Szóljon ez a topic csak a MANDOLINról. Nem igaz, hogy az egész országban 3 év alatt nem sikerül 2-3 embernél többel találkoznom, akinek van ilyen hangszere. Úgyhogy írjatok bármiről, a mandolinotokról, kedvenc zenéről, példaképekről, itthoni koncertekről, tapasztalatokról.
Olcso. Semmi kulonos monosegileg. 6 huros gitar hangolasu egy oktvval feljebb. GoldTone eg olcso tavolkeleti marka. Sok erdekes hangszert gyart banjomando, stb. Meg meg ves licenszeket kulonlegesebb hangszerekr es Azsiaban legyartja az olcso verziojukat. Van rigel "masolatuk, pl". Dragabb valtozat a gibson weboldalon M-6.s nem gitarozni akarok, de poen, s ennyi penzert. Megvarom amig talalok egy hasznaltat.
Bár én is kinéztem egy gold tone mandolint (vagyis egy prímbanjót)!
Eddig amit hallottam ebből a márkából, az teljesen korrekt volt.
Egyébként mindenkinek ajánlom a decemberi klubot (dec. 11).
A vendég az Old Dad Gave (Bocskai Pista gitár, Batra Gyuri banjo, Hajashi mandolin + ének és baszus, de a srác nevét nem tudom. A grünfeldsben játszik a Bocskaival.)
Hajashiról csak annyit (nem tudom egyáltalán jól írom-e), hogy amikor előszőr megjelent Abaligeten, akkor egy Stelling banjó volt a nyakában, volt nála egy Santa Cruz gitár, és egy nem rossz hegedű.
Aztán rákövetkező évben a Bocskaival, és a Tóth Benedek dobrósal csinálták ezt a zenekart, ahol ő már mandolinozot (ha jól emlékszem egy Kentuckyja van neki is).
Idén lemaradtak Abaligetről, mivel a Hajashi Japánban volt.
A 7. hozzászólásban prezentált zenekari nászajándék, egy Tennessee A-mandolin. Hatalmas előrelépés volt annak idején, csak szeretnék egy teli fa mandolint, amelyik nem hangolódik el két pengetés után és valami karaktere is van a hangjának. Ez minden amit kívánok egy új hangszertől :-)
Szóval ha sikerül a garázskapun, és a gyerekszobán spórolni :( akkor most, de valószínűbb (mondhatni biztos), hogy jó pár év múlva én vennék egy Webbert vagy Gibson F5-öt.
Az mégiscsak jobb mint a Kentucky, bár játszani nem fogok rajta úgy, ahogy az megérdemli, de legalább otthon elleszek vele! :)
Én most szeretnék egy jó mandolint venni, még jobb minőségre vlszleg már nem lesz alkalmam, ennél jobban meg komolyabban vlszleg már nem fogok játszani. Erős középkategória kell, nem kergetek légvárakat, a mostani préselt fa, elhangolódós hangszeremnél a Fender, Epiphone, Washburn is jobb, a max amit megkockáztatnék az az Eastman 504 vagy 604, ha tényleg ennyire jó az Eastman, ahogy mondod. Ha meg profi mandolinon akarok játszani, majd elmegyek Hozzád meg Inch-hez és kikunyizom a kezetekből, hadd élvezkedjek 1-2 percig :-)
Inch belőled mindent úgy kell harapófogóval kihúzni. Neked már megvan életed hangszere a Kentucky-val, ugye?
Aszem csak ott kell helyesbitenem hogy a flat topokat a klaszikusok preferaljak. Ez valoszinuleg nem volt igaz. Az Ir zeneszek, talan. A klaszikusok meg az "edenyhatuakon" jatszanak. Szamomra mindig erdekes volt a Martinokon meg edenyhatuakon hog a fedlapban is van egy tores (nem egyenes). Ez a flattopokra nem igaz (mert hat az nem flat top).
Az az igazsag hogy ezekhez ne ertek es eszem agaban sincs bele folyni. Nekem a Gibsoni mintara faragott fedlapu mandolinok, azt annyi.
A gibson A ovalok is faragott fedeluek. De erre mar rajottetek nelkulem is :D
S csak papagajkent tudom emlegetni magam. Europaban ugy sincs anyi mandolin hogy normalis dontest tudj hozni :)) (Errol nem is baszelve hogy nem tudod oket vegig probalni)
Az embernek legyen egy hasznalhato mandolinja (A Fender az erre jo) meg majd gyujtson osszes egy uberfasza mandolinra, es ne kosson kmpromisszumokat. (A kompromisszumok alltalaban tobbe kerulnek mint egy uberfasza mando)
Veszek egy MKt mert meg tudom, azt veszek egy Eastman 604es mert meg tudom (kozben bukok egy kisebb vagyont az MKn) de utanna veszek egy 804et mert... az elozon bukok egy nagyobb vagyont, azt veszek valami mester hangszert mert megis az az igazi, az elozon bukok...
Zeppelinék csórók voltak, ezt az egy Gibson A4-et használták. Egyébként fontos dologra hívtad fel a figyelmemet, az A4 ugyanis archtop ÉS ovális lyuk. A flat-top mandolinok nem szépek (hangról megint nem tudok nyilatkozni), csakis így a f@sza az a lyukacska ott középen, domború fedlapon. Tesómnak meg csak a koptatólappal jön be.
"a megfelelő mandolinválasztás a játékstílustól is erősen függ" nagyon fontos és igaz, amit írtál. Ezért is nem öleltem rögtön, egyből magamhoz a Fender-t, akármennyire jó hangszer is.
Apropó, nem találom a kis checkbox-ot a musicproduktiv honlapján! Nem tudnál benyomni egy linket a raktáron lévő mandolinjaikhoz?
Kezd: Ricky Skaggs (elég ütős)- átveszi: Ronny McCoury (itt egy kicsi bizonytalanságot érzek, bár én nem tudnám utána csinálni (olyan cirka ötödik fekvésben nyomja)- és aztán berobban a Thile! Ég és föld akár a játékstílusa (az nem bluegrass- hanem valami überfasza egyébb), akár a hangszere (két gibson után a hangzása.) Evvel nem a Gibsonokat akarom lehúzni, hanem a különbségre hívom föl a figyelmet.
Másik példa: A Kremniczky Géza lejebb emlegetett Ibanez mandolinja.
Amit (és ahogy) a Géza játszik rajta, sokkal jobban átjön azon a hangszeren mint az én Kentuckymon, ellenben bluegrasshoz már kicsit gyengus a hangja (szerintem).
Ergo: a megfelelő mandolinválasztás a játékstílustól is erőssen füg!
(Bár nem hiszem hogy most bárkinek is ujjat mondtam volna!)