A Spidermax Gt esetén a hátsó index alig látható gyári állapotban. Topjoe adott hozzá kiegészítő indexet, de lenne egy olyan kérdésem, hogy az Rs hátsó lámpája mennyire kompatibilis ezzel? Gondolom azzal már jól látható lenne a hátsó index is. Be lehet olyat szerezni valami emberi áron?
Az üresjelző már kinyírt egyet . Bár azt hittem hogy a lenti üresjelző "kapcsoló" adta meg magát . ( Még jó hogy nem vettem meg 20 fontért )
Először kialudt teljesen . Utána villogott mint az index , aztán legutoljára rendszertelenül tette mindezt . Azért is cseréltem . De ha ez is döglik akkor az visszakapja a hagyományost .
Én csak az irányjelző visszajelzőjét és a hátsó lámpát ledeztem és a refit. Ez utóbbival csak villogok.
Korábban az üres pozíció lámpát is ledeztem, de folyton kiégett. Akkor jöttem rá, hogy ha nincs egyenletes feszültség a generátorból - 2 voltos tüskék vannak benne - akkor ez gyakori eset a ledeknél.
Viszont, ha led mezőt használok ott van akkora kapacitív ellenállása a fogyasztóknak hogy ez a 2 voltos tüske nem mérhető ki. Nálam olyan 500 és 1000 ms körüli időnként vannak. A tüske csúcsának ideje jelentéktelen.
Fura, hogy az akksi nem szűri ki, de ha akksin figyelem ott nem mérhető. Mint ahogy a led mező előtt sem.
De ha leválasztom a led mezőt, akkor ismét mérhető azon a ponton.
A gépjármű ledeknél a diódára szokták ráfogni, hogy stabilizátor. :)
Valamennyire stabilizál, de nem tökéletes megoldás. Viszont megoldás erre a kiégéses problémára.
Vagy legalább 5 db ledet kell párhuzamosan vagy részben párhuzamosan kötni és akkor nem lesz gond.
A 400 -as Madisonomnál 15 000 uF kondit pakoltam egy műanyag dobozba a főáramkörre. Az is megoldja a problémát.
A legtöbb motorkerékpárnál mérhetőek ezek a tüskék.
Azért írom, ha dögleni kezdenének nálad, ezekkel a megoldásokkal tudod orvosolni az egyke ledek helyzetét.
Sziasztok! Ma végre hivatalosan is Spidermax tulaj lettem, topjoe2 fórumtárs pedig már nem az. :) Remek volt a hazaút, csak még mentem volna pár száz kilométert.
Nagyon egyszerű,ha elég intenzíven használod azaz kopik a betét ,és ebből következően fogy az olaj,vákuum keletkezik a tartályban.Lehet ,van szellőzése a fedélen,akkor ez nálam nem működik,de olyan jellegű hibát eredményez mintha ,levegős lenne,vagy amint olvastam út a tárcsa a logó hátsó kerék miatt,azaz felpumpálható a fék. Nekem is volt már az a problémám és köszönöm Maxipok úrnak akkori tanácsát,nem estem kétségbe,hogy elkopott a ricni,fogtam magam ráhúztam és azóta is fasza,de az sem okozott ilyen jellegű gondot.Ahogy a logó hátsó kerék,szerintem ez is egy fajta típus betegség,és ezért is vagyok itt,hogy ezekre felkészülhessen az ember ne fusson felesleges köröket.
Szóval lehet nálad is akaratlanul,ahogy én is olajat cserélgettem légtelenítettem(,persze a dot 5.teljesen jogos mert nekem már sikerült megforralnom is) közben kiegyenlítettem a nyomás különbséget.És ezt csak Mala.Spider Max-ra tartom érvényesnek,más típusnál nem tudom felvetődhet e ez mint probléma.Ha már jártatom a szám ,a görgőkről csak annyit,én nem zsírozgatnám,bár kárt nem csinálsz vele,lehet a Yamaha motoros Phanton Maxom-nál még jó is lett volna mert ott tapasztaltam a féloldalas görgő kopást,de a Spideren nem .A sűrű nagynyomású levegős "ki porolásban" azaz tisztításban hiszek,és hogy eltaláld pontosan a súlyát,ha akarod ,hogy jól is menjen.A nagy sebességnél tönkremenő szelep probléma is megoldódott,valszeg nem kéne a kikötő láncot oly nagy vehemenciával lerángatnom,akkor tovább bírná a szelep.Ifjú Padavan úr!
Megvan még a régi Km órám barkácsolás céljából! Csak szeretném belőle megtudni,mennyit is mentem vele,más nem érdekel. Mindenkinek széles utat!
Üdvöletem! Elnézést hogy bele vau, de amennyiben Tazizi márkatársunk kérdései továbbra is a saját Madisonjára vonatkoznak, akkor az ő szíjméretei 22, ill. 19.8 mm.
hat en akkor se eroltetnem a variator kenest,gepkonyv kulon kiemeli hogy ne kenjuk,kulfoldi forumokon is mindenki ezt mondja.plusz egy gorgoszett kb 3-4 ezer ft,annyit nem nyersz-ha egyaltalan-a kenessel a kopason hogy megerje szarakodni vele.szijfesziton es kuplungon max a csapagyat kell kenni,erre gyarilag lithium bazisu mos2 adalekos zsirt ajanlanak
nem ertem a tartaly fedelenek levetele hogy oldhatta meg a dolgot.nyitott fedellel is ugyanugy kell fogjon,a szelep amit a fekkarral mukodtetsz a tartalyban levo olajszint alatt van.en vegulis lecsereltem az egesz rendszerben dot 5.1re az olajat,mostmar viszonylag jo de nem olyan kemeny mint az elso de vegulis ezt annak tudtam be hogy ugye a bal fekkaron van a jobb elso es a hatso fek is,kb osszesen 3 meter fekvezetekkel es ugye a fekvezetek tagul mert gumi ami egy rovid vezeteknel nem annyira tunik fel de itt a 3 meter mar sok.tavasszal valoszinuleg le fogom cserelni fem fekcsore az egeszet plusz atkotom ugy hogy a kozositon keresztul a 2 elso fek legyen egy karon a hatso meg a masikon.anno a honda sh-m nal is hanytam a kombinalt fektol,nem lehet rendesen adagolni
ferodol reteget tudnak ujra rasutni pl a rona kft vallal ilyet.fekbetetnel minthogy olcso nem ciganykodnek vele de egy kuplungnal mar megerheti bar nekem van kozel 100 ezer km-es kuplungom es felig sincs lekopva
Ezért írtam a hajózsírt a görgőkre és ezért írtam, hogy egy évig teszteltem a kenőanyagokat. Amennyi zsírról írok az nagyon kevés olyan vékony filmréteget hagy, hogy csak tapintásra lehet érezni, hogy ott van valami és az ujjadon nem is fog látszani, hogy fénylik a zsír.
Azért hajózsír, mert annak van a legkisebb fajsúlya és nem szokványos az összetevő.
Nem lesz szennyeződés lerakódás sem a pályán sem a görgőkön.
Tudom, hogy a száraz görgőt nem szabad kenni, de minden anyagpárnak meg van a maga kenőanyaga. Mivel a görgő műanyag és a műanyagot az olaj nem keni - tapadni fog - ezért a gépzsír vagy futóműzsír nem alkalmas rá. Ezért alkalmazok mást.
Grafitos anyagot is próbáltam az halottügy.
Titánzsír sem vált be.
Szilorett "A" szilikon zsírt is próbáltam, egyes műanyagokra jó hatással van. Sejtettem, hogy az alumínium-műanyag kapcsolatnál nem működik gyengén tapad, lecsapja magáról rövid idő után.
A hajózsír 1500Km után is tapintható volt a görgőkön és szépen kifényesedett a görgő felülete.
A sima futómű zsír 100Km után nem volt tapintható.
Az ötlet onnan jött, hogy a felületek súrolódnak, pláne fém-műanyag kapcsolata esetén és szárazon. Így érdemes lenne csökkenteni azt...
Forgás közben ott szennyeződés nem fog lerakódni a nagy sebesség miatt. Ez be is igazolódott.
Így a végeredmény jobb lett mint vártam.
A szíjfeszítő variátorba pl. kétféle zsírt használok mivel két különböző mozgást végez. Tengelyirányú(lassú) és sugárirányú(gyors).
kuplung csere?egy komplett kuplung kb 50 ezer ft de el kell menjen akar 100 ezret is.a kuplungban a csapagy ami elhalhat meg a kontrasztrugok.egyik se nagy osszeg.esetleg a ferodol lehet meg lekopva de 50 ezer alatt az se szokott elofordulni.a szij es a gorgok gyari csereperiodusa 12 ezer km,de kimeletes kigyorsitasokkal 20 ezret is elmegy.a gorgoket tilos kenni foleg olaj tartalmu kenoanyaggal mert ratapad a kosz es pont attol nem fog rendesen gordulni es vagy beragad vagy sokkal hamarabb lesz kockas.ha mar mindenkepp akkor esetleg teflon spray-el.vagy tudom ajanlani a dr pulley gorgoket,azok nem gordulnek hanem csusznak,kitolva a variator tartomanyat kb 15-20 szazalekkal plusz 30 ezer km-t minimum kibirnak,cserebe 15 ezer egy szett.ja es a motor beremeges 2000-es fordulat kornyeken jon elo,egy kicsit konnyebb gorgovel hamarabb atesik ezen a tartomanyon es megszunik.miota pulley gorgom van nem tapasztalom.a szijat pedig erdemes megmerni,lehet semmi baja.a gyari 26,2 mm szeles,cserelni pedig 25mm vagy alatta kell
vegulis megcsinalhatom ha nem mersz hozzanyulni.bekes megyeben lakom.nem talalom a forumon a privat kuldes opciot,irj ram a roger.smith8222@gmail.com cimen
Koszi szepen padavan. Tudom. Motorom a vetel elott 1 evet allt. Malaguti madison 125, 2001es, azaz yamaha blokkos. Akkor evente erdemes ranezetni gondolom. Hat en nem gyprsitok nagyokat nullarol, inkabb orszaguton megyek vele 70 kornyeken. 410000 van a motorban
Csak egy gyors hozzászólás a puhább hátsó fékhez.Nekem is nagy problémám volt ez! Lehet másnál nem jön be,de érdemes kipróbálni! Semmi mást csak a fékolaj tartály fedelét vedd le,és vissza! Mindenki vonja le saját következtetését,de nálam bejött.Most fenn fog,és kőkemény a kar.akár az első! Üdv minden maxipókosnak.