Ha jól látom ez egy 34 mm-es OP Date, a méreténél fogva nem lesz könnyű eladni, ma már női méretnek tartják. Persze ajándékba egy hölgynek akár tökéletes karácsonyi ajándék lehet!
"a mindössze pár, pár tucat vagy pár száz példányban készülő Patek és hasonló csodawerkekről meg valójában sosem fogjuk megtudni, milyenek is, egyszerűen nem elégséges ehhez a minta."
Szerintem ezeknél mondjuk nem is számít. Ezek az órák egy-egy tulajdonosnál egy emberöltő alatt járnak valószínűleg pár tíz órát, a maradék időt meg a széfben/vitrinben töltik.
Egy Calatrava/Nautilus párosról még elhiszem, hogy valaki napi hordós órának viseli, de a kicsit is összetettebb csoda szerkezetek szerintem összesen nem járnak annyit, mint hogy bármilyen konstrukciós hiba kiderüljön róluk, azt a pár esküvőt, keresztelőt, nagy céges ceremóniát ahol előkerülnek meg simán kibírják, vagy ha nem, akkor majd "megigazítja" a gyártó a szerkezetet.
De végül is ez megvan a többi luxuscikknél is, elég megnézni azokat a szupersportkocsikat, amik pár ezer, esetenként pár száz km-et futnak életükben, a tulaj évente egyszer autózik velük egyet, aztán 40 év múlva megy valami árverésre. Ott sem érdekli a tulajokat, hogy a normál használatot mennyire bírják (vagy nem bírják), arra vesz egy "tucat" Ferrarit, mert a kínálat teteje már ott inkább kiállítási tárgy.
"nem az órákba befektetett egységnyi emberi/manuális munkától lesz egy óra jó/jobb minőségű."
Ez teljesen egyértelmű volt nekem is.
De a gazdasági vonal megdöbbentő. Egy Nomos felébe-harmadába kerül egy Rolexnek, miközben az utóbbi elvileg olcsóbban is gyárt. Mert bár a minőséggel nem korelál a manuális munka, a költségekben viszont szerintem a leginkább jelentős tétel. Számomra inkább a meglepő, hogy egy nomoson is van haszon, azt is megéri gyártani, de egy OP-t a Rolex kevesebb befektetéssel sokkal drágábban tud eladni.
Mondjuk innen már érthetőbb, hogy hogyan jön ki, hogy a teljes svájci óraipari tortából 25%-ot hasít ki a Rolex bevétel oldalon.
Akkor szerinted a C24 megbízható oldal erre? Van tapasztalatod, mire érdemes figyelni? Mi van akkor, ha pl. egy amerikai fickó veszi meg és ugyebár van 14 napja elállni az üzlettől? Akkor a szállítást buktam?
Méreténél és koránál fogva célszerűbb lenne a C24-en megpróbálni. Ilyesmit a magyar kereskedők is inkább kifelé értékesítenek. Itthon Rolexből (is) rendszerint a moderneket keresik. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nálunk nem lehet eladni, de csak eléggé nyomott áron.
A doboz, ill. papír hiány sosem előny, de -ismét a korára gondolva- nem akkora gond. Sokkal fontosabb az állapota.
lenne egy eladó arany Rolex 15007-es órám, amit örököltem, de a papírja és doboza nincs meg.
Nagyon jó állapotban van, tökéletesen működik (+- 2-3 mp/nap), nem polírozott, nem lógnak a szemek.
Az lenne a kérdésem, hogy kb. mit ér ez az óra, és hol próbáljam meg eladni? Láttam, hogy itthon is sokan foglalkoznak ilyenekkel, de többet kapnék-e érte mondjuk a chrono24-en, esetleg máshol?
Elkótyavetyélni természetesen nem szeretném.
Ha esetleg valakit itt a fórumon érdekel, akkor keressen meg privát levélben, a mail címem publikus...
A Bulova nem, a Zeppelin - modellfüggő. Van ott is olcsóbb-drágább, jobb-rosszabb.
Vannak "nem létező márkák" - ezekből van a legtöbb - amelyek valójában csak egy üzleti-marketing célból létrehozott névről-márkáról szólnak, amelyhez rendelik Kínából készen az órákat (és esetleg egyéb termékeket is). De "private label" gyártása svájci gyáraknak is van, jó minőségű és drága termékekkel is, meg olcsóbbakkal is, bár nyilván a kínaiak ár/teljesítmény mutatói jobbak, egyszerűen olcsóbbak, és sok mindent azért már megfelelő minőségben képeske gyártani. De vannak olyan gyártók, mint a Bulova is, amelyek azért "még igaziak", valódi saját termékük (is) van, meg vannak akik legalább összeszerelnek (a Zeppelin is részben ilyen), tehát adnak valami hozzáadott értéket is.
De amiket te néztél első körben - azok teljes egészében kínai termékek voltak, mindenféle fantázianevekkel.
Sziasztok,köszi az infót.Igazság szerint volt korábban egy Orient open heart automatám,de nem lehetett koronáról húzni,és zavart hogy mindíg utána kellett állítani,így áttértem a kvarcra.
De mérnökként mindíg is vonzott az open heart és kicsit hiányzik.Így láttam meg egy hirdetésben a lenti órát.De én sem vágyom kínaira, inkább majd lesz egy Orientem,az még megfizethető számomra.
Sőt, ez igazándiból ugyanaz az óra és gyártó - egy kínai gyártó készíti ezeket private-label óraként, és a megrendelő által kért kialakítású számlappal, tokvariánssal (aranyozott is van, matt felülkezelésű is van) és a kért márkanévre feliratozva. Ergo tényleg ugyanazt kapjuk, akármelyiket is válasszuk.
Egyrészt igen, lehet. Másrészt a legfontosabb fő következtetést azért a cikk is meghozza - nem az órákba befektetett egységnyi emberi/manuális munkától lesz egy óra jó/jobb minőségű. Nyilván egy sokféle modellt minimális darabszámban készítő kicsi manufaktúra teljesen aránytalanul több emberi munkát kell, hogy fektessen egy-egy órába, mint egy, a szerkezeteit több százezres éves darabszámban készítő, így nagy mértékben automatizálni képes nagyobb gyártó. A célgépek ugyanis rendkívül drágák, és csak akkor térülnek meg valaha is - ha rendesen kihasználásra kerülnek.
Viszont a tapasztalat meg az, hogy a gépiparban bizony a megfelelő minőségellenőrzés mellett automatizált tömeggyártással, precíziós szerszámgépekkel készített gépelemek/alkatrészek/szerkezetek a legjobb minőségűek, legtartósabbak. A nagy darabszámok ráadásul megfelelő használati mintát is biztosítanak, ennek megfelelően ezek a szerkezetek - legalábbis idővel - nagyon kiforrottá válhatnak.
A Nomos például erősen szétforgácsolt, mert nem jelentős számban készít számos modellt, és az elmúlt 10-15 évben a saját szerkezetek gyártása közben bizony bakik is vannak. A legújabb DUW6101-es automata szerkezetük szerintem például konkrétan konstrukciós hibás, sanszos, hogy úgy fog majd járni, mint az Omegánál a legelső két-három 2500-as CoAxial széria (amiknél végül komplett szerkezetcsere lett tízéves nyűglődés és próbálkozás után) - viszont a Nomos annyival kisebb, annyival kisebb mennyiségben gyártó és kevésbé tőkeerős, hogy ezt lehet, hogy nem engedheti meg magának, és végül el lesznek a problémák sumákolva... De ilyen rémtörténetek sajnos még ritka, kis szériás LeCoultre, Piaget stb... werkekkel is megestek, a mindössze pár, pár tucat vagy pár száz példányban készülő Patek és hasonló csodawerkekről meg valójában sosem fogjuk megtudni, milyenek is, egyszerűen nem elégséges ehhez a minta.
Nézd, ez egy kínai óra, nagyszámú fantázianév alatt kapható. Egyébként ezek "nem selejtek", viszonylag normálisan kivitelezett tömeggyártott tokok-mechanikák, normálisan karban tartva legtöbbször hosszú távon sincs velük különösebben baj (és, ha mégis, legalább olcsón van hozzájuk alkatrész/donor is).
De akkor jársz a legjobban, ha az ebayra vetődve megkeresed ugyanezt az órát a legolcsóbb forrásból/névvel - mert ugyanazt fogod kapni mindegyiktől, és "német órának" álcázva dobozban meg minden egy ilyen fantázianév alatt könnyen lehet, hogy kétszer-háromszor annyit fogsz fizetni érte, mint a legolcsóbb noname kínai forrásból.
A Poljotot/Vosztokot ne is emlegessük - amilyen szép emlékű, annyira nem szép a jelen, mostanra minősíthetetlenül leromlott a saját gyártás (szerintem megfelelő karbantartás-hozzáértés nélkül működtetik ugyanazokat a szétkopott 50 éves gépeket az alkatrészgyártásban), szerencsére a legtöbb modelljükben már Miyota, korábban ETA werkek voltak, a tokoknál áttértek kínai CNC beszállítókra - igazándiból már köze sincs az árnak a kapott műszaki tartalomhoz, értékhez - sajnos. Miközben egy ilyen kínai óra nem is biztos, hogy olyan rossz választás (nem vagyok rossz véleménnyel róluk - "ahhoz képest"), a svájci óraipar meg már a szürke tömegáruval is átcsúszott árban a luxuskategóriába.
Érdekes cikk. Valószínű az automatizálás miatt egységnyi idő alatt több órát gyárt a Rolex, ezért jön ki ez az eredmény. Pont ez az egyik "erénye" a koronás márkának, hogy évente kb. 800 ezer-1 millió órát készít ugyanolyan minőségben.
Jó estét! Szeretnék segítséget kérni. Édesapám Marvin 560 órájához keresek mutatószerkezet tartó rudat. Tippet szeretnék kérni, merre induljak. Köszönöm.
Akkorhát megszületett az ötlet:-kenés étkezési szilikonzsírral, azt kapja, amit a Saeco-kávégépem, így garantáltan nem "rágja" el a koronában levő tömítést.
Egy Lítiumos kenőzsírral elvégeztem a beavatkozást. Jelentem tökéletes lett, csak azt bánom, hogy nem hamarabb tettem meg ezt a műveletet. Így elkerülhettem volna a tokcső menetének a kifényesedését. (Nem mintha ezt bárki látná, főleg becsavart állapotban.)
Kifejezetten szükséges a tokcső kenése, lehetőleg rendszeresen - és inkább valami nehezebb zsírral (akár gépzsírral is, ha jobbat nem lelsz), szilikonzsírral, ilyesmivel - vagy elkopik menthetetlenül, aztán lehet cserélni - ha van mire, meg nem vitte magával a koronát is...
A tokcsövön a PVD bevonat simán csak arra utal, hogy már kompletten rendelték a tokot, kész tokcsővel - és így tették be a vákuumkamrába bevonatolásra.