Azt gondolom, hogy a benzinesek -mivel TSI-k-felejtősek. A diesel meg nem annyira meggyőző ár-érték arányban (nekem). Arról nem is beszélve, hogy szent meggyőződésem, hogy a metszett szeműek klasszisokkal jobb autókat és főleg motorokat gyártanak (KIA, Hyundai, Toyota, Nissan, . A szervizelési költségekről nem beszélve.
Ha "hozzám vágnák", azért nem ugranék el előle. Szerintem a kodák - alapjában - nem rossz autók. A mi szemszögünkből persze túlárazottnak, az Audi Q7 tulajok szempontjából pedig "olcsó húsnak" tűnik. Mi alapból kaptunk volna rá 10% kamarai kedvezményt, ... ami nem rossz. Igaz, sok más márka is megadja.
Szívesen elolvasom az ellenérveidet, - tényleg!
Amúgy nem sürgős az autóvásárlás... Csak elkezdtem sakkozni/kalkulálni.
Szerintem a hátsót tárgyaltuk ki. Az első az semmi különös, 600 mm (23,6") és 475 mm (18,7") hosszúak kellenek. Érdemes jobb márkát választani, Valeo, Hella, Bosch, SWF, stb. Egyébként a nagyobb bevásárlóközpontokban, üzletekben (Aldi. Lidl, stb.) is kaphatóak.
Valamiért nem találom a régebbi hsz-ok között azt, amikor az első ablaktörlők cseréjével foglalkoztunk(-tagok). Trawala! Bocs, hogy téged szólítalak meg! Honnan és milyet érdemes venni/rendelni?
Nekünk is felkerült már a nyári gumi könnyűfém felnin. Először használom így az autót, mert a télivel hoztuk el novemberben. Úgy látom a jó idő és a nyári gumi együttesen eredményez egy kis fogyasztáscsökkenést, ami az automata váltó + benzinmotor kombináció mellett talán még 10L alatt-körül is lehetne szigorú városi közlekedésben.
Sajnos nehéz vigyázni a lábamra gyorsításkor. Hiába nagy és nehéz az autó, szerintem tök jól megy, amihez persze fogyaszt is. Ami viszont meglepő volt, hogy autópályán az áramvonalasság hiánya azért érződik a szélzajon és a fogyasztáson is. 120km/h amit ideálisnak találtam. Pedig az automata váltó 6 sebességes...
211.500 km körül van benne most. 215E-nél esedékes az újabb olajcsere. Ma néztük: hátsó fékbetét cserére lassan szükség lesz (kb. akkor/ = az o.cs-vel együtt) Plusz a kipufogó rezonátor,
kb. ilyen:, kicsit elfáradt, - "kifeslett"; Ami a hangján is hallható. Úgyhogy az is csere lesz.
Ettől ne legyen nagyobb baj(unk), - továbbra sem...
Ma került fel 4 vadiúj nyári "papucs". Már annyira elszoktam a könnyűfém felnitől (kopott télit váltottam új télire, tehát egy nyári szezon kimaradt)/ nagyon sokáig voltak fenn az acél tárcsák; Azok is egy idő után már dísztárcsa nélkül... Szóval olyan, mintha gumicsizma után elegáns alkalmi cipő lenne rajta(m).
A gumik pedig nagyon szupernek tűnnek: Pirelli P7 (99V) Cinturato, megerősített oldalfalakkal. Esküszöm simábban megy az autó. ;-)
Gyönyörű ezekkel a kocsi :-)
A szezon után levetett Nokian-ok is új állapotban vannak és nagyon jól szolgáltak. Egyelőre ezt a típust bizton tudom ajánlani márkatársaimnak (teszteken is prímán szerepeltek, habár én ezt csak utólag láttam + nem is érdekel annyira, mint a saját tapasztalat...). A Pirelliket gyakorlatban majd meglátjuk.
Édesapámnak van egy 2004-es Opel Agilája. 13000km van csak benne. Csak rövidtávon használta. Most hat hétig a lányom hajtotta, és ekkor vettem észre az egészen apró vízszintes repedéseket a fényszóróban. Csak este látszik, nappal nem. És a fényszóró anyaga még nem repedt át teljes vastagságban, csak éppen kezdődik. Féltető alatt tárolta, varratott takaró alatt. Extrém időjárás hó, jég, só sosem érte a nyári napot leszámítva a hobbiföldön. Mivel az Opel is GM. szerintem az anyag természetes öregedéséből adódnak a repedések. Valószínűleg a felkapcsolt felhevült lámpával, a nyári nagy melegben piros lámpánál való ácsorgás sem használ neki.
Nem vagy könnyű helyzetben, ha olyan autót keresel ebben a kategóriában, amelyiknek jobban használható a 3. üléssora. Én egy csomót megnéztem anno, de a miénk mindent vitt.
Esetleg egy új Orlandot Ukrajnából? :-) 6 éve szinte semmit nem változott.
Amúgy nekem is megjelentek már a finom repedések a fényszórón, amiről először Te írtál. Érdekelne, hogy a tiéddel azóta mi a helyzet és a többiek hogy állnak a problémával?
Ismét bebizonyosodott tehát, hogy az Orlando-val a GM magasra tette a lécet. A praktikum szempontjából mindenképp! Már írtam itt, de fenntartom, hogy a Zafira-hoz képest is kényelmesebb a leghátsó üléssor utazás és ki-be szállás szempontjából is. Mi napi szinten 6-an járunk és ennek bizony így komoly jelentősége van.
Meg kell tartani az ORLANDO-t mind a 200.000 kilométerével együtt!!! ;-)
Ma megnéztem a koda Kodiaq-ot. Természetesen gyönyörű, impozáns autó; Viszont beleülve, "kihajtogatva", máris akadt egy csomó hiányérzetem. A legfőbb bajom, a 3. üléssor. Borzasztóan körülményes a kinyitása és az oda való bejutás. Jó, hogy a 2. üléssor tili-tolizható, de hogy ezt meg is kelljen tenni (két kézzel), a 3. sor használatához... És még így is éppen, hogy csak be lehet fészkelődni hátulra, ami határozottan kisebb, mint az Orlandóban.
Szóval kifordultam a kereskedésből... és nem sajnáltam, hogy amúgy sem lehet már rendelni 2017-es szállítással :-P
84-e hibakód: csökkentett motorteljesítmény. Szerviz tudja orvosolni, mert b. 30 féle hiba lehet. Csak a találgatás az sokba kerül. egyébként is a távgyógyászat nem jó. Vigyed szakszervizbe!
Gondoltam...megosztom a tegnapi kálvariámat...mivel a 10 éves Sharan felmondta a szolgálatot...új családtag után kellett nézni...jöt opcioként az orlando😁...Találtam is ..első kéz..110 ezer 2.0 ltz automata full..próbavezetés...beleszeret...majd másnap azaz tegnap átirat...mivel jött velem az tulaj(ő kijelenteni én meg be(Németország)...viszem haza...kövérebb gáz...az auto hibakódot jelez E 84 és eltűnik a nyomaték...majd nem megy 120 km/h felé...
Mi a Zafirát is szerettük, bármennyire "semmilyensevót"... Pedig az Orlandohoz képest voltak gyengeségei (hiába pozicionálták feljebb).
A Peugeot nekem nagy szerelem volt, így arról nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni. Lett volna miért utálni, de az élethelyzet akkor és ott azt hozta, hogy imádni "kellett"...
De a legerősebb szálak mégis ehhez a Chevy-hez fűznek, talán azért is, mert ez az első olyan autón, amiért az asszony is lelkesedik. (Mert ez nagy szó!) :-)
A GM pedig... hátha tényleg hivatalosan is képviseltetni akarja majd magát Európában és hátha ezt majd az egyre jobb Chevroletekkel teszi...
Úgy néz ki, a PSA-é az Opel, így tehát a GM megszabadult a koloncától, ami miatt pl. a Chevrolet kivonult. Ez akár olyan fordulatot is hozhat, hogy a GM-nek nemsokára esetleg érdemes lesz visszajönnie.
Nem sokat ír a kocsi kezelési utasítása az aksiról. Bár leírja, hogy ha tölteni kell " vegye le a negatív akkusarut" de én mégis kicsit értetlenkedem itt, más hogyan csinálja, mert ugye az Orlando már nem az a régi egyszerű szerkezet. Van benne elektronika rendesen.