nem is rossz ötlet ez a zaporjóska dolog, a henger is az lehet? Olvasgatva a fórumot, az jön le, hogy egy időzített bombán ülök, amikor használom a gépet... :) A világításkapcsolóm is szétugrott, amikor erőből akartam kapcsolni -rossz ómen... :)
A karburátort (és más aloméneomokat) trisóban elvileg ki lehet főzni, az kiviszi az oxidot...
Hát, számolgatom a teljes felújítás költségeit, de határban sincs ennyi a költség, pláne, ha a régi Zapor dugókat nem kell legyártatni, hanem van polcon.
Sziasztok! Végre van időm írni, eddig sok dolgom volt. :/ Szóval, pénteken voltam Marcaliban a bontóban, elhoztam egy K-16M típusú karbit, itthon szétszedtem, hogy ki tudjam pucolni, ekkor jött a megdöbbenés, mivel tiszta oxid, vagy mit tudom én mivel volt tele a karbi (fehér por szerű anyag). Olyan koszos volt, hogy 2 napig áztattam csavarlazítóban, meg benzinben, de nem tudtam megpucolni, még a fúvókákat sem, mivel nem lehet kitekerni a helyükről, annyira be vannak korrodálva. Így persze nem működött a karbi, úgyhogy most vihetem vissza Marcaliba, és hozok helyette egy normálisat (ott helyben szétszedem, ha nem jó, keresek másikat, ha jó elhozom). Tudtam neki örülni...
Megkérdeztem az árakat is: Komplett motor: 100.000Ft+ÁFA Karbi: 7.500Ft
Gyújtás: 21.000Ft+ÁFA
AC Pumpa: 5.000 Szerintem eléggé megdöbbentő... Nyíregyházi bontót is felhívtam, ott a karbi 13.000Ft... Tehát az még szerintem drágább hely, mint ez... Meg azt mondta a hapsi, hogy még kb 20 motor van, aztán több nincs, és valószínűleg nem is lesz. Meg még mondta, hogy külföldről is jönnek hozzá alkatrészért, úgyhogy hamar fogynak a dolgok.
Amúgy nagyon gáz a hely, minden össze van szórva, minden tiszta rozsda, ráesik az eső, nem foglalkoznak semmivel, stb...
Hétfőn elvitettem a trakit a villamossági szerelőhöz, megcsinálja az önindítót, meg beköt minden elektromos dolgot, mert semmi nincs rajta bekötve. Péntekre talán kész lesz, és akkor, ha találok karbit összerakom, és kezdődhet a munka vele. :) Remélem...
Az Ungvári piacon létezik(annál a mukinál aki a Dnipro hegesztőket árulja),de ők úgy ismerik, mint benzines szivattyú karburátor. Remélem segítettem. Nekem is kellene!!!!!!!!!
Nekem van egy ukrán kamionsöfőr ismerősöm és Kijevbe is jár,talán összefutok vele mostanában és megkérdezem mit tud rólla.Egyébként az ukrán határ tőlem 20-KM re van,talán odaát is lehetne érdeklődni? A másik nagy kérdésem a következő,a K-45 ös karbit egy az egyben rá lehet tenni?
Üdv mindenkinek!Én is egy T012 (boldog) tulajdonosa vagyok.A forumot végigolvasva úgy gondolom van remény.Én az itt olvasott tipushibákkal szembesültem és szembesülök a mai napig.Elsősorban a K-45M karbi izgatja a fantáziámat.Remélem új barátokra találok itt.
Nem tudom, hogy van-e olyan, aki meg van elégedve ezzel a típussal.
Nekem a P126-os karbi hozta meg az áttörést.
Azóta nem tűröm meg a K16-ost a portán.
Ennyi a különbség a kétfajta zárás között, ha nincs nyelv, értelemszerűen a tű zár! (felfele néz)
ki kell takarítani az egészet, főfúvóka, alapjárati, ha úgy se megy, akkor más a baj. persze ha pénz van dögivel, akkor vegyetek másik karbit, a régi meg jó lesz kulcstartónak :) próbáltad tartály nélkül megönteni az úszóházat és inditani, mit csinál?
Akkor az enyém szar? :) K16 M. Kora reggel felpumpáltam, alapgáz, teljes szívató és már ketyegett is a masina... nem vettem le a fedelet, mert dolgoztam, az tuti, hogy van nyelv a karbiban az úszó fölött, keresztül megy rajta a tű is, mert megszúrta az ujjam berakáskor.
Viszont most a hidegben fél szívató kellett neki, utána megnyitva alapjáraton szépen járt, de a fordulatot nem vette rendesen.
Ma megyek Marcaliba, megnézem milyen az a karbi, mert most hirtelen ez tűnik jó megoldásnak, aztán majd kiderül. Környéken sehol nincs ilyen bazár, bolhán is nagyon ritkák a régi alkatrészek.
Marcali meg elég közel van. Kispolski karbit sem találtam sehol, meg egyenlőre bütykölni sem akarok annyit. Remélem beválik.
Ha csökken a fogyasztás, meg kicsit szebben fog járni a motor, akkor már szerintem megérte.
Akkor a lényeg az, hogy legyen benne az úszó állító kis nyelv?
Megkérdezem a többi alkatrész árat is, kíváncsi vagyok mi mennyi.