Köszi a választ!Akkor szomorúan veszem tudomásul,hogy ez val. nem helyi szokás!Amúgy a szervízesek nagyon korrektek,jól végzik a munkájukat és beengednek mindenkit a tiltó tábla ellenére is,én is ott tátottam a számat.Ja,hogy miért voltam szervízbe?!Menet közben folyamatosan világított a légzsák visszajelző lámpám.Egyből tudták mi a gond!Az ülés alatti csatlakozó volt a lúdas,állítólag gyárilag kontakt hibásak,és kérdezték is hogy sokat húzgálom az üléseimet ide-oda,mert ennyi elég annak a szuper csatlakozónak (nekem meg a gyerek miatt kell tologatnom az üléseket),szóval megszűntették nekem azóta okés a visszajelző!
Elnézést, de kissé félreérthetően fogalmaztam asszem.
Ma zaklatott napom volt, így estére kelve az agyam nem fog túl jól.
Szal a mi az én autóm bevitelét illeti a műhelybe, azt a munkafelvevő kolléga végezte tiszta, utcai ruhában. Ugyenez a kolléga járt is ki vele, amíg én kifizettem a számlát, utána átadta a kulcsot (sajnos csak a kulcsot és nem az autót, hisz régebben mi úgy szoktuk, hogy az elvégzett munkákról az autó mellett munkalapot kézben tartva részletesen tájékoztatjuk a tulajt. Bár nekem csak egy olajcsere volt, de a múltkor a sógorom astráját sem adták át, pedig otthagyott egy rakás pénzt nagyszervízen és garis javításon.) és mehettem is. Lehet, hogy az enyémmel is ugyanúgy bánnának (hajtanák az udvaron, bömböltetnék a zenét benne, stb.) ha nem lennék ott végig, vagy nem lettem volna anno kollega? Bár, jó, hogy voltam, így legalább nem távozom az autó mellől 5 méternél jobban amíg szerelik, hiába díszeleg a műhelyajtón az "Idegeneknek belépni tilos!" felirat. Elvégre én nem is vagyok idegen, valamikor odatartoztam.:-)))))))))
Viszont amíg ott tartózkodtam, addig másik autókkal az imént leírt eljárás volt tapasztalható. Jöttek-mentek ki-be szervizeléses kocsikkal a szerelők a maguk szerelőruhájukban védőfólia nélkül.
Amint látok egy ilyen küszöböt közelről, alaposan megvizsgálom. Foglalkoztat a dolog annyira, hogy egy gyenge pillanatomban nekiálljak! :-)) Aminek meg már nekiállok, azt be is szoktam fejezni. Csináltam én már a családnak komplett hintaágyat állványostul, mert nyári estéken nézegetni akartam a csillagokat szalonnasütés közben, vagy focikaput a fiamnak, mert utáltam mindig karót cserélni ha kirúgtuk.:-))
Szóval lehet, hogy nem egyhamar jön el a gyenge pillanat, de ha eljön, akkor nem menekül a klub a lacsi-küszöbök látványától, ígérem! :-))
Én még csak egyszer hallottam, amúgy eddig észre sem vettem. Az én cápacettim 2006 júniusi..vagyis áprilisi-májusi lehet a gyártás, mert májusban rendeltem meg úgy, hogy már az országban volt, valahol egy majosházai(?) telephelyen. Állítólag itt pakolják ki őket hajóról.
Reklám célból az olajbeszállítónk sokáig hordta a takaró nylonokat, csak szólni kellett amikor elfogyott és megint hozott vagy 100 db-ot. Ezt a kollégák szorgosan használták is, nem volt vele gond. Egészen addig, amíg ez a takaró (ha jól tudom) már nem promóciós termékként került hozzánk, hanem csekély összegként szerepet az ellenértéke az olajos számlán. No ekkor jött a szarrágás, majd elmaradt a takaró.
Ezt szomorúan tapasztaltam is a múltkor, amikor olajcserére vittem a gépet. Régi jó kollégám, -akihez valamelyest ragaszkodtam a munkavégzést illetően- az alapos kézmosást leszámítva mást nem tett annak érdekében, hogy tisztán járjon be a műhelybe. Mentségére legyen mondva, hogy ha lenne védőtakaraó, biztosan használná, de az is csoda, hogy kezet tudott mosni a műhelyben, amilyen csumpi körülmények uralkodnak a mosdónál! Kéztisztító krém még volt.
Szal sajnos itt is az van, hogy végezzenek szerencsétlen emberek minőségi munkát megfelelő szerszámok, tisztálkodószerek..... és egyáltalán.... európai körülmények hiányában. Mert ugye a megfelelő körülményekre fordítandó összeget is zsebre lehet tenni. Hmmm.... Amelyik szerelő meg nem mindhalálig elhivatott, az hamar kiakad ilyen feltételek mellett, tele lesz a töke és naná, hogy nem a munka minőségére, csak a megélhetésére figyel. Mert munkahely az kell, meg a fix kereset, de szívből-lélekből munkavégzés akkor, ha honorálják.
Nektek mi a tapasztalatok szervíz ügyben,konkrétan arra lennék kíváncsi,hogy 'felétek' sem fedik le az üléseteket,kormányotokat a szervízesek amikor beülnek a piszkos ruhájukban?Mert erre felé nem szokás és ez egy pettyet zavar,főleg hogy nem ehhez voltam szokva.Annak idején (2001-ben) a dzsuva,fapados régi suzuki swift-emet ami nem ért 800E ft-nál többet szanaszét takargatták méretpontos nylonokkal még a kormányt is befedték,ezzel szemben a több milkásnál semmi!Úgy látszik az évek múlásával csökken a szolgáltatás színvonala,de remélem csak az én környékemen és nektek nem ez a tapasztalatok! Cápa!Opelnél mi volt a helyzet?
Sport dobot szeretnék felszereltetni a gépsárkányomra 1.4-es. Ha valakinek van tapasztalata örülnék, ha megosztaná. Teljesítményben mennyit számít? Üdv Runinback
Az enyém sem platinum. Elite a felszereltsége. A szalonban is csak egyszinű huzatokat láttam (meg az utcán is). Ezért hittem azt, hogy a Tied csináltatott.
Na mindegy. Előbb-utóbb lesz üléshuzat, és akkor majd valami ilyesmire hajtok rá.
Az én autóm 2006. augusztusi és van benne 11.000 km és hasonló a kormánymű kopogása. Járó motornál, álló helyzetben ha ide-oda mozgatom a kormánykereket akkor tompa kopogás hallatszik a kormánymű felől. Az az érdekesség, hogy ha nem jár a motor akkor nem hallani. Én is gondolkodom beviszem, hogy nézzék meg de az is lehet, hogy megvárom a 15.000 km-es szervizet.
A gyári müa. küszöb leszedése igen egyszerű: egy határozott, felfelé irányuló mozdulattal lepattintod a kocsiról. Patentokkal van rögzítve, eddig nem tűnik törékenynek (nekem már elég sokszor le volt véve, nem történt semmi baja).
Azért kérdeztem ezeket a dolgokat, mert fémipari cégnél dolgozom és nem tartana sokba ezt legyártani. Kis tervezési meló lenne, hogy hány fokban, mekkora rádiusszal és milyen méretekkel kellene meghajtani a lemezt. Ahogy nézem a képen, elég lenne egy millis saválló. Természetesen a sík lemezt lézerrel kivágni és a feliratot is úgy készíteni, aztán jöhet a hajlítás. Csak arra a fránya A betűre kellene valami frappáns dolgot kitalálni! Hmm.. A szín nem lenne gond alatta, valami sötét posztót lehetne alárakni. Mondjuk a feliratnál eléggé el van gyengítve akkor a lemez, csínján kell bánni a hajlítással, de talán óvatosan meg lehetne oldani.
Az autom végre elkészült,hál' Istennek olyan jól sikerült, hogy csak a festék mérő árulhatja el a törés nyomát! Ja már csak 2 hét és jöhet a dizel teszt. Alapvetően az a véleményem, hogy az olajos motor haszonjárműbe való, de mivel ez lesz a paletta legizmosabbja és a fogyi is ígéretes KÍVÁNCSIAN VÁROM!!!
Most aztán elgondolkodtattál!Kezdem a végéről:mivel tettem már fel ilyen küszöb dekort ezért is jogos a kérdés,hogy a manóban marad ott az A betű közepe ,már ha egyáltalán kivágott?!Nézem a képet már-már kifolyik a szemem,de a józan eszem azt diktálja szerintem az 'csak' süllyesztett+színezett. 1. nem tom hogy lehet leszedni mert még nem szedtem le és már meg sem tudom nézni hogy lehetne. 2.a szerelési utasítást követve a műanyagra kellett rátennem és az pontosan illeszkedik rá,ezt amúgy a gyakorlat is igazolta.Korrekt volt! 3.Ez is ragasztós,ha jól 'tévedek' az ún. 3M öntapadós ragasztó,ami gyárilag már a küszöbre fel volt téve,nekem csak a ragi védő csíkokat kellett eltávolítani+ egy hőlégfúvós melegítés után PONTOSAN a helyére tenni,mert bizony korrigálni nem sok időd van(majdnem zéró amíg a ragasztó kihűl).Attól nem kell félned hogy leválik,mert csákánnyal sem tudnám lefeszíteni(kicsit túlzok) csak ha előtte megint megmelengetem. 4.Igen belülre is szépen lehajlik,egészen a szőnyegig. Ebbe is bele lehetne maratni a lacsi felíratot,szerintem nem nagy kunszt ,én is terveztem csak türelmetlen voltam és felpattintottam,szerintem már a nagyobb hipermarketek 'kulcsmásolói' is meg tudják csinálni.Az árát már leírtam,meg a színválasztékot is,ezen felül hirtelen nem jut eszembe semmi más.
Ez a kormány-nyöszörgés mennyire volt hallható? Nyöszörgés, vagy "sírás", amolyan halk fütyülés volt?
Ugyanis nálam csak akkor hallottam egyszer a fütyülést, amikor síri csend volt a kocsiban és lassú haladásnál gyorsan áttekertem a kormányt egyik végből másikba egy "s" bejáróban. Máskor még nem hallottam.
Ezen kívül csak halk kopogás hallatszik, ha járó motornál pár centit ide-oda gyorsan mozgatva ráncigálom a kormánykereket. A tied is ilyen volt? Ugyanis kétlem, hogy ha ezzel bevinném a szervízbe, akkor ennyitől a rögtöni cserét dobnák fel.:-)
Érdekelne pár dolog a küszöbbel kapcsolatban, ha lennél szíves megírni!
1. Hogy leeht leszedni a gyári műanyag küszöböt?
2. Egyáltalán levetted-e a műanyagot, vagy arra raktad rá?
3. Mivel rögzítetted?
4. Belülre is lehajlik a küszöböd? Ugyanis úgy látom a gyári savállón (az én képemen), hogy csak z alakban (két vízszintes és egy függőleges felület) van meghajtva.
5. Tipped van arra, hogy a gyári saválló küszöbben hogy lehet az a felirat? Ugyanis ha kivágom lemezből az A betű közepe lebegő, ergo valami kell alája, hogy a helyén maradjon. Vagy a lemez csak félig lehet megmarva és a süllyesztés színezve lehet?
Üdv!
Ezen felül minden info érdekel a küszöbbel kapcsolatban.
Igen ez volna az eredeti lacsi küszöb!Csak ez nálunk nem kapható van helyette az:-( Én is néztem már ezt és tény ami tény:dekoratívabb,de ez is alu ergo:nagyon karcolódik.