Nekem is jó a hétköznap délelőtt, akkor majd a húsvéti nyuszi után :)
A motorkerékpár blokkot leginkább két okból szeretik a repkedősök. Az egyik hogy hatalmas lóerők léteznek, a másik hogy egy 100 lovas rotax, azt hiszem 4M körül van, számomra elérhetetlen.
És ha az árban szerényebb kétütemű rotaxokhoz hasonlítjuk, akkor a sokkal jobb fogyasztás is komoly érv.
Én azt hiszem nincs is olyan paramétere a mostani motorkerékpár blokkoknak, amibe ne vernék meg a rotaxot, csak az a hátrányuk hogy egyedileg kell a trike-hoz, és a légcsavarhoz aplikálni, mivel bringába szánták őket. A rotax meg már ki van találva, a repülőbe tervezték, és készen vásárolható cucc.
Ha sok pénzem lenne ráfeküdnék a témára, és profi, sorozatgyártásra alkalmas beépítő kitteket gyártanék, és lenyomnánk a rotaxot :)))
De addíg is, magamnak szeretnék egyet összehozni, a fogyasztás, csönd, kényelem,ár, és plussz erő miatt.
Ami a kibelezést illeti, lehet hogy végül nem vállalom be a kockázatot, egyrészt mert úgy tűnik, nem túl sok súlyt lehet megúszni, másrészt félő hogy hosszútávon nem örülne a főtengely hogy nem középről szedik le a hajtást, hanem az egyik végéről. Ráadásul, ha marad a váltó, sokkal könnyebb szíjáttételt készíteni, mint a 12000-et pörgő főtengelyhez.
szaeva köszi a képeket. jól néz ki a gép a hajtogatott csövekből, profi benyomást kelt.
a gokart hátsó tengelyét okvetlen hozd közelebb az üléshez. ha így marad túlságosan orrnehéz lesz csak aszfalton lesz jó terepen kirúgja majd maga alól a talajt, pörögni/driftelni viszont biztosan júl tud majd :-)
Pénteken pont nem, mert az asszonnyal vagyok hivatalos lenni egész nap. Még szabit is vettem ki hozzá... Aztán a hosszú hétvégén ráérek, de még jobb -ha neked is jó- a hétköznap délelőtt, hisz akkor nem kell pestre utazni, eleve ott vagyok munkában. (kötetlen időrend)
Hát a kibelezéstől tényleg nem kell félned, ebben megerősítelek. (Persze nem is tudom, ahhoz ezt a blokkot szét kell húzni?) egy főtengelyről hajtás sem lehet megoldhatatlan kihívás. Csak akkor mi előnye marad a motor motornak? Csak a súly?....
Tulajdonképpen fejest ugrottam a játékba, szinte csukott szemmel :)
Meg van a kütyü. Annyit tudtam csak leellenőrizni hogy pöccre indult, semmi füstöt nem eregetett, egyenletes volt az alapjárat, és felpörgött élénken,és ugyanoda visszaállt. De hűtő nem volt rákötve, és a kipufogót se lett volna egyszerű befogni, így aztán mást nem tudtam megnézni, de amúgy sem vagyok mérvadó, meg akkor is van kockázat, ha szétvizsgálod...
Viszont összefutottam egy szerelővel, aki úgy beszélt a váltó kibelezéséről,kuplung kihajításáról, és a főtengelyről történő meghajtás kivitelezéséről, mintha az nem lenne őrült nehéz, és ezzel alaposan beleültette a bogarat a fülembe.... De azért félelmetes is, mert mi van ha nem jön be....
Holnap lemegyek Egerbe a trike-omat javítgatni, beszélgetni, ötleteket megvitatni.
Az elmúlt napokban tanulmányoztam sorozatban gyártott trike-ok koncepcióit, és mondhatom nagy a szórás a koncepciók között, úgy látszik, ez a műfaj még nincs kiforrva.
A legizgalmasabb kreatív, fejlődő szakaszában van ez a témakör.
Még kísérleteztem is a légcsavar elhelyezésének a precesszióra gyakorolt hatásával kapcsolatban, majd megmutatom, nekem nagyon meglepő volt az eredmény, persze utólag már meg tudtam magyarázni az eredményt. (pedíg elötte nem arra tippeltem :) )
Azt hiszem pénteken egyenesbe kerülök agyilag, és teendőileg, ha neked is alkalmas, összefuthatunk, egy kis ötletbörzére (brainstorming) :)
Ernyős trike készül. Több olyan megoldást is láttam, ahol a légcsavar teszemazt egy VW boxer motor főtengelyére volt szerelve, és egy jó ideig bírja, de több szempontból is fusi megoldás, az egyszerűség jegyében.
Aztán motorkerékpár blokkoknál alkalmazzák azt a megoldást hogy a lánckerék tengelyét használják közvetlen a légcsavar hajtására, jobb esetben egy toló csapággyal kiegészítve.
Nem tudom hogy maga a tengely bírná-e, de az biztos hogy nem ilyen irányú terhelésre tervezték, akkor meg minek lenne benne plussz súlynak egy ilyen felesleges plussz csapágy.
De lényegtelen is a kérdés, mert szeretnék egy ideális súlypontú trike-ot építeni, ezért a légcsavar tengely nem esik egybe a moci fogaskerék tengelyével, a kettő között bordásszíj áttétel lesz.
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban hogy lényegében milyen repülő alkalmatosságot készítesz?? A másik kérdésem hogy ahogy néztem minden motoron van valami áttétel + véleményem szerint van az áttételben egy toló csapágy ami elgondolásom szerint egy axiális csapágy arra alapozom a feltevésemet hogy 9 évet dolgoztam a hajózásban és ott is van ilyen megoldás namost a kérdésem az lene hogyan szeretnéd ezt megoldani?? Mert ha egy közönséges motorra rászerelsz egy légcsavart az sem lesz igazán hosszú életű.
Nem a motorra írtam, és még csak nem is a videóra, hanem általánosságban.
A sárkányozás volt a repülés barkácsbölcsője. Mindent kipróbáltak, ami zörgött.
A hátimotorok és ernyős trike-ok is hasonló szerzetek.
Lényegében csak abban különböznek az épített motorkerékpároktól hogy fokozottan fontos szempont a súly. Meg persze légcsavart hajt, nem kereket.
Még etz 250 is repült, aztán egyre nőtt a sebesség, és vele a lóerő igény.
Suzuki1000 autó motor több is van sárkányos trike-ba építve, megbízható,kis fogyasztású, de nekéz egy kicsit.
Még ez a Fazer blokk is nehezebb az ideálisnál, de már csak a 400-as üzemórás motorok karcsúbbak nála, de azok nem túl hosszúéletűek.... Így aztán maradt ez a 600-as, mint kompromisszum, mert az egyhengerestől félek, lehet hogy kirázná belőlem a lelket.
Igazából szerintem nem használhatatlan ha belegondolsz szerintem. Ugyanis ha megnézed ez egy 1000 -es Suzuki motor ami nehéz ugyan az általad keresett motorokhoz képest de cserében van benne lóerő ,megbízható,egyenletesen jár nem ráz, keveset fogyaszt és olcsón beszerezhető. Egyébként én autó bontóban dolgozom és emeltem már meg egy ilyen motort és szárazon kb:60 kiló lehet .Feltöltve mindennel sincs több mint 100-110 kilónál . Egyébként régen a sárkányosok ha jól tudom Trabant motort használtak.
Tegnap elhejeztük a motort a kiálításon zolival gyorsan csináltunk is képeket mert mi se akartuk elhinni hogy ott vagyunk meg is csipkettük egymást nem e álmodunk.
Itt van egy kép a többi motor között itt még nem teljes a létszám .
Egy sárkány trike maradékára, rá van hekkelve egy motor, egy húzó légcsavarral. Az erőmérő is azt tudja mérni hogy milyen jól tudna tolatni a szerkezet.
Ha egy toló légcsavar lenne a motoron, akármilyen irányban felszerelve, akármilyen tesztállványra, érteném. De ez nekem magas :)
De lehet hogy egy ul repülőgépbe akarják beszerelni, és csak azért van sárkány trike-ra szerelve, mert az volt kéznél, és semmi köze hozzá.
Nagyon köszi! Valószínű hogy hétvégén hasznosul ez a tanácsköteg :)
Elmentem rutinos szerelőkhöz tanácsért, mit érdemes/lehet leellenőrizni, esetleg milyen hiba mekkora javítási költséget jelenthet, netán vállalnak e olyat hogy megnézik a mocit.
Elég érdekes volt a viselkedésük. Nem zárkóztak el egyértelműen hogy megnézzék, de semmire nem adtak igazi választ, még arra sem hogy ráérnek e, vagy hogy mennyiért vizsgálnák meg...
Úgy viselkedtek, mint ha velük állnék alkuban, és nem tök független hozzáértőként kérdezném őket.
Nyilván nem szokás/lehet egyértelmű tanácsokat osztogatni, na de hogy arra se kaphassak egyértelmű választ hogy hasamraütök, egy szelepszár szimering csere mennyi pénzt jelent....
Azért ők is mondtak néhány szempontot, majd meglátjuk. Rizikó mindenképp van.
Jó, azért elmondom a saját gondolataimat, hátha már most hétvégén elmész megnézni, nem bírva magaddal. Keressük a választ, vajon kuka a blokk vagy jó állapotú. Mit néznék én, ha az vázában lenne indíthatóan. (tied nem tudom, ki van e véve, majd konvertálod amit tudsz, ha nincs vázban...)
rAGASZKODNÉK A HIDEGEN TÖRTÉNŐ INDÍTÁSHOZ. eLŐTTE NE JÁRJON (PICSA A KAPSZLOKBA)! nem igen csöröghet csattoghat hidegen, ha mégis egy kicsit -hisz nem szalonba megyünk vásárolni,- akkor is bemelegedve el kell csendesedjen. Ez utóbbi esetben nem 100%-os a blokk, az életútján van valahol... Ehhez kell a csendes kipufogó. Ha hekkelt hangos, akkor cipőtalpal befoghatod pár másodpercre (csak adjon valaki kis gázt lefulladás ellen -- hacsak nem jukas és ereszt --> ez a kipuff zártságnak lenne a tesztje) szép csendessé lesz, megintcsak hallahatóvá válnak a blokkzörejek.
Fontos még a kartergáz. A légszűrőbe visszavezető csőhöz user nem nagyon férhez hozzá lehúzni azt, viszont a légszűrő betétet általában egy csavarhúzóval, vagy 10-es villással hozzáférhetővé tervezik a csere miatt. Ragaszkodj ennek megtekintéséhez (állva, és járva egyaránt -- csak nyitott szűrőházzal járhat összevissza is). Új motorban szárazság uralkodik. Életúton valahol olajpárás lehet a doboz. Ha folyékony olajjal, vagy vastagon olajsaras felületekkel tallálkozol a szűrőben, akkor rückverc haza. Járás közben talán csak az új motor nem enged vissza kartelgázt, vagy talán még azoknak is van valamennyi, csak olaj nélkül. (pl az én dízelem fröcskölte az olajat a kartelgázzal. Felfúrás után ugyan annyi SOK! kartelgáz jön ki, de szárazon -- magam se értem teljesen)
Gázvétel. hidegen is, melegen is többször pörgesd meg intenzíven. Jó motor jó karburáltsággal stabilan, határozottan esik vissza mindíg ugyanarra az alapjáratra. Félig kopott motor hidegen nem annyira, de legalább melegen helyesen viselkedik. Ha meg rakoncátlanul jár, sose talál kétszer ugyanarra a fordulatra vissza, az vagy blokkhiba, vagy karbigond. Mindkettő kerülendő neked.
Mindent kérni kell az elektornikából a blokkhoz, mert a gyújtásvezérlő is csak akkor dolgozik, ha megkap minden jelet pl a generátorról is, fesszabról is, stb. Aztán utólag ráérsz eldobni a felesleget a könnyítés céljából.
Nem tudom bukott, tört motor e, vagy azért bontják meg, mert hulla, és vissza akarnak nyerni belőle. Esetleg külföldi, eleve alkatrésznek szánt import. Én az elsőtől félnék a legkevésbé, pedig abban is van rizikó.
Az itt elmondottak csak az én képzelégésem erdeményei, legalább kérdezd ezeket meg egy szerelőtől is. Tudom, az egyes vizsgálatok külön-külön legkevésbé sem adnak választ. Még együtt is csak egy szubjektív képet engednek kialakítani az egyik emberben, ami tutira nem pont ugyanaz egy másikban. Ez már csak ilyen dolog.
Bajban akkor leszel, ha az lesz sejthető, ez egy mondjuk nagyjából élete felénél járó blokk. Félig tele, vagy félig üres???..............
Az eddigiek a mechanikai állapotra vonatkoztak. Ha véletlenül injektoros motormenedzselt elektronikus vezérlésű blokkot találnál, (ami önmagában nem olyan nagy baj) akkor még egy csomó dolog jönne ide. Csak annyit, akkor csak a komplett kábelkorbáccsal szabad megvenni. Ugyanis heteket lehet szopni az ECU átverésével. PL: Most mi a szarért nem indul, mert kitámasztott sztendert érzékel, elengedett kuplunggal? Ha nincs nálad a korbács végén a csatlakozó, nehezen találod ki az ECU kivezetésekből, mire mit tégy az átveréséhez. STB
kösz igazad van. remélem összejön mert esélyes, hogy hétfőn 9-re megyünk a szőnyegre Weissachba. még nem tudom, hogy kocsival vagy repülővel de mindenképpen vasárnapi indulás lesz a vége :-(
Ez természetes, hiszen nem tudsz a témáról semmit, ezért kerülnek előtérbe a szorongásaid. Esetleg simán bolondnak nézel :)
Az ernyőkhöz, és sárkányokhoz használt motorok segédmotornak számítanak.
Ez azt jelenti hogy szabály szerint, és életösztön okán is, úgy kell velük repülni hogy bármikor leállhatnak, és neked akkor is biztonságban le kell tudnod szállni. És akinek esze van (a túlnyomó többség) ezt így csinálja.
Pénteken kb 12-14 h-tól megyek ki napzártáig. Szombaton ugyanez, de ott 16 h körül biztos elfoglalnak minket. (eredményhírdetés, fotózás, stb miatt kérték a jelenlétünket/időnket a felhívásban...) Vasárnap egész nap kint leszek, nyílván nem rohanva a mindjárt a hajnali órákban. :-)
Elküldtem a tavaly nyári levelezésünk forwardjaként a számomat, tudjál hívni, merre vagyok a területen. (meg is volt az már neked a mailekben. :-) )
dMZ nem lett meghívva. Bár az mekkora ötlet, leparkolni kint a motorparkolóban a bejáratnál. (csak mondjuk szarig aggódnám magam, így az se jó)