Az lenne a problémám, hogy üresben a gázpedál lenyomásával nem tudom tartani a fordulatszámot 1200-2000 között. Túl pörög. Ill. ugyan ebben a tartományba mikor haladok az autóval picit rángat. Valamint mikor reggel beinditom nem jár egyenletesen de ha adok neki egy kis gázfröcssöt akkor kisimul.
Egyébként kajak oda kéne figyelni a folyadékok időszerű cseréjére..Nekem amikor meghalt a szervószivattyúm (asszem Bazer kollega segített ki) kicseréltem, de a hidraulika olajat nem..Nem is tudtam mennyi kell bele megaztán örültem hogy vagy bő 2 hónap után lesz szervóm.Pedíg ami olajat felfogtam, valamilyen darabkák voltak benne..
A szervószivattyú csere után a felső cső izzadt mire komolyan vettem, ráfolyt a generátorra, meg is halt..Csúszógyűrűk kuka,akkor már csapács csere is+szénkefék.Szóval jól be lehet szopni hiába az új Ogyűrű szivárgott a g.. i Teflonszalaggal raktam össze a végén kínomban.Azóta mukogy.
Viszont ha tekerek egyet jobbra,aztán hirtelen balra,akkor full bekeményedik a kormány...Tuti ott is valami elálja az olaj útját vagy faxtudja nem vagyok szerelő, de mindenesetre szlalomversenyen nem fogok indulni így.. 😃. Tavasszal ki..om belőle az olajat csak nincs megint szívem megbontani a rendszert..
Valaki ötlet hogy szokták ezt leszívni?Valami vákumszivattyúval a tartályból,és úgy kijön full? Fingom nincs..
Diagnózist azt sajnos nem tudok.Nekem olyat csinált már vagy 3x hogy bentmaradt a kuplungpedál.Mindez menet közben.Egyre kissebb úton járt a pedál,a célba már 2 sebességben jutottam be, (haza).Aztán nagy hümmögések közepette fel lett húzva a pedál és megint tuti jó lett.Valószínű hogy valami az olaj útjába volt..Ezt már 3x eljátszotta.Nem foglalkoztam eddíg vele mert 2 évente nekem belefér visszahúzni a pedált..De valszeg valami retek van a rendszerbe..Talán a tiédben is..
En nem vagyok autoszerelo, de ketszer volt gondom kuplunggal, leirom, hatha tanulsagos valakinek.
Az enyem hidraulikus, meg hozzamkerulese utan gyakran benntragadt,amit a fohenger es a munkahanger cserejevel orvosoltak. Allitolag ez megelozheto lett volna, ha 2 evente cserelik a fekfolyadekot a kuplung agan is a rendszernek (fek kuplung kozos tartaly). Sajnos a "szakember" rosszul legtelenitette le a a rendszert es igy a fennt emlitett alkatreszek elengedtek az olajat es ujfennt cserelni kellett oket (kabe 8000km utan).Itt jelzem, hogy utolag kiderult, hogy ha rendesen lelegtelenitik a szervizben, akkor az mar az atadaskor jonak kell lennie a kuplungnak, tehat nem johet a szerelo azzal a dumaval, hogy "majd beall".Eztan mar egy hozzaertobbnek tuno szervizbe vittem, ahol rendesen lelegtelenitettek es kicsereltek. Jelzem a masodik szerviz felrenyomta a fekpedal erzekelojet, igy a feplampam folyamatosan vilagitott. Erdemes lehet ellenorizni egy ilyen manover utan meg a szervizudvaron.
Nekem a Peugeot-om előtt egy 1998/4. havi 1.8i 16V Xantia-m volt (a motorkódja LFY volt, szerintem a Te autódban is ilyen motor, vagy annak utódja van).
A Xantia produkált nálam ilyen hibákat, diagnosztikán nem mutatott semmit! Kitisztítottam az alapjárati motort, de ez csak időleges megoldás volt, a cseréjét követően megszűnt a hiba!
Köszönöm szépen a válaszod! Pontosan így működik az én autómnál is, sok város, klímázás vagy hegymenet miatt megy fel 90 C-ig a vízhőmérő mutatója, de utána mindig szépen visszahűl az eredeti tartományba!
Nálam még nem volt a gázolajszűrőnél ilyen jelenség, viszont a szerelőm mondta nekem, hogy tipikus levegősödési helye a 2.1 TD motornak a gázolajszűrőből az adagoló felé tartó csővezeték szűrőházban lévő "O" gyűrűje, ami idővel elöregszik és okozza ezt a jelenséget!
Az én autómnál is voltak indítási problémák, amit egy ízben az adagoló (nekem Bosch VE-re van átalakítva) és a gázolajszűrő közötti gázolajcső elöregedése, második ízben az adagoló tömítéseinek elöregedése okozott. Mindkettőt rendbehoztam / rendbehozattam, azóta - lekopogom - pöccre indul a kocsi! A ma reggeli -15 - ben kétszer indítottam azért a még könnyebb indítózásért, de hála Isten, szépen elindult.
Én a helyedben átnézném a flexibilis üzemanyag csöveket (a kézipumpától az adagolóig) is biztonságképpen, nehogy legközelebb az tréfáljon meg! Én az első levegősödésnél lecseréltem a többi csövet is és tettem bele visszacsapó szelepeket a rendszerbe (ha jól emlékszem 2.200 - 2.500.- Ft között volt egy darab)!
Sziasztok! Van egy peugeot 406 1,8 benzines 99-es évjáratú kargurátoros autóm budapest belvárosában. Kb 1 éve két havonta egyszer minden előjel nélkül menet közben folyamatos sebesség mellett leállt az autóm. Most kb.: 3 hónapja egyre sűrübben leállt. Az alapjárata néha elkezdett ugrálni, ezért 1 hónapja kitisztítottam a kargurátort és az alapjárati motort. Az alapjárati probléma meg is szünt. A lakásomtól 20 km-re dolgozokés ezen a héten minden gond nélkül elvitt és haza is hozott. Ma reggel míg beértem vele a munkába egyszer leállt, aztán ujraindítás után gond nélkül célba is értem vele. Mikor hazafelé jöttem nem volt semmi gond egésszen addig míg meg nem álltam a kocsival 5 percre, és azóta nem indul be. Csak üresen pörög a motor míg indítózom. Lamdaszonda, Szűrők, olajak ősszel cserélve lettek. Több szerelőnél is voltam az elmúlt pár hónapban és a diagnosztikájuk alapján az összes hiba ki lett javítva. Legutóbb tökéletes működést mutatott a számítógép. Én valami dugulásra tippelek. Mindenkinem a véreményére kíváncsi vagyok. Kérlek adjatok tippet. Előre is köszönöm.
Nekem is 80 C° alatt mutat a belső műszer már 20 éve. Nyáron, ha megy a klíma, hegymenet, vagy sok város, akkor 90 C°-ig felmegy. (Motor: xud11bte P8C) -----------------------------
Más:
Levegős a gázolajszűrő-házba, és az onnét kijövő átlátszó gázolajcső. Lehet látni, hogy mennek a buborékok.