Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 203

 

Értem, köszönöm. 

appache10 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 202

Ahogy irtam az első válaszomat neki hogy Kenguruzik a kocsija. 

Előzmény: TyggeR (201)
TyggeR Creative Commons License 2020.02.14 0 0 201

az más, ez nem volt egyértelmű a leírásodból. ez a tipikus jelenség, amire elvileg kitalálták a szoftverfrissítést

Előzmény: Topacsenkó (200)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 200

Nem az a baj, hogy indításkor magas, majd visszaesik, hanem hogy ezt a visszaesést megelőzi egy ingadozó szakasz, amiben kb 10mp-en keresztül 800-1300 között hullámzik.

Előzmény: TyggeR (199)
TyggeR Creative Commons License 2020.02.14 0 0 199

ha a jellemzően reggeli első indítás magasabb alapjáratára és onnan való lassú esésére gondolsz ingadozásként, akkor az körülbelül a tsi motorok bemutatása óta állandó jelenség. nem hiba, hanem így működik bizonyos körülmények teljesülése esetén, felesleges szervizbe rohangálnod vele

 

ne keressetek hibát ott, ahol nincs

Előzmény: Topacsenkó (192)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 198

Több mint érdekes, a legjobb, hogy szervizben nem fogom tudni reprodukálni, hiszen csak a reggeli első indításnál csinálja. Felveszem videóra nekik :)

Előzmény: molnartom (194)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 197

Hétvégén kipróbálom, hogy mit csinál, ha indítás után rögtön elindulok. De mi úgy szoktuk, hogy beindítjuk, majd ezután betesszük a gyerekeket, kinyitjuk a kaput, lekaparjuk a jeget, mire ezekkel végeztünk, már rég beállt az alapjárat. Mindenesetre fura egy új VW-ben. A kínai fűnyíróm csinált ilyet utoljára, előtte meg a verhovina.

Előzmény: appache10 (193)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 196

Menet közben nem csinálta, bár soha nem is indultunk hidegen az indítás utáni pillanatban. 1,5 tsi touran DPC motorkód, manuális váltóval

Előzmény: appache10 (193)
Emi2 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 195

Katalizátor előfűtés?

Előzmény: molnartom (194)
molnartom Creative Commons License 2020.02.14 0 0 194

Üdv. Igen ingadozik és közben úgy jár mintha a gyújtás is kihagyna. Régen a ladánál tapasztaltam ilyet,de annál legalább tudtuk mi a gond.

Előzmény: Topacsenkó (192)
appache10 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 193

Ahogy néztem a topikot régen pont erről volt szó, Kenguruzik a kocsid akkor neked is, gondolom manuális váltód van?! Melyik tipusú kocsid van?

Előzmény: Topacsenkó (192)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.14 0 0 192

Üdv. Az alapjárat másnál is ingadozik hidegen? Kb 30mp-ig, utana beáll.

zéé72 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 191

Tudtommal kb.6éve vez.szij van már a tsi motorokba, a lánc "nagyon" nem vált be.

Előzmény: MPR.RPM (188)
fepeti001 Creative Commons License 2020.02.06 0 1 190

Sziasztok, a napokban már betettem ezt a linket, tényleg érdemes átszaladni, nagyon informatív.

 

 https://motor-car.net/vw-engines/item/20037-vw-ea211-evo

Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.06 0 0 189

Szíjas.

Előzmény: MPR.RPM (188)
MPR.RPM Creative Commons License 2020.02.06 0 0 188

Üdv!

 

Ez szíjas vagy láncos motor? (ha már volt akkor elnézést)

LacEA211 Creative Commons License 2020.02.05 0 0 187

Hi!Nem kell nagyon melegíteni álló helyben.Beindítod,azt míg bekötöd magad,kb 1perc és indulhatsz.Csak hogy eljusson az olaj mindenhová.Persze csak lightosan.Leálításkor sem kell járatni.Van ezekbe már egy kicsi elektromos szivattyú,hogy ha melege van akkor elkeringeti a vizet a turbótól.A turbó tengelyét is hűtik.

Előzmény: zéé72 (178)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.02.05 -1 0 186

Olajos topic-ban egy Castrol-os mérnök írta sok éve, hogy nyugodtan lehet az autó szerviz intervallum kijelzőjére hagyatkozni, az olaj bírja a meghosszabbított (rugalmas) intervallumot is. Ami VW-nél akkor is 2 év vagy 30e km volt már.

Előzmény: Topacsenkó (183)
fepeti001 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 185

Szia, azt gondolom, ez az olajcsere kérdés inkább hitbéli, mintsem szakmai kérdés. Ki miben hisz. Van, aki 10 ezernél, más 15 ezernél cserél. Miért? Csak. Mert.

Régen ötezrenként cseréltünk, aztán később sokan a 10-15 ezret sem tudták elfogadni.

Én egyet tudok, berlini ismerősöm  1.4 TSI Golfját, 330 ezer futással, kizárólag az esedékesség szerint márkaszervizben szervizelve használja. Semmi gondja nem volt az autóval, ami az olajra lenne visszavezethető. Mikor említettem neki a gyakoribb olajcserét tágra nyílt szemmel kérdezte, hogy minek? Ezért van az intelligens esedékesség jelző.

Persze, nyilván az ellenkezőjére is lehet példát találni.

Előzmény: Topacsenkó (184)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.04 0 0 184

A szia lemaradt, elnézést.

Előzmény: fepeti001 (182)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.04 0 0 183

Fellelhető mindkét vélemény az interneten még hozzáértők tollából is.

Én az olajban úszó korom, és egyéb szennyeződések lerakódása, károkozása miatt aggódom. Akármilyen csúcsminőségű is az olaj, 30 ezer km az rengeteg. (nálunk ráadásul viszonylag sok a rövid táv is)

 

Másik oldalról, az autógyártók érdeke csak addig tart, hogy 200e km-t kibírjon, hogy 10év után mi lesz az agyon kokszosodott motorral, az már neki mindegy.

Szintén autógyártói oldalról nézve, szerintem ebbe egymást hajszolták bele, mindenki nagyobbat akart mondani, és ez lett a vége, ami még garanciaidőn belül is felvállalható. 

 

Ami a környezetvédelmet illeti, 15ezer km-en eltankolsz 1000 liter gázolajat/benzint, akkor komolyan gondolod, hogy az 5 liter 0w20-on fog múlni bármi is?

A környezetvédelmet valóban szem előtt tartva, inkább gyűjtöm továbbra is szelektíven a szemetet, komposztálok, és ha csak tehetem vonattal járok munkába. 

 

Persze nem tudhatom, hogy mi az igazság, de én kicserélem 10-15ezrenként, Te meg ne tedd. 

Előzmény: fepeti001 (182)
fepeti001 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 182

Helló! Minőségi olajat és normál használatot feltételezve nem gondolom indokoltnak egy új motornál a gyakoribb olajcserét. Csak a környezetet terheljük. Miért kellene? Szerintem később: 100-200 ezer km. futás után, mikor már a motor kopottabb, lehet frekventáltabban cserélni, de felezni a futásteljesítményt? Miért?

Előzmény: Topacsenkó (181)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.04 0 0 181

A garancia időt így is ki fogja húzni, ez biztos, de ha hosszútávon tervezel az autóval, szerintem érdemes a gyári olajcsere periódust megfelezni. 

Ha kíméletes üzemmódban használod, amíg eléri az üzemi hőmérsékletet, valóban felesleges lehet járatni.

Ez nálam is csak annyi idő, amíg a kaput nyitom csukom, ez elegendő egy hosszú út után is, hogy a turbó visszahűljön, ill az utolsó pár km-t már lakott területen belül teszem meg, 40-es tempóval.

Előzmény: fepeti001 (180)
fepeti001 Creative Commons License 2020.02.03 0 0 180

Szia, hogy kellően elbizonytalanítsalak:

Soha nem melegítem az autót elinduláskor, azonnal indulok, óvatosan, nem pörgetem és nem kínzom alacsony fordulaton, amíg nem kezd bemelegedni. 

Elejétől kezdve húzattam, azért az első 1-2 ezer km alatt csak rövid kigyorsításokkal. Leállás előtt nem járatom, kivételt képez az autópályás leállás, olyankor kicsit igen, bár úgy gondolom, ott is elég pár mp. HA egyáltalán....  Most viszem első olajcserére 27 ezer van benne. Szigorúan 508.00 olaj.

Most légy okos... :)

Üdv

 

ui. Imádom az autót, 35 éve vezetek napi szinten.

Előzmény: zéé72 (178)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.03 0 0 179

Igen, melegítem. Leállítás előtt járatom. Olajcsere 10-15ezer, autószerelő barátom szigorú utasítására! Első csere 5000 nél lesz. Húzatni szabad majd 5-10 ezer utan, addig max 3000.

Előzmény: zéé72 (178)
zéé72 Creative Commons License 2020.02.03 0 0 178

Sziasztok!

Eddig szívóbenzines autóim voltak és érdekelne elsősorban azoknak a tapasztalata akiknek 1.5 tsi 150le kézi váltós van birtokában hogyan használják.

Pl.Hideg motor melegítés 1-3perc?

Leállítás elött járatni kell a motort?

Olajcsere 8-10e km?

Normál kihúzatás 2000-2500?

Stb....

Topacsenkó Creative Commons License 2020.02.03 0 0 177

500km tapasztalatai:

Semmi kellemetlen jelenség, kenguruzás stb

Bejáratós üzemben 6,5 l átlagfogyasztás.

A 2 hengeres üzemmódot enyhe vibrációval jelzi. 

Ereje elegendő, kis fordulatról is szépen húz.

 

 

Előzmény: zéé72 (173)
molnartom Creative Commons License 2020.02.02 0 0 176

Nekem október 15-én tettek fel egyet,de nem lett jobb vele.

Rákérdezek máshol is.

Előzmény: zéé72 (175)
zéé72 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 175

Tudomásom szerint pár hónapja már márkaszervizekbe van az uj szoftver.

Próbáld meg másik márkaszervizbe!

Előzmény: molnartom (174)
molnartom Creative Commons License 2020.02.01 0 0 174

Üdv!

Én érintett vagyok a kenguru illetve a nyomatékszegény problémában. Mikor jött ki az új szoftver, azt lehet tudni?

Nekem kb 3 hete még nem tudtak semmit mondani a szervizben. Köszönöm

Előzmény: zéé72 (171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!