Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HondaVuk Creative Commons License 2004.11.29 0 0 794
Hát, gondoltam ártani nem árt. Meg különben is szeretek beszélni. :-)
Előzmény: Bihus (791)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.29 0 0 793
"Az enyémben pl. az amerikai piac miatt nem igaz, hogy a végsebességét a max. teljesítmény-helynél éri el. Söt még egy jó európai is a leszabályozási fordulaton teszi azt."

Nem mondtam, hogy mindenhol igaz. De szerintem ez a jellemző. Nem igazán értem, hogy a jóságnak miért jellemzője az, hogy a leszabályozási fordulatszámnál éri el, az több ok miatt sem előnyös. Ha már a leszabályozási fordulatszámnál éri el, akkor azt jellemzően általában nem a legnagyobb fokozatban, hanem eggyel kisebb fokozatban szokták elérni, ekkor persze a legnagyobb fokozat inkább a sebesség tartására, semmint gyorsításra szolgál. De ezzel gondolom nagy újdonságot nem mondtam. :-))
Előzmény: fastcar (785)
F2004 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 792

A bírói gyakorlat a következő:

 

Amikor a volán mögé ül valaki, akkor tudomásul veszi és válalja az ezzel járó veszélyeket, felelősséget (veszélyes üzem!). Tehát azt is, hogy neki kell a védtelenebb gyalogosra vigyáznia. Ezért a gyalogosátkelőt úgy kell megközelíteni, hogy minden esetben meg tudj állni, ellenkező esetben relatív gyorshajtást követsz el. Teljesen indiferens a sebesség, csak a szélsőséges és a soför részéről bizonyítottan elháríthatatlan esetekben (nem néz körül és eléd rohan, több tanú állítja, vagy takarásból lép le közvetlenül az autó elé, szintén több tanú) van lehetőség a felmentésre. A szabályosan közlekedő autós enyhe büntetéssel számolhat feltéve, hogy nincs haláleset, vagy súlyos sérülés.

Előzmény: Bihus (788)
Bihus Creative Commons License 2004.11.27 0 0 791
Ehhez kisregényt kell írni? :P
Előzmény: HondaVuk (783)
Bihus Creative Commons License 2004.11.27 0 0 790

Vagy mi, nagyobb áttételt /attól függ, honnan nézzük :)/

Előzmény: Bihus (789)
Bihus Creative Commons License 2004.11.27 0 0 789

Nem sejted jól.

 

Egyszerűen azért, mert az Integrával tovább tudod pörgetni a fokozatot, nagyobb sebességnél még mindig a kisebb áttételt használod, míg a Golf már nem.

 

Viszont az Integra akkor is jobban megy, ha beleteszed a Golf váltóját, pont ezért.

Előzmény: pumukli3 (782)
Bihus Creative Commons License 2004.11.27 0 0 788

A Kreszben ez van:

 

"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."

 

Aztán

 

"43. § (1) Kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. "

 

"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."

Viszont az ő részükről is van ám szabály:

 

"(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja, vagy megtévesztheti."

 

Tehát ha nem csinál semmi furát, akkor még csak zavarni sem lehet.

 

Ha elütöd, akkor gondolom azon megy a huzavona, hogy

 

- neked kell bebizonyítanod, hogy nem tett eleget a szabálynak

 

- azt is bizonyítanod kell, hogy ha szabályosan kel át, akkor el tudtad volna engedni.
 

Előzmény: HondaVuk (780)
Bihus Creative Commons License 2004.11.27 0 0 787

Csak megemlítetted, hogy fordulatszáma nincs, de azt nem, hogy nyomatéka sincs. Sz'al érted :)

 

 

Előzmény: HondaVuk (772)
fastcar Creative Commons License 2004.11.26 0 0 786
A Suzuki meg 155-160-at, akkor most ö nyert? :))
Előzmény: szpidro (784)
fastcar Creative Commons License 2004.11.26 0 0 785

A keréknél, illetve a a kerék és az út találkozásánál lévö vonóerö a lényeg, csakhogy kötözködjek, nem a kerék nyomatéka! :-PPPP

 

Az enyémben pl. az amerikai piac miatt nem igaz, hogy a végsebességét a max. teljesítmény-helynél éri el. Söt még egy jó európai is a leszabályozási fordulaton teszi azt.

Előzmény: HondaVuk (783)
szpidro Creative Commons License 2004.11.26 0 0 784
Halihó! Na ezért szeretem, hogy a Fiestám egyesben 60-ig felmegy, viszont a 3.-ban a 142 se rossz egy kisautótól. üdv. szpidro
Előzmény: HondaVuk (783)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.26 0 0 783
Nem, illetve igen. :-)) Attól függ, hogy meddig gyorsultok. Ha csak a Golf 1-esének a végéig (mármint ahol az új váltóval vége van az 1-esnek, azaz kb. 40-ig), akkor igen. Ha tovább, akkor nem. Ezt már leírtam egy régebbi hozzászólásban a Hooshee autójával, de nem várom el, hogy visszakeresd. Én sem teszem, inkább leírom újból. :-)))

Tegyük fel, hogy a két autó azonos, nyomatékgörbéjük nyíl egyenes, súlyuk azonos és a váltó mondjuk bármely felváltásnál 2/3-al ejti a fordulatot. A Golfba 6000-nél, az Integrában 9000-nél kelljen váltani (egyszerűség kedvéért). Veszteségeket, meg mindenféle lófüttyöt elhanyagolunk. Mi történik?

Elkezdenek gyorsulni, mennek fej-fej mellett. Pikk-pakk elérkeznek 40-hez, ahol a Golfos villámgyorsan felvált kettőbe. Aha, csakhogy mostantól a keréken ébredő nyomatéka csak 2/3-ada a váltás előttinek, így kétharmada annak, amennyi jelenleg az Integrának rendelkezésére áll! Ergo a gyorsulása (fizikai értelmeben, nem a nulláról százra gondolok) is csak a 2/3-a. Tehát a Golf elkezd keményen lemaradni. 60km/h-nál elvált az Integra. Ekkor ő pont ugyanúgy fog gyorsulni, mint a Golf. Amikor a Golf elér 60-ba, akkor elvált. Innentől megint az Integra gyorsul jobban. Aztán 90-nél ez megismétlődik. És így tovább. Ha 5 sebességük van, akkor a Golf 202.5-ig fog gyorsulni, az Integra meg 303.75-ig. :-))) Jó, ez nem így lesz, de az Integra jól láthatóan nagyobb végsebességet fog elérni. Mondjuk a gyári 235 km/h-t. :-)

A példából gondolom jól látszik, hogy a váltóáttételezéssel túl nagy játéka nincs a tervezőknek. Persze megválaszthatják máshogy, de ennek a választásnak a kocsi karakteréhez és a motorhoz kell, hogy passzoljon. Egy erős luxus autó esetén nem a nagy végsebesség a cél, így ott az utolsó fokozat olyan, hogy a végsebességét a maximális teljesítményhely alatt érje el, ezáltal csökken a végsebesség, viszont a motor kevesebbet pörög, így halkabb lesz, ami ebben a szegmensben fontos. Egy sportautónál meg a végsebességet szinte mindig a max. teljesítményhelynél érik el, mivel így lesz maximális a végsebesség. A hangosságra meg magasról szarnak. :-))
Előzmény: pumukli3 (782)
pumukli3 Creative Commons License 2004.11.26 0 0 782

Nagyon elkanyarodtunk a témától!

Apropó. Még a kuvaiti háborúban Irakban láttak kanyarodni rakétát. A fő utcából fordult be a piac mellett és az elnöki palota felé vette az irányt.

 

Tehát adott két 1800-as, benzines jármű,pl. Golf és Integra. A nyomatékuk kb megegyezik. Teljesítményben azonban az Integra vezet (kb másfélszeres). De nem ezért gyorsul jobban, hanem a váltó áttételezése miatt. Meg egy picit belejátszik a válozó szelepvezérlés és a magasabb fordulatszám is.

Tehát a Golfba beteszem az Integra váltóját és lépést tudok tartani?

Jól sejtem?

HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 781
Nem beszélve arról, hogy ez mindenhol igaz. Ha bárki bárhol lelép eléd, akkor neked meg kell próbálnod megállni. Ha nem teszed, akkor jól lecsuknak. Ha gyorsabban mész, mint a megengedett sebesség, akkor pedig megint csak mindenképp te vagy a hibás.
Előzmény: HondaVuk (780)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 780
"Az, hogy lassítanod kell a zebra előtt, az van így.
...
De ha úgy lép le, hogy nem tudsz megállni, akkor csak akkor vagy hibás, ha a megengedett sebességnél többel haladtál"


E kettő kijelentés között te nem érzel ellentmondást? Mert én erősen. Tuti biztos vagyok benne, hogy nincs igazad. A te verziód szerint, ha 49-el megyek és a gyalogos tart a zebra felé, majd lelép, de nem tudok megállni, pedig babán fékeztem, akkor én nem vagyok hibás. Mert a megengedett sebesség alatt voltam, ráadásul rögtön fékeztem amint megláttam. Nos, ez a hülyeség. A zebra olyan, mint a macisajt, le kell lassítanom, hogy jön-e valaki, és ha meggyőződtem róla, hogy senki sem akar átkelni, akkor áthajthatok rajta. Legalábbis elvileg.

De majd megkérdezek hozzáértő embereket.
Előzmény: tcaoe (779)
tcaoe Creative Commons License 2004.11.25 0 0 779
A palimadaraknál volt így.:)
Pont két-három éve nincs már így.
Az, hogy lassítanod kell a zebra előtt, az van így.

Lazákat?
Egyáltalán nem laza.
Ha lelép a gyalog, meg kell tudnod állni. De ha úgy lép le, hogy nem tudsz megállni, akkor csak akkor vagy hibás, ha a megengedett sebességnél többel haladtál, illetve, ha a fékkésedelmed meghaladja a két másodpercet (ez utóbbi azt jelenti, hogy nem figyeltél eléggé, de valójában annak a magatartásnak a kizárására szolgál, amikor az autós nem lassít a már lelépő gyalognak, hogy az hátha állva marad.)
Előzmény: HondaVuk (778)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 778
Ez kb. 2-3 éve még így volt. Azóta persze lehet, hogy megváltozott a bírói gyakorlat, de nem valószínű. Nem szokott ilyen gyorsan változni.

Amúgy mi nem így van régóta? Jó lenne tudni, mert nem egy dolgot írtam. :-))

A te verziód amúgy eléggé laza dolgokat vár el.
Előzmény: tcaoe (776)
ghosty9 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 777
"De ez mindig a helytől függ, mert ahol mindkét fél jól láthatja egymást, ott jó az ötven"

Mondjuk ha mar KRESZ, meg latod a gyalogot a zebranal, akkor at is engedhetned igazan. :-)
Előzmény: tcaoe (774)
tcaoe Creative Commons License 2004.11.25 0 0 776
Ez már nagyon régen nem így van.
Régen így volt egyébként.
Előzmény: HondaVuk (775)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 775
Persze, hogy nincs előírt sebesség. Viszont én nem erről, hanem a bírói gyakorlatról beszéltem. Általánosságban ez a jellemző, ha ennyivel közeledsz egy zebrához és valaki elédrohan, akkor nem leszel hibás, ha viszont 50-el (vagy akár 45-el) mész a zebránál és úgy gázolsz, akkor igen. És nem arról beszélek, hogy áll valaki a zebránál és lelép eléd, mert akkor mindig te vagy a hibás. Arról beszélek, ha a sarok mögül rohant ki.
Előzmény: tcaoe (774)
tcaoe Creative Commons License 2004.11.25 0 0 774
Nem, nem várják el, hogy csökkentsd a sebességed. A fokozott óvatosság azt jelenti, hogy ha ott áll, akkor csökkentened kell, mert esetleg le fog lépni. De ez mindig a helytől függ, mert ahol mindkét fél jól láthatja egymást, ott jó az ötven, ahol a gyalognak ki kell lesnie, vagy az autós nem látja be, ott minimum gázelvétel szükséges. De előírt sebesség nincs. Valamint emmiatt szűkebb fékkésedelemmel kell számolni, azaz a 4 másodperc nem elfogadható, csak a 2.
Előzmény: fastcar (773)
fastcar Creative Commons License 2004.11.25 0 0 773
kérdezzük meg tcaoe-t, ö talán tud erröl pontosabb infot, hogy mennyi a megengedett eltérés és lehet-e bármely irányba.
Előzmény: HondaVuk (771)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 772
Én nem mondtam, hogy van nyomatéka. Ne adj olyat a számba, amit nem mondtam! :-))
Előzmény: Bihus (768)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.25 0 0 771
Elhiszem, hogy eltérhet, mégse láttam egy tesztet sem, ahol ez lefelé tért volna el. Az a gond, hogy bűnügyi perekben (pl. gázolásnál) ennek rendkívűli jelentősége van. A KRESz szerint a zebránál fokozott óvatosság szükséges, ez a bírói gyakrolatban azt jelenti, hogy 36-38 km/h-s sebességet várnak el, ha ennél gyorsabban mész, akkor te vagy a hibás (még akkor is, ha az illető a sarok mögül bukkant elő és eléd rohant). Nagyon nem mindegy, hogy ha te ennyivel mész, de az órád felfelé csal, akkor lecsuknak-e vagy sem. És elképzelhető, hogy ezért beperled az autógyártót kártérítésért. Tehát úgy vélem, hogy ugyan törvényileg elképzelhető, hogy eltérhet lefelé is, a gyakrolatban ezt az autógyártók mégsem engedik meg.

Amúgy nem hiszem, hogy nem térhetne el felfelé +10%-nál jobban. Honnan veszed ezt az adatot? A Skodámé lazán 20%-ot tévedett. Jó, ez persze nem érv. :-)))
Előzmény: fastcar (766)
Bihus Creative Commons License 2004.11.23 0 0 770

Én meg úgy sejtem, azért van, mert a gyári kerékméret mindig a legkisebb, és rakhatsz rá kicsit nagyobbat is, nem?

 

Vagy ez hülyeség, csak váltóméretet? Nemtom, az enyémre milyeneket lehet rakni, meg nem fogok collokat meg /-eket számolgatni :)

 

Mindenesetre az enyémen 185/65/14" van, ami manapság már két kategóriával lejjebb szokás :)

Előzmény: HondaVuk (765)
Bihus Creative Commons License 2004.11.23 0 0 769
Simán átszámolhatod lóerőbe is, ha kedved tartja.
Előzmény: Törölt nick (762)
Bihus Creative Commons License 2004.11.23 0 0 768

Jó van már, még hozd fel az U*I/t-t is :P

 

Különben egy rakétának nyomatéka sincsen, szvsz. Hacsak nem kanyarodik :)

Előzmény: HondaVuk (761)
Bihus Creative Commons License 2004.11.23 0 0 767
"200-nál 184 volt a valós sebesség...

mindez egy fél éves gyári hondán..

és ez még a japán precizitás, mi lehet a valóság a többieknél????"

 

Én mentem már óra szerint 220-at az autómmal, nagyjából sík terepen :)

 

A gyári végsebesség 205, és ezt az adatot általában pontosan adják meg...

Előzmény: Törölt nick (758)
fastcar Creative Commons License 2004.11.23 0 0 766

De eltérhet.

Ezért kell a küszöböt +10%-ra állítani a trafipaxban, hogyha egy 50 km/h-t jelzö sebméröjü autó valójában már 55-tel megy, , akkor még ne büntessék meg. Az autógyárak részére az elöírás a max. 10% eltérés a teljes sebességtartományon, de arra semmi elöírás nincs, hogy az csak felfelé lehetne.

Persze annak több oka is van, hogy mégis miért felfelé csal általában az óra, ha csal.

Ad.1: Hamarabb önmérsékletre inti a száguldozót.

Ad.2: Ha az órád 50-et mutat, de Te valójában csak 46-tal mész, rövidebb a fékút egy esetleges gázolás-veszélyes helyzetben.

Ad.3: Pszichésen jobban hat az emberre, az 1.4-es Astra megfutja a 210-et (andd-effektus)

Ad.4: Ha a rendőr mégis pontosan a határértékre állítja a trafit, akkor se hullj bele.

Előzmény: HondaVuk (765)
HondaVuk Creative Commons License 2004.11.23 0 0 765
Lefelé szvsz nem térhet el, akkor ugyanis ráverhetnéd a büntetést az autógyártóra gyorshajtásért. Nem beszélve arról, hogy kibújhatnál a felelősségre vonás alól, ha valakit elgázolsz és a túl nagy sebesség miatt akarnak lecsukni. Egyszóval tudtommal lefelé nem csalhatnak az órák. Persze lehet, hogy ezt nem a törvény, hanem csak egyszerűen közgazdasági érdek szabályozza így.

amúgy meg nem, a Hondások nem csak hiszik azt, hogy gyorsan mennek, ellentétben az Alfásokkal. Különösen a divat Alfásokkal. Tudod, ők azok, akiknek igazából Fiat 147-esük van. :-))))
Előzmény: fastcar (763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!