Mondom én, hogy Laci bácsi a legjobb indikátor hogy készül itt valami.
Ha írogat a fórumon, akkor dolgozik. Miután vége a szakmai egyeztetéseknek, visszajön ide hogy együtt izguljunk a vasútfelszámolás eredményén. Ki-ki melyik oldalnak. Így megy ez már pár éve.
>a máv jól tenné, ha buszokat vásárolna, és kétpárvonatos vonalakon, meg mindenhol ahol nincs 40 fő a vonaton, buszokat közlekedtetne ...
Csak ezt egy miatt nem teszi. Azok a buszsofőrök nem lehetnének MÁVosok. Azok ahhoz nincsenek hozzászokva.
Ahhoz igen, hogy a vezetőálláson menet közben ketten sakkoznak, aki épp lépett, a másik beül helyette és penget. Ahhoz is, hogy szerelmeskedik vezetés közben a kalauz csajjal (amúgy nagyon jó bőr volt).A többihez nem.
Laci bácsi már rég megmondta a nógrádvidékiben, hogy a máv jól tenné, ha buszokat vásárolna, és kétpárvonatos vonalakon, meg mindenhol ahol nincs 40 fő a vonaton, buszokat közlekedtetne vonat helyett. A személyszállítási törvény most már megengedi neki. Ezen kívül jó pár mellékvonal kimaradt az áprilisi szórásból, ahol még tudnak csökkenteni. A fővonali személyvonatok leradírozása is elkezdődött már. A jelenlegi közlekedéspolitika nem akar REGIONÁLIS vasúti forgalmat látni.
Ott jár az ember egy átszállás erejéig, ideje is lenne rá. Na de ki a fene gondolta volna ezt... Az állomás előtt csak egy unalmas buszmegálló van azon majorok nevével, ahová annó kisvasút járt...
Megszüntették a Keletiből reggel 8 órakor Miskolc felé induló gyorsom, amivel drága jó szüleim sírját mentem meglátogatni Jászapátira... Nem tisztelnek ezek semmit!!!
Laci bácsi nemrég mondta, hogy igazából már félig-meddig publikus volt az áprilisban bevezetett menetrend már télen is. Szóval lehetne szivárogtatni...
Egy tag beírt a nógrádvidéki topikba, hogy állítólag újabb járatritkítások lesznek decembertől, meg hogy egy-két vonalon teljesen leállhat a közforgalmú személyszállítás.
Konkrétan a tarnócit (78b) és a szilvásit (87b) említette:
Igen ,ezt kéne, csak ugye nálunk (nem csak vasútnál) az a divat ,hogy minden szabadion lévő felületet leaszfaltozni vagy kirakni Viacolorral meg díszkővel, mert a gyepet gondozni kell a Viacolor meg nem kér enni. Nézzétek csak meg Bp belvárosát, beton,aszfalt, térkő mindenhol. Az ország különösö mikroklimatikus viszonyai miatt a köztulajdonú gyep mindig elgazosodik meg elszárad a magántulajdonú pedig sosem. Mert ugye az illetékesek házainak a kertje sincs biztosan mindenhol térkővel meg betonnal lefedve.
Ezeket a nem használt területeket valamelyes helyreállíhatnák bontás után, és be lehetne vetni fűvel, és a gond meg lenne oldva. Egy illetékes MÁV leányvállalat meg időnként levágná, és ennyi.
A nem használt épületeket tényleg 1. le kéne bontani, 2. el kéne adni. De az, hogy 10 éve használták utoljára, azóta meg megy szét, és az utas leszállva ezzel szembesül, szerintem nem tesz jót a vasútról kialakult képnek. Rengeteg nagyobb állomáson látható ez a lepukkantság, amelyet egyszerűen az okoz, hogy már nincs szükség 6 + 2 rakodóvágányra rakodóterülettel, raktárral, stb. Ezért utóbbiak gazban, elhagyatva, lepusztultan, aztán jön a vonat, és persze az összes utas ezt látja az állomásra menet. Egy ékes példa erre mondjuk Kisvárda, mindkét oldalt düledező raktárral, meg a tartozék gazhalommal + törmelékkel teli raktérrel, stb. Régebben a vasúti személyzet takarította ezeket, meg példás rend volt (ezt tudom vasutas ismerőstől), de ma - gondolom én - se akarat, se kapacitás nincs arra, hogy ekkora helyeket takarítsanak. Szerintem ezeket mindet le kell bontani, és valahogy megoldani, hogy ne egy, világháború alatt 2x oda-vissza elfoglalt, tüzérség által szétlőtt helyhez hasonlítsanak a vasúthoz tartozó helyek.
Szerintem abban egyetértünk, hogyha sikerül használót találni az épület túlnyomó részére, akkor az jelenthet megoldást a hasznosítás szempontjából és mindeféleképpen előnyösebb, mintha egy romhalmaz fogadná az utast.