta magára a szakma nagyjainak a figyelmét. Tárgyal az EADS konszernhez tartozó Airbusszal és a Dornier repülőgépgyártóval is kompozit alkatrészek beszállításáról, a katonai helikoptereket gyártó olasz AgustaWestland társaság viszont már rendelt is tőle ötven helikopterhez kompozit szerkezeti elemeket. Az üzlet egyelőre kicsi, de közös megelégedés esetén a 2014-ig lekötött gyártókapacitású megrendelő jelezte, hogy a mostaninál nagyságrendekkel nagyobb megbízást tartogat a ballószögi cégnek
Előzmény: Kerozin Joe (350)
Kerozin Joe Creative Commons License 2008.08.27 0 0 350
A cikk eredetije a Bács-Kiskun megyei Petőfi Népe Augusztus 25-ei, Hétfői számában található. A BAON.hu ebből kapott egy rövidített anyagot:
http://www.baon.hu/index.php?apps=cikk&cikk=169411
Amit aztán a Blikk átemelt. A cikk teljesen korrekt. Ne a szavahihetőségén lovagoljunk, hanem az ott elhangzottakon. 60 nap múlva úgy is megszólal az ügyben a Légügyi Hatóság.

Ezt a vg.hu-s cikket bemásolná valaki?
flightbooking Creative Commons License 2008.08.27 0 0 349
Elolvastam, gyanús, ha a gép tényleg hajlamos lenne csak úgy szétesni a levegőben, akkor hogy kaphatott volna típusengedélyt az USA-ban és Németországban. Egyébként a Blikk cikke elég meredek, csodálkoznék ha megértenének egy kezeik közé került szakértői anyagot.
Előzmény: hankey (348)
hankey Creative Commons License 2008.08.26 0 0 348
hankey Creative Commons License 2008.08.26 0 0 347
Ennek legalább van igazságtartalma...
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.25 0 0 346

A mai nap,két oldalas cikk jelent meg a "petőfi népe"cimű,bács-megyei  ujságban.Nagyon kemény dolgokat ir,tényekkel alátámasztva..A blikk, már sokkal árnyaltabban fogalmaz.

 

http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=114297

 

A "Petőfi Népe"szerint,a GAMF főiskola müanyagtanszékének vizsgálata lezárult.

 

A különböző erőhatásoknak kitett elkatrész darabok,az ötödét sem birták,a műszaki leirásokban szereplő-és feltüntetett- értékeknek.Azaz,a gép széthullott a levegőben...irja a szakértő.

 

 

 

 

Előzmény: flightbooking (345)
flightbooking Creative Commons License 2008.08.15 0 0 345
Van valami hír a kivizsgálásról?
A weboldal szerint már amerikai és német típusengedélyt is kapott
hankey Creative Commons License 2008.04.05 0 0 344

Létezik az is.

Előzmény: Vgyuri (343)
Vgyuri Creative Commons License 2008.04.05 0 0 343

Most a nem lepkesúlyú Corvus azért létezik? Gyártják?

 

hankey Creative Commons License 2008.04.05 0 0 342

Csak azért, mert jól sikerült... :)

 

CPLaci Creative Commons License 2008.03.30 0 0 341
Hívatalosan ilyet még senki nem adott ki.
Előzmény: tamás31 (340)
tamás31 Creative Commons License 2008.03.29 0 0 340
Laci,mit tudsz erről az "Ő.B"által emlitett hatósági elmararasztalásról?
Előzmény: CPLaci (338)
szerelő Creative Commons License 2008.03.29 0 0 339
"Nem jók az értesüléseid."
A pereskedést illetően előfordulhat!
De a töketlenkedés attól még igaz :-)))

Előzmény: CPLaci (338)
CPLaci Creative Commons License 2008.03.28 0 0 338
Nem jók az értesüléseid.
Előzmény: szerelő (337)
szerelő Creative Commons License 2008.03.28 0 0 337

 

Szerintem nincs neki mert nyilván közzé tette volna. Az én ismereteim szerint a helyzetet súlyosbítja, hogy a Corvus pereskedésbe kezdett a hatósággal szemben a töketlenkedésük miatt.

Előzmény: flightbooking (336)
flightbooking Creative Commons License 2008.03.28 0 0 336
Én a légügyi hatóság véleményét sem ismerem. Van neki már olyan?
Előzmény: szerelő (334)
flightbooking Creative Commons License 2008.03.24 0 0 335
Miről szólt? Én csak a legvégét láttam.
Tart még a tavalyi balesettel kapcsolatos vizsgálat?
Előzmény: Egereszolyv (326)
szerelő Creative Commons License 2008.03.24 0 0 334

Valami benfentes is hozzászolhatna

 

Mégis kinek a véleményét lehetne elfogadni? A gyártó ugyebár részrehajló (a Te véleményed szerint is) A légügyi hatóság ... hát annak a pártatlanságáról sem vagyok meggyőződve sőt a szakmai(kompozit) irányú hozzáértéséről sem.

Előzmény: tamás31 (332)
Vgyuri Creative Commons License 2008.03.24 0 0 333

Ráadásul ez a 3as nem mindíg az a 3as, mintha te eleve a beíróablakba pötyögnl. De ez legyen a legnagyobb bajunk, és nem az, hogy tényleg nem tudunk semmit az "autó balra kanyarodott, az út meg nem" stílusú tanúvallomásokon kívül.

 

tamás31 Creative Commons License 2008.03.24 0 0 332

Na,éled a corvus topik,ha a betűméret nagyságán megy a vita...de feléledt!!

 

 

Van valakinek tutko infója?Mi bizonyosodott be-vagy mi nem- a halálos balesettel kapcsolatban?Állitólag-valamelyik hatóság-egyértelműen megállapitotta-irásban-a gép szerkezeti hibáját,legalább is az elhunyt pilóta fia,Ő.B szerint.

 

Ha ez igy van,az nagy balhé ,ha meg kamu,vajon miért mondaná ezt a srác??!!

 

Valami benfentes is hozzászolhatna,persze,ott dolgozótól nem várható,hogy bólogasson.)(nem V.gyuróra gondoltam,mint benfentes!!)

Előzmény: Vgyuri (328)
Egereszolyv Creative Commons License 2008.03.22 0 0 331
Nem direkt használtam nagyobb betűméretet.
A hozzászólást szövegszerkesztőben írtam, s onnan másoltam át az üzenetküldő lap szövegmezejébe. Mikor beillesztettem a szöveget, akkor a rendszer automatikusan hármas betűméretre állította azt.
Ezt csak utólag vettem észre.

Üdvözlettel: Egerészölyv

UI: Lehet, hogy az adás szombati vetítése elmarad, mert a műsorprogramban arra az időpontra más műsor szerepel.
Előzmény: Egereszolyv (330)
Egereszolyv Creative Commons License 2008.03.22 0 0 330
Szíveses. :-)
Előzmény: Törölt nick (327)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!