Én úgy vagyok vele, hogy a hulladékot nem kell olvasni, sem nézni. A Palik féle oldalt már nagyon régóta nem olvasom, a retket se nézem. Elég a Motorsportok, meg a Dakar.hu, tv-ben meg az Eurosport. Amit meg innen se tudok meg, arról le fogok maradni és annyi. Sokkal jobb, mintha idegelném magam a félrebeszélés miatt :-)
Háááát.... Lehet, hogy csak olyan jó lenne mindenkiről legalább annyit olvasni, hallani, mint a szalay oldalán. reménykedem a tereprallye.hu-ban még, amit valaki említett.
Kis S.: „Begyújtottam a rakétákat. Feküdt az autó a pályán, egyre bátrabbak lettünk, úgyhogy röpködtünk, mint a győzelmi zászló a sivatagban. Nagyon navigációs pálya volt, Péter remek munkát végzett… és hát a csapatom is, hogy ilyen remek autót raktak össze nekem.
Nagyon komoly elrejtett akadályok voltak a pályán, amit ha Péter elnéz valamit, az komoly probléma lett volna, mert pillanatok alatt árokban találjuk magunkat, de mivel minden akadályt sikerült kifékezni, így épen maradnunk.
Nagyon sajnáljuk, hogy a csapattársam, Laci kiesett. Nekünk, mivel ilyenformán egyedül maradtunk, új taktikát kellett kidolgoznunk, most már nagyon észnél kell lennünk, ámbár jön a T4 kamion utánunk, ha bármi baj lenne, ők segítenek.
Holnap elkezdődik a klasszikus Dakar, jönnek a dűnék, reméljük, hogy nem felejtettünk el a homokban menni… Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincsenek félelmeink, mert a homok, a dűne a legnehezebb és legveszélyesebb terep.
Köszönjük azoknak, akik drukkolnak nekünk, idáig hallatszik a biztatás Magyarországról, s ez eszméletlen jó érzés.…”
palik oldalán olvastam : "Ma Kisék értek elsőként célba a még versenyben lévő 4 magyar autós páros közül, ezzel az idei Dakaron második szakaszgyőzelmüket aratták..."
Azért az már durva. Ok, hogy Kisék voltak ma a legjobb magyar autósok, de többiek is megtettek mindent amit lehetett. Hogy lehet ezt szakaszgyőzelemnek nevezni? Ah... Persze sehol egy nyilatkozat, hogy milyen volt a verseny csak a hangzatos, pár soros hülyeségek.
Köves, kanyargós, sok navigációt igénylő szakasz vezetett Nadorból Er Racidiába a Dakar-rali első afrikai napján. A nagymenők közül is sokan eltévedtek, Szalay Balázs és Bunkoczi László azonban nem, ennek is köszönhető, hogy végül a 33. helyen zárta a szakaszt az Opel Fronterával autózó kettős. Az immár nemzetközi MOL-csapat motorosai közül ezen a napon is a korábbi enduróvilágbajnok Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb (15.), miközben Varga Ákos az 55., a romániai Szilveszter Zsolt pedig a 84. helyen ért célba.
Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera, 33. hely) - Tegnap megsérült a jobb hüvelykujjam, amikor egy hatalmas kő megütötte az autó alját, úgyhogy kétséges volt, tudok-e normálisan sebességet váltani végig, ezen a hosszú szakaszon. Fájt ugyan a kezem, de szerencsére nem volt nagyobb gond vele, így egész jó tempóban tudtunk autózni. Navigációigényes szakasz volt, de Laci jó munkát végzett, úgyhogy nem tévedtünk el. Az egyetlen gondunk az volt, hogy nem működött a hangosítás, és ez egy ilyen hosszú szakaszon eléggé idegőrlő. Laci végig kiabált és ha abba belefáradt, akkor mutogatott. Egyáltalán nem kapkodtunk, nem kockáztattunk, hiszen ez a Dakarnak még csak az eleje.
Varga Ákos (KTM, 55. hely) Bevallom, volt olyan része a szakasznak, amikor megkérdeztem magamtól, hogy tulajdonképpen mit keresek én itt és miért akartam annyira visszajönni. Reggel pokoli hideg volt, majd lefagytam a motorról, utána meg a sérült kezem úgy begörcsölt, hogy alig tudtam fogni fele a kormányt. Próbáltam menet közben tornáztatni az ujjaimat, de az meg életveszélyes volt, mivel egyszerre ezer dologra kellett figyelni. A navigációra, a gyorsaságra, no meg a maximum sebességre.
Jaroslav Katrinak (szlovák, KTM, 15. hely) Ez volt az első szakasz Afrikában, úgyhogy próbáltam óvatos lenni, amennyire lehetett. Az itiner a műholdas navigáció hiánya miatt sokkal aprólékosabb mint korábban, úgyhogy nagyon nehéz volt mindenre figyelni. Ráadásul én tegnap elveszítettem a szerkezetet, ami jelzi, ha túllépem a 150 km/órás maximum sebességet, úgyhogy folyamatosan kellett figyelnem a digitális kijelzőt is, hogy éppen mennyivel megyek. A motorosok számára eléggé veszélyes volt ez a szakasz, mivel a hosszú egyeneseket mély árkok szakították meg, és ha egy pillanatra is kihagyott az ember, ezekben hatalmasat lehetett esni.
Szilveszter Zsolt (romániai, KTM, 84.) Egy esésen kívül minden rendben volt, ennél gyorsabban semmiképpen sem tudtam volna menni. Sajnos a tankolásnál utolértek az autósok és az ő porukban menni horrorisztikus élmény volt. Az esés azonban nem emiatt következett be, hanem azért, mert egy gödör előtt túl későn fékeztem és egyszerűen beleestem. Szerencsére sem a motornak nem lett baja, sem én nem sérültem meg. Eddig tetszik a Dakar!
Szobiékkal mi lehet? nem sokkal Darázsiék mögött kellett indulniuk ma. ehhez képest CP1-en 20, CP2-n meg 30 perc hátrány az sok nagyon. :-( pedig szerintem a zöld szörny se ment ma nagy időt, lehet hogy segítettek közben valakinek?
Én sem irigylem, de minden elismerésem. Motorosokkal indul korán reggel, aztán a kamionosokkal ér be éjszaka. Nem lesz sok ideje pihenni, de hajrá! Remélem eljut Dakarba.
Darázsiék 16.-ak.
Igencsak optimista voltam, mikor Darázsiékat az első 10-be vártam a kamionoknál. Szerintem segítettek Greffnek (de nem mondom, hogy ezen múlott). Remélem hamarosan megérkeznek.