Persze, hogy nincs előírt sebesség. Viszont én nem erről, hanem a bírói gyakorlatról beszéltem. Általánosságban ez a jellemző, ha ennyivel közeledsz egy zebrához és valaki elédrohan, akkor nem leszel hibás, ha viszont 50-el (vagy akár 45-el) mész a zebránál és úgy gázolsz, akkor igen. És nem arról beszélek, hogy áll valaki a zebránál és lelép eléd, mert akkor mindig te vagy a hibás. Arról beszélek, ha a sarok mögül rohant ki.
Nem, nem várják el, hogy csökkentsd a sebességed. A fokozott óvatosság azt jelenti, hogy ha ott áll, akkor csökkentened kell, mert esetleg le fog lépni. De ez mindig a helytől függ, mert ahol mindkét fél jól láthatja egymást, ott jó az ötven, ahol a gyalognak ki kell lesnie, vagy az autós nem látja be, ott minimum gázelvétel szükséges. De előírt sebesség nincs. Valamint emmiatt szűkebb fékkésedelemmel kell számolni, azaz a 4 másodperc nem elfogadható, csak a 2.
Elhiszem, hogy eltérhet, mégse láttam egy tesztet sem, ahol ez lefelé tért volna el. Az a gond, hogy bűnügyi perekben (pl. gázolásnál) ennek rendkívűli jelentősége van. A KRESz szerint a zebránál fokozott óvatosság szükséges, ez a bírói gyakrolatban azt jelenti, hogy 36-38 km/h-s sebességet várnak el, ha ennél gyorsabban mész, akkor te vagy a hibás (még akkor is, ha az illető a sarok mögül bukkant elő és eléd rohant). Nagyon nem mindegy, hogy ha te ennyivel mész, de az órád felfelé csal, akkor lecsuknak-e vagy sem. És elképzelhető, hogy ezért beperled az autógyártót kártérítésért. Tehát úgy vélem, hogy ugyan törvényileg elképzelhető, hogy eltérhet lefelé is, a gyakrolatban ezt az autógyártók mégsem engedik meg.
Amúgy nem hiszem, hogy nem térhetne el felfelé +10%-nál jobban. Honnan veszed ezt az adatot? A Skodámé lazán 20%-ot tévedett. Jó, ez persze nem érv. :-)))
Ezért kell a küszöböt +10%-ra állítani a trafipaxban, hogyha egy 50 km/h-t jelzö sebméröjü autó valójában már 55-tel megy, , akkor még ne büntessék meg. Az autógyárak részére az elöírás a max. 10% eltérés a teljes sebességtartományon, de arra semmi elöírás nincs, hogy az csak felfelé lehetne.
Persze annak több oka is van, hogy mégis miért felfelé csal általában az óra, ha csal.
Ad.1: Hamarabb önmérsékletre inti a száguldozót.
Ad.2: Ha az órád 50-et mutat, de Te valójában csak 46-tal mész, rövidebb a fékút egy esetleges gázolás-veszélyes helyzetben.
Ad.3: Pszichésen jobban hat az emberre, az 1.4-es Astra megfutja a 210-et (andd-effektus)
Ad.4: Ha a rendőr mégis pontosan a határértékre állítja a trafit, akkor se hullj bele.
Lefelé szvsz nem térhet el, akkor ugyanis ráverhetnéd a büntetést az autógyártóra gyorshajtásért. Nem beszélve arról, hogy kibújhatnál a felelősségre vonás alól, ha valakit elgázolsz és a túl nagy sebesség miatt akarnak lecsukni. Egyszóval tudtommal lefelé nem csalhatnak az órák. Persze lehet, hogy ezt nem a törvény, hanem csak egyszerűen közgazdasági érdek szabályozza így.
amúgy meg nem, a Hondások nem csak hiszik azt, hogy gyorsan mennek, ellentétben az Alfásokkal. Különösen a divat Alfásokkal. Tudod, ők azok, akiknek igazából Fiat 147-esük van. :-))))
Most nem azért, de te kezdtél el kötözködni. Ezt írtad ugyanis:
"most néztem a legelső hozzászolásodat
alapok..
lóerő /P/ = nyomaték /M/ x 2 x 3,14 x (n/sec) x 1,36
tehát mint látod, nincs lóerő fordulat nélkül, mert a lóerő a nyomaték és a lendület szorzata.."
Ez igaz, de az első hozzászólásban sehol nem állítottam, hogy ez nem igaz. Így aztán ez teljesen felesleges kötözködés volt.
A sugárhajtóműveknél meg nyugodtan lehet számítani teljesítményt is. Nincs neki semmi akadálya.
Ha nagyon kötözködni akarok, akkor azt mondom, hogy ez nem igaz, mert a sivatagban sebességrekordot felállító rakétahajtóművel szerelt autóknál nincs szó forgómozgásról, így fordulat nélkül van teljesítményük. :-)) Másrészt meg abból, hogy nincs fordulat nélkül teljesítmény különösebben semmi nem következik. Haladás sincs fodulat nélkül. Nyomaték viszont van (legalábbis régebben valaki ezt írta). De különösképpen ebből sem következik semmi.
Ez köztudomású, az órák mindig felfelé csalnak. Ennek oka az, hogy többet mutathatnak mint a valódi sebesség, de kevesebbet nem. A 200 helyett 184 átlagosnak számít, ekkor sebességnél már gyakran nagyobb az eltérés. Az én régi skodám (120L) 120 km/h-t mutatott 100 km/h-s tempónál.
Ilyen autókról én is tudok, lásd andd 1.4-es Astráját, ami 210-el ment. :-)))
Amúgy persze igazad van a gumibenyomódással kapcsolatban, de azért autóknál nemilyen vészes a helyzet. Különösen nem "peres" gumik esetén, ahol amúgy sem nagy a benyomódás értéke. Persze azért 2-3% még így is belefér és valóban nem nagy durranás megmérni a körbefordulást. Lehet, hogy holnap meg is teszem, aztán majd beszámolok róla.
Sziasztok!
Hozzaszolnek a km-ora kalibralas kerdesehez. Eleg sok tapasztalatom van bicikli km-orak kalibralasabol. Az elso dolog, hogy a km kovek altalaban nagyon pontatlanok, nehanyszor 10 meter hiba siman van a legtobb helyen, igy arra en nem hagyatkoznek. A masik dolog, hogy a gumi osszenyomodasa is igen nagy kulonbseget eredmenyez a papiron kiszamolt ertekhez kepest - igenis meg kell merni, hogy a kerek kiforogva egy teljes kort mekkora tavolsagot tesz meg. Ez persze fugg a guminyomastol es terhelestol is.
En most mertem ki a Corollam orajat GPS-sel (ld Toyota topic) es a 60-200 tartomanyban 3.5-5.5% kozotti felfele csalas jott ki. Szerintem ez meg belefer, tudok autokrol, ahol a csalas ennel lenyegesen tobb.
Persze, a probléma itt van. És gondolj bele, hogy ha 50 méterrel pakolják arréb, akkor az 1 km esetén 5% hiba. Ami azért sok. De szerintem ennek a mérésnek a pontossága mindent összevetve kb. ilyen +/-5% körül mozoghat. A fordulatszámleszabályozós mérés sokkal pontosabb. Az szerintem lazán tudja az 1% pontosságot.
A leolvasási pontatlanságba gondolj bele. Minél gyorsabban mész, annál nagyobb lesz a távolsági pontatlanság, de az idő ugyanaz marad...
Az meg, ha mész 1 percig, és 0,2 mp, neadjisten fél, még mindig semmi, elhanyagolható...
A sebesség tartása autótól is függ. Van olyan, ami igen jól tartható egy szinten, ez főleg a gázpedáltól függ, és attól, hogy remeg-e a km-óra mutatója /vagy az csak nekem remeg az AX-ben? :)/. Az Escort ilyen, tudok vele úgy menni 100-zal, hogy +-1-km/h-nál soha ne legyen nagyobb az eltérés.
És még itt is hiába számolok a maximális hibával /1 km/h, ami ugye nonszensz/, a mérés mindenképpen jelenteni fog valamit.
Az, hogy 95-öt vagy 94-at megy 100 helyett, már majdnem mindegy. Az a lényeg, hogy kicsit csal felfelé az óra, és kész :)
No meg, ha esetleg van tempomat, az is leegyszerűsíti a dolgot :)
Szóval a lényeg abban van, pontosan 1 km-e az 1 km...
Kilométerköves módszer nem rossz, de elég pontatlan. Sajnos. Persze én is megmértem már a CTR-t így, de elég nagy szórás volt az eredményekben. Viszont rájöttem egy könnyen kivitelezhető és tényleg elég pontos mérési módszerre! Első lépésként meg kellele méretni, hogy az autó egy adott sebességben (mondjuk 4-esben) hol szabályoz le. Ezután ebben a sebességben leszabályozás környékén kell menni és megnézni, hogy mennyit mutat az óra. Innen az áttételek ismeretében ki lehet számítani, hogy mennyit pörög a kerék egy perc alatt, amiből persze már jön a sebesség is. Ha igazán precíz akar lenni valaki, akkor még leméri a kerék egy körülfordulásának a hosszát is úton, mert hiszen a lapultság miatt ez nem biztos, hogy egyezik a gumi paramétreiből számított értékkel.
Én teszteltem ilyen módon a CTR-t 5-ben és 3-4 km/h körül csalt 200-nál. Ezért mondtam azt, hogy az én órám elég pontos. Bár én a kerék körülfordulást nem mértem le, így lehet, hogy nayobb a csalás, de jelentősen több nem lehet szerintem.
Amugy meg teszek a dijra és nem fikáztam csak irtam valamit amit hallottam és láttam mellesleg egy oldalon és asszem hozzátettem azt is ami pozitivum és azt is leirtam hogy nem tudom másik autó mennyit tud .
Az Alfa V6-osa is nyert dijat , de szerintem ez koránt sem vonza azt hogy tudná a 195 lovat .
Azonkivül ha akarsz széthullott S2000-es mocit látni akkor érdeklödj a BMW E 30 topikban ott az egyik srác tud ez ügyben segiteni ! :-)))) A nevét nem irom direkt ! Csak a szelep szakadt le benne meg szétrepedt rajta valami , a tulaj marha "elégedett" a verdáaval ....