"Ha a müszerfalon kicsit elhalványulnak a piros fények, akkor valami felveszi az áramot, tehát maga az izzitókapcsoló müködik, a hiba nem itt van. Ha izzitásnál a töltésjelző nem lesz halványabb egy kicsit sem, akkor már a kapcsoló (sem) jó."
Nekem pontosan ezt csinálja. Izzításnál elhalványul a töltést jelző piros lámpa, és lassan elkezd izzani a sószóróban a szál.
Az akksim meg vagy szar már, vagy valami leszívja a töltést. Rendesen feltöltötte egy autóvillamosság szerelő (csak ért hozzá), aznap behúzattam, mentem is vele, aztán másnap reggel már nem indult, az akksi meg nagyon gyengének tűnt. Lehet, hogy ezzel van a baj, és ezért nem izzít rendesen?
Vagy nem tölt a generátor menet közben, és azért merül le az akksi?
Hát persze, hogy érdekel a hátsó biztonsági öv, mind a három, ha van.
A részleteket beszéljük meg privátban, írj a h.laszlo2@freemail.hu címemre vagy telefonon a 70/6090908-as számra.
Kösz,
H.Laci.
A múlt héten elhoztam a járágányt a garázsból, ahol áttelelt, merthogy itt a tavasz! Ide is elértem és néhány óra alatt sikerült elolvasnom az utóbbi néhány hónap irodalmát! :)
H.Laci: van hátsó övem, amit egy 75-ös 220D-ből szedtem ki! Sajnos az én 72-es jószágomba nem stimmel, pedi ide szántam, szintén gyereküléses probléma miatt! Végül a középső övet beszereltem, de nem igazán használom, ugyhogy ha van valami értelmes ajánlatod, akkor átadó!
Hali.. Sajna már nem emlékszem bObO, hogy gyorsizzitásod van, avagy sem.
Ha a régi tipusú izzitóknál akár egy gyertya bedöglik, akkor egyik sem fog izzitani, mert sorba vannak kötve, és a müszerfalban sem izzik a sószóró mögötti , egyébként mezei izzitogyertya. Ezért jobb a gyorsizzitós megoldás , mert ott nem egymástól veszik a gyertyák az áramot. Viszont a gyorsizzitású gyertyákból csak jót szabad venni (bosch, beru) mert szóródik a minöség. Ha a müszerfalon kicsit elhalványulnak a piros fények, akkor valami felveszi az áramot, tehát maga az izzitókapcsoló müködik, a hiba nem itt van. Ha izzitásnál a töltésjelző nem lesz halványabb egy kicsit sem, akkor már a kapcsoló (sem) jó. Egyébként biztosítékkal nincs védve az izzitás áramköre. Ha nem akarunk vagyonokat költeni a témára, meg kell tanulni alapvető méréseket végezni. A kis ezerforintos multiméterek jó szolgálatot tesznek ilyenkor.
Engem az "A"-oszlopról a külső esővető + alu díszlécek érdekelnének ha a fekete mőanyag belül nincs szétrohadva,a tetővonalon lévő fekete díszlécek, az első ajtón lévő kárpit és a felső eleme,esetleg a köténylemez középrésze,műanyag küszöblécek stb-etc
hat igazabol kis helyreigazitasnak indult a dolog, de azert talaltak rajta munkanakvalot boven.
szerintem a modell tipikus eseterol beszelhetunk, ezert is volt hozza javitoelem szinte kivetel nelkul, kuszobok, feneklemez 1-2 helyen, hatso kerekivek, de foleg a bal, es a csomagtarto alatti oldal reszek. szoval ezek voltak ujradolgozva, megigazitva. most nem kell nagy szetkapasra gondolni, inkabb csak ilyen lakatos general amit 3-4 evente meg kell lepni ezeknel a gepeknel.
ami kicsit veszesebb volt az az elso lampaburak koruli resz. megbontva egeszen diszlec rogzitokig vissza kellett bontani, mert elegge el volt korrodalva.
es ez a procedura full kezi, mert javitoelem nincs, donor kasztni meg szinten zenesz lett volna szerintem...
no, de ugy tunik lakatosmunka keszen van, fenyezes meg csak az erintett helyeken kap.
muvelet kozbeni fotokat sajna nem csinaltam, mert egyszeruen nem jartam arra,
ha elhozom majd teszek fel uj kepeket, hogy megis hogy mutat most a kicsike.
bar ez meg nekem is meglepetesnek igerkezik, remelem szep munkat tettek ra.
Engem érdekelne, hogy mit javítattál a kasztnin, teljes lakatolás és fényezés volt, vagy csak bizonyos helyeken. Képeket is várunk, ha nem akarod a fórumra feltölteni, akkor nekem a h.laszlo2@freemail.hu címre küldheted.
A jobb első lámpa domború Bosch, de az lehet hogy kell az enyémre, egyébként keretből sok van nekem és az jó hozzá. Megvan a baloldali alsó díszléc, de nem tudom megfelel-e.
Akit érdekel valami adjon címet és küldöm a képet.
Én raktam már újfajta gyertyát régi motorba, semmi nehézség csak össze kell kötni őket és nem a "sószórót" kell figyelni, hanem 10-ig számolni és indulhat... Igaz nálam az alapjárat 1-2 percig hullámzott, de más gond nincs vele szerintem.
A lakóhelyem közelében sikerült találnom egy szerelőt, aki meg tudta mérni a kompressziót. Igaz, veszteséget nem tudott mérni, és a szelepállítást sem vállalta. A kompresszió 26-24-24-22 volt sorban a hengerekben. Ettől szerinte ilyen enyhe időben már indulnia kéne. Az izzítás viszont gyenge, az utastérben a sószóróban erősen izzik a szál, de a motorban alig látszott az izzítás. Szerinte először az izzítás rendbetételével kezdjem.
Milyen izzító gyertya kell bele? (típus, márka?). Ajánlott gyorsizzítású gyertyát, de azt állítólag nem lehet direktbe beletenni. Tanácsok?
Hát én tényleg csodálatosnak éreztem, hogy 200 m húzatás után elindult, és szépen muzsikált a motor, volt egy kis fűst, de ezt észre sem vettem, boldog voltam, hogy végre működik.
Ha egy kicsit jobban értenék az autószereléshez, hát magam foglalkoznék vele, de sajnos nem értek hozzá, és sem időm, sem helyem nincs, ahol szerelgethetném. Sokan csak egy régi roncsot látnak egy ilyen autóban, és néha hülyének néznek, hogy „ez” a kocsi tetszik.
"200 meter (huzatas) utan szepen beindult..." Figyeljuk ezt a szeretetet, egy Opel vagy Fiat tulajdonos valszleg 100 meter utan feladta volna es a Dunaba loki nehai kedvencet, de nem igy egy verbeli allolampas-vezeto !!! Szep pelda ez, barataim, es most nem elcelodni, akarok, csak szemleltetni . Mas forumokon ilyeneket irnanak, hogy pl "200 metert kellett huzni a tetves vasat, mire nagy nehezen vegre beindult a szemet.." Nalunk allolampasoknal ilyen nincs. Ez a szerelem. Soha ne adjuk fel! Udv mindenkinek.
Az első kiadású állólámpásoknak úgy tudom nem volt alvázvédőzva az alja, tehát a hátsó sárvédő alja is síma, nem rücsis? Valakinek vannak hiteles fényképei a régi állólámpásról? Az alsó díszléc környéke is érdekelne meg a hátsó sárvédő.
Az este elhoztam a törött Mercit. Mondjátok meg mi kell és fényképezem. A legnagyobb értékek a motortérben vannak, de van még sok apróság is! (vadonat új ablakmosótartály! stb)
Az általad is javasolt DA-al beszéltem telefonon, ő javasolta, hogy próbáljam meg meghúzatni egy kicsit. Ez hétvégén meg is történt, 200 m után szépen beindult. A gond vele, hogy ha kihűl, már nehezebben vagy sehogy nem indul.
Most az következik, hogy elviszem egy kompresszió mérésre, szelepállításra, és az eredménnyel újra egyeztetek DA-al. Ha nagy a baj, és motorgenerált kell csinálni, akkor majd megbeszéljük a részleteket, de addig is megpróbáljuk kiszűrni a kisebb hibalehetőségeket (izzítógyertya, szelepállítási gondok, stb.)