Áknye, má' megin a legendárium... a Bokros-csomagból maratt a zecceri leértékelés, meg a vámpótlék... a többit kiherétte az Alkotmánybíróság... meg nehány firlefranc, de azoknak nem vótt érdemi hatása...
Azé' nem köllene ennyire feledékeny népségre bazérozni egy ekkora fórumon... valaki mindig emléxik...
A bokros-csomag egyetlen a helyzetet javító hatása az volt hogy eladtak egy rakás állami vagyont és abból valamennyire rendbekapták a pénzügyi helyzetet. A többi, népnyúzó intézkedése nem sokat lendített a helyzeten. De az elõbbi is szíváshoz vezetett: a gyors eladások eredményei a finoman szólva nem mindig az állam számára legelõnyösebb megállapodások voltak.
Mindenesetre a pénz az államnál nincs, embereknél szintén, bankoknál, multiknál meg dőzsölnek, szal oly módon kéne változtatni a rendszeren, hogy az első kettőnek is jusson valami...
97-98-99-ben a Bokros csomag kellően befékezte a gazdasági növekedést, egyre kevésbé tudtuk meghaladni az eu-átlagot. oszt 2000-től sikerült egyre inkább.
akárhogy nézed, mindenképp a fidesz alatt volt a legnagyobb különbség növekedésben.
Vajon miért nem tiszta előtted az, hogy az első (és utolsó :-)) ) Orbán kormány miből gazdálkodott az első két évében?
És ennek a fényében mitől fostosodott meg a gazdaságunk 2001 elejétől?!
:-)))))
a fellendülésnek semmi köze a Bokros csomaghoz.
Simán csak követtük az EU-átlagot. igaz, a fidesz alatt arányaiban mindig nagyobb volt a növekedés az eu-átlaghoz képest, mint akár az 1994-1998, akár a 2002-2006-os ciklusban.
külön ajánlom figyelmedbe a 2001-2002-es időszakot, amikor a "megfostosodott magyar gazdaság" legmagasabban teljesített az eu-hoz képest..
úgyhogy ideje lenne ezt "a Bokros-csomag fellendítette a gazdaságot" Urban-legendet elfelejteni.
Tehát szerinted ha a multik nem vinnék ki a profitot, a bankok pedig veszteségesen működnének, akkor nem lenne ilyen bazi nagy az államháztartási hiány. Vannak más forradalmi ötleteid is? :)
Lecke Brüsszelnek Állápont Megszületett! A Magyar Hírlap mindenkinél előbb jutott be a szülőszobába, és vethetett egy pillantást a végleges konvergenciaprogramra. Tekintettel a szülők érzékenységére, maradjunk inkább a semleges "aranyos" jelzőnél. És bízzunk benne, hogy Brüsszelben is így látják.
Mert éppen láthatják másképpen is: a program nem túl meggyőző. Pedig – ezt szögezzük le – egyetlen ország sem tud úgy konvergenciaprogramot írni, mint mi. És nincs ebben semmi árvalányhajas túlzás, egyszerűen gyakorlat kérdése ez: senki másnak nem kellett ennyit írnia. Az biztos, hogy most is alaposan feladtuk a leckét Brüsszelnek (nem lennénk a helyükben), hiszen nem jöhetnek majd azzal az érvvel, hogy Magyarország nem képes a vállalt időpontra teljesíteni az euróbevezetéshez szükséges feltételeket. Vállalt időpont ugyanis nincs. Ezek tényleg azt hitték, nem tudunk szellemesebbet az autópálya-elszámolásnál?
Azt viszont hajlandók vagyunk elárulni nekik, mikor nem vezetjük be az eurót. A program csak 2009-ig ad viszonylag pontos képet, addig azt látjuk, hogy feltartóztathatatlanul közeledünk, azt már nem mutatja a kamera, amint 2010-ben rávetjük magunkat a maastrichti kritériumokra. A legkorábbi új dátum tehát 2010. Szép kerek szám. Csak eszünkbe jut, hogy Gyurcsány Ferenc az idei deficit magyarázatánál többször is említette, hogy választási években el szokott szállni a költségvetés. 2006 ugyanis választási év volt. További érdekes adalék, hogy számítógépeink és szürkeállományunk együttes bevetésével arra az eredményre jutottunk, hogy 2010 is választási év lesz.
Az egyik megoldás, hogy 2010-ben elmarad a voksolás, de eme szál felgöngyölítését meghagynánk a Kuruc.infónak, mi inkább arra gondolunk, hogy nem lesz itt euró 2013-ban. Már csak azért sem, mert a konvergenciaprogramban az olyan biztató ígéretek mellett, mint a további elbocsátások a központi közigazgatásban, szerepel a vizitdíj meg a közigazgatási reform is, miközben utóbbiról már tudjuk, hogy súlyos sebet kapott, és a vizitdíj bevezetésének oddsainál is elbizonytalanodni látszanak a londoni fogadóirodák. És hiába lehet látni leírva végre, hogy kellenek a hosszú távon is kiadást csökkentő intézkedések, ha továbbra sem közlik, melyek lehetnének ezek.
-------
Höhö...:(
Ezért aztán tényleg érdemes volt surányival, bogschhenrikkel "konvergenciatanácsot" üzemeltetni...:)))
Ja, érdekes, hogy hiába a sok fölvett hitel, meg minden elprivatizálása, hiába a teljes behódolás a multiknak, csak azt értük el, hogy a Föld egyik (külföldi hatásoknak) legkiszolgáltatottabb országa lettünk. Meg az is érdekes, de főleg abszurd, hogy miközben az ország belefullad az államadósságba, meg az államháztartási hiányba, a hazai bankok a világ legnagyobb profitjait tehetik zsebre. Van egy olyan érzésem, hogy nem is feltétlenül a szociális rendszer nyeli el legjobban a pénzt, hanem a multik profitkivitele meg a bankok nyeresége jelenti az igazán komoly tételt. Talán mégsem volt olyan jó a multinyalonc mindent elprivatizáló szoci gazdaságpolitika??
Van róla fogalmad, hány saját, és hány ügyfélcégem műxött bejegyzés nélkül? És télleg eccerű adminisztratív fasság mijatt... ez nem tétel... az akkori Gt. szerint ennek semmi akadálya nem vótt...
Ha viszont a sajáccakmámra akarsz tanítani, akkó' nem érdeköl ez a bájcsevej...
A szózattal kapcsolatban meg igazad van, mintha a Viszkist választanák a Bankszöveccség élire...
Ebban az árfolyam- inflácijóvariálásban akad némi tüdő... de ennek már összeesküvés-elmélet szaga van, de az bittos, hogy valakik mindig naot kaszáttak illesmin...
Ráadásul annál kevésbé követhetõ. Aminek több elõnye is van, Pl. hogy bárkikre rá lehet uszítani az APEH ellenõreit, biztos hogy találnak valamit ha nagyon keresnek. Ugyanakkor a baráti cégek pedig vígan halászhatnak a zavarosban. Lásd Pl. Fletó elftárs aki éveken át mûködött bejegyzés nélkül (próbálná ezt meg a Gipsz Jakab Bt), vagy aki céget alapított a lakásfelújítására. Utána pedig dörgedelmes szózatot intézett a gaz, adóelkerülõ EVA-sok ellen...
Nem, ez a kormány még ahhoz is hülye... begyűjtöttek egy vezért, viszont a szoci párt meg ezt nem viseli el, - de még a frakcijó se nem - mer' ottan lavírozni kellene, mintha Toller balesete óta zavar lenne... szóvala cuciknál túl sok érdekcsoport, lobby egerészik, a szadeszezt nem tuggya ellensúlyozni, a Fidesz meg szétesett.
Mi meg nem kérünk sem Mikolából, sem Semjénből, Lezsákról nem is beszélve... maradnék a már említett csődgondnoknál - azzal lehet üzletet kötni...
És ebben az összes rencerváttás óta regnátt kormány, parlamenti bizoccság, és maga az Oszrszággyűlés is bűnös... Bűnsegédi bűnrészes az Alkotmánybíróság is, mer' van előttük tizensokéves ügy is, amit még nem bíráltak el... az Országgyűlés felelősségét meg csak súlyosíccsa, hogy az Alkotmánybíróság mulasztásos alkotmánysértéseket megállapító határozatainak határidejére nagy ívben szarnak...