A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Nem az a baj, hogy indításkor magas, majd visszaesik, hanem hogy ezt a visszaesést megelőzi egy ingadozó szakasz, amiben kb 10mp-en keresztül 800-1300 között hullámzik.
ha a jellemzően reggeli első indítás magasabb alapjáratára és onnan való lassú esésére gondolsz ingadozásként, akkor az körülbelül a tsi motorok bemutatása óta állandó jelenség. nem hiba, hanem így működik bizonyos körülmények teljesülése esetén, felesleges szervizbe rohangálnod vele
Hétvégén kipróbálom, hogy mit csinál, ha indítás után rögtön elindulok. De mi úgy szoktuk, hogy beindítjuk, majd ezután betesszük a gyerekeket, kinyitjuk a kaput, lekaparjuk a jeget, mire ezekkel végeztünk, már rég beállt az alapjárat. Mindenesetre fura egy új VW-ben. A kínai fűnyíróm csinált ilyet utoljára, előtte meg a verhovina.
Hi!Nem kell nagyon melegíteni álló helyben.Beindítod,azt míg bekötöd magad,kb 1perc és indulhatsz.Csak hogy eljusson az olaj mindenhová.Persze csak lightosan.Leálításkor sem kell járatni.Van ezekbe már egy kicsi elektromos szivattyú,hogy ha melege van akkor elkeringeti a vizet a turbótól.A turbó tengelyét is hűtik.
Olajos topic-ban egy Castrol-os mérnök írta sok éve, hogy nyugodtan lehet az autó szerviz intervallum kijelzőjére hagyatkozni, az olaj bírja a meghosszabbított (rugalmas) intervallumot is. Ami VW-nél akkor is 2 év vagy 30e km volt már.
Szia, azt gondolom, ez az olajcsere kérdés inkább hitbéli, mintsem szakmai kérdés. Ki miben hisz. Van, aki 10 ezernél, más 15 ezernél cserél. Miért? Csak. Mert.
Régen ötezrenként cseréltünk, aztán később sokan a 10-15 ezret sem tudták elfogadni.
Én egyet tudok, berlini ismerősöm 1.4 TSI Golfját, 330 ezer futással, kizárólag az esedékesség szerint márkaszervizben szervizelve használja. Semmi gondja nem volt az autóval, ami az olajra lenne visszavezethető. Mikor említettem neki a gyakoribb olajcserét tágra nyílt szemmel kérdezte, hogy minek? Ezért van az intelligens esedékesség jelző.
Persze, nyilván az ellenkezőjére is lehet példát találni.
Fellelhető mindkét vélemény az interneten még hozzáértők tollából is.
Én az olajban úszó korom, és egyéb szennyeződések lerakódása, károkozása miatt aggódom. Akármilyen csúcsminőségű is az olaj, 30 ezer km az rengeteg. (nálunk ráadásul viszonylag sok a rövid táv is)
Másik oldalról, az autógyártók érdeke csak addig tart, hogy 200e km-t kibírjon, hogy 10év után mi lesz az agyon kokszosodott motorral, az már neki mindegy.
Szintén autógyártói oldalról nézve, szerintem ebbe egymást hajszolták bele, mindenki nagyobbat akart mondani, és ez lett a vége, ami még garanciaidőn belül is felvállalható.
Ami a környezetvédelmet illeti, 15ezer km-en eltankolsz 1000 liter gázolajat/benzint, akkor komolyan gondolod, hogy az 5 liter 0w20-on fog múlni bármi is?
A környezetvédelmet valóban szem előtt tartva, inkább gyűjtöm továbbra is szelektíven a szemetet, komposztálok, és ha csak tehetem vonattal járok munkába.
Persze nem tudhatom, hogy mi az igazság, de én kicserélem 10-15ezrenként, Te meg ne tedd.
Helló! Minőségi olajat és normál használatot feltételezve nem gondolom indokoltnak egy új motornál a gyakoribb olajcserét. Csak a környezetet terheljük. Miért kellene? Szerintem később: 100-200 ezer km. futás után, mikor már a motor kopottabb, lehet frekventáltabban cserélni, de felezni a futásteljesítményt? Miért?
A garancia időt így is ki fogja húzni, ez biztos, de ha hosszútávon tervezel az autóval, szerintem érdemes a gyári olajcsere periódust megfelezni.
Ha kíméletes üzemmódban használod, amíg eléri az üzemi hőmérsékletet, valóban felesleges lehet járatni.
Ez nálam is csak annyi idő, amíg a kaput nyitom csukom, ez elegendő egy hosszú út után is, hogy a turbó visszahűljön, ill az utolsó pár km-t már lakott területen belül teszem meg, 40-es tempóval.
Soha nem melegítem az autót elinduláskor, azonnal indulok, óvatosan, nem pörgetem és nem kínzom alacsony fordulaton, amíg nem kezd bemelegedni.
Elejétől kezdve húzattam, azért az első 1-2 ezer km alatt csak rövid kigyorsításokkal. Leállás előtt nem járatom, kivételt képez az autópályás leállás, olyankor kicsit igen, bár úgy gondolom, ott is elég pár mp. HA egyáltalán.... Most viszem első olajcserére 27 ezer van benne. Szigorúan 508.00 olaj.
Igen, melegítem. Leállítás előtt járatom. Olajcsere 10-15ezer, autószerelő barátom szigorú utasítására! Első csere 5000 nél lesz. Húzatni szabad majd 5-10 ezer utan, addig max 3000.