"akkor az autószerelő bátyámmal kicseréltettem a vezérműszíjat für alle Fälle "
Persze, jövő héten én is ki fogom. Valszeg elviszem a Mazda Mesterhez, aztán kicseréltetem rajta az összes folyadékot, szűrőt, szíjat, meg ha kell, a féktárcsákat, betéteket is. Mivel a kocsi nem annyira drága, így ezt még a vételárhoz kalkuláltam már előre.
"Persze az anyag fárad, szóval te tudod..."
Anno az 1,3-as Toyotámnál lecsavarozva egy fedelet a motor oldalán, szabaddá vált a vezérműszíj. Ennél a motornál vajon meg lehet ilyen egyszerűen nézni?
Hát, ohne Gawährung, azaz bármiféle garanciavállalás nélkül, amikor én megvettem az első Mazda 626-os kupémat (86-os évjáratú volt és 100 ekm körül vettem), akkor az autószerelő bátyámmal kicseréltettem a vezérműszíjat für alle Fälle és azt mondta, hogy szemre olyan, mint az új. Persze az anyag fárad, szóval te tudod...
Úgy néz ki, a holnap veszek egy '98-as 1,3-as Mazda Demiot. Elvileg 112 ezer km van benne, és egész korrekt állapotú. A szervízkönyvben az utolsó bejegyzés 70e-nél volt, 4 éve.
Így feltételezem a vezérműszíj még a gyári. Jövő héten viszem cseréltetni a többi dologgal együtt. Most hétvégén viszont kellene a kocsi egy 250 km-es útra. Szerintetek meg lehet kockáztatni egy 10 éves, talán 112ezret futott szíjjal, vagy inkább kérjek kölcsön egy másik autót? (megnézni nagyon bonyolult ennél a motornál (B3E a motorkódja talán) a szíj állapotát?)
Mennyi kb. a vezérműszíj és az ékszíj csereperiódusa (nem klímás, de szervós, így gondolom nincs annyi ékszíj)? A vízpumpát ennél a motornál ékszíj vagy a vezérműszíj hajtja?
Autócsere előtt állunk, de még bizonytalan mit lenne érdemes választani. Jelenleg egy öreg 626-os sedant hajtunk, de kicsit szűkösen fér hátul a 3 gyerekülés és nem ártana több csomagtér is.
Most a Premacyt fontolgatjuk, csak nem tudom, hogy mennyire széles a hátsó ülés. Megtudná valaki mérni hány cm?
Esetleg van valakinek 3 gyereküléses tapasztalata? Illetve, ha nem Premacy, akkor mit javasolnátok, amiben el tudnánk férni?
Úgy vagy a C-maxxal, mint én a toyotával. Mindennapra jó, meg nem én fizetem a költségét, de mellé ott a 14 éves élményautóm.:)
Tegnap is voltam a toyo-val Bp-n, 600 km, aztán este egy kemény kör kellett a hondicsekkel, amolyan 7000 fordulatig pörgetett gyorsítással, hogy helyre kerüljön az adrenalinszintem, mert már fél hétkor az alvás kerülgetett.:)
Sztem minden dízellel ez a baj, amit írtál. A corolla fogyasztása nekem se túl jó, bár lehet azt várom el tőle, hogy úgy menjen, mint az accord...
Azért sok balesetmentest vele!!!
A mazdádat el ne add, ha megmarad megkímélt állapotában, 20 év fölött is jó kis autó lesz!
Én se fogom eladni a hondát, csak, ha véletlen leamortizálódik, de erre megpróbálok ügyelni.
Mindezzel csak az a problema, hogy sajna nem mazda van a honda helyet, de ezt hozta az élet. A 14 éves japán technika sztem jobb, mint a mai. (persze ez is relatív, meg nézőpont kérdése...)
Nem emlékszem már, hogy itt írtam-e, a mazdaklubos Xedosfórumban már igen, hogy a szeretett Xedosom parkolópályára került, és hobbiautóvá avanzsált, mert egy Ford Focus C-Maxba tekerem a kilométereket február eleje óta.
No nem én vettem... mert ennyi pénzért nem ilyet vennék, de én csak használom, a munkáltatóm tartja fenn.
Nem mentem messzire, a Ford valahol távolról egy kicsit Mazda, és fordítva... hát elég vegyesek az érzéseim. Nyilván, ajándék lónak ne nézd a fogát, és egy szavam sincs rá, 2 éves, 1.6 dízel, 55k km (valós, a munkáltatómnál volt előtte is, csak más használta) annak minden előnyével és hátrányával együtt. Elég feszes futóműve van (gondolom a magas építés miatt), érdekes módon az 5ajtós és a szedán változatban ugyanezzel a motorral hátul még dobfék van (2008-at írunk...), ebben már tárcsa.
Elég jól felszerelt, van benne 4 lufi, ABS, elektronikus fékerőelosztó, összevissza hajtogatható hátsóülések, gyári mp3-as rádió, kétzónás digitális klíma (amivel nehezen barátkozom meg), villanyablak elöl (és a bal első automata, az is CSAK lefele... ez is vicces). Nehezen szokom a dízel szűken használható fordulatszám-tartományát, amúgy viszont teljesen korrekt. Futóművét csak dícsérni tudom, őszintén megmondom, még a Xedosénál is jobbnak érzem, bár ezzel nem mentem olyan helyzetekbe még, mint a Xedossal, ez kétségtelen.
fogyasztása 6,6 körül alakul, biztos velem van a baj, de az 4-5 literes fogyikat, amiket hallok, olvasok a hasonló méretű dízelekről, nos próbálgattam rövid távon, de ahhoz iszonyat csigatempójú gyorsulás kell, szerintem a mindennapokban az nem műxik, nálam legalábbis. Sőt, ha sokat arszolok dugókban, 7,5-re simán felmegy...
kormányról a Xedoshoz képest nem jön annyi visszajelzés, viszont kevesebb fordulat kopptól koppig, ezért közvetlenebbül reagál.
a magas felépítés is vegyes érzésekkel tölt el. Kétségtelen, hogy könnyebb beleülni, főleg a Zasszony szereti, mert ő ugyebár általában járdasizgetről száll be, és a Xedosba ugyanez vicces művelet volt (neki nem annyira). Kétségtelenül jobban átlátom a forgalmat is, de nekem valahogy idegen ez a kisteherautó-vezető feeling, nem sikerült még megszoknom.
jó a deréktámaszos ülés is, viszont valami hülye műszál ülésborítás van, rajta, ezért minden alkalommal, amikor kiszállok, a sztatikus elektromosság megb*sz, amikor az ajtóhoz érek, hogy becsukjam. Ez iszonyat módon idegesítő. Ez csak velem van így, vagy más is tapasztalt hasonlót más autónál?
az is feltűnt, hogy mivel ugye ehhez az autóhoz a töketlen-vezető-családapa vezető sztereotípia kapcsolódik, a Xedoshoz képest kevésbé tudok dinamikusan haladni. A Xedost szinte mindenhova beengedték, sávot váltani, utcából kijönni könnyebb vele. A Cmaxot sehova nem engedik be, mindenhol várok, várok, várok, aztán 3-4 autó után tudok menni (jó esetben). Gondolom a töketlen-családapa sofőrt nem akarják maguk előtt totyogni látni, ezért van ez, vagy nemtom' :)
hát ennyi hirtelen, tényleg semmi komoly gond nincs vele, de igazán szerethetőt sem tudok mondani róla. Működik, elmegy A-ból B-be, viszonylag jól fogyaszt, sok cucc belefér, kényelmes, praktikus, de sosem fog olyan érzéseket felszabadítani bennem, mint a Xedos... és hát az, hogy a fenntartását nem én fizetem... no az azért nagyon sokat számít
szóval ez van most... a Xedost egyelőre megtartom. Bármilyen hihetetlen, de miután megkaptam a C-maxot, kicseréltettem a vezérlést rajta, mert pont 180k km-nél járok, óra szerint. Lehet, hogy hülye vagyok, hogy ráköltöttem azt a 130k HUF-t, de már korábban rászántam, úgyhogy megcsináltattam. Szeretném megtartani, kérdés, tudom-e hol tárolni, nem túl sok pénzért. nem szándékozom eladni egyelőre, mert túl sok pénzt nem kapnék érte, de lehet, hogy fél év múlva már mást mondok .Idén szerintem mindenképp marad, később majd meglátom. A talira azért mindenképp megyek, ha tudok...
A "megérdemelt" jószág úgy működik, ahogy a nagy könyvben meg van írva. De semmi több. Az biztos, hogy toyoda tucatautót többet nem veszek. Esetleg egy MR-2, ha el akarnám adni az accordot mellőle. De azt meg nem teszem. Nem dícsérem már túl az accordot, de nagyon jó, hogy van a corolla mellett, legalább kiélhetem az adrenalin szint időszakos szükségszerű növelési lehetőségét.:):)
Egyébként most először voltak az accordnak valódi orvoslandó problémái: szélvédőt kell cserélni, meg a tetőn lévő sérülés nyomokat kellett eltüntetni, mert beázott szegény. De hát 14 éves jószág, várható ilyesmi bármely autónál. Meg féltengely kell hozzá, ezt a héten szerzem meg.
A szélvédő elég macerás volt, tekintettel arra, hogy USA modell. Az EU 4 ajtóshoz 15-20 kHUF-ért van, ehhez meg egyik szélvédős cég se tudott, ill egy, de az kb 75 ezerért. Meg a honda szalon, 106 kHUF-ért. Egy USA autókhoz specializálódott emberkét találtam, aki pont most hoz árut, ő hoz kb 50 K-ért. Egyébként érdekes, hogy ez milyen drága, más meg milyen occsó. pl sárvédőt lehet kapni hozzá a Bárdinál 7000-ért, meg az oldal irányjelző 1900 HUF. A féltengely komplett, csak bontottban lesz 15-20 K-ért.
Egyébként az a legjobb a hondában, hogy egyszerűen elengednek legtöbbször, alig kell küzdenem, az is leginkább egy-egy seatos, vagy audis, ha előfordul. A toyodát meg semminek se nézik, pofátlanul kijönnek elém, hiába bírna szegény menni, kutyának se nézik, egyedül a megbízhatósága miatt értékelik valamire. Azért a mazdát is többe nézték az úton, mint a toyót.
Azért ha látok egy-egy gyönyörű mazdát (ez nem nehéz:) )megdobban a szívem.
Hali mindemkinek!Lehet hogy ujj MX3-tulaj leszek.Létszi irjatok valamit roluk.Erosség,gyengéi,tipushiba,alkatrészárak milyenek,vásárlásnal mire kell odafgyelni vásárlásnál.stb......elöre is kössy mindenkinek
- szvsz hibailag nincs különbség a két verzió közt, ne eszerint nézd őket, szervizileg se
- kmórát ha kereskedésben veszel, akkor szorozd be 2-vel (én most nézegettem haverral OFF 7 éves Avensiseket, hát a magánszemélyesek sokkal jobb állapotúak voltak - végül olyat is vett meg) de ezt észre lehet venni, ha legalább 5-6 db-ot megnézel személyesen, nemcsak neten-képről
- adagoló, valami EGR szelep, de nekem benzinesem van, úgyhogy nem emlékszem rá :) olvasgasd a fenti fórumot...
Segitségetek szeretném kérni, még pedig a következőben: használtan szeretnék venni egy diesel 122-137 lovas mazda 6ost, 2004es évjáratú nem több mint 90-100e km-rel. Ezzel kacspolatban lenne pár kérdésem: -mik a tipushibái ennek a tipusnak? -azon kivűl, hogy 15Le a különbség a kettő között, van-e valami más: megbizhatóbb, kevesebb hiba stb... -mennyire drágább a sezrvizelése? -mennyire kedvelik visszatekerni a kilométer óráját?
Keresnék 626-os mazdát 99-től 2.0 Dieselt kombi kivitelben. Amennyiben tudtok olyat aki eladna ilyet, vagy van jótanács, tipp, hogy mire figyeljek vételkor megköszönném.