Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.08.06 0 0 119
Köszi a felvilágosítást. Az Activaról tudom milyen tuti futóművel rendelkezik, és még tetszik is. Mondjuk én szeretem, ha valami jelzi a határ közeledtét, és nem csak hirtelen elszáll. Én úgy is minden autómnak kipróbálom mit tud, a Xantianál sem bírnám ki, hogy ne tegyem.:)))
Csak érdeklődés szintjén: nincs valami g adat mit is tud?
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (118)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.08.04 0 0 118
Ez már túlságosan off itt, de csalóka a neve. Hydractive-nak hívják, de nem aktív a futómű, csak komfort/sport fokozat között váltogat, ami annyit jelent, hogy a tengelyenként 3 gázgömb közül egyet lekapcsol ezzel 2/3-ára csökkentve a rugózó gázmennyiséget, ettől keményebb lesz a felfüggesztés, ez a sportmód. A citroënnek egy aktív futóműve volt, a Xantia Activa futóműve. Az egy vadállat találmány, változó stabrúd-vastagság, mindkét tengelyen külön gázgömb és munkahenger, brutális szintkülönbséget tud kiegyenlíteni. Múltkor láttam a szerelőnél, ahogy felemelte egy activa seggét és a hátsó kerekeknél elkezdett dolgozni az activa-rendszer, a jobb oldali kerék alja magasabban volt, mint a baloldali kerék teteje, ami annyit jelent, hogy a kocsi ilyen dőlést még ki bír egyenlíteni. Az Activa határon autózva nem kiszámíthatatlanul viselkedik, hanem tökéletesen az úton tartja az autót, amíg a fizika engedi, aztán meg elszáll a kocsi. Nincs sodródás, fenékkitolás, veszélyes megdőlés, amik jeleznék a határ közeledtét. Persze ez durvábban hangzik, mint amilyen valójában, mert azt tudni kell mellé, hogy a kocsi kanyarstabilitásban verhetetlen, ferrari, lamborghini kategóriájú autók verik csak meg, de a xantiával, ami egy családi középkategóriás autó, ez a határ nem nagyon autózható ki. Nagy ostobaság kell ahhoz, hogy valaki olyan sebességgel kanyarodjon, amit már nem bír kezelni a futómű. Aki egy activával elszáll, az egyébként is meghalt volna bármilyen más autóban...
Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.04 0 0 117
"A C5 nem aktív futómű"
A manóba, akkor ezt rosszul tudtam. Nem hidroaktivnak vagy mi a fenének hívják? No nem baj, nem tudom miért hittem ezt.

"egyébként mi a példa vele kapcsolatban"
Akkor semmi. Egyébként olyanokat hallottam róla, hogy a határ közelében kiszámíthatatlanul viselkedik.

Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (113)
manta-z Creative Commons License 2003.08.04 0 0 116
Hali!

Senki nem mondta, hogy az új motorok ugyanolyan tartósak lesznek mint a régiek. Ha még senki sem vette volna észre a nyugati autógyártók átvették a japán stílust azzal kapcsolatban hogy az autóik élettartama 5-6 év. Szerintetek a 130 lovas (1.9 PDTDI) dízelek el fognak menni 300ekm-t? Mert tuti hogy nem. Láttam a "nagy" opel 2.2-16V-s motort szétszedve. Hát ultra könnyű ultra gyengusz alkatrészekből van összerakva. Megy mint állat, keveset fogyaszt mivel minden rommá van könnyítve, ez mind az élettartam rovására megy és ha egyszer elszabadul benne valami.............kuka.

Féloff: Egy dízeles (VW) rémtörténet amibe hétvégén botlottam:

Címe: A halálos falevelek (rémregény)

Behoztak 1-2 hete egy 5 éves 1.9TDI Passatot, hogy nem kommunikál a diagnosztika műszerrel, ABS lámpa világít, néha hülyeségeket csinál a műszerfal stb. Amint beültem a kocsiba már megcsapott valami "vizes macskaszag". El is kezdtem a hibakeresést és lépésről lépésre bukkantak elő az újabb kis problémák. Ott tartott a dolog, hogy már a teljes műszerfal, középkonzol darabokra volt szedve amikor is múlt héten voltak a nagyobb esőzések. Az autó éjjel kint parkolt a kertben. Megyek szombat reggel tovább javítani ekkor látom hogy a hátsó ülés előtt áll a víz de durván ám. Felhajtom a vezetőoldali szőnyeget és lám kb. 15cm!!! víz áll a kocsiban. A szőnyeg alatt pedig mi található VW-knél, megsúgom: Légszákok gyorsulásérzékelője és egy nagy fekete nem vízhatlan !!! dobozban egy mostmár búvárkompjúterré előlépett immobiliser vevő és egyéb funkciókat ellátó elszenesedett BOSCH darab. Már régebben is panaszkodtak, hogy mindig lemerült az akksi. Lehet hogy ezért? A szép az hogy az autó teljes kábelkötegében 5-6 vezeték olyan zárlatos lett hogy a teljes szigetelés leolvadt róluk a szomszédos kábelekkel összeolvadva további zárlatokat okozván.
Honnan jött a víz?
Kisebb kutakodás után kiderült hogy a tűzfalon lévő esőcsatorna alján lévő leeresztő nyílás eltömődött pár falevéllel és az esőcsatornában felgyülemlett tetemes mennyiségű víz a fékpedál környékén utat talált a vezetőoldal felé és a gravitáció segítségével befolyt:-).

Mi a tanulság? Új autóval ne álj a fa alá. Régivel se, mert abba is befolyik a víz, de abban a lábad alatt nem computerek vannak.

Ezt csak azért írtam, hogy a kedves VW tulajdonosok erre figyeljenek oda, ha nem akarnak 100eFt nagyságrendű károkat.

dane Creative Commons License 2003.08.02 0 0 115
Ja , a szervizben épp egy ilyet generáloztak 160k km után , az okot nem részletezték , de az új dugósor is bent figyelt...
Amúgy igazad van az egyedi hibával kapcsolatban , de 320 e. Ft kicsit erős a C16NZ Astra után.
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (114)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.08.02 0 0 114
"A mostani igen fasza OPEL dízelekről csak annyit , hogy a fater Astra G 1.7 DTI 16V -jében megadta magát a porlasztócsúcs 50.000 km után."

Ez mondjuk az égvilágon semmit nem mond róluk, hacsak nem szériahiba. Egyedi hibák minden motornál előfordulhatnak.

Előzmény: dane (112)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.08.02 0 0 113
Nem veszem kötekedésnek, eddig sem mondtam, hogy rosszak lennének az opel benzines motorjai, bora11 nyomult itt azzal, hogy mennyire királyak, hát megnéztem az astra jelenleg nálunk kapható motorjait. Tök jó, hogy jók az opel benzines motorjai, az eco-speedsterből következik, hogy talán dízelben is összeszedik magukat.
A C5 nem aktív futómű, de egyébként mi a példa vele kapcsolatban?
Előzmény: Törölt nick (110)
dane Creative Commons License 2003.08.02 0 0 112
A mostani igen fasza OPEL dízelekről csak annyit , hogy a fater Astra G 1.7 DTI 16V -jében megadta magát a porlasztócsúcs 50.000 km után.
Csak 320.000 Ft-ba kerül , természetesen gari az már nincs.
A többiben (X20... motorkód) a légnyelésmérő szokott előszeretettel elhalálozni , ahogy a VAG TDI -kben is.
Ezeknél még a sokak által szidott 2.3D Opel dízel is jobb , pedig abból volt három is a tulajdonomban.
A Golf III óta kezd olyan érzésem lenni hogy az autóipar csúcsa a MB W123/124 és a GolfII ...
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.01 0 0 111
"hengerenkénti befecskendezéses" bocsi
Előzmény: Törölt nick (110)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.01 0 0 110
Nem kötekedni akarok, de az Opelnek tényleg nagyon jó benzines motorjai vannak. Főleg amit te írsz a régi 8 szelepes hengerenkénti motorok terén. Manta által írt C16SE (honnan is ismerős:))) motorkódú gépezet pl. a mai napig odaver VDani Stilojának is. Oszt a szerelők szerint 300 ezer kilcsiig max. az olajat, vezérmőszíjat kell benne cserélni oszt. annyi, de tudok ennél sokkal többet futott, nem épen finoman kezelt benzines Opelekről is. Amiért elterjedt az Opel benzines motorokról, hogy nem jók az a kezdeti ECOTEC 16V-s motorok problémái voltak. Sajnos azokat tényleg nem szabad megvenni, az AGR szelep, elszakadó vezérműszíjak miatt. Azóta azt is javították, és pl. az Öregem 1.2-es C Corsajában már igen kulturált kis motyi dolgozik.
Azért ne teljünk el az aktív futóművektől se, mindjárt itt a példa a C5-tel ugyi.
Én a magam részéről, ha kegyetlen stabil futóművek között néznék szét, mindjárt egy Focus RS-t újítanék be. Hiába beleszerettem no.:))))
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (108)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.08.01 0 0 109
És remélem, mielőtt megvetted a mercedesedet, alaposan végignézted, nem bújik-e meg benne egy licensed from citroën felirat, mert előfordul és akkor meg már majdnem francia a vasad ;)
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (108)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.08.01 0 0 108
Pontosan ezért írtam, hogy eszembe sem jut téríteni, szeresd csak az opelt. Én kifejezetten rühellem, ha az autó szétveri a hátsó felem a pesti utakon, de pl. barátom meg, aki szinte soha nem használja a kocsit városon belül, oda- meg vissza van a kemény futóműtől. Én a magam részéről, ha kegyetlen stabil futóműre vágynék, akkor az aktív, félaktív futóművek között néznék szét, de te tudod.
Előzmény: Bora11 (107)
Bora11 Creative Commons License 2003.08.01 0 0 107
"(kemény ülés és kemény futómű)"
Ezek nélkül én például eleve nem venném meg.
A G Astra futóműve mint egy gokarté. Kegyetlen stabil, nagyon bejön. A Borának pl. emiatt is kiállt már a rúdja. Az a sokak álltal kedvelt rágógumi, ami csak azért marad úton, mert gyárilag 205-ös gumikkal fut.
406-ban egyszer ültem, de az ülése feledhetetlen. Ő itt lőtte el a renoméját.
Előzmény: Bora11 (105)
Bora11 Creative Commons License 2003.08.01 0 0 106
"Én pl. közel vagyok a 300K kilométerhez és ismerek még egy pár hasonló benzines psa-t..."
Még emlékszem, mikor egy céges 1.4-es F Astrába az én lábam alatt esett bele a 278ezredik kilométer. Az autót mindíg túlterhelve, + utánfutóval használták. Kolegámmal még a terhelt Astra+ megrakott utánfutó együttese tolt bele az előttünk állóba. Én éppen a jobbosban bambultam. Csak úgy sírtak a gumik, de a terhelés miatt ez kevés volt.
Az autó még utánam is évekig bírta zokszó nélkül. Talán még ma is.
Nekünk Astrásoknak nem túl megható a 300ezer kilométer.
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (103)
Bora11 Creative Commons License 2003.08.01 0 0 105
"Ott láthatod a rendelhető CDTI "
Engem nem érdekel a "kinti" kínálat. Ha mi retkesek vagyunk neki, akkor ne csodálkozzon senki, hogy itthon köpködik. Ez bunkó hozzáállás. Amíg én nem hamis pénzel fizetek addig válogatok. Nekem nem kell, hogy ide hozzák a dízeleiket, amíg mások ezt megteszik.

"Opel-lel kapcsolatos fórumokra jellemző egyoldalú fikázó hozzáállás. "
Ezt egy indikátor. Amíg az illetőnek nincs _értelmes_ véleménye,indoka ami alapján fikáz, addig egy bunkó. Az Opeles társadalomba az ilyen túlzottan nem hiányzik. Ennyi.

"A Mercit nem akarod lecserélni egy Signum-ra? :-) "
Most lehet hogy meglepődsz, de nem zárkózom el tőle. Én tényleg megbecsülöm az Opel autóit, de ha a véleményem negatív akkor azt ki is mondom. Várjuk meg míg kijön...

Előzmény: HaPZi (102)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.07.31 0 0 104
Elfelejtettem írni, hogy ha viszaolvasol, mellesleg nem fikáztam az opelt egyszer sem (max. a hihetetlenül szar futómű miatt), mert nem szeretek más autókat lehordani. Az opel is tud nagyot alkotni, pl. a manta nagyon ott volt és van, vagy a speedster, vagy az őskadettok, amiken még folyóírással volt a kadett felirat. Én általában nem szeretem a német autók kényelmetlenségét, amiben az opel kompaktjai viszik a prímet (kemény ülés és kemény futómű), de azt soha nem írnám le, hogy nekem még fruttit se érnek...
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (103)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.07.31 0 0 103
cicám, amint le is írtam, elhiszem én, hogy volt ilyen motor, ugyanis nem ismerem őket, amint le is írtam, csak az astra motorjait néztem meg, és ott, amint le is írtam, nem volt ilyen. Egyetlen rohadt szóval nem mondtam, hogy ilyen nincs, nem volt vagy nem lesz az opelnél. A hülyeséget elsősorban a pug dízelek beszólásra értettem, mert pug dízel nincs, psa dízel van, méghozzá annyira, hogy nézd meg az egyesülés előtti dízeleket, a pug vagy a citro csinálta-e a király dízeleket.
Egyébként meg tisztában vagyok vele, hogy nem a lóerő számít egy motornál, mert a motor ereje főleg a gyártó országában érvényes adószabályok szerint alakul. Ahol teljesítményre adóznak, ott nem fontos kihegyezni a motorokat, mert nem számít, mekkora a motor, ahol viszont térfogatra fizetnek, ott a lehető legjobban ki kell hegyezni a motort. Szóval nem ezen múlik. Az már talán többet elmond a motorokról, hogy mennyit forognak el felújítás nélkül. Én pl. közel vagyok a 300K kilométerhez és ismerek még egy pár hasonló benzines psa-t...
Előzmény: manta-z (101)
HaPZi Creative Commons License 2003.07.31 0 0 102
Na igen, jó az álcázásod... :-)

> Akkor, ha olyan jó a marketing, vajon miért nem > látom ezt visszaköszönni a termék palettán?
Talán ne az itthoni termékpalettát nézd... Menj föl az Opel.de-re és töltsd le a Meriva/Vectra/Signum listákat. Ott láthatod a rendelhető CDTI motorokat. (most még csak 1.7, 3.0)

Ami engem felháborít, az a fórumokra, de főleg az Opel-lel kapcsolatos fórumokra jellemző egyoldalú fikázó hozzáállás. Ha valamiben próbál valamit Rüsselsheim újítani akkor az le van sz#rva magasról mert úgyis csak Opel, ami ugye eleve halálra van ítélve... Látod, még neked mint Opel "szimpatizáns"-nak is nehezedre esik azt mondani, hogy a francba eddig milyen hulladékok voltak az Opel dieselek, DE(!) azért ez a 17 világrekord, meg a teljes diesel termékpaletta lecserélése egy jelentős és igenis értékelendő lépés...

A Mercit nem akarod lecserélni egy Signum-ra? :-)

üdv,
hpz

Előzmény: Bora11 (100)
manta-z Creative Commons License 2003.07.31 0 0 101
Sziasztok!

Nem bírom tovább már ezt a néhány embertől kiinduló hülyeséget!

Nos először is a topic neve: OPEL DIESEL MOTOROK ha nem tűnt volna fel egyeseknek.

VDani: Takarodj vissza a Fiat fórumodba ott idegesítsd az embereket nekünk is meg van az Opelos VDanink úgyhogy lécci vegyél vissza magadból vagy a témához írjál. Köszi.

Festéktüszi: Ne az Astrákban keresd az 1.6-100 lovas motort hanem jóval előrébb mondjuk Corsa A-ban ahol is 16SE motorkóddal 101 lovat teljesített 19 évvel ezelőtt injektorral akkor mi nyertünk? Sőt ha annyira érdekel astrában is volt 1.6SI változat 8 szelepes hengerenkénti befecskendezés 100Le a motorkódja C16SE ha nem hiszed írd be a google-ba. Elhiszem, hogy a francia fostalicskákban otthon vagy de mielőtt másokat kiosztassz, hogy hülyeségeket ír, előbb nézz utána nehogy esetleg te írj hülyeségeket. Soha nem érdekeltek a sajtzabáló,pezsgővedelő maguktól elszállt francia brigád autói nekem nem jöttek be. Most éppen Citroen HDI-t vezetek mint cégutó és akkor turbólyuk van benne mint a ház. De én éppen ezért mert ennyire nem ismerem őket nem megyek fikázni abba a topickba ahol ezeket tárgyalják. Max. ha annyira érdekelne szép csöndben meghúznám magam és figyelnék nehogy leégessem magam valami hülye beszólással mint te!

Motorok:

Most magam ellen beszélek mert szeretem az opeleket egy hibája van nem tudtak eddig dízelmotort gyártani.

A régi OHC 1,6-1,7d/TD és CIH 2,3L-es széria Opel találmány elég hulladékok. A 2,3-ast öngyilkosság megvenni.

Aztán jött az ISUZU korszak 1,5d/TD , 1,7TD jól mennek csak azt felejti el itt mindenki, hogy nem lehet olajpumpaházat cserélni mivel a blokkban van kiképezve, tehát ha elkopik dobhatod ki az egész motort úgy ahogy van és ez mostanság nem kevés problémát szokott okozni. Csak a japán fanoknak, hogy ők is leessenek a földre.

Aztán végre valami jó 2,5TD- BMW Power no comment.

Aztán jöttek a 2.0-2.2 16V dízel, az első sorozatban gyártott 16V-s dízel a világon Opel fejlesztés ,hogy én is írjak valami világcsúcsot.

Most meg jönnek a fiat motorok 1,3-1,9 majd meglátjuk milyen lessz mert qrvára mennek, csak kérdés hogy meddig. Erről az Audi PDTDI eltussolt botrány jut eszembe, de ezt nem részletezem mert TI biztosan tudjátok hiszen itt mindenki olyan qrva okos.

Örültem mikor megláttam, hogy végre van egy ilyen topik is ,de úgy látom kár volt bejönnöm nem ilyen sárdobálkozásra számítottam.

U.I.: Vdani Figyellek!!!!

Bora11 Creative Commons License 2003.07.31 0 0 100
Na látom te is beleborultál a nickembe.:)

Nekem két dolog miatt nem lehet savanyú a szőlő.
Először is. Szeretem az Opelt, de az nem jelenti azt, hogy elfogult lennék.
Második. Nekem is, és az asszonynak is Mercedese van, tehát sem PUG, sem VW oldalról nincs mire savanykodnunk.

A marketingről.
Az Astra legfőbb riválisa ugye a Golf. Akkor, ha olyan jó a marketing, vajon miért nem látom ezt visszaköszönni a termék palettán ?
Motor választék, és felszereltség terén egyenlőre (sajnos) úgy el van maradva az Opel, mint az állat, mondom ezt úgy, hogy a VW nem áll szívemhez oly' közel.
Persze majd felzárkózik (bízunk benne), de önámítás azt gondolni, hogy a többiek, (PUG,VW) akik a királyok ebben a versenyszámban a jövőben már nem fejlesztenek. Attól félek, hogy az Opel rájött a lemaradásra, s most puffogtatja az egyszer soká dízeleit, de elfelejti, hogy a két nagy akkor ülteti szivattyúra amikor éppen akarja.

Előzmény: HaPZi (98)
CarelessCamel Creative Commons License 2003.07.31 0 0 99
Hali,
Tud valaki informacioval szolgalni az Opel (illetve Isuzu) 3.1 TD motorjarol, amelyeket a Monterey-ekbe epitettek.
Ha jol tudom van egy valtozata, amit 98-ig gyartottak, es van egy amit utana, nem keves teljesitmenytoblettel.
Mint laikus felhasznalo erdekelne, milyen problemai vannak, ill. mit fogyaszt egy ilyen az emlitett tipusban.
Elore is koszonom!
cc.
HaPZi Creative Commons License 2003.07.31 0 0 98
Bora11:

Savanyú a szőlő? :-)
Ezt nem hiszem el. 17 világrekordot dönt meg az EcoSpeedster DIESEL kategóriában és még mindíg le kell szólni? Ja, biztos mert sok megdőlt rekord VW volt...
Tudod, ha egy VW, de ha akár egy PSA is ilyen szép teljesítményt mutat, márkától függetlenül és a részrehajlásomat félretéve pusztán az érintett mérnökök munkája iránti tiszteletből már fejet hajtanék. Úgy látszik különbözünk.

Igen a végén az elektronika beszart. De azt ne felejtsd el, hogy azelőtt 23 órán keresztül ~250 km/h-s sebességgel kvázi megállás nélkül hajtották azt a szerencsétlen motort. Hát szerintem ha egy jócskán emelt turbónyomású, kihegyezett motor NEM az üzemi átlag fordulattal hanem redline-közelben egy napon keresztül forog, és a végén az elektronika döglik be (NEM A MOTOR sül be), akkor az nagyon szép teljesítmény.
Én bármikor vennék ezzel a motorral autót.

A marketing sincs már lemaradva. Az Opel felismerte, hogy az elavult diesel motorokkal igencsak lemaradt. És tett is lépéseket.
Ott az 1.7CDTI 85 és 100Le változatban. Isuzu fejlesztés, a Honda Civic-hez is ezt veheted.
Az echte Opel 3.0CDTI 177Le-vel. Vagy akár a Speedster motor "üzemi" változata az 1.3CDTI FIAT-GM 70Le-vel.

üdv,
hpz

Bora11 Creative Commons License 2003.07.31 0 0 97
Akkor, ha úgy tetszik a PUG-ot értsd PSA-nak. Engem ez hidegen hagy. Hogy miért nem vitatkozom tovább a PSA vasakról? Mert ezek a frutti autók számomra még ennyit sem érnek.
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (93)
PÍT Creative Commons License 2003.07.31 0 0 96
Már nem lehet kapni. Az "F" Astrához volt. Kb '93-'94 körül. Nagyon megbízható, jó kis motor volt...
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (95)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.07.31 0 0 95
Az opel.hu oldalon az Astra motorkínálatában nem szerepel. A többi kocsiét nem néztem meg, de elhiszem neked, hogy van neki 8 szelepes 100 lóerős. Mikori fejlesztés az a motor? Csak azért kérdem, mert a PSA 1.6-os 94 lovasa '80-as évek eleje...
Előzmény: PÍT (94)
PÍT Creative Commons License 2003.07.31 0 0 94
Legjobb emlékem szerint az Opelnak van 8 szelepes 1,6-os 100 Le motorja. Sőt nem is akár milyen...
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (93)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2003.07.31 0 0 93
Aha, persze, akkor elárulom neked, hogy PUG diesel nincs, sőt, PUG benzines motor sincs. Azokat úgy hívják, hogy PSA motor. Az Opel benzines viszonylatban erősebb, mint a PSA szerinted. Az vajon miért van, hogy az AStra 1.6-os motorja 84 Le, 16 szelepes változatban meg 100? A 17 éves PSA 1.6-osom 94 Le (természetesen 8 szelepes)? Akkor miben is erősebb? Nem akarok téríteni, szeresd csak az opelt, de hülyeségeket azért ne terjessz már.
Előzmény: Bora11 (92)
Bora11 Creative Commons License 2003.07.31 0 0 92
Na ide még nem ugattam :)

Megnyugtatom kedves PUG-os barátainkat. Az Opel dieseljei teljesítményben tényleg nem veszik fel a versenyt a franciákkal.
De ugye aki egy dízellel versenyezni akar az vagy hülye, vagy nagyon hülye.
Az Opel benzines viszonylatban erősebb a PUG-nál. Erről viszont nem itt fogunk vitatkozni. Két okból. Egy. Ez a topic nem erről szól. Kettő. peugeotról _sehol_ nem vitatkozom.

Az Opel marketing, és egyéb értékesítési és felső vezetői mindenek, csak nem szakemberek. Mindenki látta előre, hogy a dízelek tarolni fognak a piacon, és aki jót, megbízhatót tud gyártani annak arany élete lessz. Nem kell messzire menni, ott vannak a TDI-k. Ugyan szívem az Opelé, de dízel fronton VW-nél a labda.
Ezen tények miért kerülték el Opelék figyelmét?
Ma tényleg a legutolsó sem lenne az Opel, ha dízelt kéne választani. (Megnyugtatom PUGékat, hogy PUG-ot sem vennék, még ha féláron, vagy fruttiért adnák sem.)
Mellesleg jövőre sem, a Fiat technika miatt. A környékemen csak én nem csodálkoztam, hogy a dízelSpeedstert elektronikai probléma miatt a célba az önindító vitte be.
Mégegyszer írom. Szívem az Opelé, de dízelt tőlük minek, ha másnak van jobb ?

mn1 Creative Commons License 2003.07.30 0 0 91
Sziasztok!

Opel Corsa-val kapcsolatban lenne kérdésem. Szeretnék dízel Corsa-t venni 95-98 közötti gyártásút. Láttam, hogy volt belőle 1,5 D, TD, illetve 1,7 D. Nem tudom, hogy ezek közül melyik a legjobban sikerült konstrukció tartósság illetve fogyasztás tekintetében. Nekem igazából az 1,5 D vagy TD lenne a megfelelő, mert a biztosítás kisebb rá, mint az 1,7 D-re és a kisebb teljesítmény sem gond. Ha van valakinek tapasztalata a fenti motorokkal, vagy segíteni tudna abban, hogy mire kell figyelni (nem szeretnék mindegyik, elsőre jónak tűnő autóval szervizbe szaladgálni állapotfelmérésre:)), a segítségnek nagyon örülnék. Köszönöm!

MN

jetta19TDi Creative Commons License 2003.07.28 0 0 90
Sziasztok

A topic címéből kiindulva azt vártam, hogy lesz egy két hasznos info az opel dieselekről...

Nekem nem volt soha diesel opelem de egy párban ültem már. Tapasztalatok:

Kadett '86 1,6d
Erő nuku, gyorsulás nincs (hátszél+lejtő előny) cserébe 5l alatt fogyasztott egy Bp-Szeged-Bp úton. A motorban 250ekm+ volt. A tulajdonos elmondása szerint generál nélkül.

Astra '93 1,7d
Az olajfaló. 160ekm szervízkönyves példány. 1000km/3l olajat evett, de a fogyasztása sosem haladta meg a 6 lityit. Autópályán emelkedőn 130-ról akár 80-ig is képes erő hiányában visszaesni. Előzni csak komoly előkészületekkel lehet.

Astra Car. '96 1,7TD
Taxi. 140ekm végig szervizelt darab. Fogyasztása 6 körül, de városban becsúszott a hajtójának már 8,5l is. Rohad. De nagyon.

Astra '97 1,7TDS
Belgiumi import, a tds az valami plusz lőerőket jelentene, de nekem nem tűnt fel. Viszont jellegzetessége, hogy 3000 alatt nem húz. Furcsa egy dízeltől. 3000 ford fölött viszont megindul. Autópályán Polgár-Bp úton simán tartottam vele a 160-at. Emelkedőn a víz melegedni kezdett, ezért inkább visszavettem a tempóból. Fogyi: 5l és 8l között.

Na én kb. ennyit tudok az Opel dieselekről.

Na meg még annyit, hogy az Omegába a 2,3TD-t ajánlatos jó messzire elkerülni. (Forrás: Schillernél egyik szerelő)

Üdv Mindenkinek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!