Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31657
A vicinálisok fénykora már történelem.
De a vicik itt vannak közöttünk, a sínfóbiások legnagyobb bánatára.
Előzmény: Gupet (31654)
VT22 Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31656
A lovaskocsik felszámolása úgy történt, hogy az 1968-as lópolitikai koncepció során levágták a lóállomány felét, a maradékra patkolási tilalmat rendeltek el, illetve minimális szintű abrakot kaptak, ami miatt vészesen lefogytak, sorra hulltak ki a kocsik elől. A maradék likvidálására változatos tervek születtek, de mivel a tömeges levágásukat a lakosság ellenezte, ezért óvatosabban, orvosi okokra hivatkozva amputáltak le 1-1 lábat róluk. Ezáltal teherbíró képességük még tovább csökkent, a kétlábú lovak már személyszállításra is alkalmatlanokká váltak.
kivi000 Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31655
Valószínűleg azt csinálják majd amit most csinál a lovaskocsikat felszámoló szakértő gárda.
Előzmény: Törölt nick (31648)
Gupet Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31654
A vicinálisok kora már történelem. Én már csak Krúdy, Mikszáth, Móricz novellákból kapok róluk némi képet. (Alapfokú ajánlott olvasmány: Történetek a vonaton c. novellás kötet.)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31653
Számos olvtárs Fórumbeli szereplése szinte csak a mellékvonalak szidalmazásában, lejáratásában, esetleges megszüntetéskor a kárörvendésben merül ki.

Mit értesz szidalmazás, lejáratás, kárörvendés alatt?

hm
Előzmény: Törölt nick (31652)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31652
De most tényleg, viccen kívül:
Számos olvtárs Fórumbeli szereplése szinte csak a mellékvonalak szidalmazásában, lejáratásában, esetleges megszüntetéskor a kárörvendésben merül ki.
Ezek az olvtársak "munka nélkül" maradnak, ha megszűnnek a mellékvonalak. Befejezik a fórumozást?
(azért tőled kérdezem mert sztem te is érintett vagy)
Előzmény: hmsoft (31650)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31651
3000 km mellékvonal bezárás után már sztem nem lenne mit bezárni mert elfogynának a mellékvonalak. Aztán majd szépen csendben megszűnik a buszos helyettesítés is, és aki nem megyeszékhelyen vagy a fővárosba lakik az vegyen autót és járjon azzal vagy dögöljön meg.
Előzmény: Törölt nick (31648)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31650
És ha megvalósul mondjuk 3000 km mellékvonal bezárása

Ha a szöveget nézzük, abban szó nincs arról, hogy a 3000 km az mellékvonal. Lehet bármi. Mint ahogy azt sem olvasom ki a cikkből, hogy a 60-65% kőbe volna vésve.

újabb 3000 km-es csomagot készítenek elő?

Így nagyon hamar elfogyna a magyarországi vasút, pl. a harmadik csomag már csonka-csomag volna. Ezért legkésőbb a második csomag végén vasútépítésre adják a fejüket, hogy azután legyen mit bezárni.

hm
Előzmény: Törölt nick (31648)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31649
Nem is gondoltam, hogy majd változik valami.
Előzmény: Törölt nick (31647)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31648
És ha megvalósul mondjuk 3000 km mellékvonal bezárása, akkor utána mi lesz a mostani "szakértőgárda" feladata? Hátradőlnek a karossékben mint aki jól végezte dolgát, vagy újabb 3000 km-es csomagot készítenek elő?
Neked például mi lesz a témád itt a Fórumban, ha nem lesznek mellékvonalak? Visszaadod a nicked?
Előzmény: hmsoft (31645)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31647
A menetrend szerinti busz a gázos arra külön szabály van. Vagy fénysorompó vagy lassújel esetleg mindkettő. Tudok olyan átjárót ahol max. néha elvetődik egy tehervonat de a menetrend szerinti busz miatt fénysorompó van rajta. Heti 1-2 tehervonat miatt.
Előzmény: kopaszhaj (31644)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31646
A mai Magyar Nemzetben cikk a mellékvonalak tervezett bezárásáról. A VEKE alelnöke nyilatkozik, és megemlíti többek között, hogy a tervezett intézkedések hátterében a már korábban megismert közlekedési szakértők állnak.

(interneten a cikket sajnos nem találom)
hmsoft Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31645
És ez mit jelent? Vonalbezárásokat?

Lássuk a szöveget:
"Ez kilométerben számolva a vasúti hálózat 60-65 százalékát érinti. A többi szakasz egy része regionálissá alakul..."

Tehát kb. 4500 km lesz "nyílt hálózat", ahol a majdani bezárások vagy be nem zárások előzetes egyeztetést kívánnak meg a különböző szereplőkkel. A többi kb. 3000 km "egy részére" az RKT-k igényt fognak tartani, a maradékra pedig senki. A bezárásra ítélt maradék így 0...3000 km vasútvonal.

0 km esetén nem történik semmi, 3000 km és minden hozzátartozó eszköz esetén nagyon nagy jóindulattal, talán-talán hozható a -35 milliárdos cél. Vagyis a 3000 km vonalbezárás a célérték, mínusz azok a vonalak, ahol a hiszti túl hangos lenne.

hm
Előzmény: Törölt nick (31643)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31644

A közút nem nevezhető forgalmasnak, kb. kétpercenként egy autó, de menetrendszerinti busz is jár arra.

Az átjáró érdekes elhelyezkedésű: az út mindkét irányból emelkedik, a vasúti sínek tulajdonképpen a hágón keresztezik az utat.

Előzmény: Törölt nick (31642)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31643
És ez mit jelent? Vonalbezárásokat?
Előzmény: Törölt nick (31640)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31642
Ha forgalmas az út akkor tegyenek ki a teljes helyett fénysorompót, ha nem az akkor sima Andráskereszt és kész. Még régesrég Békésen is megszűnt két teljes sorompó, az egyik átjáróba közúton STOP és 20-as tábla vasúton semmi, dudált a vonat ennyi. A másiknál viszont ahol menetrend szerinti busz járt ott 10-es lassújelet tettek ki a vasútra. Ha nincs az úton menetrend szerinti busz mehetne a sima Andráskereszt.
Előzmény: kopaszhaj (31639)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31641
Forrás: www.greenfo.hu
Előzmény: Törölt nick (31640)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31640
Közösségi közlekedés: hároméves átalakítási terv és reorganizáció

[2009. aug. 11. 8:55]

A következő három évben éves átlagban 70 milliárd forinttal kevesebbet kap a közösségi közlekedésre a MÁV és a Volán-csoport, továbbá a következő 1,5 évben a reorganizáció egyszeri költségével is számolni kell - mondta Antali Károly, a közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos.

 

A kormány pénteken hozott határozatot a helyközi közösségi közlekedés átalakításáról. A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy az átalakítások után is garantálják a közszolgáltatást, és teljesítik az ellátási kötelezettséget a közösségi közlekedésben.

A pályahálózat célszerűsítése érdekében a nemzetközi kötelezettséget jelentő, az elővárosi közlekedéshez szükséges, és nemzetgazdasági szempontból fontos pályaszakaszok országos nyílt hálózattá válnak. Az ezt érintő döntéseket a központ hozza meg. Ez kilométerben számolva a vasúti hálózat 60-65 százalékát érinti. A többi szakasz egy része regionálissá alakul, ahol a közösségi szolgáltatást a helyi szükségleteknek megfelelően az autóbusz-közlekedéssel összehangolva rendelik meg a szeptemberben megalakuló Regionális Közlekedési Tanácsok.

A 2009 decemberében hatályba lépő menetrendet már a Volánokkal összehangolva alakítják ki. A már korábban megkezdett munka eredményeként megszüntetik a párhuzamosságokat a vasúti és közúti közösségi közlekedésben. Decembertől a menetrend már ütemes - mondta Antali Károly -, ami azt jelenti, hogy az utasok számára kiszámítható és ésszerű lesz. Antali Károly tájékoztatása szerint a közösségi közlekedésben részt vevők 20 százaléka vasúton utazik, a többiek a Volán-járatokat veszik igénybe. Jelenleg 6,7 millió magyar lakos élvez kedvezményt a közösségi közlekedésben, ami az elmúlt három évben évente mintegy 330 milliárd forint ráfordítást jelentett, de a központi költségvetés csak 260 milliárd forintot "térített meg". A kormánybiztos a mindenkori kormányok és a politika felelősségét hangsúlyozta a Magyar Államvasutak 1993-ban történt részvénytársasággá alakítása óta eltelt 16 évben, ami miatt a vagyon felélésére kényszerült a MÁV.
Az átalakítás célja az - mondta a kormánybiztos -, hogy 2017-re, a vasút teljes liberalizációjára versenyképes állami társaságok végezzék a közösségi közlekedést.

A kormánybiztos szólt arról is, hogy a 6,7 millió kedvezményezett mellett további 270-340 ezer azoknak a száma - vasutasok, a családtagjaik, köztisztviselők, valamikor a vasútnál volt alkalmazottak - akik ingyenesen utaznak. A napi 130 ezer vasúton utazó mindössze 15 százaléka fizeti meg a menetjegy teljes árát, és a 130 ezerből 40 ezren teljesen ingyen utaznak. A 14 év feletti magyar lakosság mindössze 3 százaléka utazik vonaton, és ugyanekkora azok aránya, akik teljesen ingyenesen veszik igénybe a vasutat.

A kedvezmények kérdése kényes téma - mondta Antali Károly - hozzáfűzve: "értelmetlen csatába nem kívánok belemenni". Annyit jegyzett meg, hogy a MÁV idei várható 64 milliárd forint konszolidált veszteségnek csak kisebb része függ össze a kedvezményekkel. Jelentős átalakításra szorul a MÁV-csoport, és az egyes leányvállalatok menedzsmentje is.

A holding mindent szabályoz, ami nem jó, és nem jó a csoport struktúrája sem. Miután eladták a MÁV Cargót, a csoportot magát nem igazították az új helyzethez - magyarázta a kormánybiztos. Hozzátette: a Volán társaságoknál kevesebb az ilyen típusú probléma. Antali Károly közölte: az érdekellentétek miatt számít tiltakozásokra, sztrájkra, de a legutóbbi vasutas sztrájk azt mutatta, hogy nincs társadalmi támogatottsága.

 

kopaszhaj Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31639

A sátai sorompótekerés remek fotótéma, de ezen felül tökéletesen értelmetlen mutatvány. Nyilván egy bebetonozott szabvány, amit valamikor emberek írtak de ma már a Jóisten sem tudná megváltoztatni.

Közútnak andráskereszt, stopptábla - vasútnak ötös lassú.

 

De nem, szálljon csak le a jegyvizsgáló(nő) akár félméteres hóban is, esőben, sötétben keljen át azon az átjárón. Már csak bohócruha kéne nagy piros orral szegényre.

Előzmény: Gupet (31638)
Gupet Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31638

"… Minden közúti átjárónál az elöl lévő mozdonyból leszáll egy ember, leengedi a sorompót …"

Igaz, legfontosabb a biztonság, de nincs egy kicsit túlragozva ez a dolog ?

 

Nemrég vonatoztam a Felvidéken a Csallóköz fővonalán, ott volt egy csomó aránylag forgalmas, jó minőségű út, ahol nem láttam sorompót. Nem is beszélve a Partiumról: "Vonatunk hangos és hosszú tülköléssel közelíti meg az útátjárókat, egyiknél sem látok sorompót ezen a szakaszon." írtam, amikor Nagykároly felé vonatoztam. Ehhez képest mulatságos volt, amikor a kihalt országút előtt megállt a Bézé, kalauz teker stb. bohózat, amikor Szilvásváradról vonatoztam Putnokra.

De nem tudom, csak hangosan gondolkodtam.

Előzmény: f_k (31636)
orangutan Creative Commons License 2009.08.12 0 0 31637
Véleménye szerint nem igényelne túl nagy befektetést az adófizetők pénzéből újra „életet lehelni” a vasúti átkelők berendezéseibe.

Az adófizetők véleményét erről a szerkesztőség lapzártáig nem kapta meg... de el tudja képzelni:)
Előzmény: f_k (31636)
f_k Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31636
http://www.heol.hu/heves/kozelet/maris-jar-a-koszallito-vonat-250493


Máris jár a kőszállító vonat?
2009. augusztus 11. 07:12
Tiltakozás | A közúti kőszállítás ellen tiltakozók hétfőn kezdték meg a félpályás útlezárásokat több településen. Az akciót péntekig folytatják.

Miközben ma is folytatódik a közúti kőszállítás elleni tiltakozó akció, Farkas Sándor verpeléti polgármestertől úgy tudjuk, hogy néhány napja már jár egy kőszállító vonat a Recsk melletti bajpataki bánya és Kál között. Hétfőn délelőtt a polgármester videóra is vette, ahogy a harminc vagonból álló szerelvény áthalad Verpeléten. Minden közúti átjárónál az elöl lévő mozdonyból leszáll egy ember, leengedi a sorompót, a vonat szépen „átgurul”, aztán ismét megáll, a hátsó kocsiból egy másik dolgozó leugrik és felhúzza a sorompót.

Péntekig folytatják a félpályás útlezárást. A vasútra terelnék a kőszállítást Péntekig folytatják a félpályás útlezárást. A vasútra terelnék a kőszállítást

Tény: nem éppen napjaink fejlett technikáját idézi a dolog, nem is túl gyors, ha belegondolunk, hogy például csak Tarnaszentmárián kétszer keresztezi a közutat a sín, de hát az átkelőket biztosító berendezések a személyszállítás megszűnése óta nem működnek. Ugyanakkor az említett harminc vagonba hetven kamionnyi kő fér bele – tette hozzá Farkas Sándor.

Véleménye szerint nem igényelne túl nagy befektetést az adófizetők pénzéből újra „életet lehelni” a vasúti átkelők berendezéseibe.

Ahol demonstrálnak

Sirok-Kőkútpusztán a Verpeléti út 28. és 54. szám közötti szakaszon demonstrálnak. Tarnaszentmárián a Vári u. 1. és 16. szám között sorakoztak fel a járművek. Verpeléten a Kossuth út 16. és 30. szám között zárták le az útpálya felét. Feldebrőn két helyszínen, a Rákóczi út 67. és 71., illetve a Kossuth út 90. és 100. számú házak közötti részen rendezték meg a forgalomlassító akciót. Aldebrőn az Arany János úton a 22-es házszámtól a 32-esig tart a félpályás blokád. Tófalu ugyancsak „dupla útzáras” település a Kígyós-patak hídja és a Kossuth út 76. szám, valamint a Kossuth út 16. és 24. szám között. Kápolnán a Petőfi út 50. számú háztól Tófalu irányába százméteres szakaszon demonstrálnak. Az egybeépült Kompolt és Kál közösen tiltakozik, egyrészt a Kápolnai út 14. és 27., másrészt a Fő út alsó 79. szám és a Jászapáti út 1. szám között. Az említett szakaszok a községek főutcáin találhatók, az útvonal a 24-es főút sirok-kőkútpusztai elágazójától az M3-as autópálya felhajtójáig vezet, sorrendben a 2415-ös, a 2416-os, a 2417-es és a 3208-as számú alacsonyabb rendű utakon.

További részletek a keddi Heves Megyei Hírlapban
Carpy Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31635
"ha a 41-es újra 100-as lesz"

Hát igen. A minap vonatoztam egyet, Bp (6:10) - Szhely (9:13) - Szentlőrinc (13:02)-Dombóvár (14 órás pók)- stb útvonalon.
A "zalaszentiváni pók" kissé meghiusult. Ott volt ugyan a Zeg-Bp gyors, kb 15 utassal, de Budapest felől - nyilván csupán a vonatpótlózás miatt - késett a zegi gyors, és a jócskán késett Pécs-Szhely gyorsot is Bucsuszentlászlón kaptuk szembe, úgy, hogy még mi vártunk rá. Így egy "kicsit" sérült a "Nagykanizsa-Veszprém tengely"...
Na de amiért belekezdtem: Gyékényesen 11 óra után pár perccel voltunk, késve 12 percet. Miután kihúztunk, indult a sebes Kecskemétre, a 41-esen. Na, jókora kerülővel, szép laza szentlőrinci átszállással is előbb értem volna személyvonattal Dombóvárra, mintha a 41-esen mentem volna. Ez már-már ontipiccá teszi ezt a vonalat.
Mellesleg indulóban 4 utas volt ezen a délkörön, azok is mind a Szhely-Pécs vonatról szálltak át.
S ha már mellékvonal: a Barcsról Pécsre 12:07 helyett, a gyors után állomástávolságra, kb. 12:20-kor induló 3 kocsis BZ-n indulóban 6 utas volt, és Darányig azok is csak fogytak...
Előzmény: v_peti (31632)
v_peti Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31634
Igazad van. De a kaposvári hosszú várakozás és a túl hosszú menetidő nem teszi túl vonzóvá őket.
Előzmény: Törölt nick (31633)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31633

Legyen egy vonatpár Pécs-Gyékényes között sebesvonatként, Gyékényesen csatlakozva a szombathelyihez.

Minek?

Sebesvonatok már ottvannak a délkörök személyében. Azok sarokcsatlakozást adnak Gyékényesen a Szombathely-Pécs vonatról. Dombóváron pedig a pókba csatlakoznak, onnan át lehet szállni Pécs fele...

Előzmény: v_peti (31632)
v_peti Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31632
A Szombathely-Pécs között utazókat ne szivassuk. (Taklán csak akkor, ha a 41-es újra 100-as lesz.) Legyen egy vonatpár Pécs-Gyékényes között sebesvonatként, Gyékényesen csatlakozva a szombathelyihez.


Előzmény: kozma555 (31626)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.11 0 0 31631
Pl Nagyatád - Kaposvár között simán mehetne közvetlen motorvonat, ez ellátná azt a Belső somogyi térséget, és összekötné a megye két nagyvárosát is, esetleg Pécs - Kaposvár között is elég szép forgalom van a buszokon, ezt is át lehetne tenni vonara.
Előzmény: Törölt nick (31630)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 31630

Mire?

Attól függ :)

 

Most azért ha megnézzük a pályaállapotok tényleg nem valami ideálisak. A nemzetközi tehervonatok szempontjából ez nem egészséges persze...

A személyforgalom önmagában azért nagyságrendjénél fogva túl kicsi ahhoz, hogy komolyabb pályafelújítást indokoljon. A vonal felső részének végpontja Kaposvár, ami mondjuk kellően sok távolsági utast adhatna, amire lehetne építeni, de a vonal alsó részén én komoly potenciált jelentő települést nem látok a hivatásforgalmat leszámítva...

 

Szerintem a jelenlegi adottságokhoz képest a vonalon nem olyan rossz a szolgáltatás. Ütemesnek nem ütemes, de kilóra nagyjából megvannak a vonatok egy kétórás ütemhez, csúcsban egy-két ütemen felüli vonat is akad. És van egy Somogy IC, Kaposvárról kétóránkénti gyorsvonati csatlakozás az IC-hez. Most ennél többnek értelme sem lenne nagyon, max Kaposvárra kéne még közvetlen vonat Pestről, esetleg a vonal alsó felére menő személyeket begyorsítani Dombóvár-Kaposvár közt, hogy átvegyék a délkörök szerepét, vagy ezek helyébe esetleges közvetlen Bp-Kaposvár vonatot tenni, és azt továbbvinni személyként Gyékényesig...

 

De ha elnézegetem a fejlesztési terveket tervbe van véve a vonal átépítése pont a nemzetközi korridor szerepe miatt. Jó, mondjuk az kérdéses, hogy hány 10 év múlva lesz ebből valami...

 

Előzmény: looksharp (31629)
looksharp Creative Commons License 2009.08.10 0 0 31629
Azért egy fővonal esetében, ahol nemzetközi tehervonatok járnak a helyi személy- és gyorsvonatok mellett, én elgondolkodnék egy ilyen megjegyzésen.
A pályasebesség 100 km/óra volt. Egy méter ilyen szakasz nincs... De lassan már 80-as szakasz sincs, a vonal zöme 60-as és 40-es.
Egy dolog, hogy ki lehet rá szerkeszteni jó sok menetvonalat, mert itt még nem barmolták szét az állomásokat. A vonatok egy óra alatt tesznek meg 40 km-t.
De jó az... még. Mire?
Előzmény: Törölt nick (31627)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 31628
Mondj már egy RKI "csókost"!! Engem erősen érdekel....Ha nem tudsz....
Előzmény: Törölt nick (31596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!