Vagy megírod az utolsó 8 karaktert nekem és megmondom, vagy bemész egy márkakereskedésbe és megmondják vagy regisztrálsz a gyár oldalán (ha engedi) és ott megnézed.
Sziasztok. Lehet már volt. Biztitábla kiosztás. Szivargyújtó,középkonzol (fűtéskapcsoló) világítás és az időmérő óra nem működik. Hol és melyik a biztije. Köszönöm.
Bárdi , Láng , Unix és egyéb autós boltokban mondod azért , hogy mihez akarod . Megméred a hosszát és olyat veszel , de Auchan , Tesco boltokban is lehet venni . Több fajta van , Bosch jó szokott lenni . Nekem valami nonim van mert hírtelen kellett és egy Láng bolt utbaesett és ezt csapták hozzám 1200 ft db. A hosszúságtól is függ az ár és persze a minőségtől is .
Szia, nekem 2006 C3-m van. Csipog, csipog indításkor , csipog ha indexelek, csipog ha fékezek. Csipog ha autópályán lassítok. Aztán elhallgat....Visszajelző lámpák nem jeleznek. Megnézte autóvilamosági, szakszerviz... Semmi. Kis gömböcöm szépen fut csak csipog:)
Vákuum keletkezik az üzemanyag tankban, és rendesen ropog/kattog tőle az egész kocsi, ahogy fogy ki a benzin, a tanksapka kinyitásakor hosszú ideig szívja be a levegőt a tankba, rendesen sziszeg.....
Egyesek szerint pucoljam meg a tanksapka fedelet, mert lehet hogy szutykos, de találtam olyat hogy "üzemanyagtank levegőztető szelep"
Idén vettem egy 2004. évjáratú 1.4i-t. Már cseréltem benne H7 izzót illetve most esedékes lenne az ablaktörlő cseréje is. Hol érdemes vásárolni és milyen izzót illetve ablaktörlőt?
Azért nem ilyen egyszerű a történet. Az alkatrészbeszerzés is munka, aminek van ára.
Ezen kívül a legtöbb szerviz alacsonyabb munkabérrel kalkulál, beleszámítva az alkatrészen keletkező hasznot is és a kettő együtt adja a megélhetését. Nem a lehúzást, hanem azt, hogy megéljen, érted ? Ha nem volt még műhelyed, akkor nem ismered a költségeket, azt hiszed a szerelő ronggyá keresi magát, a te lehúzásodon.
Ha te viszed az alkatrészt, akkor jellemzően magasabb munkadíjat számolnak, viszont neked meg megmarad a garanciális ügyintézés.
Nyilván léteznek olyan műhelyek (szerelők), akik lehúzzák a vevőket és nyilván van olyan is, ahol kapugarancia van, de emiatt ne általánosítsunk és ebben az esetben keress másik műhelyt vagy szerelőt !
Ha jobban érdekel a dolog, olvass bele az Autószerelő fórumba, ott gyakran tárgyalják ezt a témát !
"Akkor teljesen jól gondoltam, hogy a szerelő ezen nem a munkadíjat keresi, hanem a dupláját."
Ha ez fáj, akkor csináld meg magadnak...
Abba is bele kellene gondolnod hogy a szerelőnek bizony be kell fektetnie a pénzét egy valag jó minőségü szerszámba/célszerszámba mert szarral nem lehet normálisan dolgozni, kell egy fűtött műhely, stb., stb., stb....
Magam is megcsinálom az autóimat mert anno kitanultam a szakmát de főállásban nem abban dolgozom, építettem garázst, elég komolyat, vettem milliós értékben szerszámokat az évek során, mégsem javítok meg ismerősöknek "bagóért" semmit mert az nem korrekt magammal szemben. De!!! Megjavítom a haver szobafestő autóját ingyen, mert megegyezünk, és ő kifest nálam ingyen...
Persze az anyagot ő is kifizetteti, és én is... Ez így már korrekt...
Hát, hogy bárki bármire garanciát vállalna, ha mondjuk 6-8 hónap elteltével bármi történik...
Minden bizonnyal nem a hibás anyag, vagy a hibás beszerelés lesz a bűnös, hanem a 12 éves autó, amin "már megint elromlott valami". Ezt sajnos tapasztalatból írtam.
Azért köszönöm a választ.
Akkor teljesen jól gondoltam, hogy a szerelő ezen nem a munkadíjat keresi, hanem a dupláját.
"Hogy jön ki ez a 60.000 ft anyagár mindenkinél, ha neten 35.000 ft-ért is találok hozzá elvileg mindent,"
Ez egy régi- és hosszú történet a téma, de a te kedvedért:
A szerelő megkapja kedvezménnyel az alkatrészt, amire garanciát vállal ő és a cég is, akinél vette. Ő még a beszerelésre is vállal garanciát. A kedvezményt ő kapja, a sok vásárlás után és a régi kapcsolatok miatt.
Ezt a kedvezményt általában nem adja tovább, vagy ha igen, minimális mértékben. a vásárolt alkatrész az autóhoz való lesz, mert :
1. vagy tudja pontosan mi kell bele,
2 vagy viszi a mintát és jót vesz hozzá.
Ezután megcsinálja az autódat. Jó lesz, mindenki örül. Mondjuk X idő múlva probléma lép fel, te visszamész hozzá. Szerencsés esetben kicsi a baj, szerencsétlenebben akár motorkárosodás is lehetséges.
Ezután ő kiszedi az alkatrészt, kideríti, hogy mi volt a hiba. Ha sz@rul tette bele, akkor ő bukta a javítást mindennel együtt. Ha anyaghiba volt, akkor visszasétál a céghez ahol vette és lejátssza a garanciát velük, majd összerakja az autódat és te visszakapod. Ha komolyan gondolta a garanciát, neked eddig ez (az eredeti szerelésen kívül) nem került semmibe. (neki 2 szerelés, utánajárás, esetleg a gari intézéséig az új, cserealkatrészek finanszírozása)
Ha te viszed az alkatrészt, (mondjuk neten vetted, te is megkaptad azt a mértékű kedvezményt amit ő), akkor ő csak a szerelésre vállal garanciát, de hozott alkatrészekre gyakran még arra sem. (nem tudni mit viszel, milyen sz@r vagy jó, stb.) A vásárolt alkatrészed jobb esetben stimmel a kocsidba, gyakran azonban nem, mert vacak a katalógusuk (sajna sokszor az), vagy mert elcsomagolták vagy egyszerűen rosszat küldenek neked. (mindegyik megtörtént már) A nem belevaló alkatrtész cseréjét te intézed, postázod, akármi.
A cucc beszerelése után, ha esetleg baj van vele, ő kiszereli neked, jellemzően egy újabb munkadíj fejébe és a kezedbe nyomja a cuccot, hogy séta vissza oda, ahol vetted. Te meg megpróbálod lejátszani a garit. Ez szerencsésebb esetben sikerülhet is neked, a vásárolt alkatrészek tekintetében. Ha motorkár is keletkezett, azt buktad, mert nincs olyan Isten, hogy azt bevállalják neked, max. mehetsz bíróságra pereskedni velük évekig.
Nos, érted a kettő közötti különbséget és, hogy az első akkor miért is drágább neked ?