Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 9774

Van azon a képen hajó?

 

(Szerintem a kofák késő este indultak, hogy kora reggelre a piacokon lehessenek, biztosan hasonlóra vágysz?)

Előzmény: Divrotcé (9761)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9773

Hát, thrombusnak indult, aztán embólus lett belőle.

 

Köszönöm az együttérzéseteket, természetesen szoros megfigyelés alatt vagyok. :))

Előzmény: scsabi (9770)
Goldman Emma Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9772

Afrancba. :-( Vigyázz magadra, léci.

Előzmény: _Nyuszi (9769)
Boszorka Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9771

Eddig azt se tudtam, hogy van K vitamin. Miután többnyire húst eszem hússal meg némi halat, nálam ez nem fog soha problémát okozni. Viszont ha ez kiderült, akkor figyelj oda  a jövőben!

Előzmény: _Nyuszi (9769)
scsabi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9770

Ismerős.

 

Bár a lényeg inkább a kiegyensúlyozott K-vitamin-bevitel, hogy a VKA dózisa pontosan beállítható legyen. Persze ha vénás trombózisról van szó, akkor érdemes minél alacsonyabb szinten tartani.

Előzmény: _Nyuszi (9769)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9769

Lassan pont egy hónapja történt egy kis malőr a keringésemben, aminek rohammentő és Honvéd kórház lett a vége. Meg az, hogy a K vitamin antagonista gyógyszerek nem szeretik a magas K vitamin-tartalmú ételeket, ezért a további, hasonló történések megelőzése érdekében ezentúl fogyasszak megfelelő mennyiségben véralvadásgátlót, és ne fogyasszak sok zöldlevelest, pl. káposztát, paradicsomot, uborkát, cukkinit stb.

Úgy kellett ez, mint a hanyattesés annak a bizonyos üvegesnek. :(((

 

(Vajon hány helyesírási hiba van ebben a pár sorban? Gyanítom: sok. A vitaminok nevének helyesírása pl. sose volt erősségem, elnézést kérek tőletek.)

Előzmény: Goldman Emma (9768)
Goldman Emma Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9768

Mert hogy?!

Előzmény: _Nyuszi (9767)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9767

Jaj, a paradicsom, az az egyik gyengém...

Erre közölte az orvosom, hogy mostantól nem kéne erőltetni. :-(((

Előzmény: Goldman Emma (9762)
Goldman Emma Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9766

A cserepekig terjednek az én vágyaim. Főd nem köll.

Előzmény: vízbe mártott test (9765)
vízbe mártott test Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9765

Hát a saját paradicsomfarm termése?

Előzmény: Goldman Emma (9762)
Goldman Emma Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9764

Az nekem a bibém. A reggeli vonatozás. Meg egy jó kapálás pitymallatkor.

:)

 

Előzmény: Csokis (9763)
Csokis Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9763

Mondom én, hogy Budára kell költözni. Vagy legalább az agglomerációba. Kis vonatozás reggelente, de zöldség ízű zöldséget ehetsz.

Előzmény: Goldman Emma (9762)
Goldman Emma Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9762

Ionesco lassan sírva kérné el ennek a párbeszédnek a felhasználási jogát, így magam is becsatlakoznék.

Október 29-én megettem az idei - frászt idei, utóbbi öt évi - első paradicsom ízű paradicsomot. Francia import, aranyáron a Sparban. Mmmmm.

 

Divrotcé Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9761

Hajóval?

 

(Azért egyszer szívesen följönnék Mohácsról kofajárattal).

Előzmény: Törölt nick (9758)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9760

"1883? Piszok korai, már csak ezért is jó volna találkozni ezzel a gyártmányjegyzékkel."

Gondolom Erdős Kornél úr tudja, hogy honnan vette az adott évszámot (1978 táján).. :S :S

Előzmény: Divrotcé (9759)
Divrotcé Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9759

 mely 1883. július 10-i keltezésű gyártmányjegyzéke szerint már foglalkozott vasútbiztosító berendezések gyártásával.

 

1883? Piszok korai, már csak ezért is jó volna találkozni ezzel a gyártmányjegyzékkel.

 

Ez az tanulmány nem túl részletes és még 1971-es is, minden esetre a '80-as évekből csak gúlás és karos jelzőket említ (312. oldal). 

http://www.matarka.hu/klikk.php?cikkmutat=46854&mutat=http://epa.oszk.hu/02100/02120/00018/pdf/ORSZ_BPTM_TBM_18_309.pdf

 

A berendezések fontosságára utal, hogy a Roesemann—Kühnemann berlini cég 1885-ben fióktelepet létesít Budapesten ugyanezen berendezések gyártására.

 

Később már róluk emlékeznek meg meg, mint az első gyártókról (Dalmady is csak mint utolsóként piacra lépőt említi a Telefongyárat). És közben ott van az 1884-ben piacra lépő Backofen Henrik, aki egyrészt üzletel a berlini Kühnemanékkal, másrészt berendezéseket szállít a MÁV-nak. És a MÁV is külön szállítóként kezeli. 1892 után pedig nyoma vész (addig legalább vándorolt egy keveset Józsefvárosból Újlipóciáig).

 

 

 Közülük a Neuhold cég gyártási programjában szerepelt az automatikai berendezés rész.

 

Minden esetre 1890-ben már mindenképpen van egy Neuhold-eredetű berendezés, Zsolcán.

Előzmény: _Nyuszi (9754)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9758

mondom ez

Előzmény: Törölt nick (9757)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9757

A talány: hogyan kerül ez ide?

Előzmény: _Nyuszi (9756)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9756

Fogalmam sincs. :(

Bocsánat, én tőled vártam választ. Bár valószínűleg bármelyik ruhagyár silányabb ferritmemóriákat állított elő, ha egyáltalán... :) :)

Előzmény: Csokis (9755)
Csokis Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9755

Gondolom a Vörös Október Ruhagyár. De szabad a gazda, mondjad! :-)

Előzmény: _Nyuszi (9751)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9754

"Első gyártóként ismeretes Neuhold János mérnök vállalata, mely 1883. július 10-i keltezésű gyártmányjegyzéke szerint már foglalkozott vasútbiztosító berendezések gyártásával.

A berendezések fontosságára utal, hogy a Roesemann—Kühnemann berlini cég 1885-ben fióktelepet létesít Budapesten ugyanezen berendezések gyártására. 1899-ben az Egyesült Villamossági Részvénytársaság ugyancsak felvette gyártási programjába a vasútbiztosító berendezéseket. Ebben az időben a Ganz és Társa Rt. szintén foglalkozik a vasútbiztosító berendezések gyártásával.

A gyártási volumen a hivatkozott négy cég között oszlott meg közel azonos arányban [máshonnan tudjuk: erősen kartelleztek]. Közülük a Neuhold cég gyártási programjában szerepelt az automatikai berendezés rész. E cégből alakult meg a Telefongyár mint részvénytársaság a hannoveri Berliner cég közreműködésével 1899-ben. A Telefongyár az 1948-an államosítás után is megtartotta vasútbiztosító profil gyártását egészen 1974-ig, amikor is népgazdasági érdekből vállalatunk vette át azt."

Erdős Kornél: A Ganz Villamossági Művek vasútbiztosító berendezései in. Ganz Villamossági Közlemények 17. szám, Budapest, 1978. ISSN 0133-9273 pp.48.–55.

 

Ide másoltam be, mert bár nagyon vasutas a téma, de a történeti áttekintés - bár gondolom minimális mértékben - talán érdekes lehet mindenkinek, aki rendszeresen erre jár.

Előzmény: Divrotcé (9743)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9753

Amikor 2013 nyarán ott voltam, a trolibusz áramszedőtől Dominó 55 jelfogóegység kábelkorbácsáig volt minden a polcokon/állványokon azok közül, amik ott előfordulhatnak.

Kizárásos alapon ők lehettek, ha a Ganz bajai üzeme gyártotta azokat a csatlásokat.

Előzmény: manhattani (9746)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9752

Köszönöm!

Előzmény: scsabi (9747)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9751

Fura. :)

És ki volt az, aki náluk rosszabb minőségben állította elő ugyanazt (no nem a hímzést)? :)

Előzmény: Csokis (9737)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9750

De, reklám-állomás volt. Ezért keresték olyan sokáig a helyét. :)

 

(Nagykátára is felmerült valami... Vagy D70, vagy ez a mintaállomás, vagy nem tudom, de valamit terveztek oda is, ami végül sose valósult meg. - mint az újszászi D70, ami Fradiban ketyeg.)

Előzmény: Divrotcé (9749)
Divrotcé Creative Commons License 2014.10.29 0 0 9749

míg végül Monor lett... De nem ez volt az első ilyen az országban, sőt a második sem (és a harmadik sem)... Sokáig húzták az első mintát. :)

 

Monor nem inkább egy "reklám-állomás" volt, ahol a csillogó szemű lehetséges vásárlóknak bemutathattuk, hogy mit képes adni barátainak a TRT? Aztán mire épülni kezdett, már vesztett a jelentőségéből.

Előzmény: _Nyuszi (9727)
John Howard Creative Commons License 2014.10.28 0 0 9748

Jogos...

 

Most akkor ezt tekintsük freudi elszólásnak? Bár részemről a természetes dombok közötti völgyeket sokkal jobban szeretem... ;-)

Előzmény: Csokis (9742)
scsabi Creative Commons License 2014.10.28 0 0 9747

Nemigen volt ilyen szabály, gondolj pl. a M62 sorozatú mozdonyokra, ami kifejezetten KGST exportra lett fejlesztve, belpiacra csak később került, megtartva az első eladás sorozatjelét otthon is.

Előzmény: _Nyuszi (9735)
manhattani Creative Commons License 2014.10.28 0 0 9746

>a bajai üzem, ... milyen minőségben dolgoztak? :)

 

Lehet, hogy az az üzem volt a Hernyők (BDVmot) egyik sírásója? A járművek között ún. "bajai csatlás" volt, egyszer próbaútra mentünk, és Kőbánya-Kispesten nem volt hajlandó irányt váltani :-) Szerencsére volt nálam egy svájci bicska, MÁVos, GANZos kapkodta ki a kezemből és kaparták vele a bajai csatlás érintkezőit... aztán megindultunk Fradi felé.

Előzmény: _Nyuszi (9733)
manhattani Creative Commons License 2014.10.28 0 0 9745

>gyakorlatilag porig égett

 

A HVG a szokásos sejtető, ironikus stílusában azt írta: "Az oltóberendezés ez esetben nem lépett működésbe."

Előzmény: John Howard (9739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!