Pár nap múlva reggel lenn lesz a pedál a földön pumpálsz rá 3-4et kézzel és jó lesz, még pár nap és nem tudsz csinálni semmit mert mindig lenn marad. Akkor leveszed a váltót és kicseréled a kinyomócsapágyat
ON.Elmenten endurozni, aztán f....szán a kőrakáson térdvédő nélkül ráestem a térdemre, szétugrott a térdem mint szódás a lovát, OFF vége,más, benyomtam menet közben a kuplungot, és nem jött vissza teljesen, majd benyomtam megint, és hírtelen félreraktam a lábam, most jó. Ez mi lehet?
A motor jobb felső sarkában (szemböl) egy öntvény ház, előtte a behúzó mágnes, ami nyitja-zárja. 3 vagy 4 szál vezeték megy a csatlakozójába. A töltőlevegő-hűtő felől itt megy be a levegő a motorba. Kikötés előtt érdemes szétszedni és kitakaritani, mert ha nyitott állapotban ragad be akkor mindig kipufogógázt enged a hengerekbe. Van aki kiveszi és elforditva teszi vissza. Igy amikor nyit akkor sem keveri vissza a szmogot. Én pucolás után simán visszaraktam, csak a vezetéket húztam le. Mivel alapból zárva van, nem kell megint szétszedni, ha megy müszakira, csak vissza kell dugni a vezetéket. Nekem a 2002-es Vivaro nem jelez hibát ha nincs rajta a vezeték. Újabbaknál lehet hogy igen.
Erősebb nem lett tőle a gép szerintem, de kicsit kevesebbet eszik. Télen picivel 7 alatt. Na meg az sem mindegy, hogy tiszta levegőt szív vagy kormot.....
Milyen idióta emberek vannak!!!!Valami barom egy parkoloból úgy ált ki mellőlem,hogy lenyúzta az alsó müanyak díszléceket!!!!le is potyogtak.El is húzott onnan,még egy ku...a telszámot se hagyott,hogy bocsi keress meg hogy elrendezzük!!!!
Ha még nem oldódott meg, van egy ötletem a tünetekre.
Nekem is produkált ilyet a vivaro régebben. A turbónyomás-szabályozó levegővezetékei voltak eldugulva. Lehúztam a csöveket, átnyomtam rajtuk egy 2milis drótot, aztán vissza. Azóta nem jelentkezett a fulladós hiba. A gép nekem is EGRhibát írt ki, pedig ki van iktatva.
Mikor régen telefonon beszéltünk ,akkor is az volt a véleményem hogy nem minden van rendbe a szerelőiddel vagy a megoldás nem helyes ,most csak megerősített ..legyél körültekintőbb
Ha az összes csapágy cserélve lett akkor ott más baj van. Ha jó méterű csapágyakat raktak bele az nem mehet tönkre 300km alatt. Valami olajnyomás probléma lesz. Blokkból meg dugóból leszedni... háááát, ilyet nemcsinálnék, annak tudatában, h nem egy agyonméretezett dugó van az f9q-ba alapból sem.
Az meg hogy a nyugvó csapágyak is elmentek meglep, hisz az a legelső pontja a motornak ahova elér az olajnyomás - onnan épül felfele, a hajtókarhoz, dugóhűtéshez, hengerfejhez
Igen amikor fel lett újitva,akkor minden csapágy ki lett cserélve! Mind a nyugvók,mind a hajtókar csapágyak is!!! Ezért nem értettem miért lett csapágyas!!! Főleg a hármas-négyes nyugvók lettek oda!! Annyira hogy kikezdte a blokkot!!!! Azt mondták lehet leszedni a blokkból,és ujra vonalba furni,meg akkor a dogattyuk tetejét is leszedik annyit amennyit kell!!! Csak egy baj van!!! Már nem bizok bennűk!!!! Mi van ha megint 300km-ert megyek vele????
Nem jön ki a gyertya, de nem is mertem eröltetni nagyon. Elöttem egy másik szerelö is nézte, ő mondta a tulajnak hogy, le kell venni. Ezen én is csodálkozom, ha muszáj majd neki esek a gyertyának, de mig indul nem bántom, következő a vez. csere lesz. Tényleg nem kell hozzá rögzitő ? Lentebb írtad már valakinek, úgy rémlik.
Nyugodj meg, a dugó és a főtengely és csapágya nem kapott semmit. Csak a 7mm-es szelepszár görbül ilyenkor az a leggyengébb pont. Szelepvezetőt nézzétek meg nem törte-e el
Egy hengerfejünket sem síkoltattam még meg. Úgy vettem észre ezt csak a gépműhelyek szokták de MINDIG még akkor is ha csak szelepszárszimeringet cserélnek, csak úgy vállalnak felelősséget ha ezt is megcsinálják, hiába jó (de legalább ki lehet fizetni) Az izzítógyertya hogyhogy nem jön ki? Megszakadt a menet vagy eltörött? Ezért ebknt nem venném le a fejet... Fúrjátok ki a közepét és csavarjatok bele egy balmenetes kihajtót, bár elég szűkös ott a hely
keresek Vivaro/Trafic tetőcsomagtartót. Sokszor látok egy gyárinak kinéző, fekete, hátol görgős változatot, ami nagyon tetszik. Tud valaki esetleg eladót? Lábak nélkül is jó, mert - halkan mondom - off gépre kellene, de nem találok a használtautón, expressen, stb. Minden tippet, ötletet köszönettel veszek!
Még egy kérdés: az akksim érezhetően gyengébben tekeri az önindítót, talán haldoklik de azért beröffen. Miért nullázódik le minden alkalommal a napi km. számláló, van köze a gyengébb áramerősséghez ?
Olvasva itt a vezérléses dolgokat ez elég meredeknek tűnik minden tekintetből.Azt kérdezném, hogy mikor esedékes a vezérlés csere intervalluma / km / F9Q 760, mert nekem 175.000 km van benne és a szervízkönyvben ha igaz a történet 139.000 km- nél volt cserélve.
Egy olyan helyzet alakult ki úgye, hogy miután elszállt a vezérlésem ennek okán a szelepeket megütötte a dugatyú és ezért le kell kapni a hengerfejet.. ezt idáig értem..
Lehetséges-e, hogy a miután a dugatyú is ütést kapott a szelepektől, a hajtókaron keresztűl az ütés ereje áttmehetett-e a főtengelyre, és annak csapágyazására ? fent áll-e ilyen veszély, mert akkkor kurvanagy para van...
Hali olyan kérdésem lenne h 2005ös vivaro 1.9 cdti olyan hibár ir ki a computer, hogy a kiegészítő elektromos fűtés 2. relé áramkör alacsony bemenet. Hol keressem ezt a relét?
Igen, sajnos szelephézag állításra nincs lehetőség ezen típusokba csak a szelepet lenyomó hüvely cseréjével mert abba vannak a különböző vastagságok. De egy kicsit is leleményes ember megoldja ezen hüvelyek vásárlása nélkül is :) de mindent nem mondok el mert akkor nem élek meg belőle :) Egy Kacsogép kft szintű gépműhely is 50-70E ftot kér el ehy hengerfej komplett megmunkálásért. Ismerősök vittek fel pl 1 hete egy fejet, kiderült, h nincs baja csak szelepszárszimeringet kell cserélni 16db-ot ami 2E ft náluk (a 16db) a munkadíj meg 55E. És ugye csak a fej lett odavíve. Nem feltétlen kell mindig gépműhelybe menni, esetek nagy részében elég gondolkodni és súlyos 10ezresek maradnak a zsebben