Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tisztelt Zsombor.Csak annyit hogy Ön egy idős gyűjtő és modellező társunkat barátunkat próbál itt lejáratni,kritizálni stb. Az idős gyűjtőtársunkat a fórumról sokan ismerik szeretik személyesen is, Ő már sok fórumosnak segített a gépműhelyében. Az mellet hogy neki 200 körüli vásárlása van a Vaterán,és az övé 100% pozítiv. Mi lenne ha az Ön a saját Vaterás értékeléseiről,licitálási szokásairól gondolkodna el, és Ön nézne tükörbe .Például negatívjairól amikor nem vesz át több megnyert terméket vagy hogy 2 eladónál nem is jelentkezett a vásárlás után stb.stb. Ezt bárki leellenőrizheti a Vaterán az Ön értékelési oldalán,hogy nem valótlant állítok Önről. Üdv.
te! :) Ha majd olyanban leszünk, akkor tegezz kérlek.
Egy ilyen igazi húú most jól megmondom mondattal amit a végére biggyesztettél biztos nagyon nagy embernek (és sikeresnek) érezheted magad, hogy ilyet írsz Nekem ismeretlenül. Gratulálok! Így már aztán tényleg sikerült felülemelkedned rajtam :D :)
Te! A soraidból rí az irigység és az ostobaság. Semmi közöd hozzá, hogy kinek milyen,hányadik stb modellje, játéka van. Azzal, hogy ezt a kisgyerekes hisztidet még meg is osztod itt....hát. Ez egy igazi állatorvosi ló az örök vesztes kifejezéshez.
Teljesen korrekt amit írtál, de az illető notórius utolsó licitelő. Már korábban is láttam. Lehet ezt úgy felfogni hogy ő az ügyes és szerencsés, nálam ez inkább nyerészkedés az árnyékból az utolsó pillanatban. Jogos, hogy lehetne úgy licitálni ahogy írtál és valószínűleg így is tettem volna, de semmi mozgást nem láttam az aukció körül. Neki valszeg a sokadik Pannoniaja lesz. Legyen vele boldog (ugy sem lesz)...
Ja! Nixon! Kondi akkor sem kell! Azzal legfeljebb simítani tudod a hullámzó egyenfeszültséget, illetve a sín-kerék közti kontakthibákból eredő villogást megszüntetni.
Ez nem unfair, hanem ez így működik. Ezt most úgy írom, hogy nem én vagyok a nyertes, sőt, nem is vágyom Pannóniára. Azt javaslom, hogy amikor licitálni szeretnél valamire, akkor add meg a vége előtt nem sokkal azt a legnagyobb összeget, amennyiért neked még megéri megvenni az adott tételt, aztán viszont ne is nézd a végső hajrát. A te ajánlatodtól ugye nem megy föl egyből a licit. Az mindig csak a licitlépcsővel megy egyre feljebb, ha mások is licitálnak. Ha túllépik a te max áradat, akkor végülis nem vesztettél sokat és ha nem figyeled a végét, akkor nem fog el a végső hajrá és nem vered a tervezettnél nagyobb költségbe magad. Remélem érthető, amit így írtam. Másképpen: Nem szabad egy alacsony nyertes licittel várni a végét, hogy az majd úgyis nyer, mert sokan csak a végét várják és akkor tesznek rá remélve az alacsony végső árat. Ilyenkor, ha a te ajánlatod magasabb volt, akkor nem tudja kijátszani az utolsó másodperc kártyát.
Sajnálom, hogy így jártál és maximálisan megértelek! Én is sokszor jártam így, amíg megtanultam a fenti leckét.
Lesz még Pannóniád! Talán szebb is, mint ez volt. :-)
Az indafotóról is be lehet ide szúrni, vagy beteheted ide a képek URL-jét (a böngésző címsorában lévő szöveget, ami http://indafoto... val kezdődik).
Igen. Ahogy Cavill topiktárs is írja, ez valószínű, hogy az egy komplett E10-es Ledes lámpa beépített elektronikával. Végül is, ha sorbakapcsolod őket, akkor ugy max. 24V-tal táplálhatod előtét nélkül. Már csak azt kéne tudni, hogy bírja-e a dimmelést, vagyis működik-e egyáltalán kisebb feszültségről. Várjuk a képeket! :-)
Zoli1949 topiktársnak köszönjük az olvasnivaló ajánlást! A PDF-ekért is jelentkezni fogok!
Nem szeretem azt a szót hogy unfair, de amikor úgy viszik el 3 hét várakozás után az orrod elől életed első Pannoniajat hogy az utolsó 10 másodpercben licitalnak az az. Bocsánat nem is unfair. G**iség...bár a jófogás sokkal.etikatlanabbul mukodik, ha ott már valakivel uzletelsz és kialakul egyfajta a bizalmi légkör akkor érdekes mód tud jobban működni mint az aukciós oldal. Nyilván a sértettség beszél belolem, de aki azokra az aukciokra bazirozik ahol utolsó másodpercekben jatsza a ki ha én nemet az nézzen már tükörbe.
Bocsi Zoli, rosszul fejeztem ki magam, ha igazi LED lenne, akkor egy fix. tápfeszkapcsolás kellene -- mondjuk pl. 5V, hogy egy ellenállásal be lehessen állítani a LED üzemi áramát. Igy a sinfeszültségtől függetlenül mindig az optimális üzemi áramot kapná a LED.
De amint látom Nixon kolléga mégis csak LED lámpát tett a mozdonyba, ha az 12V-os. Akkor oda is egy ellenállás kell sorba, hogy a max. sinfeszültség esetén se kapjon többet a lámpa 12V-nál.
Nem vagyok egy számítógépes zseni. Az Indafotóra kerültek a képek, amit ígértem. A kondit a menetirány szerinti lámpa stabilizálására gondoltam. 12 voltos ledek lettek beleépítve, kínai cucc.
Igazad van! Kondi nem kell. Áramgenerátor sem szükséges ilyen egyszerű esetben. Elég egy a LED-hez és a tápfeszültséghez illeszkedő soros előtét ellenálás. Bár az igaz, hogy áramgenerátorral elegánsabban meg lehet oldani. :-)
Akkor az nem annyira triviális eset. Hová és miért szerettél volna kondit kötni?
Az LED változó tápfeszültség esetén -- mint a mozdonyban -- egy egyszerű, tranzisztoros áramgenerátoros hajtást igényel, hogy mindig a megfelelő munkapontban (ca. 2V, néhány mA) üzemelhessen.
Szeretnék érdeklődni, mekkora kondenzátort javasoltok a világításhoz, a mozdonyaimat ledes világítássá alakítottam, egyenirányítva vannak, a ledek nagyméretű, az eredetivel majdnem megegyező ledek, sárga színűek, olyanok mint az eredeti világítása. Holnap teszek fel képet, kíváncsi vagyok a véleményekre.
Minden kezdő gyújtó figyelmébe ajánlom az alábbi forrásirodalmakat. Próbáljátok meg legalább a Petrik Ottó által írt két kötetes füzetkét beszerezni. Ezen kívül H. Á. jóvoltából ( azért nem írom ki a nevét, mert erre nincs tőle felhatalmazásom ) két Pdf formátumban beszkennelt " Készítsünk PV alkatrészekből …" című füzeteket. Az egyikben az Előre, a másikban a Pannónia minden fontos információja, rajza és elektromos kapcsolása bennne van. Sajnos nem tudtam ide feltölteni, viszont, ha írtok a email címemre, akkor elküldöm. Korábban raktam fel régi Ezermester havilapból beszkennelt oldalakat is. Keressétek meg a hozzászólásaimban. Linzbauer Tamás könyvében pedig a vasúttal kapcsolatos fontos információk vannak. Ezeket a könyveket nagyobb antikváriumokban, illetve a licitálós oldalon kis szerencsével meg lehet találni.
a diódák veszteségi teljesítménye nem számottevő, ezért ha egy fém füllel rögzíted pl. az alvázhoz, az bőven elegendő nekik.
A 24V-os ízzó pedig sokkal tovább fog tartani, mint egy 18V-os. Kellő fényt fog az is adni, még 2,4W-os is.
Az eredeti izzókkal pedig ajánlatos egy kis ellenállást sorba kötni, hogy pár Volttal kevesebb feszültség essen rájuk, pláne bekapcsoláskor, amikor tipikusan el szoktak szállni az izzók.
Nekem olyan kérésem van a PV Előre tulajokhoz, hogy meg tudnátok adni a kapcsolókészülék pontos alakját? Eredetileg hogy kell állnia a horognak? U alakban állva, vagy ferdén, vagy vízszintesen? -van benne hajlítás, vagy egyenesen jön a lemez és vissza van hajtva horogként a vége?
Nekem mindegyik máshogy áll, de leginkább gyűröttnek mondanám. Hiábana, ezekkel sokat játszottak az idők során.
Arra sajnos nem emlékszem, hogy melyik topiktársunk cserélgette le a kapcsolókat újakra, de ezzel kapcsolatban is érdekelnének tapasztalatok. Melyiket érdemes és honnan rendelni?
Nálam pont le van rakva egy PV ovál. Fémkapcsokkal összefogva, tehát szép, kör alakot felvéve a műanyag talpfás sín külső átmérője 115cm ± 2mm. Ez maga a külső sínszál által felvett kör (nem a talpfák) külső átmérője. Erre gondoltál?
Fényképet gondolom egy komolyabb pályáról kérsz, nem egy sima oválról, ami tele van játékokkal. Éppen játszunk a 4 évessel. :-)
Én komolyabb pályát ETS vágányanyagból tervezek építeni. PV-hez nincs anyagom.
Kedves kollégák, meg tudja valaki mondani az alumínium sínek ívének külső sugarát? Pálya fényképnek, ne adj isten megvalósított pálya képének nagyon örülnék. Pályát építenék. Ja, ELŐRE mozdony és vagonok lenne rajta futtatva.
A Graetz blokk egyik váltóáramú lábára a szigetelt áramszedőket, a másikra a szigetelt szénkefetartóról jövő vezetéket. Az egyik egyenáramú lábra az állórész egyik végét, a másik lábra az állórész másik végét kötöd. A világítás szigetelt felét szintén a szigetelt áramszedőkre kötöd, de be kell iktatnod egy -egy diódát a menetiránynak megfelelő világítás miatt. Ennek a polaritását ki kell próbálnod, mert attól függ, hogy az állóész tekercsek, hogy vannak az egyenirányító blokk +, vagy - lábára kötve. Amúgy teljesen mindegy, csak a diódákat kell próbálnod. Publikus címem: gyzpatay@freemail.hu
Ha nem kened a tengelyeket, a kopás csak növekszik. Ez miért jó?
Az orsóolaj nem folyik le neked a motor aljára, majd a kerekekre? Hiszen azért kell gyakrabban használni, mert szétfolyik, nem? Ha már említve lett az órásműhely. Van órás barátom és tudom, hogy ott használnak olyan olajokat, illetve felület kezelő adalékokat, hogy ne fusson szét az olaj ott, ahol nincs csapágy-olajcsésze. Pl. egyszer mutatott egy olyat, hogy a gátkereket (amin csak sima felületeket kell megkenni, melyen ráadásul folyamatosan csúszik a horgony emelősíkja, tulajdonképpen igyekszik letörölni róla az olajat) kezelik valami folyékony anyaggal, ami olyan felületet hoz létre, ami ott tartja azt az egyetlen cseppecske olajat. Legközelebb megkérdezem tőle, hogy mi is ez pontosan.
Igen, a pályakotrót nem szabad hajligatni, amíg fent van. Nekem maga alá gyűrte a mozdony és így engedte el az egyik szegecselés. Ezért is vettem le helyrehozni.
Köszönöm szépen neked is a távjavítás ötleteket. A pályakotró-hóeke miatt meg foglak keresni a következő héten. Cserébe sajnos csak pénzt tudok kínáláni. Még nincs raktáram. :-)
A harmadik megoldást fogom választani az ütközők kivételére. Megpróbálom Dremel-lel kifűrészelni, aztán mehet bele a menet.
Köszi a TME ötletet. Meg fogom rendelni onnan az izzókat és az egyenirányíró blokkot. Arra keresem még a választ, hogy sorosan, vagy párhuzamosan kössem-e a motort?
Engedjétek meg, hogy megosszam a tapasztalataimat Pv Előre mozdonyokkal kapcsolatban! Ahogy Zoli1949 társunk régebben leírta, a mozdonykerekek tengelyei nincsenek csapágyazva - acél fut acélon -, ezért a tengelyek a kopás miatt lötyögnek. Arról nem is beszélve, hogy a tengelyek párhuzamossága is hogy kívánnivalót maga után, bár ez lehet, hogy csak a kopás miatt van. Mindegy, a lényeg az, hogy ezen segíteni csak komoly felszereltséggel vagy órás ismerős segítségével lehet, pl. bronz perselyezéssel, de nem éri meg, hiszen a sínek sem egyenletesek. A lényeg: a tengelyek kenése szinte felesleges, ellentétben a forgórésztengely és a fogaskerekek kenésével, amihez én orsóolajat használok injekciós fecskendő és -tű segítségével. Ezt ugyan gyakrabban kell használni, de nem köti meg úgy a szöszt meg a port mini a zsír.
A tolólappal kapcsolatban a felfogató fülek a képen jól állnak, viszont ne nagyon hajlítgassuk, mert nem a fül törik le, hanem az ütköző szegecsvége enged el.(Saját tapasztalat...). Ha ez megtörténik, akkor az egyedüli megoldás fent idézett társunk harmadik javaslata.
Ugyanitt említeném meg , hogy egy esetleges kisiklás által okozott rövidzár elkerülhető, ha a tolólapok élére 0,5 mm-es tömör vezeték hosszában felvágott fekete szigetelését toljuk fel.