igen,de nem eszetlenül kellene ilyen olyan olajakat beletenni hanem levenni az olajteknőt megnézni a hajtókarcsapágyakat és az olajszívattyút és amit lehet kipucolni
Egyelőre az a megoldás született, hogy sűrűbb olajat kapott (Total 15w-40)+ motor regeneráló adalék, így most megvan a megfelelő nyomás. Nem lehet sajnos tudni, hogy mennyit jártak vele ilyen állapotban. Bár szerintem az sokmindent elárul, hogy kb. 40 km után az új Total 9000 5w-40 olaj szénfekete volt. Vajon a sok lerakódástól volt ez a hiba? Lehet meglenne a nyomás a 10w-40-el is? Most vagy ennyire kopott a motor vagy ennyi lerakódás van benne...
5w-40 került bele, a szűrő márkáját még nem láttam, megnézem majd. Az is érdekes, hogy annyira híg az olaj, hogy az olajszintet sem tudom megnézni, mert elcsöpög a pálcáról, gyakorlatilag az egész pálca tiszta olaj és folyik le a földre, ahogy kihúzom.
Az az érdekes, hogy a szerelő lecserélte az olajat és a szűrőt is. Eddig nem is világított az olajlámpa, mert nem volt jó. Ki tudja mennyit mentek vele így...
Ilyen olajnyomás-izét nekem is produkált a múltkor. Egy olaj(+szűrő)csere segített a dolgon, meg előtte át is öblítettem a rendszert valami mosóolaj-szerűséggel. Majdnem egy éves volt az olaj, de minimális futásteljesítménnyel (5-6 ezer km - minden nap megyek, csak nagyon keveset), úgyis itt volt az ideje a cserének.
Hát nincsen sajnos jó hír a kocsi kapcsán. A szerelő kicserélte a szűrőket, olajat és az olajgombát, EGR szelepet, világítás kapcsolót. Hiba az EGR szelepen kívül nem volt tárolva. Viszont és most jön az érdekes része a történetnek... Hazafelé félúton, úgy kb. 10 km múlva, alapjáraton először csak egész halványan pislákolni kezdett az olajnyomás lámpa, majd mire hazaértünk alapjáraton már folyamatosan világított. Kis gázadasra már el is alszik, úgy jöttem haza, mint aki tojásokon lépked, azt figyeltem, mikor maradok ott a kocsival az út szélén, mikor lesz az, amikor már nem fog kialudni. Egyből hívtam a szerelőt, hogy akkor most mi lesz. Elég rémisztő dolgokat mondott... elsőként viszem vissza a kocsit, mérünk egy olajnyomást, másodszor lehet olajpumpa csere, harmadszor lehet csapágyas a motor ( ez a legrosszabb). Nem tudom mitévő legyek...
Megoldódott. Megyek az Opel szervizbe, az a biztos.
Amúgy hadd dicsekedjek kicsit: 214 ezer km után kezdett el csúszni a kuplung. Ja, és ennek a távnak nagyjából a 95%-a Budapesten belüli jövés-menés (tehát nem oda-vissza Madrid autópályán, meg ilyenek).
Dél-Buda vonzáskörzetében keresek egy tisztességes szervizt, ahol Lacetti kuplungtárcsa/szerkezet cserét SOS(!) megejtenek. Anyag van, csak csinálni kell.
Köszönöm a segítséget nektek. Természetesen a check engine lámpa sem világít. Talán mind a kettőt szándékosan kikötötték???... mindegy, holnap a szerelő átnézni, kíváncsi leszek mit mondanak.
Jeleztük már vásárláskor, mert akkor sem működött a tompított. Visszaadott a vételárból 15e ft-ot és azt mondta, hogy hívjam ha megvan a végleges javítási költség és ha kell még ad vissza. (Kérdés mennyire hihető ez...)
Sziasztok! Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném. Tegnapelőtt vettünk egy Lacetti 1.4 fekete HB modellt. Furcsa hibákat produkált amikor hazahoztuk. Kezdődött azzal, hogy nem volt tompított csak távolsági és helyzetjelző(bal első kiégve), úgy hogy közben a kapcsoló tompítottra volt állítva, illetve a fénykürt sem működött, bármilyen állásban volt a kapcsoló. Ezután ami rosszabb nem lehetett lekapcsolni sem a távolságit csak úgy, hogy az akkusarut levettem. Tegnap pedig már égett szag is volt a kapcsoló körül, valamint enyhe füst is, eléggé megijedtem azonnal félreálltam és levettem az akkusarut végül valahogy hazavergődtem vele és azóta itthon van levett akksival. Szerelőhöz hétfőn tudom vinni, ő azt mondta valószínű kapcsoló hiba lesz. Olvastam olyat, hogy hiába van cserélve a kapcsoló, attól még elég? Fel kell relézni vagy valami ilyesmi és az a végleges megoldás. A műszerfal mögött csatlakozó szétégésről tudok, de az okozhat ilyet? A másik gond, hogy az olajnyomás visszajelző lámpának ha jól gondolom ráadott gyújtásnál világítania kellene, majd kis idővel indítás után elaludnia? Mert nekem sajnos egyáltalán nem ég. Kiéghetett a műszerfalban az izzója vagy az olajgomba ment tönkre? Vagy ami rosszabb kikötötték direkt?