Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Oldengine Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1236

Tudtam hogy rákérdezel! R20-as meg a küllőslendkerekű Mez...

Most csak gondolatban, a Heller és Herz eredeti gázmotorral..

Előzmény: Levays (1235)
Levays Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1235

Az "úttörő" ahol tud segít... Ami rajtunk múlik azt megtesszük. Melyikre is gondoltál (mert Nálad a bőség zavara áll fenn) Kétütemű motort pláne dieselt rajtunk kívül nem is indított nagyon senki, vagy csak én nem láttam. Nem véletlenül, mert roppant "macerás" Úgy rohan az idő, hogy hamarosan Hollandia következik. Írjátok már meg milyen motorokkal kínlódtok mostanában...  A Csabát sem tudom mivel bajlódik, mert nem számol be erről. Valami nagy dologra készül...?! Netán téli álmot alszanak a motorok? A Varga Ferit sem tudom melyik gépet vette elő?! Csaba a nagy képfelrakó, tegyél fel valami érdekességet! A fiatalság aktivizálja magát...!!!

Előzmény: Oldengine (1233)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1234

Nekem is van olyan benzinmotorom! melyben igen nagy volt a kompresszió, /alig birtam átfordítani/ kiderült hogy az új dugó " kicsit" hosszabb lett...

Előzmény: bhz564 (1231)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1233

No nem is úgy vettem, de tény hogy többet kellene vele foglalkoznom. Van üzemképes  2-takt Glühkofzündung motorom, mégpedig stehend, csak szabályzója hiányzik részben, amely pedig különleges /itt legalábbis/golyós regulátoros volt. Egy másik nagyobb motort is tervezek indítani a Lévai cég segédletével, ha Ő is úgy akarja! Nincs sok hiánya.

Előzmény: Levays (1230)
Levays Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1232

Van eg ilyen motor a mezőkövesdi múzeumból nálunk. Összehasonlítjuk. Nagyon érdekes dolgot vetettél fel...  Szerintem sajnos nem ez lesz a probléma (de holnap megmérjük)

Előzmény: bhz564 (1231)
bhz564 Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1231

Ezt csak azért kérdeztem, hogy nem e a dugattyú hosszával van-e a baj. De akkor nem.

 

Előzmény: Levays (1228)
Levays Creative Commons License 2012.02.05 0 0 1230

Nem számonkérés akart lenni, sokkal inkább arra céloztam hátha láttál már működőt?! Most félretettük mert a Hofherr K44-48-ast próbáljuk elkészíteni. Hetekig csak a szétszerelés ment, most talán megjöttek a váltóba, meg a főtengelyhez a csapágyak. Főtengely az hengergörgős csapágyakkal van szerelve. Egy "keresztfejes" 25hp motor is készülget azért a háttérben.....

Előzmény: Oldengine (1229)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.03 0 0 1229

Uramöcsém csak egy rozsdás kipufugócsonk / régebben kipüffögő/ maradt vissza.

Ezt őrizgetem.

Előzmény: Levays (1228)
Levays Creative Commons License 2012.02.02 0 0 1228

Mindent a régit tettük vissza. Aztán, hogy mi hiányzik róla azt csak a Süle "papa" tudja....

Küldtem az infót...

Előzmény: bhz564 (1227)
bhz564 Creative Commons License 2012.02.02 0 0 1227

Az eredeti dugattyú van benne? nincs megfuratva?

 

Előzmény: Levays (1223)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.31 0 0 1226

A 1182 sz. hozzászólásomban linkelt eladónak az adagoló elemen  kívül egy csomó új- és bontott MIA alktrésze is van, ha valakit érdekel.

Levays Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1225

Nem hiába nem kell Neked ilyen motor D:D:D  Ennek az egyszerűsége okozza a bonyodalmakat. Ez egybe van öntve a motor az álvánnyal. Tehát egy szép magas motor. Alul teljesen nyitott a szabadba a két nyílás. Szívó ill. kipufogó. Kétüteműként sűrítenie kellene a forg. házban (de semmi szelep) Ahogy a mondás is szív-szuszog........ és mi is ezt tesszük a tekergetés után. Beépítünk egy szelepet majd mint a Bhz is írta. Rosszabb már nem lehet.

Előzmény: Oldengine (1224)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1224

Ez is a forgattyúházba szívja a tiszta levegőt, majd átnyomja a henger első részébe,vagy közvetlenül ide szívja!? Azaz átömlőcsatorna van vagy nincs!? Az hogy először beindult, majd nem ez azt jelentheti hogy tömítési gondok vannak, elszökik a levegő!

Előzmény: Levays (1223)
Levays Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1223

Ez egy résvezérlésű nagyon öreg motor...  Itt csak a dugattyú vezérli a nyílást. Semilyen szelep nincs.  Sajnos nem láttunk még működőképest ebből a fajtából. 

Előzmény: bhz564 (1221)
bhz564 Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1222

Pardon!  Én vízgáz motorra tippeltem először, és nem gondoltam erre az áramlástan-dologra.

Nekem először az olyan elv jutott eszembe , mint amit a Thomassen motoroknál beszéltünk.

Előzmény: Oldengine (1205)
bhz564 Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1221

Min keresztül szívja a levegőt ez a masina? Membrán lemez? lehet hogy annak nagy az ellenállása, nem enged be annyi levegőt. szerintem

 

Előzmény: Levays (1220)
Levays Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1220

Szerintünk a légfelesleggel van gond. A kipufogó nem tudjuk milyen volt, mert csak a kivezetés van rajta. Mint izzógömbös motor szerintem "féldiesel". A gömb már tök vörös az izzástól mégsem megy.

Előzmény: Oldengine (1219)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1219

Csak annyit mondok, hogy ez kétütemű ugyan de nem dieselmotor, talán féldiesel, nem ebből adódik a probléma? Légfelesleg, hőviszonyok "gyujtás" stb...

Előzmény: Levays (1216)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.30 0 0 1218

Amit felvetettél, az hiánypótló munka, mi sem bizonyítja ezt mint a hozzászólók "tájékozottsága". Magamat is idesorolom, mert amit "tudok" azt mind egy könyvből tudom. De hogy a téma mást is érintett, erre egy példa. Legelső motoromat /27 éve/ egy bulgárkertésztől vettem, a gyertya helyén egy fadugó volt, kérdésemre a válasz,-ezzel öntöztünk. Hogy milyen sikerrel arról nem számolt be, tény az hogy a motor félre volt lökve.Villanymotoorral, laposszíjjal hajtotta. Mintahogy dugattyús folyadékszivattyúból sem könnyű robbanómotort csinálni.  Nem is lehet szerintem. Mindez rávilágít arra hogy mennyire eltérőek a gázok ill. a folyadékok ezen a téren.

Végül elgondolkoztató hogy elődeink a semmiből nagy szellemi energiával próbálták az energiát átalakítani! Mert ugye az energia nem vész el... Legyen döntetlen...

Előzmény: Törölt nick (1215)
Zemiator Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1217

Ha nem feltőltős,/márpedig úgy tudom nem az /akkor a kipufogó nyílás zárásakor !

Gondolom azzal sem mondok újat, hogy a kipufogó is nagyban befolyásolja a motor működését,mivel azt direkt hozzá méretezik !

Esetleg hőlégfúvóval segítsetek be egy kicsit !

Előzmény: Levays (1216)
Levays Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1216

A legfontosabb, hogy mindenki tanult belőle valamit. Ha mást nem akkor felelevenítette a tudását. És a jó Magyar közmondásokból erre is van egy "jó pap is holtig tanul" Akkor ha már ez megfejtődött, akkor hol fecskendez be a kétütemű diesel motor...??  Még mindig nem indul az ebadta. Ez jobban feladja a leckét.

Előzmény: Törölt nick (1215)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1215

Akkor 2:0 a javunkra? :))

 

Előzmény: Oldengine (1213)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1214

Precíz ember vagy. Ez tetszik..:))

 

Előzmény: sínbohóc (1211)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1213

No ezt jól megbeszéltük, ugyanazt mondtuk mindketten. Magam részéről,- tudna ez a motor még nekem újat mutatni, az áramlástan nem egyszerű tudomány.

Előzmény: Törölt nick (1209)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1212

....motornak...

sínbohóc Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1211

Ha ragaszkodunk a motor kifejezéshez, akkor én Scmidt hidrosztatikus motorknak nevezném, és nem lennének félreértések :-)

Előzmény: Törölt nick (1210)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1210

Nekem megfelel a motor elnevezés, ha valakinek nem felel meg, az engem nem zavar.

Egy haszon volt ebből a témából, régen pörgött már ennyire ez az egyik kedvenc topikom...:))

Előzmény: sínbohóc (1208)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1209

Tökéletesen egyetértek Veled.

Az elöbb abba kellett hagynom az írást, remélem most be tudom fejezni.

A téma ez volt:  a Schmidt víz-motor, semmi más.

Ismert tény, hogy egy villanymotor is használható generátornak, bár nem próbáltam ki, esetleg a víz-motor is lehet, hogy tud vizet szivattyúzni, de egy biztos, hogy egyidőben, csak az egyik funkcióra képesek.

Mielött viki belém köt, tudom, hogy létezik lineáris motor is, ami nem forgat semmit, de az sem Schmidt motor és nem vízzel működik.

Persze, hogy léteznek nyomásfokozó szivattyúk, külső és belsőégésü motorok, stb, de egyikük sem Schmidt víz-motor.

 

Előzmény: Oldengine (1207)
sínbohóc Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1208

Itt most tulajdonképpen az elnevezésen vitatkozunk. A köznyelv (és nagyjából a szaknyelv is) inkább így csoportosítja a gépeket.

Előzmény: Törölt nick (1206)
Oldengine Creative Commons License 2012.01.29 0 0 1207

Szerintem ez is motor csak nem hőenergiát hasznisít. Van hengere főtengelye hajtókarja stb. Hogy hajtja meg a lendkereket!? Csak úgy ha rajta lapátok lennének, ekkor meg már turbina a neve. Mert volt ilyen is.Te írtad le hogy ez csak motor Hát akkor motor vagy nem!?  Lehet persze még a robbanómotort is szivattyúként hasznosítani, csak ekkor a meghajtásáról gondoskodni kell. Ekkor viszont szivattyú a neve, mégpedig dugattyús...

Előzmény: Törölt nick (1206)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!