Tehát akkor szerinted egy világháború miatt létesített 1300m-es pályának a világháború adott létjogosultságot? Mi van a lövészárkokkal, meg a bunkerekkel? Miért lettek betemetve, elbontva?
Ha érdekel a dolog nyugodtan gyere el Halásztelekre, találomra csengess be a Nap utca, Hajnal utca, Csillag utca, Szaturnusz utca bármelyik házába és kérdezd meg az ott lakót, hogy 4-5 héttel ezelőtt mennyit műrepültek egy nap. Nem kell hogy bárki elhiggye amit írok, de aki itt lakik az tudja, hogy mit csináltak itt a műrepülők.
Lenne egy apró kérésem! Légy szives prezentálj az illetékes hatóságnak megdönthetetlen bizonyítékot az órákon át történő lakott terület feletti műrepűlésről! Bizonyára kellő súllyal fogják kezelni a dolgot. A kevesebb műrepűlésről csak annyit, hogy véleményem szerint semmi köze az általad írt nyílt leveleknek a történésekhez. Egyszerűen vége van a tavaszi felkészűlési időszaknak és a versenyzők, mert ezek az emberek sportolók, teszik a dolgukat miszerint a lehető legtöbb hazai, európai és tengerentúli versenyen öregbítik az országunk igen megtépázott hírnevét. De ha úgy gondolod, hogy ez nem helyénvaló nyugodtan nézdd a magyar résztvevő nélküli foci VB-t.
Nem, én a repülőtér történetének olyan momentumairól írok, amiket ti el szoktatok hanyagolni. Innen nézve az nektek 1949-től és a csúnya szovjetektől indul. Még egy apróság: amikor közeledett a front, akkor a vadászok mellett minden bizonnyal a német bombázók is használták. Abban a háborúban a bombázókat jól telepakolták rendszerint és felszálláskor nem tudtak olyan jól emelkedni mint későbben a megmaradt példányok a bemutatókon üresen. Érdnek tehát már volt némi tapasztalata. A vadászgépek például 1944. április 13-án egészen biztosan nem szórakozásból repkedtek és zajongtak, amikor az amerikaiak a repülőgépgyárat és a Horthy-ligetet támadták 200 tonna bombával.
Bár tény, hogy mostanában mintha csökkentek volna a műrepülési idők. Nem tudom, hogy van-e köze a dolognak a nyílt leveleimhez, de ha van akkor ezúton is megköszönöm azoknak a műrepülő pilótáknak, akik belátták, hogy nem alkalmas a terület műrepülésre a környék körbeépítettsége miatt.
Egyébként egy Messerschmitt hangja kb olyan lehetett, mint ma egy hangfogódob nélküli műrepülőé, azzal az aprócska különbséggel, hogy a honvédő pilóták nem végeztek órákon át műrepülő gyakorlatokat szórakozásból lakott területek felett.
Most te egy háborús állapotot próbálsz meg összehasonlítani a mai helyzettel? Akkor nagymamám Csepelen egy bunkerban nevelte újszülött édesanyámat. Dédnagyapámnak a légnyomástól beszakadt a dobhártyája, mert mellette csapódott be egy lövedék. Ma ilyenek nincsenek szerencsére, bár ki tudja mit hoz a jövő.
Amikor a reptéren még nem volt szovjet repülés, akkor ugye magyar volt. Arról, hogy a németek mennyire használták amikor már nagyon kellett, arról nem szól a fáma, de szinte biztos, hogy ők is. Azt nem tudom, hogy az 5/3 vadászrepülő század Messerschmitt Bf 109 gépeinek milyen volt a hangja, de ha a kora legeredményesebb vadászgépe volt, akkor nem lehetett gyenge. Spitfiret már halottam közelről, kb. összemérhető lehet. A Budapest védelmére létrehozott ezred gépei pedig alihanem nem szaroztak, amikor megjelentek az angolok vagy az amerikaiak bombázni, mentek hamar a dolgukra.
Ja, a repülőgyárat 1947-ben államosították. A repteret pedig 45-től kezdve használta a Vörös Hadsereg.
Annak örülök, hogy a lakosságszám változásáról betett statisztikai adatokat nem cáfolod. Ez is valami. Vsak 1960-tól találtam adatot. 2008-ra a lakosság száma reptér ide - reptér oda, majdnem megháromszorzódott.
Jótól kérded, ugyanis érdi vagyok bő 30 éve. Ami azt jelenti, hogy amikor itt telket vettem, építkeztem, gyereket neveltem biza "döngicséltek" itt holmi kerópusztító vasak. Meg ontotta a tétényi hízlalda az friss disznószagot. Meg Batta az olajbűzt.
De mint oly sok más ideköltöző, mérlegeltünk.
Egy település élhetőségének ezernyi tételéből voltak ilyen negatívumok. Meg sok pozitívum. Számunkra a többinél ezek voltak a kevésbé rosszak.
S nem Ercsi, Maglód, Vecsés.
Szeretnénk-e itt nagygépes nagyrepteret? Nem.
Bár a mai mondern nagygépeknek 2 nagyságrenddel kisebb a zajuk, mint anno a MIG és TU gépeknek. Gyakran járok Ferihegyen és megdöbbentően halk egy mai vas, még felszállón is 100-200 méterről.
Szóval ha itt választani lehetne és pl. az utcáink 85%-a nem földes volna és lenne csatorna, akár cserébe elhallgatnám a 737-est vagy ATR-t.
És mi van Érddel? A domborzat emelkedése miatt nem sokkal jobb arra sem a helyzet. terepszint felett 200m-nél alacsonyabban jelennek meg a felszálló gépek, amiknek nagyobb a zajhatása mint a leszállóknak.
Kikről beszélsz? De tényleg. A szöveged alapján mintha a mai korban keresél felelősöket. Namégegyszer. A (3466)-ba betettem pár adatot. A lényeges ebből a szempontból, hogy Tököl és a másik négy katonai repülőtér már 1941-ben létezett, az akkori kor igényeinek megfelelő 1200x80 méteres betonnal. 1941-re nézvést nem találtam adatot, csak 1949-re. Akkor 1747 fő lakott ott. Hány ház lehetett ez? A rpülőtér építésekor hányan lakhattak ott és az hány házat jelentett? Az igaz, hogy már akkor tekintettel voltak a lakosságra, mert ez a repülőtér egy költözés eredménye volt. A Csepel-sziget északi végében, a Szabadkikötő úttól a Pest felé eső oldalon volt az ős repülőtér és repülőgépgyár. 1949-től mostanáig a lakosság létszáma megkilencszereződött - annak tudatában, hogy ott repülőtér van. A repülőtér nem ezeknek az embereknek a pénzéből épült, talán csak az őseik akkori adóforintjait lehetne emlegetni, valamint a nagy Szovjetunió által beinvesztált és itthagyott dolgokat. Feltéve, hogy a környék nem egyetlen aggokháza, ma már igen kevés olyan ottélő lakos lehet, aki már akkor is ott élt, amikor a repülőteret építeni kezdték.
A realitásokból kiindulva hamarabb el lehet jutni bárhova, mint a féligazságokra, mesékre alapozva.
Láttam ilyet, igaz, nem a Hyde-parkban, mert ott az egyik sarokban elnyomta volna a duma a gépek hangját :-) Olyat is láttam, igaz, csak 5 darabos sorban, hogy az egyikük a Concorde volt. De ez nem a final. Asszem itt a lényeg.
Olyan nincs, hogy a fel-leszálló gépek (akármekkorák) nagyobb lakosságszámú település fölött
Hát, ez a 20-as években igaz lehetett.
Javaslom, egyszer ülj le a Hyde Parkban egy sörrel a kezedben. Tetszés szerint időben.
Gyakorlatilag mindig legalább 8-10 nagygépet látsz szépen egy gyögysorra felfűzve London felett, ahogy szállnak le.
Aztán olyat, hogy St. Martin meg ilyenek, ne is említsünk, ahol a strand széle az a küszöb, oszt hanyattfekszel napozni, és eltakarják napot a Jumbok...
Mellett, az hagyján. Pl. LAX is ott van Los Angeles mellett, oszt mégse nagy baj. Olyan nincs, hogy a fel-leszálló gépek (akármekkorák) nagyobb lakosságszámú település fölött húzzanak, ha van a környéken kevésbé belakott hely.
>Katonai repterek ezer számra épültek a világban. Jelentős részük civilként is dolgozik. Nézd meg Angliát.
Az igaz. Ha megnézem Amerikát (volt szerencsém), a keleti part mentén (pl. Long Island) úgy 50 mérföldenként épült egy nagy betonos komoly reptér, amit ma leginkább sportgépek használnak (van egy kivétel is). De egy sem épült úgy, hogy a tengelye nagyobb település fölött vezessen. Szerintem azért, mert az ott repteret építők tekintettel voltak azokra, akiknek a pénzéből épült az a reptér. Nálunk ez akkoriban egy kicsit hiányzott. És mielőtt valaki arra gondolna, hogy ez itt OFF, hát nem.
A kilencvenes években nagyon más volt már hál' Istennek a világ. A kérdés, hogy akkor ki követett el mulasztásos törvénysértést.
Katonai repterek ezer számra épültek a világban. Jelentős részük civilként is dolgozik. Nézd meg Angliát.
Az sem helytálló, hogy milyen kevesek érdekét szolgálja. Mert egy ilyen reptér egy egész ország infrastruktúrájának része. Ha jelenleg takarékon üzemel, akkor is. Azt, meg hogy a környék lakóinak hány százalékát zavarja, már sokat ragoztuk. A telekárakon és a folyamatosan gyarapodó lélekszámú településeken ez nem látszik. Olvass vissza, valaki nemrég betette Szigethalom gyarapodását az elmúlt több évtizedre visszamenőleg. Aminek döntő részében nem is Cessnák és Dimonák vagy Falkék, hanem durva MIG-ek, TU-k "laktak" itt.
S a mostani lakosoknak is jóval nagyobb gondja a drámai közlekedési helyzet, a durva por és füst a kamionforgalomtól. A legtöbbjének. Annak, hogy magam is nem költöztem oda, a megközelíthetetlenség a legfőbb oka, mert tarthatatlan, hogy 4-5 km-t 45 perc alatt kelljen letudni munkába menet és viszont délután. Ha nincs az M0-on havária akkor is.