Az "úttörő" ahol tud segít... Ami rajtunk múlik azt megtesszük. Melyikre is gondoltál (mert Nálad a bőség zavara áll fenn) Kétütemű motort pláne dieselt rajtunk kívül nem is indított nagyon senki, vagy csak én nem láttam. Nem véletlenül, mert roppant "macerás" Úgy rohan az idő, hogy hamarosan Hollandia következik. Írjátok már meg milyen motorokkal kínlódtok mostanában... A Csabát sem tudom mivel bajlódik, mert nem számol be erről. Valami nagy dologra készül...?! Netán téli álmot alszanak a motorok? A Varga Ferit sem tudom melyik gépet vette elő?! Csaba a nagy képfelrakó, tegyél fel valami érdekességet! A fiatalság aktivizálja magát...!!!
No nem is úgy vettem, de tény hogy többet kellene vele foglalkoznom. Van üzemképes 2-takt Glühkofzündung motorom, mégpedig stehend, csak szabályzója hiányzik részben, amely pedig különleges /itt legalábbis/golyós regulátoros volt. Egy másik nagyobb motort is tervezek indítani a Lévai cég segédletével, ha Ő is úgy akarja! Nincs sok hiánya.
Van eg ilyen motor a mezőkövesdi múzeumból nálunk. Összehasonlítjuk. Nagyon érdekes dolgot vetettél fel... Szerintem sajnos nem ez lesz a probléma (de holnap megmérjük)
Nem számonkérés akart lenni, sokkal inkább arra céloztam hátha láttál már működőt?! Most félretettük mert a Hofherr K44-48-ast próbáljuk elkészíteni. Hetekig csak a szétszerelés ment, most talán megjöttek a váltóba, meg a főtengelyhez a csapágyak. Főtengely az hengergörgős csapágyakkal van szerelve. Egy "keresztfejes" 25hp motor is készülget azért a háttérben.....
Nem hiába nem kell Neked ilyen motor D:D:D Ennek az egyszerűsége okozza a bonyodalmakat. Ez egybe van öntve a motor az álvánnyal. Tehát egy szép magas motor. Alul teljesen nyitott a szabadba a két nyílás. Szívó ill. kipufogó. Kétüteműként sűrítenie kellene a forg. házban (de semmi szelep) Ahogy a mondás is szív-szuszog........ és mi is ezt tesszük a tekergetés után. Beépítünk egy szelepet majd mint a Bhz is írta. Rosszabb már nem lehet.
Ez is a forgattyúházba szívja a tiszta levegőt, majd átnyomja a henger első részébe,vagy közvetlenül ide szívja!? Azaz átömlőcsatorna van vagy nincs!? Az hogy először beindult, majd nem ez azt jelentheti hogy tömítési gondok vannak, elszökik a levegő!
Ez egy résvezérlésű nagyon öreg motor... Itt csak a dugattyú vezérli a nyílást. Semilyen szelep nincs. Sajnos nem láttunk még működőképest ebből a fajtából.
Szerintünk a légfelesleggel van gond. A kipufogó nem tudjuk milyen volt, mert csak a kivezetés van rajta. Mint izzógömbös motor szerintem "féldiesel". A gömb már tök vörös az izzástól mégsem megy.
Amit felvetettél, az hiánypótló munka, mi sem bizonyítja ezt mint a hozzászólók "tájékozottsága". Magamat is idesorolom, mert amit "tudok" azt mind egy könyvből tudom. De hogy a téma mást is érintett, erre egy példa. Legelső motoromat /27 éve/ egy bulgárkertésztől vettem, a gyertya helyén egy fadugó volt, kérdésemre a válasz,-ezzel öntöztünk. Hogy milyen sikerrel arról nem számolt be, tény az hogy a motor félre volt lökve.Villanymotoorral, laposszíjjal hajtotta. Mintahogy dugattyús folyadékszivattyúból sem könnyű robbanómotort csinálni. Nem is lehet szerintem. Mindez rávilágít arra hogy mennyire eltérőek a gázok ill. a folyadékok ezen a téren.
Végül elgondolkoztató hogy elődeink a semmiből nagy szellemi energiával próbálták az energiát átalakítani! Mert ugye az energia nem vész el... Legyen döntetlen...
A legfontosabb, hogy mindenki tanult belőle valamit. Ha mást nem akkor felelevenítette a tudását. És a jó Magyar közmondásokból erre is van egy "jó pap is holtig tanul" Akkor ha már ez megfejtődött, akkor hol fecskendez be a kétütemű diesel motor...?? Még mindig nem indul az ebadta. Ez jobban feladja a leckét.
Az elöbb abba kellett hagynom az írást, remélem most be tudom fejezni.
A téma ez volt: a Schmidt víz-motor, semmi más.
Ismert tény, hogy egy villanymotor is használható generátornak, bár nem próbáltam ki, esetleg a víz-motor is lehet, hogy tud vizet szivattyúzni, de egy biztos, hogy egyidőben, csak az egyik funkcióra képesek.
Mielött viki belém köt, tudom, hogy létezik lineáris motor is, ami nem forgat semmit, de az sem Schmidt motor és nem vízzel működik.
Persze, hogy léteznek nyomásfokozó szivattyúk, külső és belsőégésü motorok, stb, de egyikük sem Schmidt víz-motor.
Szerintem ez is motor csak nem hőenergiát hasznisít. Van hengere főtengelye hajtókarja stb. Hogy hajtja meg a lendkereket!? Csak úgy ha rajta lapátok lennének, ekkor meg már turbina a neve. Mert volt ilyen is.Te írtad le hogy ez csak motor Hát akkor motor vagy nem!? Lehet persze még a robbanómotort is szivattyúként hasznosítani, csak ekkor a meghajtásáról gondoskodni kell. Ekkor viszont szivattyú a neve, mégpedig dugattyús...