A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én is azt használom az 1200 Dohc Gsa-ba most, és jól bevált. Bár itt a váltó külön olajjal működik, így annak működésébe nem szól bele, de főleg az 1150 szériánál (lég-olajos) még jellemző olajfogyasztás mérséklésére, annak idején is ezt ajánlották. Szóval akkor valamit tudhat ez az olaj!
Múltkorában már írtam, hogy én is Motorexet raktam bele.
Az elején tényleg minden jobb volt, de most 2000km-el az olajban már nem annyira fényes a helyzet :)
Viszont 1-esben kikuplungolva még mindig jobban lehet forgatni a kereket, mint a Castrolnál. (Szóval nem tapad annyira össze tőle a kuplung, ami az üres megtalálásra és a csattanás okozója szerintem).
Szóval szerintem a Castrolnál jobb, de ez se tökéletes :)
Állítása szerint ez a megváltás. Gondolom, neked a boxer-olajat töltötték bele. Majd referálj légyszives 6-7 ezer kilóméter után is, hogy hogy muzsikál, főleg a forró nyári napokon.
Én már megvettem a Motult, idén újra azt lögybölöm bele. Nem tesz csodát ez sem, de jobb, mint a Castrol.
40e-es szervizen volt a motorom, Motorex olajat tettek bele és egyértelműn jobb lett a váltó tőle. Aki nem boldog a váltóval és olajcsere előtt van, érdemes tenni egy próbát. Írták itt ketten is korábban, hogy ugyen ezt tapasztalták, meg talán azt is, hogy idővel csökken a jóság, meglájuk, eddig örülök.
Ebben CR 2050 -es elem van, nem 2032-es, mint a legtöbb videóban, ennek nagyobb a kapacitása, a 2032 sztem 2-3 évet bírna, míg ez meg 6-t.
Elvileg holnap veszek bele elemet, összerakom és ez a szenzor megy vissza a motorba. Hála istennek nem kemény műgyantába van öntve, hanem sokkal inkább valami gumiszerü, kicsit megkezdve egész nagy darabok kivehetőek. Az elemet sajnos forrastanom kell, nekem nincs ilyen pont hegesztőm. :(
Tévedés. Bacus motorján öntött kerekek vannak, ott a szelep az egyik öntött küllőbe csatlakozik, nem pedig a felni részhez.
A Schrader 3141M szenzort a felnihez egy csavarral kell rögzíteni. Ez a csavar a Schradernél az M5081M nevet viseli, a BMW-nél a gyári cikkszáma pedig 36318359961
"Itt a fórumon https://moto.autodoc.hu/schrader/18314484 ezt ajánlotta még Quetzalcoatlus, de nem ezt választottam. :( Mondjuk a hozzá szükséges csavart már nem találtam meg, hogy mennyibe kerülne."
Anyával, szeleppel árulják, ott van az adatlapján. A szelep tartja a helyén. Milyen csavar kellett volna még?
Nálam van barátom K1600GT-je, ami el volt borítva helyben mindkét oldalára. Leszedtem a sérült elemeket, 8 db szürke műanyag. Akivel eddig fényeztettem, már nem dolgozik. Kellene egy igényes fényező. Tudtok ajánlani?
Ma volt idő és lehetőség az ali-ról rendelt guminyomás szenzorok berakására - sajnos kitoltam magammal, nem lett jó :(
A szenzort beszerelés előtt a gumis két műszerrel is kiolvastatta, a ráírt ID stimmelt, beszerelték (ez ugye a gumi le majd szerelés, majd fel). Próbáltam feltanítani, de nem ment. A gumis műszereit látták, volt hőmérséklet adat és nyomás adat is, mondom majd próbálkozom. Haza érve még adtam neki fél óra játszadozást, de ezek a szenzorok sztem nem kompatibilisek a motorral. Rákeres, de nem találja, már mindent kipróbáltam :( Megnéztem az Alis értékeléseket, aki utánam vásárolt, mind pórul járt, nem megy a motorral. :(
Ne rendeljetek Aliról, mert vmi nem kerek.
Tesztként a régi első szenzort, ami még működött, visszatanítottam, azonnal ment.
Szóval most nem vagyok boldog. :(
Itt a fórumon https://moto.autodoc.hu/schrader/18314484 ezt ajánlotta még Quetzalcoatlus, de nem ezt választottam. :( Mondjuk a hozzá szükséges csavart már nem találtam meg, hogy mennyibe kerülne.. (az Alis vásárlás 1/7-e volt ennek, gondoltam 6e forint bukás belefér, de már nem merek onnan rendelni.)
Bocsánat, ha kicsit csapongok, ezeket akkor tényleg így éltem meg, és néha számomra is érthetetlen, miért is válok meg, egy-egy jól bevált motortól. Valami tesztelőnek kéne elmennem, ott váltogathatnám szabadon a motorokat.
Egyébként a Dohc GSA-val most elégedett vagyok, egy személlyel kiváló, és a legutolsó Alpok túrán 2 személlyel sem volt hiányérzetem, pedig az Rt hajtással használom. Az 1300 Gs-t ki fogom próbálni, de kevés esélyt látok, hogy 10 milláért elvarázsoljon, majd valami kifogást biztosan találok rajta :-)
Köszönöm mindenkinek a türelmet, jó motorozást, használjátok ki a melegebb napokat!
"Azért az Alpok forgalmában, a sok vizes Gs között is kíváncsi lennék, hogy tartod e a véleményedet! Ott nekem a Dohc GSA is kicsit kevésnek tűnt, oda az 1250 Gs való. És ha nem lenne egy személlyel túl sok nekem, nem is adtam volna el. Egyébként ez a grand route des alpes úton volt, ahol a vizesek hordái, egy személlyel, cuccok nélkül, felvezető motorral verettek.."
Van rajtuk kormány, ki tudnak kerülni... Egyetértve Zöldivel, a 1150r nekem se volt soha kevés, vagy gyenge és ha valaki gyorsabb volt. Kikerült és ment a dolgára.
"Néha a végével felvettem a tempót, de sajnos ilyenkor a párom már verte a hátamat. Ja, és mi is 3 dobozzal voltunk felpakolva."
Miért kell felvenni a tempót? Ha meg már mindenképp veretni akarod, akkor minek a párod, meg a három doboz? Nem ok nélkül nyomták azok sem egyedül, cuccok nélkül...
Ismeretlenül, kívülről szemlélem amit írsz/csinálsz, de nem nagyon értem.
1250-et eladtad, mert sok. De tulajdonképpen páros motorozáshoz az alpokban meg jó.
DOHC az jó. Ez ok. Bár két személlyel+cuccal véleményes az alpokba.
Hú az 1300... de az 3 DOHC ára (meg szvsz még több, mint az 1250 és már azt is soknak érezted)
De mégsem, legyen egy szép 1150. De az meg kevés az alpokba.
Nem vagyunk egyformák, és ezzel nem a motoros tudásodra célzok! Azért az Alpok forgalmában, a sok vizes Gs között is kíváncsi lennék, hogy tartod e a véleményedet! Ott nekem a Dohc GSA is kicsit kevésnek tűnt, oda az 1250 Gs való. És ha nem lenne egy személlyel túl sok nekem, nem is adtam volna el. Egyébként ez a grand route des alpes úton volt, ahol a vizesek hordái, egy személlyel, cuccok nélkül, felvezető motorral verettek. Néha a végével felvettem a tempót, de sajnos ilyenkor a párom már verte a hátamat. Ja, és mi is 3 dobozzal voltunk felpakolva.
Jó motorozást mindenkinek, sajnos alkalmas rá az idő!
Te, két hatalmas fém oldaldobozzal, az egyiken táskával, hátul nyakig tömött 58 as fém dobozzal mentünk a balkánon (is) ketten szolid 180 kilók vagyunk ruhástól. És volt emelkedő, meg hegy, meg minden, de sosem volt kevés semmire a kraft.
Köszönöm, ez észszerűen hangzik! Viszont akkor gyúrnom kell, egy kevés km-es német példányra. Ja, és ha a párom néha még motorra akar ülni, akkor ez is nehéz lesz neki, kettőnknek meg kicsit kevés a teljesítménye, úgyhogy nem helyettesíti a Dohc Gsa-t. Van min rágódni!
Hát, nem tudom, benne vagyok pár nemzetközi 1150gs csoportban, meg a németben is, elég komoly
a rajongótábor. Ha befektetést akarsz a motorozás élvezete mellett, vegyél belőle régi abs-es ADV-t, igaz, mocskos drágák és kicsit ritkábbak, mint a fehér Zorro,
Jó, csak az 1100 ABS-e (és az 1150 korai ABS-e) és a szervó között van egy alapvető különbség, hogy a szervónál még a GS esetében is romlik a fékhatás, ha nem jó az ABS. Pedig a GS annyiban kivételes, hogy ott legalább van megkerülője, mert ki lehet kapcsolni. Az összes többi szervósnál gyakorlatilag megszűnik az üzemi fék, ha letérdel a cucc. Elő tudsz adni egy izzadós megállást, és annyi. A régi (és az újabb) ABS-eknél pedig akkor is ugyanolyan féked van, ha nem működik, mint amikor működik.
Ez az ABS dolog túl van értékelve :) Az 1100-asomon , hol elindul az ABS , hol nem . Teljesen rabszodikus , és fogalmam nincs mitől van így . De én már elengedtem ! Leginkább leszarom hogy épp megy , vagy pont , nem . Fékerőbe nem szól bel , motorozni meg tudok nélküle is...
Egyébként ez egy valóban jó fékrendszer, én is szeretem. Csak együtt kel vele élni, hogy a motor árának a negyede, ha baj van vele. És az 1150-nél erre már hatalmas esély van.
Hát ezen az áron nem vállalsz nagy kockázatot, rontani nem fog a helyzeten :-) Én is kíváncsi lennék rá, hogy mit ér, csak most nincsen motor hozzá. A Dohc-n nincsen ilyen probléma :-)
Hát, megelőző javításról ezeknél még nem hallottam, pedig tengermélyen belemásztam már, hogy mit hogy lehet kitalálni. Mivel többféle hibájuk is szokott lenni, most eleve mit előzöl meg? Ha az összeset, akkor már megveszed a gyári újat. Az 2000 euró, olcsóbb, mint mindent kicserélni.