Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stefi001 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 1520

Nem hagyott nyugodni a probléma, ezért összecsaptam egy 5 perces dióda-kondenzátoros  kapcsolást. Különösebben nem válogattam a passzív elemeket, ami a kezem ügyébe esett, azt használtam. Így a dióda egy őskori BY238-as lett. Hirtelenjében találtam egy 4700 μF-os és egy 1000 μF-os kondit (25 V).

A gyújtáskapcsolót egy kétállású kapcsolóval helyettesítettem, míg a rádiónak KIA gyári készüléket használtam.

A rádió áramfelvétele 12 V-ról 530-550 mA.

 

A késleltetés idejét stopperrel mértem, amely 4700 μF esetén 3’45”-re, míg 1000 μF alkalmazásakor 50”-re adódott. Az utóbbit kevésnek tartom, de egy 2200 μF-os kondenzátor esetén kb. 100-110”-cel lehet számolni.

 

Egy multimédia fejegység áramfelvétele az általam a használt rádióénál bizonyára nagyobb. Ezért is javasoltam korábban a 4700 μF-os kondenzátor alkalmazását.

 

Ennyivel kívántam kiegészíteni előző hozzászólásaimat.

A mellékelt képek nem szépség díjasok, mivel csupán a lényeg láttatása volt a célom.

 

Előzmény: brajen75 (1509)
stefi001 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 1519

Nem! Mivel nem szakmám, csak családon belül vállalok esetenként beszerelést.

Előzmény: dussy81 (1518)
dussy81 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 1518

Beszereléssel is foglalkozol?

Előzmény: stefi001 (1517)
stefi001 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 1517

A típusról nem hallottam/olvastam kedvezőtlen véleményt, persze, ha valakinek peche van, az bármelyik márkás készüléknél is kifoghat egy problémás/hibás darabot.

Egy korábbi verzióról találtam egy részletesnek mondható információt. Feltehetően, az érintett készülékben is minden szolgáltatás fellelhető.

 

http://redlightgreen.org/2019/04/avtomobilnoe-golovnoe-ustrojstvo-silverstrong-4/

 

Igen előnyös az IPS kijelző, valamint a kikapcsolás késleltetésének beállítása, amivel elég sok készülék nem rendelkezik, ugyanakkor a felhasználók részéről alapvető igényként jelentkezik.

Előzmény: dussy81 (1516)
dussy81 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 1516
Előzmény: stefi001 (1515)
stefi001 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 1515

1-hez: Igen, valami ilyen, ami kompatibilis az autóval (típus, modell, évjárat):

https://www.ebay.co.uk/itm/Car-Steering-Wheel-Stalk-Control-Adaptor-For-Citroen-Berlingo-2008/372663095064?epid=1522977008&hash=item56c4738f18:g:3gkAAOSwwXRcywFr

 

https://www.ebay.co.uk/itm/CTKCT01-2-Din-Fascia-Steering-Wheel-Interface-Kit-for-Citroen-Berlingo-2008/352722221876?epid=1979706036&hash=item521fe1fb34:g:h~oAAOSwg2lb9AKz

Univerzális fejegységhez vásárolt interface esetén LEAD-kábel is szükséges.

 

2-höz: Ha a műszerfal az alábbi (mellékelt kép), akkor minden marad a régiben, ugyanis az információk nem a rádió kijelzőjén jelennek meg, bár francia kocsinál még nem szereltem, de pl. a KIA esetében így van!

3-hoz: szerintem, feltehetően azon infók továbbra is elérhetők lesznek.

 

Két autómban más-más kínai fejegységet szereltem, tehát közvetlen tapasztalatom azokról van (EinCar, illetve Funrover). Mindkettő több éves, és korrektül üzemelnek, de azért inkább az EinCar-ra voksolnék. Paramétereiket tekintve távol állnak a tervezett jellemzőitől, de minden szoftver zökkenőmentesen fut rajtuk. Egyidejűleg akár három is, például: rádió, navigáció, OBD II.

 

Előzmény: dussy81 (1514)
dussy81 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 1514

Sziasztok!

B9 Berlingo-ba tervezek 2DIN -es android fejegységet beszerezni.

Kb. 2 éve már használtam ilyen fejegységet, az autó eladásra került, végig hibátlanul működött.

 

Az alábbi kérdések merültek fel bennem.

- A gyári kormány vezérlés csak 'illesztőmodul' beszerelésével fog működni?

- A gyári kijelzőn lévő adatokat a gyári rádióról lehet állítani/változtatni. Ezt a funkciót elveszíti az autó?

- Egyéb adatok/infók (pl: külső hőmérséklet, tolatási piktogram, stb) a gyári rádió hiányában megfognak jelenni? (can bus?)

 

Hosszú távra tervezek, ezért lehetőleg 8 magos / 4GB -os verziót keresek, feltétel a fizikai hangerő tekerő és a dedikált navi gomb.

Esetleg mit javasoltok?

Köszönöm!

stefi001 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 1513
Előzmény: stefi001 (1512)
stefi001 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 1512

Nem volt hasonlóban részem, de tudomásom szerint a Samsung készülékeknél gyakori probléma. Javaslom a két videó megnézést, talán segíthetnek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_OBvsR-GFR8

 

https://www.youtube.com/watch?v=A0JqRf6sygM

 

 

Előzmény: Bobi Robi (1511)
Bobi Robi Creative Commons License 2019.09.04 0 0 1511

Jó napot, sziasztok!

 

Így 4 hónap elteltével bátorkodom újra feltenni a kérdésem, mivel semmi válasz nem érkezett rá.

 

 Én abban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy vásároltam kb 1 évvel ezelőtt egy 2Din-es fejegységet a gyári helyére az autóba.

Be is szereltem, tolatókamerával, gps antennával mindennel, teszi is a dolgát rendesen, egy szavam sem lehet rá, főleg annak ellenére nem hogy eleinte nem sok reményem volt az egész kínai cucchoz.

Mégis meglepően jól működik, közben kapott a fejtámla is egy monitort a gyermek miatt, így zavartalan a mesék nézése a hátsó ülésen.

 Egy problémám van vele azonban, amire nem sikerül rájönnöm sehogyan sem sajnos.

Nem tudom a telefont tükrözni a fejegységre, annak ellenére, hogy képes lenne rá a készülék. Sőt képes is, mivel a cimborám kínai telefonja az összedugást követően meg is jelent rajta szépen.

Azonban az én Samsung A6-osommal sehogyan sem tudom kommunikációra bírni. Hogy az elődjével nem működött azt annak tudtam be, hogy a telefon majdnem 3 évvel idősebb volt a fejegységnél, s gondoltam az az Android nem barátja ennek a cuccnak. Azonban közben telefont cseréltem már, amin 8as Android fut, engedélyeztem rajta a fejlesztői üzemmódot, ahol el is érem végre az USB hibakeresés - USB Debugging - menüpontot amit jó ideig nem leltem a telefonban sehol sem, annak ellenére, hogy ez szükséges a kapcsolat létrejöttéhez.

De most hogy megvan, most sem történik meg a várva-várt csoda. Összedugom, töltés van az USB-n keresztül, sőt a fejegység át is kapcsol automatikusan a Mirror Link módba, de ezen a részen nem lép túl a világért sem.

 Volna ebben valakinek személyes tapasztalata? Tudnátok nekem ebben segíteni?

Előre is nagyon köszönöm

stefi001 Creative Commons License 2019.09.01 0 0 1510

 

Igaz, a gyakorlatban a kapcsolást nem próbáltam, bár az egyik fejegységemnél hasonló a jelenség, de tapasztalataim, valamint sok használó véleménye alapján működőképesnek tartom. Hogy miért nem volt sikeres a kísérlet, nem tudom, de már 4700 μF használata is biztosít késleltetést. Három 4700 μF párhuzamos kapcsolásakor pedig az eredő kapacitás (Ce ) többnyire már kielégít(het)i az elvárásokat. (A kondenzátor hosszú ideig képes megtartani a töltöttségi állapotát, és így az energiáját is.)

 

A korábban linkelt videóból kivágott kép kiegészítésével igyekeztem a kapcsolás működésének lényegét szemléltetni.

 

Előzmény: brajen75 (1509)
brajen75 Creative Commons License 2019.09.01 0 0 1509

Kondi nem jó ! 3*4700uF sem oldotta meg! Nálam pótakku üzemel(1.2 Ah ólomakku). Esetemben az időzítő sem válna be, mert indításkor leesik a feszültség 9 v alá is! A szarazakkud hozzászólók kíméljenek ,mert -10 fokban, 3 nap állás után is pöccre indul!

bgombas Creative Commons License 2019.08.29 0 0 1508

Köszönöm szépen a tanácsokat és a hasznos ötleteket!

 

Ha nem válik be a megrendelt időzítő, akkor valószínűleg az általad javasolt dióda-kondenzátor verzió lesz.

Az időzítős jelenleg azért tűnik szimpatikusabbnak, mert nem csak az indításközi áramkimaradásra,

hanem rövidebb megállásokra is megoldás lehet.

 

Egyébként ahogy nézem annak a beépítése sem sokkal bonyolultabb, ott is csak a kapcsolt vezetéket kell megszakítani,

és a gyújtáskapcsoló felőli ágát jeladóként használni, a kimenő oldalon pedig kapcsolt vezetékként továbbvinni.

Ezen kívül csak egy DC+ és DC- kell az áramkörre kívülről. Illetve összekötni a DC+ és a com lábát, ha jól láttam.

De majd kísérletezek vele, ha ideér.

 

Persze utólag gondolva egyszerűbb lett volna eleve olyan fejegységet venni, ami tudja az állítható késleltetett kikapcsolást magától,

és esetleg még azt is be lehet állítani, hogy hogy viselkedjen áramszünet után.

De ezek hiánya eszembe sem jutott, mert alapból természetesnek tűnt, hogy ezt minden rádió tudja.

Előzmény: stefi001 (1507)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 1507

A késletetett időzítésű ki/bekapcsoló áramköröket ismerem, de mivel – emlékezetem szerint – az egyszerűbb, és főként az olcsóbb megoldásra irányult a kérdés, azért nem foglalkoztam összetettebb kapcsolásokkal.

 

Az általam linkelt kondenzátor + diódás (video) megoldáshoz még egy gondolat. Előnye a csekély ár, egyszerű beszerelés. A változtatás lényege, hogy jelenleg bekötött ACC vezeték és a fejegység kapcsolatát meg kell szakítani, s a videón is látható módon a dióda-kondenzátor kapcsolást közbe kell iktatni, vagyis a rádió a továbbiakban mindenkor azon keresztül kapja gyújtáskor a (kapcsolt) tápot. Bekapcsolást követően a + ágba kötött diódán keresztül a kondenzátor feltöltődik a névleges feszültségre. A motor leállításakor a fejegység a kondenzátor segítségével bizonyos ideig fenn tudja tartanai a tápfeszültséget, ugyanis a dióda – videón is látható bekötése révén – megakadályozza a kondenzátor kisülését. Újbóli indításkor pedig minden kezdődik elölről. Így, tehát egy rövid idejű motorleállítás hátrányos következményi kiküszöbölhetők.

 

A kondenzátor értékét célszerű kísérletezéssel megállapítani. Ehhez célszerű a rádiót kiszerelni, és 12 V-os táp használatával beállítani a szükséges/elégséges késleltetést. Mint már korábban jeleztem – a videótól eltérően – nagyobb biztonság érdekében, változtatnék az alkatrészek értékén.

 

A kondenzátor és dióda (kellő biztonsági követelmények mellett) a rádió hátfalára is rögzíthető.

Előzmény: bgombas (1506)
bgombas Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1506

Szia!

 

A 8888-as menübe tegnap a fórum olvasgatása után, sikerült este benéznem, de ott sem találtam késleltetés menüt,

végignéztem a menüpontokat, de még csak hasonló sem akadt sajnos.

Ami a legjobban hasonlít nevében az a reboot volt, de az csak simán újraindította a készüléket.

 

A neten viszont megtaláltam a kész verziót abból amin gondolkodtunk a kollégával:

https://www.youtube.com/watch?v=4vje45BTetc

 

Árban sem egetverő, 1200-1300 forint egy dobozos verzió, rendeltem egyet,

ha megjön, kipróbálom, hogy használható-e valamire. Persze nem egyből a kocsiban.

 

Ez az:

https://www.ebay.co.uk/itm/12V-24V-LED-Relay-Module-Automation-Delay-Timer-Control-Switch-PCB-Board-w-Case/153403164438?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=453329830175&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

A bootolási idő akkor bosszantó főleg, amikor egymás után többször meg kell állnod,

ilyenkor vagy járatod a motort, ami veszélyes ha kiszállsz, vagy tudomásul veszed,

hogy még 1-2 percig nincs navi, amíg bootol és utána talál holdakat.

Nem lehetetlen együtt élni vele múlt héten mentem 3000 km-t, kibírtam. De nem tetszett.

 

Elsőre azt sem értettem, hogy miért kezd ordítani minden bootolás után, ha leállítás előtt nem lőttem ki minden programot.

Aztán kiderült, hogy az ügyes fordító a hangerőnél a "Default Volume"-ot lefordította "Alapértelmezett meghajtó"-nak.

Azt meg mivel nem tudtam mi akar lenni, nem pipáltam be. :)

Előzmény: stefi001 (1501)
Steven1001 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1505

Szia. Nekem azóta is a 8-as van fent és hibátlan.

Előzmény: keke69 (1385)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1504

Jelfogós változatokhoz a szilárdtest relé helyett „hagyományos”-t használnék.

Pédául:

http://pbcomputer.hu/termekeink/omron-12v-10a-rele

Előzmény: stefi001 (1503)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1503
Előzmény: stefi001 (1502)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1502

Kísérletezéshez itt egy másik, lehetséges megoldás:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gtd6dAwq3QY

Előzmény: bgombas (1500)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 1501

A késleltetett kikapcsolás lehetőségét azért még ellenőrizném. Egyes beállítások bizonyos kód beírását követően érhetők el. Ennél a készüléknél úgy tudom, 8888.

 

A fejegységet részleteiben nem ismerem, viszont általában a „Settings”-en belül van egy ú. n. „Extra settings”, ahol további üzemi jellemzők állíthatók be.

 

Szerintem az 20-30 másodperces bootolási idő(veszteség!?) anyagilag sem térülne meg. Magam részéről – sokakkal egyetemben – tudomásul vettem, hogy az egyik fejegységem is így működik.

 

 Felelősséggel egyik megoldást sem merem javasolni, főként, ha a beavatkozást nem szakember végzi!

Előzmény: bgombas (1500)
bgombas Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1500

Bocs, a "dióda hátránya" kondenzátor hátránya akart lenni.

Előzmény: bgombas (1499)
bgombas Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1499

Szia!

 

Jogos! Köszönöm szépen a választ, már olvasok is vissza.

Engem csak a rövid idő utáni boot elkerülése érdekelne.

 

Ha jól értem, akkor vagy van kikapcsolás késleltetés a készülékben, vagy nincs,

mivel nem találtam, ezért feltételezem, hogy az enyémben nincs.

Írod a plusz akkut és ahogy látom korábban volt szó kondenzátorról is a rövidebb áramszünet áthidalására.

Errefelé tapogatóznék én is, de a kollégám szerint a dióda hátránya, hogy folyamatosan csökken a feszültség,

amit nem biztos, hogy minden alkatrész szeretni fog.

A plusz akku ezzel a javasolt töltésmegosztóval jó lehet, de ehhez meg kell bontani a kocsi töltő rendszerét, ha jól látom.

 

Neki olyan ötlete lenne, hogy egy relés-diódás megoldással állítható ideig (1-5-10 perc), még tápot adna a fejegységnek,

kérdés, hogy ennek lenne-e bármilyen hátránya vagy visszahatása az autó működésére?

kb. olyan lenne mint a két tápvezeték összekötése, csak automatikus lekapcsolással,

ráadásul két ISO csatlakozóval megoldva egyszerűen beépíthető lenne.

 

Mit gondolsz erről?

 

 

Előzmény: stefi001 (1498)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1498

 

Előzetesen megemlítem, hogy – mivel a téma korábban is terítéken volt – javaslom a korábbi hozzászólásokat áttekinteni, talán segítséget jelentene?

 

Elsősorban a saját hozzászólásaimat ismerem Pl: 1460, 815, 832, 818, 817, 815 sz. hsz., de bizonyára más is fellelhető.

A leírtak szerint a készülék bekötése helyes, azon nem célszerű változtatni. Az összekötött ACC és + 12V-os vezeték, pedig az utolsó mondatban írt hátrányt hordozza magában. Elegendő egyszer elfeledkezni a fejegység kikapcsolásról és a 300-400 mA (készülékfüggő) terhelés eléggé hamar lemerítené az AKKU-t.

 

A fejegységek többsége rendelkezik kikapcsolási késleltetéssel, amely a menüben állítható.

 

A hosszabb idő utáni bekapcsoláskor történő újra bootolás pedig a korábbi hozzászólásomban jelzetteken kívül még firmware függő is lehet. A fejegységeim már említett indulási különbsége is ebből ered (korábban rosszul fogalmaztam, amikor a bekötésből eredőnek jeleztem.

 

Adott esetben – bár meggondolandó – megoldás lehet a pót vagy második AKKU, amit már említettem. Az AKKU-k bekötésére – az esetleges problémák elkerülése végett – nagy gondot kell fordítani. Körültekintő bekötés esetén jól működhet, ugyanis az indítás alkalmával „életben tartja” a rádiót. (legalább 50 W/0,3  Ω-os ellenállás és egy s egy megfelelő dióda: V, I).

 

Ennél sokkal jobb, és megbízhatóbb egy pót vagy második AKKU töltésére alkalmas elektronikus kapcsoló, amely pl. itthon is beszerezhető:

https://www.panelectron.hu/DUAL-80_masodlagos_akkumulatortolto.html

 

Összegezve: véleményem szerint, az a kis bosszúság még mindig jobb, mint egy elcseszett beavatkozásból eredő kár!

Előzmény: bgombas (1497)
bgombas Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1497

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy nektek is úgy működik-e az androidos fejegység, hogy gyújtás levételkor azonnal kikapcsol,

indítás után lassan betölt, és onnan folytatja ahol volt?

Betöltés után vagy a rádió megy, vagy az mp3 lejátszás, akkor is ha a navi is ment

Úgy néz ki, hogy gyújtás ráadásra elindul, aztán indítózáskor vagy kikapcsoláskor leáll, indítózás után pedig újra betölt,

mint egy mobiltelefon, ha kiveszem és visszateszem az akkut. Nem felejt, csak simán mindig nulláról újraindul.

Kibírható, csak néha lassú és nem szimpatikus megoldás.

Beépítéskor nem sokat vacakoltam, csak simán rádugtam a hozzá kapott ISO csatlakozót a korábbi rádióé helyére.

Amúgy az is úgy működött, hogy leállításkor kikapcsolt, indításkor szólt tovább, csak mivel az nem android, szinte egyből ment.

Nem szeretném úgy átkötni, hogy rajta lehessen felejteni és lemerítse az akkut.

 

Ilyen a készülék:

https://www.aliexpress.com/item/32946430734.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2e2e4c4dDyvL8Q

 

stefi001 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 1496

Nem voltam eléggé szabatos a jelöléseket illetően: U, I,  Ω.

Előzmény: revi77 (1494)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 1495

 

A videók jól  szemléltetik a különböző mérési módokat (V, I,  Ω).

https://www.youtube.com/watch?v=ASmOVp1qJPw

 

https://www.youtube.com/watch?v=9mAOxH7El50

Előzmény: revi77 (1494)
revi77 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 1494

Ezt pontosan hogy tudom megtenni?A multimetert egyen aramerosseg mérésre rakom és rá érinteni a +-ra.?

Előzmény: stefi001 (1493)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 1493

Én azért, már csak kíváncsiságból is, megmérném mindkét állapotban az áramfelvételt.

Előzmény: revi77 (1492)
revi77 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 1492

Koszonom a gyors választ!Valahol olvastam én is hogy az akku lemerül ha össze van tolva.De gondoltam megkérdezem egy hozzáértő.Szethuztam,meg nem szippantott a le az akkut hála isten.Koszi mégegyszer!!!

Előzmény: stefi001 (1490)
stefi001 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 1491

Tökéletesen!!!

Előzmény: Kosi85 (1489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!