Az alkotmánytervezet négy részből áll. Az első fejezet címe még kérdéses: vagy a Nemzeti hitvallás, vagy a Nemzeti nyilatkozat címet viseli majd. Ezt követi az Alapvetés című rész, amely egyebek mellett rögzíti, hogy hazánk neve Magyarország; majd a Szabadság és felelősség címet viselő fejezet következik az alapjogok és kötelezettségek felsorolásával; a negyedik rész Az állam, amely az államszervezetről szól.
"Jó" hogy az alkotmány tartalmazni fogja a nemzet hitvallását és jogait, de mi lesz a nép hitvallával és jogaival? Ez diszkrimináció a szegényekkel szemben.
Mert a nemzetet a hatalommal bírók (gazdasági és politikai), cégtulajdonosok, cégvezetők és magas fizetésű vezetők és egyéb gazdagok alkotják. Az alacsony jövedelmű, kiszolgáltatott emberek alkotják a népet.
A nemzet tagjai gyakran bepalizzák a népet, de nem igen veszik őket emberszámba. Az eddig is így volt, de nem ilyen szélsőséges formában és arogánsan, mint most.
Egykulcsos viktor az adórendszer védelmében kijelentette, hogy azokat kell támogatni akik hasznosak a társadalomnak. Ezzel a nép nagyrészét, gyakorlatilag egészét értéktelennek nyilvánította, jó hogy nem nevezte őket a társadalom söpredékének.
Na ilyen nemzetből én nem kérek.
A nemzethez tartozók többsége a dolgozó népen élősködik, s ráadásul még a pofájuk is nagy.
A tervezet az Alkotmánybíróság után a bíróságokat is korlátozná a költségvetést érintő ügyekben. Az adó- és nyugdíjtörvényeket csak kétharmaddal lehetne átírni. Tovább »
"Az előterjesztő a magánkasszákat ellehetetlenítő nyugdíjtörvényeket is alkotmányos magasságokba emelné azzal, hogy a szöveg kimondja: az állami pillér mellett ezentúl csak önkéntes kasszák létezhetnek."
Na ennek nincs helye az alkotmányba, ha bárki nyugdíjrendszeren akar variálni, alkotmányt kell módosítani?
Az a kérdés, hogy a jelenlegi manyup kasszákat átkeresztelik önkéntessé? Mert most ugye vannak, léteznek, működnek esetleg inkább betiltják őket? Beolvasztják az önkéntesekbe?
(3) Az Alkotmány rendelkezéseit azok céljával, a benne foglalt Nemzeti Hitvallással és történeti alkotmányunk vívmányaival összhangban kell értelmezni.
Már úgy értelmezésileg... víványoloni, hitvallani nem kifejezetten jogalkalmazói ténykedés...
Nem fogtok ki rajtam, nem fogom széjjelcincálni ezt a szarkupacot, főleg nem rasszista köcsögöknek... Bár a virtigli olá'cigányokat nálam jobban senki nem utájja... Eccerűen lövésetek sincs erről az izéről... viszont remek gumicsont... Április fasság... Mijóta alkotmányos tényező pölö a fogyasztó? (L. Cikk.)
Haggyatok nekem békit ezzel a faszveréssel... komenyista szemét - rasszista felhangokkal... tőőőőlem... Ennél még Zuzu Petals is különb joganyaggal áll elő két szopás között...
Akkor lesz kádárkorszakos a dolog amikor úgy fogják komolyan venni a káemkát a hatóságok, mint akkor. A kutya f.sza nem foglalkozott velük, nem hogy a rendőrség vagy a tanács. Még Dunaújvárosban sem, pedig az állítólag szocialista város volt.
"Bevezetik újra a közveszélyes munkakerülés büntethetőségét, a kényszermunkára kötelezés lehetőségét... Ez bezony tőrőlmeccett komenyizmus..."
"hát, ha az büntetés, hogy pl. nem fog segélykét kapni az az ember, akinek képessége is és lehetősége is lenne dolgozni... mert akinek mindkét feltétel a rendelkezésére áll, az igenis dolgozzon, és ne csak a markát tartsa."
Nem szeretném a kádári rendszert, de a fenti tételtől nem igazán idegenkedem. Kicsit még részletezném is, nagyjából minden szociális juttatás feltételein szigorítva nagy mértékben, mert a mai rendszer szerinti "alanyi jogon jár" igazságtalan a termelő réteggel szemben.
Az a testület, mely három főből áll: a Schmitt Pál által kinevezendő elnökből, a Schmitt Pál által kinevezendő jegybankelnökből, és a fideszes képviselőből számvevőszéki elnökké lett Domokos Lászlóból
az e tisztségeket jelenleg ellátó embereknek mikor jár le a mandátuma?
Képességeinek és lehetőségeinek megfelelő munkavégzésével mindenki köteles hozzájárulni a közösség gyarapodásához.
Bevezetik újra a közveszélyes munkakerülés büntethetőségét, a kényszermunkára kötelezés lehetőségét... Ez bezony tőrőlmeccett komenyizmus...
hát, ha az büntetés, hogy pl. nem fog segélykét kapni az az ember, akinek képessége is és lehetősége is lenne dolgozni... mert akinek mindkét feltétel a rendelkezésére áll, az igenis dolgozzon, és ne csak a markát tartsa.
3+1 emberen, a tanácson és Schmitt Pálon fordulhat meg minden
Az old school csomagolás alatt végre rálelni az egyáltalán nem kellemes meglepetésre.
Amilyen nagy vita övezte annak idején azt az épp emiatt már elvetett, korábbi ötletet, mely azt célozta, hogy Schmitt Pál feloszlathassa a mindenkori Parlamentet, ha megítélése szerint (az alaptörvényben nem is definiált fogalomként) "alkotmányos válsághelyzet" áll be, annyira nagy a hallgatás ennek visszacsempészett, új verziója körül. Pedig alig egy-két csavarral több csak a mostani modell, mint az előző, primitív javaslat.
Mit mond az új tervezet?
A központi költségvetés elfogadásához a Költségvetési Tanács előzetes hozzájárulása szükséges.
Az Országgyűlés csak olyan központi költségvetésről szóló törvényt fogadhat el, amely nem eredményezi az államadósság mértékének növekedését - ettől csak különleges jogrend idején, az azt kiváltó körülmények okozta következmények enyhítéséhez szükséges mértékben, valamint a nemzetgazdaság tartós és jelentős visszaesése esetén, a nemzetgazdasági egyensúly helyreállításához szükséges mértékben lehet eltérni.
A köztársasági elnök a választások egyidejű kitűzésével feloszlathatja az Országgyűlést, ha az Országgyűlés a központi költségvetést március 31-ig nem fogadja el.
Tegyük fel, hogy valami fatális véletlen folytán a 2014-es választást nem a Fidesz nyeri. Tegyük fel, hogy alakul valami működőképesnek tűnő kormány. Mi történik ekkor?
A 2015-ös költségvetést előzetesen áttekinti a Költségvetési Tanács. Az a testület, mely három főből áll: a Schmitt Pál által kinevezendő elnökből, a Schmitt Pál által kinevezendő jegybankelnökből, és a fideszes képviselőből számvevőszéki elnökké lett Domokos Lászlóból. A ma még a tanácsot elnöklő Járai Zsigmond a hírek szerint az MNB élére kerülhet (ergo marad a tanács tagja), az e téren eddig sem szégyenlős fideszesek pedig Schmitt Pál által egy újabb, nyilván a fentiekhez hasonlóan "független" tagot delegálnak.
Röviden: a 2015-ös költségvetésről egy full fideszes triónak kell döntenie, azzal az opcióval, hogy ha úgy ítélik meg, hogy az növeli az államadósságot, akkor hipp-hopp már meg is kérhetik Schmitt Pált, hogy írjon ki új választásokat. Ne tévedjünk: nincs olyan normatív, leíró adat, amit kis kreativitással ne lehetne másképp értelmezni az államadósság kapcsán. Sőt, csak annyit kell tennie a tanácsnak, hogy közli: ők bizony másképp számoltak, mint a kormány, nekik több jött ki. Láttunk már ilyet: a csontvázbizottság vonatkozó hazudozása végül csak az angolra fordított Széll Kálmán tervben lepleződött le.
Ezen a kis csavaron, ezen a 3+1 emberen, a tanácson és Schmitt Pálon fordulhat meg minden. Ha valamit, akkor EZT érdemes az új Alkotmány tervezete kapcsán kiemelni, támadni, megemlíteni. Pont arra való az ispánozás és vármegyézés, hogy ezt elfedjék.
A közigazgatásban - eltekintve a zelenyésző számú kivételtől -, nem maratt hadrafogható szagember, hála a kormámyváltási szokásoknak: a zőrkutyáig bezárólag cserélik le a közszóggákat... de a zillesmir már vagy 10 éve sivalkodom... olvass vissza... unom má' magamat is...
Értve, Vitéz Uram... de mi más választásom akad azon túlmenően, hogy a fizetett menedzsment még annyira sem ássa bele magát a zadott szakma rejtelmeibe, mint szerénytelenségem.. t'om, a zén seggembe a lófaszt...
Sajnos. Ugyanis vannak olyan mélységei minden szakmának, amit nem lát át az, aki nem él benne. Akkor nem lenne gond, ha az illető beleásná magát, viszont az államigazgatásra jellemző, nem szakmai karriert befutó csipet-csapat amelyik két három éves állás ciklusban gondolkodik, magasan tojik arra, hogy éppen mit vág tönkre, mert nem hosszútávra rendezkedik be, neki a megélhetés kell, nem a szakma művelése. Egyszerűen a jogszabályok minőségén ez látszik és a végrehajtás minőségén is. Ha ez változik az ok, de én elég nyögvenyelősnek látom a procedurát.
Amit én látok az komoly káderhiány, mert pl. adott hivatalban tök ugyanazon kretének ülnek akiket még a szocik telepítettek be és hiába cserélődött ki a vezetés adott jogászbrancsról másik jogászbrancsra, az utolsó mitokondrális membránig debil végrehajtóréteg megmaradt.
Akárhova megyek jogászok döntenek szakmai kérdésekről és műszakiak jogi kérdésekről.
Na, figyu! Komolyra fordítva a szót. Néhány lózungon kívül az új alkotmány egy ún. köztársasági, demokratikus alkotmány lesz. Eleget tesznek a klerikális meg nacionalista igényeknek, de a lényegen nem változtatnak. Én is tanultam az alkotmányt a közgazd.-ban, nincs ember és hatalom, amelyik az alapvető tételeket, mint pl. a szabadságjogokat meg merné változtatni. Nem kell félni ettől az új fideszes és nem létező párti (kádéenpé) megnyálazástól. Ez egy olyan alapjogszabály lesz, mint a többi, aki akarja betartja, aki akarja, nem. Pénzkérdés az egész. Következésképp: "Következmények nélküli ország."
Én erre a névre tippelnék, nem Magyarország, se nem Magyar Köztársaság.
Hat, nekem csupan fel evnyi targy volt az allam és jogtudomanyi ismeretek alkotmanyjog es polgari jog alapozo, de ez az izee amit osszeganytak a cikkekkel A-tol Q-ig meg I-LXXI eleg nagy osszevisszasag, jo van lehetoseguk amokot futni hisz mar nem hatalyos a jogalkotasrol szolo torveny...
Szerintem ugy nez ki mintha valamely fideszes osszeszabdalta volna olloval ama bizonyos 1949 évi XX-at, es odaadtak volna a darabokat egy csimpanznak hogy jaccadozzon, oszt valami lett belole. Csak ez a sok otestamentumbeli duma honnan jott bele.. Gondolok a 873x elofordulo "sarkalatos" meghatarozasra...
Így jártunk... szarkofág Paks fölé... vidám évek elé nézünk... legalábbis én bittos jókat röhögök, de azé' annyi cucuális érzék szorútt belém, hogy a zeccségsugarú melós szarja inkább elkeseríccsen... erre a vérprimitv hordára azé' mégse köllene államrezont bazérozni...