Elgörbült 2-3 szelep, több nem nagyon szokott. 1200ft a szelepek darabja azt hiszem, hengerfej tömítés 10E ft és már megy is a gép, gyorsan megvan, pár napja estem át ezen :)
Lehet fúrni, többször is (már csináltam) mikor beraktátok a Laguna dugót akkor cseréltetek hajtókarcsapágyat? Akkor csinál ilyen hibát mint amit írtál, amikor nem cserélnek
Apropó Vivaros társak! F9Q 760-as motorkodú blokkot furatott már valaki??? Lehet furatni vagy nem???? Esetleg valaki tudna ilyen bontott motort,vagy címet esetleg ahonnan lehetne szerezni???? Nagyon megköszönném!!! Nekem furták a blokkomat,tettek bele Laguna dugókat,majd elmentem vele 286 km-ert és teljesen megállt! A főtengely csapágyas lett,de annyira hogy elmentek a nyugvó csapágyak,és most motort kell cseréljek!!!! Az olajteknőm alja tele volt aluminium porral!!! Tanácsok??? Ötletek???? Vélemények???? Köszönöm!!!
Szia Tamás! Nekem egy Vivarom van 2002-es! Nekem is csinált ilyet az autóm,és egy kis idő után teljesen megállt az autópályán olaszországban!!! Nekem a nagynyomásu szivattyú ment tönkre! Ennek az előjele volt a nehéz indulás!!! Kb 5-600 km-ert mentem az autóval ezzel a nehéz inditásu tünettel! Ha beindult akkor már semmi bajom nem volt vele!! Semmi más előjel nem volt,hogy esetleg tönkre fog menni a nagynyomásu szivattyúm!!! Remélem neked nem ez lesz!!!! Jó utat!
Fordulatszámfüggő a dolog, h milyen fordulaton esett meg a baj veled, ha 2500 környékén akadt össze akkor nem úszod meg a hengerfej levételt, ha kis fordulaton és rögtön hallottad a bajt és leállítottad akkor megúszhatod. Mivel eltörik az ék így el tud forogni a vezérműtengelyen és talán nem görbíti a szelepet. Ha a Te szerelőd 50E ft-ért hoz ilyen fogaskereket akkor én hozok neked 30ért is vadonat új gyárit :) Ebknt én soha nem veszek újat vagy használtat se. Mindig megcsinálom őket :) Ne kérdzzétek hogyan, de nagyon egyszerűen kb 10 perc alatt és évek óta hibátlanul megy a dolog. De mint mondtam 50-ért meg ne vedd az újat. Generátorszíjból meg csak Daycot használok, azzal nem volt még bajom
Tehát azt akarod mondani, hogy ha elment volna a vezérlés akkor kiírta volna a diagnosztika igaz ?
A diagnosztika viszont nem írt ki semmi hibakódot nekik, akkor remélhetőleg úgy szakadt el a vezérmű szíj, hogy nem baszta el a vezérlést és ezáltal talán a szelepek is megamaradtak.
azért szurkoltam neked hogy kisebb baj legyen, de látom nem a legjobb szurkoló vagyok :(ha hibakódot nem írt nem ugrót a szíj, vagy ugrót ?csak kikellet volna dobni hogy nincs szinkronban a jeladó? ha nincs esetleg szerencsésebb ha ellenkörzi a jeleket és a szíjat.a hibakód olvasásnál ezek szerint szinkronban volt mert kiírta volna vagy nem ???mindegy remélem a legjobban jössz ki belőle és újra száguldasz
Pontosan ezt mondta a szerelő is, hogyha összerakják és nem kopog és jó akkor megúszták a szelepek..
A vezérmű kerék árára meg azt mondta, hogy kb 50ezer forint, én kicsit sokaltam, ő azt mondta lehet talál használtat is én annak örűlnék legjobban. Neked mi a véleményed tényel ilyen húzós történet ez anyagiakban ?
Típusbetegség... nem cserélik időbe a generátor szíjat, vagy szar minőséget vesznek és leszakad róla egy szál és begyűri a vezérműburkolat alá és összeakad a vezérlés. A vezérműkerék ékje eltörik természetesen. Eddig 3x jártam így abból 1x elgörbült 6 szelep, másik 2x le se kellett venni a hengerfejet. Imátkozz! :)
Az előzménye valami olyasmi lehetett, hogy az ékszíjból szakadoztak le darabok ami széttverte a vezérműn lévő deknit.. (nem is értem miért van olyan szar szövetes anyagból az a dekni?)
A végeredmény az lett, hogy valszeg a deknit gyűrte be a szíj és ezér szakadt el.
A szerelő mondta, hogy van még itt egy oylan probléma, hogy az vezérmű szíj kerekét is kell cserélni mert valami éket kinyírt ez az egész.
Lassan 4 éve szerelek csak Vivarot és Traficot, de még soha nem olvastam hibakódot, szóval nemtudom mit ír ki és mit nem... A leírtak alapján ezt nézném meg. Te itt is elmondom mint minden másnak. Nincs telefonos autószerelés és internetes se. Lehet, h olyan tök egyértelmű hibát nem ismer fel valaki amit le se írnék pl. Szóval nehéz így gyógyítani
Így elsőre főtengely jeladót nézném meg, attól éghet az izzítás és természetesen nem indul el. Talán felpattant egy kő vagy ilyesmi és széttörte. Más nagyon nem mehett tönkre ott közúti hiba miatt
Olyan probléma van a Renault Trafic-unkal (2004, 1.9, 240.000km ), hogy ma délelőtt ebbe a mocskos essős úton belementünk egy tócsába és onnantól kezdve elkezdett kerregni, meg kopogni benne valami jobb oldalt a motortérben, és a műszerfalon kigyúladt az izzítószálas led ami izzításkor világít. az autót leállítottuk, és onnantól kezdve el sem indul. gyújtás van, hajtja de nem indul el...
Gondolom Tiéd az az ezüst színű nagy kék matricás trafic oxigin felirattal. Abba van chip is azt írtad stylingon, nem lehet, hogy az zavar be? Érdekes hibát írtál a gépre...
Nahh, most rendeltem M9R motorba 4 új dugó-gyűrű szettet 210E ftért!!!! + HF tömítés 15E, vízpumpa 15E, hajtókarcsapágy készlet 23E. Ha lehet ne várjátok meg míg 600E km lesz a 2.0 Dci.be, drága lesz a felújítás!
Szia! Köszönöm.. Gyári Hella-t vettem eddig mindig. Tisztítást mindig próbáltam előtte... semmi reakció. Indítás elég nehézkes, ha hideg.. köszörül, de mindig beindul. Fogyasztással minden ok, még mindig 7,5L körül mozog. Most megint új légtömegmérő van benne és így produkálja még mindig ugyanazt... :(
Szoktam olvasgatni a fórumot. Nekem is Vivarom van. Eddig semmi nagyobb problémám nem volt vele. Kb 3 hónapja csinálja azt, hogy huzamosabb állás után (30-40 perc) csak akkor indul be ha gyújtásnál várok kb 10-12 mp-et. Ha ezt az időt nem várom ki akkor is beindul csak alacsonyabb fordulatszámon (700-800) jár egy picit és utánna le is áll.
Másik problémám pedig, amig hideg a motor addig hiába nyomok gázt , 2000 fordsz-ig alig akar eljutni. Addig erőtlen és nagyon lomha az autó. Gázfröccsökre nem is reagál vagy csak nagyon lassan. Ha eléri a 2000 fordsz-ot akkor hibátlanul megy. Ha az üzemi hőmérsékletet eléri a motor akkor mondhatni hogy szinte teljesen jó, bár ott is van egy kis kifogásolható alsó fordulatszám tartománybéli telesítmény csökkenés.
EGR szelep jó. Résolaj jó, légtömegmérő ? , bár ha lehúzom a drótot akkor is ugyanez a szitu. Az indításhoz úgy tudom hogy nem főbenjáró alkatrész.
Talán nyomásszab szelep.
Ha valaki találkozott ilyen jellegű hibával kérem segítsen. Köszi.
Bele olvasgattam az itt írtakba, és úgy gondoltam jó helyen járok kérdéseimmel! Gondjaim vannak a Trafikkal (1.9dci 100LE), és örülnék ha valaki tudna segíteni, mert tanácstalan vagyok. Az autóban immáron 170e km van. 1 év alatt megevett 3db légtömegmérőt, és jelen pillanatban a computer szerint az EGR szelep nem jó. Amit most produkál hibát: 2200-as fordulat felett betorpan és felvillan középen az izzítás ledje (narancssárga izzítószál), ha elengedem a gázd elalszik és megy tovább... Ha megint nyomom neki a gézpedált ismét felvillan és ha nem engedem el, olyanníira betorpan, hogy hiába adok gázd, csak lassul az autó. Majd ujraindítás és működik minden az előzőek szerint...Olaj, szárők, minden rendszeresen cserélve van...
Tudna esetleg valaki tanácsot adni, hogy merre induljak el? Mi lehet a baj? Várom mielőbb a javaslatokat, és köszönöm szépen mindenkinek már most előre!