Annyira kíváncsi vagyok hogyan beszélnél akkor, ha ez valóban bekövetkezne, a kezdő pályatársaid dupla pénzt kapnának, viszont az objektív tesztek alapján az az eredmény születne, hogy Neked kötelezően, a saját addig ugye feleannyi pénzedből/megtakarításodbó finanszírozott továbbképzéseken lenne szükséged részt venni, amit a Te kollégáid tartanának, akik a pályádon ugyanakkor versenytársaid is, és ők minősítenének Téged...
Tele lenne a HVG olyan cikkekkel, hogy "mi az hogy objektív teszt?" "Lehet-e konkretizálni a Zemberséget?" stb.
"Szerintem nem mindegy, hogy problémás, vagy bevándorló. Nem ugyanaz a kettő."
Ha túl nagy a távolság a befogadó nép és a bevándorlók életvitele (kultúrája) között, akkor összeér a két fogalom. Haider sem azért mondta, amit mondott, mert a török gyereknek barnább a bőre és fekete a haja (hiszen a bajoroknak is az, hehe), hanem azért, mert zavarja a többségi (befogadó) társadalmat a bevándorlók normaszegése. Normaszegésnek tekintendő (szerintem) mindazon megnyilvánulás és viselkedésmód, amely jellemzően nem bűncselekmény (lévén hogy a befogadó állam többségét alkotó adófizetők a saját normáikkal összhangban jelölték ki a bűnelkövetés kritériumait), mégis zavart okoz a köreikben. Bűnnek számít 1 kiló uborka ellopása a másik kertjéből Európában? Nem, legfeljebb szabálysértés, és ez így helyes. Így határozta meg a többségi társadalom. Ha viszont a konkrét uborkalopás minden áldott nap bekövetkezik, ezernyi megaláztatás kíséri, idegen kultúra fémjelzi, akkor halmozódik a feszültség (érthető módon). A többségi adófizető/befogadó úgy gondolja, hogy éppen elég bajt okoz neki a saját normaszegőivel és bűnözőivel szemben folytatott küzdelem, és - érthető módon - elvárásokat kezd megfogalmazni az általa befizetett adók felhasználását illetően és a törvényalkotás tekintetében. Jól teszi, különben elsüllyed a mocsárban. Neki ez létkérdés.
Tegyük fel, hogy a jövőre két változás következik be:
1. a kezdő tanárok fizetését duplájára emelik. (Csak a kezdőkét.)
2. a tanító és tanárképzőkön a felvételi ponthatárt nagyon jelentősen megemelik.
Azután a következő években valami olyasmi történik, hogy
3. egyes, már pályán lévő tanárok minőségi pótlékot kapnak (teljesítmény alapján, amelyet objektív tesztekkel határoznak meg, a bemenet és a kimenet különbségeként)
4. mások nem kapnak semmilyen béremelést.
5. ebből óriási belső harc lesz és a pedagógus szakszervezetek folyamatosan tüntetni fognak, de a bizonyos mérce alatt teljesítő tanárokat évről évre több kötelező továbbképzésre küldik, amelynek költségét nekik maguknak kell állniuk (vagy az iskolának). Csak olyan továbbképzés jöhet szóba, amelyet komoly emberek akkreditáltak -- szó sem lehet szamovár-termékbemutatóról.
az oktatás útján történő felzárkóztatás szerintem kérdéses.
nagyon magas bérek nem lesznek, anélkül, ill. egyéb feltételek hiányában nem valószínű, hogy belátható időn belül létrehozható egy az integrált nevelést-oktatást hatékonyan megvalósítani képes óvodapedagógusi-tanítói kar.
(az más kérdés, hogy vajon hová is zárkóztatnánk fel az említett gyerekeket, de ez most mellékes)
Így van. Az első lépés az, hogy duplájára kell emelni a tanárok (legalább a kezdő tanárok) fizetését, és fokozatosan ki kell pusztítani a rendszerből a rossz tanárokat.
A McKinsey szerint pontosan az egy főre eső GDP összege az, ami megfelelő fizetés.
Nincs abban igazad, hogy a "Sajátos Nevelési Igényűek" programja majd megoldja a dolgot. Az elmúlt harminc évben ezt a programot nyomták. És hol az eredmény?
Ha a gyogyó-módszer eredményt hozna, már meg kellett volna érnie az eredménynek.
ballibant, az veszélyes állatfaj. Aztán van még a provokátor, aki úgy tesz, mintha odaállna egy ügy mellé, aztán elkezd molotov-koktélt dobálni, fórumot acsarkodva szétoffolni. Különben még kisülne valami értelmes a beszélgetésből...
hogy ezek mögött a jelenségek mögött kik állnak, milyen érdekek húzódnak meg..a ballibantak közül jó néhányat ismerek és szerintem ők is csak bábuk egy nagy játszmában
Nem hiszem, hogy ennyi, egyébként értelmesnek tűnő ember ezt nem látja. A haszonelvű gazembereket megértem. De a félrevezetett , nem síkhűlye embereket nem.
Az már biztos. kifejezetten rám hivatkoznak a cigányemberek, miközben éppen felhúzzák a lámpavasra a kézre eső rendőrt. sőt, mint himnusz éneklik a legutóbbi HVG-s publikációmat, mert persze lépést tartanak és minden írásomat olvassák.
A legvadabb jobbosok egyszerűen betegek ettől a -czy- től. Pedig, bizony, kedves jobbosaim, ez egy bárói család, súlyosan katolikus és enyén náci felmenőkkel.
mekkinzi kifejezetten nem foglalkozott cigányokkal, de azzal igen, hogy a leszakadókkal hogyan lehet eredményeket elérni különböző országokban, amely országok egy részében cigányok is élnek (vagy feketék, vagy egyéb harmadik világbeli bevándorlók, vagy mindhárom).
és dehogynem, az iskola (az általános) nevelési intézmény, a nevelési rész fontosabb, mint az, hogy mi az ezüst vegyértéke vagy hányban halt meg arany jános.
Ezek a te kívánságaid olyanok, mintha nem tudnád eldönteni, mit akarsz inkább -- megbüntetni a rossz gyerekeket és a rossz szülőket, vagy a jóvá nevelni a rossz gyerekeket.
Egy javító-nevelő intézet a legritkább esetben javítja meg a bekerülő gyerekeket. Az a gyerek, akit a szüleitől elvettek, felnőtt korában nagy eséllyel lesz ingatag, dühös, alkoholista (ld. az ún. "elveszett nemzedék" történetét Ausztráliában, ahol a bennszülöttek gyerekeit kiemelték a családokból).
A "gyépések" -- amennyiben a HHH gyerekekre gondolsz -- nem intellektuálisan vagy neurológiailag alkalmatlanok a tananyag elsajátítására, hanem a szocializációjuk nem megfelelő. A gyépés tanítás, ami szép lassan halad, csak azt éri el, hogy még irritáltabbak és dühösebbek lesznek, amiért a hülyék közé sorolják őket, és még kevésbé tartják tiszteletben az iskolát, tekintve, hogy még unatkoznak is benne.
El kell dönteni, hogy büntetni akarsz, vagy egy társadalmi csoportot felzárkóztatni.
Ha büntetni akarsz, válaszd a büntetés eszközeit. Ha felzárkóztatni akarsz, válassz olyan eszközöket, amelyek alkalmasak a felzárkóztatásra, és erre van bizonyíték.
A gyépés oktatás alkalmatlan a felzárkóztatásra, és erre van bizonyíték -- az egész magyar iskolarendszer erre bizonyíték. Ugyanebből még több?